griekenland 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:25

ReJo schreef:
Ik ga 21 augustus naar Chersonissos :)
heb dr egt zin in..!

Dan ben ik daar ook!

loes-freke

Re: griekenland 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:01

nu ik zit nu op rhodos in bayblue hotel.
knudde moet 3 kwartier reizen om geld te kunnen pinnen.
heel hotel is niet te betalen met pin.
verder omgeving niet zo hier in de buurt van het hotel.

nee geef ons maar kos.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:57

Evaaa_ schreef:
Wie heeft er ervaring met Rhodos? Ik ga er met vriendinnen heen. Van 4-14 augustus. We zitten in Rhodos-stad. We willen natuurlijk stappen en zonnen, maar ook de omliggende dorpjes bezoeken. Iemand tips :D?

Kos lijkt me ook erg leuk! Ben er ook nog nooit geweest. Wel naar Kreta, dat vond ik geweldig!

Om uit te gaan kun je op Rhodos naar Faliraki. Wil je een mooi zandstrand dan is Tsambika Beach een aanrader, dat is alleen wel een eindje rijden vanaf Rhodos stad. Ook Lindos (met de ezeltjes) is een leuk plaatsje om te zien.

Veel plezier alvast, vond het 1 van de leukste Griekse eilanden waar ik geweest ben!

Ben er 2 keer geweest en zat in een toen nog niet toeristisch klein dorpje (Archangelos), maar zelfs daar waren de 2e keer dat we gingen (2002) al 2 pinautomaten.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:12

0oSannuho0 schreef:
ReJo schreef:
Ik ga 21 augustus naar Chersonissos :)
heb dr egt zin in..!

Dan ben ik daar ook!

Echt? Gezellig!
Welk appartement heb je?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:26

Hoi Griekenlandkenners!

Ik ga samen met vriendinnetje misschien een lastminute boeken mocht het weer in NL dramatisch zijn als wij vakantie hebben.

Mochten we weggaan dan willen we naar Griekenland.

Wat is een leuk en mooi compact Grieks eiland? Geen massatoerisme met dronken engelsen en lallende pubers, maar wel mogelijkheden om lekker uit te gaan naar mooie discotheken (a la Italie), leuke restaurantjes en terrasjes en natuurlijk ook wat te shoppen??

We zijn rond de 30 dus niet meer into the Chersonnisos en Lloret de Mar sferen, maar uitgaan moet wel mogelijk zijn ;-).

Verder houden we allebei erg van de natuur (zo ben ik zelf helemaal verliefd op Corsica maar dat is nogal prijzig).

Ibiza? Is dat iets voor ons of moet je daarvoor echt hipper dan hip zijn en helemaal into the housescene zijn?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:14

Oeps: bedenk mij net dat Ibiza tot de Balearen behoort en dus tot Spanje! Foutje!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:16

Thirsa_ schreef:
Loesss schreef:
Kos :)!

Ben zo benieuwd! Is Kos leuk en niet mega toeristisch? Wat zijn de dingen die ik en vriend MOETEN doen! En waar kan je écht Grieks eten?

Kos-stad is wel heel toeristisch hoor, maar niet op een vervelende manier vind ik.
Waar je écht lekker grieks kunt eten is bij Caravan, echt superleuk (ook erg leuke eigenaar, hele aardige man die -als het rustig is- gewoon bij je aan tafel komt zitten ;) adres is 52 Amerikas Street, Kos Town. Zit ergens in een achterafstraatje vlakbij de kanaristraat (winkelstraat)

edit; hier hebben wat mensen hun mening gegeven over Caravan, zegt genoeg :D http://www.justgreece.co.uk/kos/comment ... em_ref=456

Hmm Caravan ga ik zeker onthouden? Verder nog goede tips met betrekking tot bezienswaardigheden of cultuur dingen of mooie stranden?

Enne wat heb jij ongeveer uitgegeven? Is het eten goedkoper dan hier en het drinken enzo :)?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:05

Ik ga vanmiddag naar Chersonissos!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:13

Loesss ik moet eerlijk zeggen dat wij heel weinig gedaan hebben :)) dus echt tips voor bezienswaardigheden heb ik niet! Je kan vanuit de haven van kos-stad een 3-eilanden toer doen, ga je de hele dag mee op de boot. dat schijnt erg leuk te zijn! Mensen bij ons in het appartement hebben de eilandtoer over kos zelf gedaan en vonden dat heel erg tegenvallen.

