Turkije 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:46

Nathalie schreef:
Alanya heb ik niet heel veel verstand van maar wij zijn er 1 keer geweest en niet aan Kleopatrabeach maar aan de andere kant van Alanya en dat strand was gewoon mooi vonden wij hoor.

Vanuit Marmaris naar Içmeler is maar een heel klein stukkie. Ligt er aan waar in Marmaris je de bus pakt hihi. Maar het is zowat dezelfde stad kwa afstand hoor. :)

Oke.. :P
Ik vind het zo moeilijk om een keus te maken wat het wordt..
We willen savonds gewoon vanalles te doen hebben, dus een grote gezellig boulevard die tot middernacht open is.. maar die heb je in al die plaatsjes wel geloof ik he? Waarom zegt iedereen dat alanya minder gezellig is? ik hoorde dat daar alles uit mekaar lag.

Nathalie

Re: Turkije 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:51

Ja, dat vonden wij ook. Wij hebben in Marmaris gewoond, is errug gezellig. Leuke haven, doorlopend aan de boulevard waar het ook erg gezellig is, een barstreet, in het centrum een hoop gezellige restaurantjes en winkeltjes etc.. Ik vind zelf Marmaris erg gezellig.
En wij zijn dus 1 x op vakantie geweest in Alanya maar dat viel ons erg tegen. Het hotel was top, maar we zijn maar 2 x naar het centrum geweest want wij vonden er weinig aan. Idd alles best ver uit elkaar en je kon niet (net zoals in Marmaris) gewoon gezellig van het een naar t andere wandelen. Dan had je telkens weer een 'saai' stukje vond ik... Daarbij vond ik de haven veel ruimer waardoor het ongezelliger is. En als je uit wil gaan (doen wij dan niet maar toch) vind ik het daar ook niet erg gezellig zoals bijv in Marmaris.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 17:58

Nathalie schreef:
Ja, dat vonden wij ook. Wij hebben in Marmaris gewoond, is errug gezellig. Leuke haven, doorlopend aan de boulevard waar het ook erg gezellig is, een barstreet, in het centrum een hoop gezellige restaurantjes en winkeltjes etc.. Ik vind zelf Marmaris erg gezellig.
En wij zijn dus 1 x op vakantie geweest in Alanya maar dat viel ons erg tegen. Het hotel was top, maar we zijn maar 2 x naar het centrum geweest want wij vonden er weinig aan. Idd alles best ver uit elkaar en je kon niet (net zoals in Marmaris) gewoon gezellig van het een naar t andere wandelen. Dan had je telkens weer een 'saai' stukje vond ik... Daarbij vond ik de haven veel ruimer waardoor het ongezelliger is. En als je uit wil gaan (doen wij dan niet maar toch) vind ik het daar ook niet erg gezellig zoals bijv in Marmaris.

Gewoond daar wow super!
En heb je ook ervaring met side?
uitgaan doen wij ook niet dus daar hoeven we niet op te letten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:01

Nee sorry, Side heb ik geen ervaring mee. :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:44

Side is wel leuk, maar erg toeristisch. De boulevard is ook niet zo erg groot. Na een avondje slenteren heb je alles wel gezien.
Weet niet of je dat erg vindt?

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:59

Side is winkelen geen drol aan vind ik persoonlijk. Strand vond ik daar wel toppie! Wat ik me nog kan herinneren van Marmaris is daar winkelen erg mooi. Strand weet ik zo 1 2 3 niet meer.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:23

Nadir schreef:
Side is wel leuk, maar erg toeristisch. De boulevard is ook niet zo erg groot. Na een avondje slenteren heb je alles wel gezien.
Weet niet of je dat erg vindt?

Ja dat vind ik dan wat minder.. Meestal zijn de boulevard toch wel min 5 km lang waar wij naartoe op vakantie gaan..
Dan valt side denk ik al af..

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:24

wendietjuhhh schreef:
Side is winkelen geen drol aan vind ik persoonlijk. Strand vond ik daar wel toppie! Wat ik me nog kan herinneren van Marmaris is daar winkelen erg mooi. Strand weet ik zo 1 2 3 niet meer.

Haha in side is het winkelen niks maar het strand mooi, in marmaris is het winkel top maar helaas het strand niet geweldig mooi heb ik meerdere mensen horen zeggen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:37

Maar ik begrijp niet zo goed wat er niet 'mooi' of 'goed' aan een strand kan zijn...
Je wilt daar toch gewoon met een boekje in de zon liggen? Wat heb je dan nodig? Een zon, een strand en een boekje toch? :D

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:46

Nadir schreef:
Maar ik begrijp niet zo goed wat er niet 'mooi' of 'goed' aan een strand kan zijn...
Je wilt daar toch gewoon met een boekje in de zon liggen? Wat heb je dan nodig? Een zon, een strand en een boekje toch? :D

Wij willen graag een zandstrand en heb gehoord dat in Marmaris een kiezelstrand is en de zee wat minder.
Maaar iemand op bokt zei net dat je ook de bus naar Icmeler kon pakken en daar was een top strand..dus miss dat het toch Marmaris wordt!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:51

Ik vond juist dat ruimere van alanya zo fijn daar kun je echt uren winkelen in de lange straatjes,aan aan de hoofdstraat heb je zat zaakjes die niet alleen nep zijn.
Strand vond ik ook super.

