Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:46

Leuk om alles te lezen :D

Gisteren heb ik ook mijn vakantie naar Hurghada geboekt, eveneens het Sinbad Aquapark Resort :# Donderdag vertrek ik al :):)

Over het land en de cultuur maak ik me geen zorgen. Vorig jaar ben ik met een vriendin in Tunesie geweest en ook daar zijn we gewoon over straat gelopen, gewinkeld, etc, etc. Bijna geen 'last' van opdringerige mensen gehad, het ligt ook aan jezelf hoe je ermee omgaat, denk ik dan maar!

Ik heb echt zoooo'n zin in zon, zee, strand, zwembaden, teenslippers, snorkelen, helderblauw water, warm weer, cocktails, excursies en veeeeel cultuur! Jammer dat ik niet kan gaan duiken, dat ik niet van de 20 glijbanen in het resort gebruik kan maken, en dat ik rekening met mijn rug moet houden, maar no way dat het me tegen gaat houden. Zin zin zin zin 8-)

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:02

Geniet ervan! :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:08

Narya schreef:
Heb je dat bericht niet gelezen laatst, dat er een vrouw aangevallen is door een haai? :P

ja maar die muppet was zo snugger om het water in te duiken, want 'ze zag een grote vis zwemmen en wilde weten wat voor 1' :')

luuntje

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:12

ja_nee fijne vakantie.
Hoe lang ga je?

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:28

casperrr schreef:
Narya schreef:
Heb je dat bericht niet gelezen laatst, dat er een vrouw aangevallen is door een haai? :P

ja maar die muppet was zo snugger om het water in te duiken, want 'ze zag een grote vis zwemmen en wilde weten wat voor 1' :')

Haha jah :+ Niet zo slim. Dus gewoon vanaf de boot kijken wat voor vis daar zwemt als ie heel groot is Narya :P

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:26

Ik ben niet zo'n ster in biologie, straks zie ik een haai aan voor een dolfijn :P

Ik ben ook wel benieuwd wat er in de buurt van Hurghada te doen is. Zijn er nog leuke dorpjes, culturele dingen die we moeten zien, dingen die ruiken naar geschiedenis?

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:40

Wij gaan 8 dagen :j

Haha, slimme zet van die vrouw :)) dat ze wilde weten wat dat voor een visje was ;) Hoop dat ze er nog een foto van heeft gemaakt (..'gelukkig hebben we de foto's nog...').

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:46

ja_nee schreef:

Haha, slimme zet van die vrouw :)) dat ze wilde weten wat dat voor een visje was ;) Hoop dat ze er nog een foto van heeft gemaakt (..'gelukkig hebben we de foto's nog...').

Heee

wie weet kom ik je daar nog tegen ..
moet wel puur toeval zijn maar wij gaan daar volgende week dinsdag heen.. 15 daagiess..

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:06

Narya schreef:
Ik ben niet zo'n ster in biologie, straks zie ik een haai aan voor een dolfijn :P

Ik ben ook wel benieuwd wat er in de buurt van Hurghada te doen is. Zijn er nog leuke dorpjes, culturele dingen die we moeten zien, dingen die ruiken naar geschiedenis?

Daar zit Egypte vol mee! Tempels, graven, musea, PIRAMIDES!

Hoewel het van Hurghada naar de Piramides van Gizeh wel erg ver is... Maar er is kwa cultuur en geschiedenis meeer dan genoeg te zien in Egypte!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:59

Colt schreef:
Hoewel het van Hurghada naar de Piramides van Gizeh wel erg ver is... Maar er is kwa cultuur en geschiedenis meeer dan genoeg te zien in Egypte!

Dan neem je het vliegtuig, heb ik ook gedaan. Maar ik kwam wel van SSH ;)
Of ga je naar Luxor, vanaf Hurghada 4 uur rijden met de bus.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 00:14

Of je gaat met de nachttrein ;) Ook een hele belevenis haha :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:58

Volgens mij heb je bij Hurghada ook een klooster.
En een boot met glazen bodem.