Wij hebben toch wel (minimaal) 100,- per dag uitgegeven met z'n 2en, dus 50 p.p. maar dat kan ook wel goedkoper hoor...(elke dag cocktails tikt ook aardig aan :o )wij waren aan avondeten meestal tussen de 30/40 euro met z'n 2en kwijt (en dan hadden we een voorgerecht, hoofdgerecht en een fles wijn :o )
Het eten is zeker goedkoper, drinken niet overal. Wij hebben ook een paar avonden bij ons appartement doorgebracht aan de bar :+ (appartement Angela) en daar was het veeeel goedkoper dan in de stad zelf. Ik denk dat de prijzen voor drinken in het (toeristen)centrum vergelijkbaar zijn met die in Nederland, misschien net iets goedkoper.

@ Nien: heel veel plezier!!! *D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:28

nog 8 dagen en ik ga naar rhodos. ben echt aan t aftellen ^^

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:04

Ik word gewoon genegeerd ;(

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:05

Ja, je begon toch over Ibiza? Dan zit je hier in het verkeerde topic ;)

*edit* Ik denk toch dat je op de toeristische eilanden als Kreta, Rhodos of Kos terecht komt, want op de kleinere en minder bekende eilanden zijn weinig discotheken.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:26

Ooh dat moet te doen zijn dan Thirsa! Mijn budget is ongeveer 50 euro per dag en wij willen wel wat dingetjes bekijken en doen! En iedere dag uiteten, echter geef mij liever maar de heerlijke Griekse wijnen dan cocktails en de wijnen zullen vast goedkoper zijn ;)!

Eten voor 20 euro pp inclusief wijn klinkt goeddd :D!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:30

Wijn is zeker goed, en ze hebben ook heerlijke rosé (calligas en makedonikos waren erg lekker :9) bij een restaurantje vlakbij de barstreet betaalde je 15 euro voor een fles rose, kwamen we de volgende dag bij Caravan en daar was de zelfde rose maar 9,- :+ ) eten is erg betaalbaar idd!!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:46

Aaah die Caravan moet ik heen, fles wijn voor 9 euri, dat doe je hier in NL niet! Ik zelf ben dol op rode Imiglykos en Retsina :)!

Ik heb er echt zin in, iedere avond lekker uiteten! Sowieso zijn in iedere toeristische plaats de restaurantjes die iets verder afliggen van het toerisme vaak goedkoper en stukken beter!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:47

Wij gaan 8 dagen naar Kefalonie :D

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:08

ReJo schreef:
Echt? Gezellig!
Welk appartement heb je?

Wij zitten in Hotel Theodora en jij?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:20

Oke ken ik niet :P
Wij zitten in Irini..
Ga je met vriendinne of vriend?

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:50

Zwitsal schreef:

Leuk over 8dagen al! Met wie ga je? En naar welk plaatsje?
Als je terug komt mag je wel verhalen vertellen en misschien leuke tips, want ik ga over 3 weken :)

Flappy28, bedankt voor de tips!

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:18

Irini ken ik niet haha
Ik ga met een vriendin, en jij? Ook met vriendinnen?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:29

Oke ;)
Nee ik ga samen met myn vriend!
Ik heb alleen nog nooit gevlogen dus weet niet of we wel aankomen in griekenland :P

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:47

haha ik ga nu voor de derde keer vliegen, en ik vind er echt niks engs aan hoor :D

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:40

Loesss schreef:
Sowieso zijn in iedere toeristische plaats de restaurantjes die iets verder afliggen van het toerisme vaak goedkoper en stukken beter!

Dat is idd echt zo, zeker in kos! je kan bijvoorbeeld ook in de haven eten, ziet er heel leuk uit met al die bootjes enzo. maar het eten vond ik daar echt niet lekker, echt van die vreetschuren waren dat :))

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:18

Evaaa_ schreef:
Zwitsal schreef:

Leuk over 8dagen al! Met wie ga je? En naar welk plaatsje?
Als je terug komt mag je wel verhalen vertellen en misschien leuke tips, want ik ga over 3 weken :)

Flappy28, bedankt voor de tips!

heb t even opgezocht ^^
we zitten in Trianda, in hotel sunshine vacation club: http://www.jiba.nl/data/cache/dbimages/ ... W0H346.jpg .
lijkt me heerlijk..
we gaan 12 dagen, all inclusive, met mn ouders + 2 broertjes + vriendin van mn broertje.. (mn ouders zijn dit jaar 25 jaar getrouwd en wilde heel graag nog een keer samen op vakantie ipv een groot feest geven).
denk alleen niet dat ik verslag uit kan brengen voordat jij vertrekt..
ik land namelijk in de nacht van 30 op 31 juli op schiphol, en ga dan gelijk door naar italie, dus ik kom niet eerst thuis..

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:27

Zwitsal schreef:

en ik ben blij dat we morgen naar huis mogen.
vind er niet zo veel aan hier.