Side vond ik het centrum echt niks,strand wel mooi en ruim genoeg!Maar wij zijn dagelijks naar manavgat gereden met de dolmus,leuker centrum!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:01

Nadir, nou als ik naar t strand ga wil ik ook wel eens de zee in en dan moet je over het strand.... In Marmaris gaat dat dan zo bij mij 'Auw auw auw met de voetjes over kiezels :D, bah bah door vieze waterplanten heen, en dan ook weer getverderrie ik zie bijna niets want het water is vies' :D
Nee de zee van Marmaris zelf is niets! Het strand is ook een aangelegd strand. Van nature heeft Marmaris eigenlijk helemaal geen strand! Het water is vies door alle boten e.d. in de haven en de troep die mensen in het water gooien etc. Raar genoeg is het water in Içmeler van hele andere kwaliteit, geen waterplanten, een breder strand met gewoon zand etc...

Ik geloof trouwens wel dat het strand in marmaris aangepast is. Het is wel breder gemaakt enzo. Maar een super strand nee dat zou ik t niet noemen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 20:02

Eerst was het echt maar 6meter breed ofzo...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:09

Ja, nu is het wel een stuk breder, maar nog steeds geen 'echt' strand zoals wij bijvoorbeeld bij ons hotel hadden in Alanya. <3

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:14

Alanya is echt een breed strand heerlijk!Side ook mooi breed strand!

Kas:Rots strand maar dat heeft opzich ook wel wat hoor!Geen zand wat overal aan blijft hangen,niet zo loeiheet als zand.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:12

Nathalie schreef:
Nadir, nou als ik naar t strand ga wil ik ook wel eens de zee in en dan moet je over het strand.... <knip>

Ah, oke. Logisch, het water moet ook schoon en prettig zijn. :j
Ik vroeg me al af wat er nou mis kon zijn met een strand. :D

Meldody, dat is inderdaad weer het nadeel van zand, het wordt ontzettend heet en daardoor kun je er eigenlijk niet op lopen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:26

Klopt ik doe steeds van die waterschoentjes aan,helpt ook tegen dat hete zand.

Rots strand was best okey,helemaal bij Kas.
Er staat daar best wat wind dus afentoe krijg je zo'n lekkere water nevel over je heen en het word niet zo zweterig warm.Terwijl je wel dezelfde temperatuur hebt!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:50

hoe is het strand bij bodrum?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:04

Ik vond het een prima strand. Niet breed, wel zand. :)

Trouwens, Samy is nu volgens mij in Turkije? Helemaal vergeten, maar heel veel plezier meid!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:50

Bij ons was het niet echt zand..
Ja ik ben er inmiddels, maar zo ziek dat ik de hele dag al op bed lig ...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:19

Dat is balen Samy! Heb je iets verkeerds gegeten?
Beterschap! :(:)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 15:36

Nee, was al grieperig in NL en hele erge keelpijn. Was woensdag ook nog ff snel langs de dokter gegaan ivm vakantie, maar antibiotica kreeg ik niet dus moet het maar doen met zoutwater en gorgelen.
Alleen ja alles doet gewoon nog zeer, me oren krijgen een extra klap met landen (en dan had ik een overstap dus 2x) en ja dan zit je gewoon niet lekker in je vel.
Zit ook 20 km van het centrum af, dus als ik dit allemaal van te voren wist, had ik beter wel een hotel kunnen boeken ... want ze willen eigenlijk niet dat ik met de bus ga ...

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:22

:wave:

Ik zag het topic toevallig voorbij komen!
Mijn vriend & ik gaan naar Antalya, Royal Wings Resort :j ,zijn erg benieuwd!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:12

Ponygekje21 Beide stranden zijn gewoon mooie en goede stranden. Overal staan bedjes en parasollen. Je ligt dus niet echt hutje op mutje maar er liggen wel veel mensen. Waterschoenen zijn voor kiezels niet nodig maar wel voor het hete zand. Je kunt er zeker in de zomer amper met blote voeten over lopen. Je hebt het Ooststrand ( die loopt minder stijl af) en het Cleopatra strand ( deze kan wel wat stijler aflopen hangt eraf waar je de zee ingaat) Zeker bij de hotels zijn de stranden mooi ingericht.

In Alanya heb je inderdaad veel nepmerk winkeltjes maar ook gewone winkels. Je kunt er zeker goed winkelen. Als je vragen hebt gewoon roepen ;) Toen ik voor het eerst naar Alanya ging vond ik het geweldig. Ik had echter geen andere ervaringen met andere steden. Maar je kunt er zeker een hele leuke vakantie hebben. Er is genoeg te doen en veel te zien.

Balen Samy dat je ziek bent. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en kunt genieten van je vakantie!

Mijn vriend is gister weer helaas naar huis gegaan. We hebben echt een super tijd gehad die veel te snel voorbij vloog. Mijn tickets voor Maart zijn alweer gekocht dus het is alweer aftellen geblazen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:30

Ik ben in Alanya geweest en een paar keer in Marmaris. Alanya heeft inderdaad een heel mooi strand, maar wij vonden Marmaris veel leuker.
Bodrum ben ik ook geweest, maar het was maar een dagje en niet aan 't strand, dus ik weet helaas niet hoe dat was.