Bali 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:54

Mijn reisbescheiden staat in de Foxbox! Zijn echt super hotels <3

xLoki

Re: Bali 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:49

Over een week vertrek ik! :D
Ik weet niet met welke organisatie we vliegen, maar we moeten overstappen in Singapore.
10 dagen Java, 4 dagen Bali en 4 dagen Lombok! :+:

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:15

Hoooooiii!! :D

Wat een geweldige reis is dit! Hebben een onwijs leuke groep! En een mega lieve reislijdster! <3 een vrouw van 70 jaar ze heet Nancy en we mogen dr ook mama noemen echt een schat is Ze! Helemaal getroffen! :D waren alleen wel blij dat we weg waren uit Jakarta wat een vieZe stink stad! Bandung is wel echt geweldig! Ook de vulkaan excursie/heet waterbaden/thee fabriek is geweldig! Alle excursies zijn zo gaaf en man wat is Java mooi!!!! Gister hebben we vanaf verre afstand de actiefste vulkaan ter wereld gezien de merapi vulkaan! Ook hebben we de schade gezien van zijn laatste uitbarsting in december Echt niet normaal overal as! En de borbordur is echt heeeel mooi!! zitten nu in jogyakarta heel gaaf! Hebben vandaag een Schilder bezocht en daarna met fietsen naar het paleis van de sultan erg saai! Maar daarna geluncht en betja tour gedaan echt Zeker doen je gaat met paarden richting lokale bevolking door een dorp wandelen :)

Morgen gaat lange Bus reis worden! 340 km dat is hier ongeveer 8 tot 10uur rijden.. En dan morgen nacht eindelijk Bromo vulkaan ! :d :d

@atrid supergaaf! Haha je zal wel gek worden van de moskeen die half5 sochtends afgaan! Haha maar verder is het geweldig! zeker elke excursie mee doen :d oja en niet bij het hotel avond eten! Wij waren met z'n 4e 60€ kwijt en mensen die er buiten aten maar €8 met z'n 4e :) het is zo een geweldige reis je zal hem echt geweldig vinden! Eten is trouwens heeeeel lekker zeker het ontbijt! :d

Wilde kort verhaaltje plaatsen maar is niet echt gelukt :+

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:21

Mooi dat je het zo leuk hebt Citroen! :D
Nu wil ik helemaal op reis :))
*nog 22 dagen!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:05

Leuk Citroen! Nog 8 dagen en dan mag ik ook al het moois gaan zien :D
Bedankt voor je tip over het eten, wat scheelt dat veel! Zijn de restaurantjes wel een beetje makkelijk te vinden?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:07

Wat voor schoenen nemen jullie eigenlijk mee op reis?
Weet niet zo goed wat voor schoenen ik mee moet nemen ivm temperatuur en lang lopen..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:59

citroen klinkt veelbelovend zeg! :oo

alleen jammer van jakarta, daar ga ik namelijk als eerste heen. :')

urselin, ik denk dat ik mijn korte allstars meeneem, die kunnen altijd!
en zowieso mijn slippers, en mijn wandelschoentjes.

ik vertrek donderdag! :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:39

Ik denk dat ik een paar sneakers meeneem (die doe ik aan in het vliegtuig), en op mijn birckenstocks kan ik ook goed lopen. En dan nog een paar slippertjes voor bij het zwembad/strand.

@ Citroen: Ik was net nog even door het topic aan het bladeren en toen kwam ik jouw hotellijst nog tegen. Hoe is het hotel in Bandung? Naar dat hotel gaan wij namelijk ook. Voor de rest hebben wij allemaal andere hotels, en dat terwijl het toch bijna dezelfde reis is.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:22

Ik ben jaloers op jullie!!
Ik ben net vandaag terug gekomen uit Curacao en heb een super vakantie gehad maar Bali was echt veeel mooier!!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:36

haai allemaal,

Ik heb er net een fantastische vakantie in Malta erop zitten. Nu ben ik alweer aan het rondkijken voor vorig jaar en mijn zinnen zijn op Bali of de malediven(als ik de loterij win) gezet..
Ik heb her en der al rond gekeken voor hotels, maar wat kunnen jullie mij aanraden?
Ik ben wel een gezeldschaps mens.. dus K.uta spreekt me wel aan..
Kunnen jullie mij wat vertellen hoeveel sterren een hotel minimaal moet hebben?
Wat de vliegreis kost, en hoe lang deze duurt..
Wat kost bv een kopje koffie daar?
Is er veel criminaliteit?

