Voor het eerst vliegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:39

Nouja ik ben niet gedoopt :D, maar heb idd wel mijn volledige eerste voornaam opgegeven. Dat zou dus acceptabel moeten zijn?

purny

Re: Voor het eerst vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:45

Je moet toch bij boeking je naam opgeven die in je paspoort staat...

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:48

in veel vlieg tuigen hebben ze een mp3speler of schermpje in de stoel dus neem oordopjes mee als je een tussen vlucht heb en dat land heeft andere munten wissel die dan ook wij waren in china maar hadden die munten niet omdat we daar niet aan hadden gedacht omdat we naar new-zealand gingen :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:34

Ik neem lekker een puzzelboek mee. Heb helaas geen schermpje op de heenreis.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:52

purny schreef:
Je moet toch bij boeking je naam opgeven die in je paspoort staat...

idd, en als je gedoopt bent, is dat die naam. dus rieja, ik denk dat je het wel goed gedaan hebt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:33

In mijn ticket staat MRS ;) Nog 65 dagen te gaan :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:36

Sorry, maar wat is MRS?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:28

Alleenstaande vrouw in het engels :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:39

OK, weet ik dan ook weer! :D

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:57

oooooooooooh ik moet morgen weer. Naar engeland gelukkig.
Nu al vervelend gevoel in mijn buik, niet kunnen slapen ervan en zweet breekt me uit :(. Het zal nooit verdwijnen..

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:12

Ik ga morgen ook met de vliegahr op vakantie. :P
Gelukkig is het maar twee uurtjes (naar Spanje) en ik ben met een vriendin die er wat relaxter tegenaan kijkt, maar ik moet zeggen dat ik toch wel zenuwachtig ben!
De vorige keer vliegen (en dat was gelijk ook mijn eerste keer) was een jaar of 3 of 4 geleden en toen had ik erge last van mijn oren, ik was ook helemaal alleen dus ik was hartstikke bang hihi.
Hopelijk vergaat het me morgen beter, ik heb in ieder geval al een soort reiskauwgum ingeslagen. :=
Fijne vakantie alvast morgen, Aster_ :D

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:45

Ik meld me hier ook, want ga woensdag voor het eerst vliegen, naar Turkije. Het vliegen zelf maakt me niet zo zenuwachtig, maar wel de bagagelimiet (hoe wegen jullie dat vooraf??) en de rest wat met inchecken te maken heeft. Ik moet medicijnen meenemen (in dichte strip), moet ik daar vooraf nog wat mee? Gelukkig heeft vriendlief al eens naar Kenia gevlogen, dus dat scheelt. ;)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:23

Je koffer mag max. 23 kilo wegen (zo gingen wij 4en met 4 koffers, anders kregen we het niet mee) >;). Als je met Ryaniar vliegt is het wel anders natuurlijk.
Wij wegen het meestal door eerst zelf op een weegschaal te gaan staan, gewicht onthouden en daarna erop staan met je koffer in je hand, en dan het verschil is het gewicht van je koffer. Of gewoon koffer op weegschaal zetten. Maar volgens mij weet je nooit het preciese gewicht als wat ze op de luchthave wegen.
Medicijnen in je handbagage? Die mag je alleen meenemen als je kan bewijzen dat je ze nodig hebt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:43

Ok, op website van transavia stond iets anders over medicatie mee... vraag nog wel ff bij reisbureau.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 13:52

Lees het nu ook op de site van Transavia, hoeft het dus niet mee te hebben, maar wel zo handig voor als ze er naar vragen.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:04

Met alleen je voornaam kom je prima door alle controles bij Ryanair, ik had me voor niks druk gemaakt! Wie weet kan ik nog iemand gerust stellen met dit berichtje.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:01

Inmiddels ben ik alweer een week terug van vakantie, maar wil toch nog even hier melden dat het vliegen uitstekend is gegaan.
Ik had bij de dokter om een kalmeringstabletje gevraagd (alprazolam) en had deze een uur voor het vliegen ingenomen. Ik was nog wel steeds gespannen/zenuwachtig, maar ik kon me beter aan de situatie overgeven en eenmaal opgestegen kon ik me ook makkelijk ontspannen. Het interesseerde me allemaal niet zoveel meer.. ;)
Het vliegen zelf vond ik vooral saai, alhoewel we tijdens deze korte vlucht wel goede service hadden. We kregen namelijk zowel op de heen als terugweg een ontbijt, drinken en vlak voor het landen een kauwsnoepje. Prima dus!
Ook wat turbulentie gehad, dit viel wel mee, net alsof je in een hobbelende trein zit. Alleen op de terugweg hadden we bij het landen veel turbulentie en luchtzakken, dit was niet erg prettig. Maar echt angstig ben ik niet geweest!
Dus alhoewel ik niet gedacht had dat ik ooit zou gaan vliegen, is het me prima af gegaan!

Ik hoop dat ik op deze manier wat mensen gerust kan stellen. Wat mij betreft is het ook echt een aanrader om medicijnen te vragen bij de huisarts, mits je echt angstig bent. Je bent dan gewoon net wat relaxter. Alleen zodra je uit het vliegtuig bent en de spanning weg is, begin je pas echt de werking te merken. Ik was in ieder geval een paar uur harstikke suf haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:19

Wij hadden gewoon allerlei reismedicatie mee, wat paracetamol en wat ibuprofen voor het geval ik weer migraine zou krijgen, en we zijn er niet eens op gecontroleerd ofzo. Wij zijn echt geen wandelende apotheek maar een reispilletje is wel fijn als je, je niet lekker gaat voelen, en het is ook wel lekker als je gewoon een pijnstiller gaat nemen als je hoofdpijn hebt alsof je kop uit elkaar knalt :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:31

Goed idee om een pijnstiller mee te nemen.. Ik doe dit jaar ook niet mijn lenzen in als ik wegga... lekker met een brilletje op.. Ik wordt trouwens opgewacht op JFK dus lekker makkelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:09

In het vliegtuig ziet iedereen er crappy uit, dus ik denk dat een bril niet uit maakt :) Tenminste, ik zie er altijd heeeel verschrikkelijk uit in het vliegtuig.

Dat is inderdaad makkelijk ja! :D Wij moesten alles zelf uitzoeken, best vervelend :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:25

Toch weet ik nu wel ongeveer hoe ik naar mijn hotel moet komen met de metro.. maar ik sta immers in mijn paspoort met lenzen... bovendien krijg ik die week daarvoor, 12 okt mijn tweede hepatitis prik en die schijnt wel vervelend te zijn... hopelijk heb ik niet teveel last van de bijwerkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:23

Hm dat zou inderdaad vervelend zijn :\
Dit was voor drie van de vier van ons gezin de eerste keer in Amerika, en lid nummer 4 was er al zo 20 jaar niet meer geweest, dus het was goed uitzoeken :P Gelukkig spreken zowel ik als mijn vader vrijwel vloeiend Engels (ik doe een tweetalige opleiding op school en mijn vader heeft heel veel gereisd vroeger) dus dat maakt het wel een stuk makkelijker :)

Toen we de auto moesten wegbrengen op JFK (dat was toen we nog 3 dagen in NY gingen doorbrengen) hebben we naar de stad een taxi genomen, hetzelfde met toen we van het hotel naar het vliegveld moesten :) Was wel makkelijker, maar op JFK waren we toch wel te laat door slecht verkeer. We hebben onze vlucht nog makkelijk gered maar wij dachten nog even lekker tax-free te gaan shoppen en dat is toch echt niet gebeurd :P