geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 17:30

Aha.. dus we hebben wel degelijk gps afwijking af en toe. Soms moet je ook even wachten totdat hij de sateliet weer vindt merk ik. Ook denk ik in dit laatste geval bij een groot stalen beeld, dat dat beeld van invloed is.
Ach, de hond is in elk geval telkens weer blij dat we gaan zoeken LOL.
Grit: wij vonden zo eens een ingegraven flesje. Alleen de dop stak boven de grond uit. Maar een gedeelte van de casch moet altijd 'in plain sight' zijn, toch?
Mijn man is echt verslaafd inmiddels, gebruikt zijn iphone ap.
Pas geleden kwam hij bij mensen in de tuin uit. Clue was: je hebt toestemming, ik woon hier. Stond een paaltje in een bloemperkje met een kopje en een schoteltje die op een paaltje geschroefd zijn.
Verdord bloembed, een aantal sproeikoppen erom heen...
Wat zullen ze gniffelen, genietend van een kopje koffie achter hun raam als er weer een cacher aan het kopje staat te voelen ROFL.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:13

Is wel heel leuk als je zicht hebt op je eigen cache!

In dit geval was een hoek van het kistje zichtbaar, lag zelfs nergens onder, maar wij dachten meteen moeilijk en gingen onder de vele heidestruiken kijken.
Ik weet niet of er verplicht een gedeelte zichtbaar moet zijn, is ook vaak dat er wat takken/bladeren of een tegel op ligt of het in een boomholte zit. Meestal prikken we dan met een stok de grond af.

blackstar

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:14

Verslagje van de cache in Marienwaert.

Geocachen is hartstikke leuk, maar 16 km is echt te veel van het goede.
Ben niet naar het einde toe gelopen, maar op een km of 12 terug gegaan naar de auto. Dus in totaal 13 km gelopen.
Ben echt verrot, een blaar op de bal van mijn voet rijker, was net van mijn rugpijn af maar nu ook niet meer en mijn benen voelen als lood aan. Ben benieuwd hoe ik morgen loop.
Verder regen gehad maar ook droge perioden.
Ga zeker door met geocachen, maar houd het bij de afstanden van 8 a 10 km ofzo en geen 16 of 20 km.
Ga dus ook niet mee met de nachtcache in oktober van 20 km, helaas had het graag gedaan maar is echt teveel voor me.

Deze cache is ook erg leuk, alleen jammer dat je halverwege weer op een punt kom waar je eerder links moest en dan weer terug bent daar. Dat vind ik een beetje jammer, maar wel mooie plekjes gezien.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:23

16 km lopen zou ik ook te ver vinden. Is het niet mogelijk om gedeeltes te fietsen??

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:27

Als wij gaan cachen gaan we meestal met de auto, dan probeeren we zo dichtbij de cache te komen. (waar je natuurlijk wel met de auto mag komen ;)) en als we niet dichterbij kunnen komen gaan meestal fietsen of lopen. Waar je kan lopen kan je meestal ook fietsen ;)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:29

Je kan er ook fietsen, maar dan moet je soms wel manoevreren met je fiets om de paden op of af te komen.
En het was nu zo modderig dat je beter met een mountainbike kon gaan glibberen.
Deze cache is trouwens niet geschikt voor ruiters te paard.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:35

Oké, dat is ook waar met dit weer kan je niet echt lekker fietsen in het bos, of op zand paden. 1 en al blubber!! Ik moet (wil) trouwens ook nog een keer aan mijn vader vragen of we (ik en mijn zus) een keer een cache kunnen doen te paard. Lijkt mij wel leuk. Een keer een ander bos!!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:55

@Blackstar: Bedankt voor de update over de Marienwaerdt-cache, zeker de opmerking dat het niet geschikt is voor ruiters te paard. Ik heb mijn paard op het landgoed staan en wilde deze een keer te paard gaan doen, niet dus ;)

Wij zijn net terug van vakantie op Elba, daar een stuk of 10 caches gedaan (van de 20), er zaten hele leuke tussen!! Vooral de multi rondom 'het geheim van Napoleon' is een aanrader (mocht je er in de buurt zijn, haha!!). Wel zaten er een paar pittige hikes tussen, met flink wat klimwerk, maar de beloning was altijd weer een prachtige plek of een geweldig uitzicht!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:34

Klinkt leuk. Cachen en vakantie vind ik zoiezo een goede combinatie!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:35

idd je komt vaak op plekjes die zeer de moeite waard zijn, en toch niet in de standaard gidsjes staan. met dank aan de 'locals' die de caches gelegd hebben!
Overigens doen wij zelden caches langer dan 10 km aangezien we met het zoeken, puzzelen en rondkijken onderweg maar een gemiddelde van zo'n 2,5 km/u halen, vooral als er veel waypoints zijn.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:40

Mijn moeder vind dat ook het leukst aan cachen ;)
Je komt op plekjes waar je anders NOOIT zou komen!!
Vooral als je op vakantie bent, HEEL erg leuk!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:39

Dat vind ik ook het leukste, wandelingen maken en op plekken komen die je anders niet bedenkt.
Zo vind je nog mooie stukken in je eigen woonplaats waarvan je niet wist dat ze er waren :oo :D

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:12

Wij hebben onze eerste cache in Turkije gedaan! Er lagen er twee vrij kort bij elkaar. De eerste was er helaas niet meer, we moeten er wel erg komisch uit gezien hebben. Hij lag in het midden van een trap namelijk waar je dan maar ongezien moet gaan staan scharrelen. Ik op "uitkijk" en manlief maar zoeken. Helaas was hij er dus niet. De tweede lag in een straatje waar ook redelijk veel volk rondliep en ook dat was grappig om te doen. We hebben meteen leuke dingen gezien op de route. Voor herhaling vatbaar dus!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 16:16

goh bergje, dat is leuk! Beetje verslavend is het wel he?