Brand los, ik ben heeeel erg nieuwschierig!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:39

Hoi lucifertje,
Ik ben vorig jaar in Ku.ta geweest, dus kan je er alles over vertellen..
Het is een héle drukbezochte plaats, vergelijkbaar met Amsterdam hier.
Ons hotel had een 3 sterren hotel en was erg goed, op een paar verbeterpunten na dan.
Ehm, vliegreis kost ong. rond de 1000 euro, wij hebben wel vroeg geboekt waardoor vliegreis ong. op de 800 kwam. Het eten en drinken kost daar geen drol, voor 6 euro heb je 2 avond maaltijden met drinken.
En qua criminaliteit heb ik niet veel gezien, ligt er ook aan of je het op zoekt en of je op mensen in gaat die tegen je praten.. Op het begin zei ik nog veel terug, maar na een week negeerde ik ze (voelde me wel aso maar goed het is voor een goed doel haha) en ze doen je niks. Ze zijn wel ontzettend corrupt, haha. Als jij bijv. drugs koopt op straat belt de drugsdealer de politie en wordt jij opgepakt :=
Meer vragen ? Pb me maar :)

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:40

Ik kan jullie er ook alles over vertellen wij zijn twee jaar geleden heel java over gegaan en een aantal dagen bali geweest.. het is zo mooi ik kan er niet over uit gepraat raken :-) sta echt te springen om de volgende reis. Het is voor mij niet alleen een vakantie geweest misschien heeft het mijn leven ook wel een beetje veranderd.. wij zijn ook echt in de achterbuurten geweest enz.. (Doe dit nooit alleen !!!) mijn vriendin en haar broertje zijn in Jakarta geboren en kennen de buurten dus die hadden wij mee.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:08

Vanavond koffertje inpakken en morgenochtend vroeg naar Schiphol! :):)
Misschien schrijf ik nog een verslagjes via de iPad als ik daar internet heb!

:wave:

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:40

Nou het internet is daar behoooooooorlijk langszaam :-D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:40

xLoki: heeeeel veel plezier :D :D Je gaat echt genieten van de geweldige natuur/cultuur, het eten en alles er omheen.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:10

Hooooii!

@Astrid: Hotel in bandung is echt super! :j Echt mooi zwembad schone en grote kamers ! :D Je hoeft eigenlijk geen tandpasta en borstel mee te nemen dat ligt elke dag in elk hotel :+

Oja als het goed is kan je ook naar het weeshuis echt zeker doen! Die kinderen hebben het daar zo goed en het zijn zulke schatjes ! <3 Je kan daar ook over de rijstvelden lopen! *D Ook is het leuk als je die shampoo's van het hotel spaart en die aan de kindjes geeft! :)

Zitten nu op Bali bij semiyak echt heel leuk, mooi weer brede stranden en grote golven! Je snapt meteen waarom ze bali het goden eiland noemen! Gaan straks even met de taxi naar ku.ta even kijken hoe het daar is! :) Verder gaan we morgen raften en dinsdag gaan we auto met chauffeur huren voor het apenwoud en de tanah lot tempel *D Hihi en ben paps aan het over halen om te gaan duiken! :o (Mams wil niet)
Je kan hier ook met een helm over de zee bodem lopen echt heel vet en kan maar op 3 plekken ter wereld :oo Nog even denken of we het gaan doen :P

Restaurants buiten het hotel zijn erg makkelijk te vinden! :D Gewoon ook even aan je reislijder vragen hoe je het beste er heen kan! :)

Over schoenen: 1paar stevigen gympen is heel handig voor bij de vulkanen :) Verder slippers! :D Wel echt een goeie dikke trui mee nemen voor de bromo vulkaan is steen koud maar zo gaaf! :D :D

Echt jaloers op iedereen die nog mag gaan! Het is zo geweldig! Maar om eerlijk te zijn vond ik Thailand leuker! Maar misschien komt t ook omdat de groep toen closer was...

Me ma heb al weer gekke ideeen in dr hoofd... :+ Ze wil over 2 of 3 jaar misschien eerst een week naar australie en daarna weer naar bali! 8)7 Ben benieuwt haha!

Oja als je die excursie's op bali al geboekt heb kan je niet kiezen op welke dag je dat wilt je word meteen ingepland :+
Nou ik ga weer...