Ik ben jaloers op de mensen die nu al gaan.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:50

Colt schreef:
Narya schreef:

Daar zit Egypte vol mee! Tempels, graven, musea, PIRAMIDES!

Dat weet ik, daarom ga ik ook een Nijlcruise doen :D Maar Egypte bestaat uit meer dan alleen oude stenen. Ik ben bijvoorbeeld bijzonder geïnteresseerd in islamitisch Egypte, daar zou ik ook wel wat van willen zien. Maar no worries, in Gizeh komen wij ook :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:10

luuntje schreef:
Volgens mij heb je bij Hurghada ook een klooster.
En een boot met glazen bodem.

Zo'n glasboot heb je bij de meeste toeristische plaatsen wel. In Sharm hadden ze er ook 1. :j
Vlakbij Sharm (nouja vlakbij.. op een paar uur rijden) heb je ook een heel bekend klooster; Sint Katharina Klooster. Ook de moeite waard..

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:39

Wat grappig :D
Wij vertrekken de 25e weer. Oh heerlijk zeg, 15 daagjes :z 8-)

NoiRaM schreef:
ja_nee schreef:

Heee

wie weet kom ik je daar nog tegen ..
moet wel puur toeval zijn maar wij gaan daar volgende week dinsdag heen.. 15 daagiess..

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:58

luuntje schreef:
Zera hoeveel prikken krijg je?
Wij kregen er 2. En mijn armen deden best zeer erna.

Ik heb geen idee om eerlijk te zijn. Dat zullen we denk ik dan wel zien. Is nog de vraag of ik die prikken mag hebben. Ben namelijk allergisch voor penciline en misschien nog wel voor andere stoffen wat we nog niet weten..

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:50

Narya schreef:
Dat weet ik, daarom ga ik ook een Nijlcruise doen :D Maar Egypte bestaat uit meer dan alleen oude stenen. Ik ben bijvoorbeeld bijzonder geïnteresseerd in islamitisch Egypte, daar zou ik ook wel wat van willen zien. Maar no worries, in Gizeh komen wij ook :D

Oww dan komt dat wel goed :D Heb ik toendertijd ook gedaan ;)
Islamitisch Egypte enal heb ik geen verstand van hoor :P

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:05

[quote="ja_nee"]Leuk om alles te lezen :D

Gisteren heb ik ook mijn vakantie naar Hurghada geboekt, eveneens het Sinbad Aquapark Resort :# Donderdag vertrek ik al :):)

/quote]

Sinsdbad ooooo :+: Daar wil ik echt nog een keer naar terug wat een geweldige mensen daar! Geniet er lekker van!!

Ik werk trouwens op schiphol 5 dagen per week, bij axxicom je weet wel die karretjes :D Dus wie weet kom ik jullie nog tegen ;)

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:30

Blij te horen dat Sinbad zo goed bevallen is. Heb ook zin zin zin :# :):) :z 8-)
Heb je nog leuke tips of ideeen en dergelijke?

Wij vertrekken vanuit Brussel (dichterbij voor ons zuid-limburgers :+ ) dus op schiphol ga ik je niet tegenkomen. Misschien in september, als ik naar australie ga :P

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:08

Ben je voor Sindbad aquapark ook een wereldstekker nodig ? of zijn de stopcontacten daar normaal net als hier ?

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:39

bonney4evver schreef:
Ik werk trouwens op schiphol 5 dagen per week, bij axxicom je weet wel die karretjes :D Dus wie weet kom ik jullie nog tegen ;)

Leuk ! Misschien zie je mij dan nog wel. Ik ga 13 augustus naar Egypte Hurghada. Ik ga je proberen te spotten!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:27

Volgens mij hebben ze in Egypte dezelfde stopcontacten als in Nederland.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:17

ik vertrek 3 sept tot 12 sept. ik verblijf in arabella azur resort

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:22

luuntje schreef:
Volgens mij hebben ze in Egypte dezelfde stopcontacten als in Nederland.

Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat de stopcontacten anders waren, maar zeker weten doe ik het niet meer.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:23

Zijn hetzelfde :j