Grit: op de site staat dat iets verboren moet zijn 'in plain sight' dus ja, ik kom ook tot de conclusie dat er een deel zichtbaar moet zijn.
Wij zijn gisteren trouwens ook weer een leuke trail tegen gekomen.
Daarna nog gelachen bij de McD drive, ze vroegen of mijn hond (klein) een hondenkoekje mocht. Ze hadden mijn duitse herder niet gezien. De jongen schrok zich het apezuur toen ik zei: 'ja hoor, ik rij wel even door, dan mag je het hem zelf geven'. Ze kregen er allebei een van de jongen.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:29

Joehoe hier nog een fanatieke cacher.. :) Wij hebben er zelf ook eentje :) Erg leuk. Ze noemen onze cache nu al het travelbug hotel. Gister hadden we er 6 in liggen. ;) Wij hebben echt zich op onze cache, is echt leuk om te zien hoe sommige mensen aan het zoeken zijn. Vooral als ze net zijn begonnen en nog niet echt weten hoe ze moeten zoeken.

Deze zomer ook in Oostenrijk veel gedaan. Echt op de meest mooie plekken geweest.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:44

balance schreef:
goh bergje, dat is leuk! Beetje verslavend is het wel he?

Grit: op de site staat dat iets verboren moet zijn 'in plain sight' dus ja, ik kom ook tot de conclusie dat er een deel zichtbaar moet zijn.

Het is juist de bedoeling dat het niet te opzichtig is omdat "dreuzels" hem dan per ongeluk kunnen vinden.
Plain sight lijkt me niet erg logisch. Dan kan je bijv. niet iets onder een trap verbergen of onder zand of andere afdekking.
Ik heb even op de US site gekeken, maar de bewoording plain sight niet zo snel gevonden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 16:55

Ik moet het ook nog eens nazoeken Millie. Heb me af en toe wel afgevraagd waarom iets niet zichtbaar was. Dacht het gelezen te hebben toen ik de regels voor verstoppen doorlas, heb tot nu toe nog geen cache verborgen.

Pearl-tje: jullie zullen wel lachen dan ja. Ik heb daar ook over gedacht maar doe het toch maar niet.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:54

Onze kist ligt in onze voortuin naast de erker. :P Echt te geweldig.
Moet ook zeggen dat iedereen er heel netjes mee om gaat. Maar daar staan geocachers ook om bekend. Voor deze mensen is het een hobby en die gaan altijd netjes met je dingen om.

Anderen daar in tegen niet. 1 van onze choins is zo van de aardbodem verdwenen. Iemand heeft denk ik de kist gevonden en die heeft die meegenomen.

Mijn vriend is nu ook bezig met een verkoop site op te zetten. De toestemming is er al, nu nog de lay-out van de site. Wij hebben namelijk berekend dat het veel goedkoper dan :P Wij maken er dan ook bijna geen winst op. Maar we doen het voor de lol ;)

Heeft iemand hier ooit al eens de cache op de veluwe gedaan. Wij hebben hem al 1 keer gedaan maar helaas verkeerd gelopen :( De wandeling was te lang om weer opnieuw te beginnen. Volgend jaar proberen we het weer.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:16

Ik meen me te herinneren dat er in de spelregels staat dat je de cache zonder schep moet kunnen vinden, hoeft dus niet zichtbaar te zijn zonder je handen te gebruiken.

@ pearl_tje: welke cache op de Veluwe bedoel je? Er liggen er meerdere. Ik heb er wel een paar gedaan.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:17

Vandaag hebben we 2 caches in de buurt gedaan, op loopafstand van huis. Het leuke is dat manlief heel erg op het schermpje zit te turen en ik zit meer om me heen te kijken waar ´t ligt. De twee van vandaag had ik als eerste gezien, ze waren erg leuk verstopt. Lijkt me wel lachen als je zo´n ding voor je huis hebt liggen, volgens mij heb je dan best wel wat te lachen!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:29

Vrienden van ons hebben er ook een voor de deur liggen..
Ze zitten ook echt op de loer volgens mij, want ze zetten echt vaak cachers op de foto..

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:35

Haha...
Cachers wisten het in het begin erg makkelijk te vinden bij ons. 1 iemand had iets over een kat verteld die elke keer zat te kijken. :) Haha Maar gelukkig vinden ze het nu minder interessant.

Zal even zoeken hoe die cache op de veluwe heet.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:40

Ik ga morgen met de familie de cache raiders van the lost ark??? lopen.
Eerder in het topic werd deze ook genoemd en heb deze gelijk naar mijn zwager toegestuurd en morgen gaan we die dus lopen.
12 km, dus zal overmorgen en dinsdag wel weer lopen als een oud vrouwtje :')

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:55

Ik ben wel nieuwsgierig naar die cache. Gezellig met de familie, gaan er ook kinderen mee? Moet je eerst een filmpje kijken?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:01

12 kilometer is me dan weer net te ver. Ik ben nog een ongetrainde geocacher..... Maar het klinkt wel leuk!
Wij willen morgen wel weer op pad! Manlief is jarig en vond het leuk om dan saampjes rond te gaan drentelen :D