Fijne vakantie iedereen! :D

WOw is tog best lang bericht geworden

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:47

Je vakantie klinkt heel gaaf!
Voor mij is het nog maar 17 dagen wachten :):)
Ik zat te denken om van de Teva schoenen/sandalen te kopen, maar zo te horen red je het ook met gympen?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:04

Ik ga morgen al :):) Zijn er nog dingen die ik absoluut niet moet vergeten?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:10

Ja gympen red je het prima mee! :D Raften is hier echt heel gaaf! Hebben niveau 3/4 gedaan echt helemaal gaaf! Het is net de piranja bij de efteling maar dan 100x zo mooi! *D Mensen waren zig aan het wassen in de rivier, je komt geen reclame tegen niks alleen maar natuur! :)

Hebbben voor morgen een chauffeur gehuurt en dan gaan we naar ubud hoorde dat het erg leuk was dus ben benieuwt! *D Na Ubud willen we naar die apen gedoe en daarna zonsondergang bekijken bij de tanah lot tempel! :D :D

Mensen uit ''onze'' groep waren gister ook naar zo'n meer geweest (weet de naam niet meer ). Maar aan de overkant van dat meer schijnen ze lijken in de bomen te hangen heel bizar maar ben stiekem wel nieuwschierig! :o

Hebben nog een excursie erbij geboekt, gaan donderdag quad rijden in de binnen landen van bali! :D :D Paps is alleen helaas nog niet om om te gaan duiken! :( Hij wil wel duiken maar heeft geen zin om 1,5 uur heen en terug te reizen...

Urselin: echt jaloers dat jij nog mag gaan! :P

Astrid: Goeie stevige schoenen, dikke trui voor als je naar de vulkaan gaat, deet (soms veel muggen), zonnenbrand minimaal factor 30! (dacht pas 2uurtjes te gaan zonnen met factor 20 heb me om het uur ingesmeerd en alsnog knal rood...)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:05

Hoi iedereen!

Het is dan nog wel niet vanuit Bali, maar toch maar even een berichtje van mij uit Java. :))

Zoals citroen al zei: GATVER wat is Jakarta een vieze stinkstad! Echt waar.
Bandung is echt prachtig, net als Bogor.
En ik ben erachter: zwavel uit de vulkaan meurt ook. :')
We hebben vandaag de treinreis gedaan en mennnnnnnnn wat een adembenemend uitzicht! Echt schitterend.
Morgen gaan we naar de Borobudur en nog iets maar dat ben ik vergeten! :))

Volgende week naar Bali voor 4 nachten en dan nog 4 nachten Lombok!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:42

citroen: ja dat raften is echt gaaf he! Net wat je zegt, je ziet gewoon blote mensen aan de rand van de rivier die zich wassen. En die prachtige natuur. Je bent gewoon echt even helemaal weg uit de bewoonde wereld.

xLoki: jij hebt ook leuke dingen gedaan! Java wil ik ook nog eens heen maar Jakarta is dus geen aanrader :P

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 06:02

Ik ga nu naar Schiphol :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:34

Atrid: heeel veeel plezier! :D Je zal het echt geweldig vinden!!

xloki: Haha ja Jakarta is echt vies! Gelukkig dat je daar maar 1 nacht bent! *D Borobudur is ook echt heel mooi en heel toeristisch haha :) Hebben jullie ook de stoelen naar het raam gedraait in de trein? *D

Wij zijn vandaag naar ubud geweest echt heel leuk! Hele leuke markt lekker afdingen! :D Ook zijn we nog naar een apenwoud geweest, echt 1000 aapjes echt zo leuk en die beesten hebben het daar goed! :P
Als laatste gingen we nog naar de tanah lot tempel ook heel mooi! :D

Donderdag quad rijden en misschien zaterdag marine walk doen! :D (dan loop je met een helm over je hoofd over de zee bodem! :P Kan maar op 3 plekken ter wereld! :oo )
http://www.bali-marinewalk.com/index.ph ... &Itemid=25

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:38

Fijne reis Astrid!

Is dat raften niet ontzettend zwaar/vermoeiend?
Marine walk ziet er wel apart uit Citroen! Maar wel heel gaaf :j

Over twee weken precies ga ik :):)
Tip van zonnenbrand is wel goed, ik was eigenlijk niet van plan om sterke zonnenbrand mee te nemen.
Ik verbrand haast nooit, maar neem voor de zekerheid wel wat mee :')

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:40

Nee raften is eigenlijk helemaal niet vermoeiend :D Je moet soms alleen peddelen om te sturen meer niet! :D