Turkije 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:50

Nathalie, volgens mij moet ikkuh15 inderdaad op İstanbul een visum kopen. Ze komt namelijk op het internationale gedeelte van het vliegveld aan en de vlucht naar Adana vliegt volgens mij vanaf het nationale gedeelte. Ze komt dus officieel wel het land in en moet de douane door.

İk moet in ieder geval als ik door naar Ankara vlieg op İstanbul me visum kopen en dan door de douane.

Nathalie

Re: Turkije 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:21

Echt? Ik heb dat nooit gehoeven.. Ik ben 1 keer amsterdam-istanbul-ankara gevlogen en 2 x eindhoven-istanbul-dalaman maar heb altijd pas mijn visum hoeven te kopen bij de laatste bestemming.... Volgens mij..... Nu begin ik ook te twijfelen of ik toen niet andersom vloog. :+

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:56

Denk inderdaad toen dat je andersom vloog.

Zoals ik me kan herinneren is het zo. Als je op İstanbul aankomt koop je een visum en ga je door de douane. Dan kom je bij de bagageband uit (je bagage wordt meestal doorgelabeld) en moet je doorlopen naar 'buiten'. Dan ga je naar links een hele lange gang door en uiteindelijk kom je bij het nationale gedeelte. Dit is in ieder geval hoe ik het altijd heb gedaan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:45

Ik heb even gecheckt en van 1 keer ben ik iig zeker! Toen vloog ik eindhoven-istanbul-dalaman. De rest kan ik niet meer vinden maargoed.

Ik werd altijd opgehaald door een grondstewardess en kwam niet eens bij de bagagebanden in de buurt, maar meteen door naar de gate voor t volgende vliegtuig.. Dus ook geen visum gekocht, pas op de eindbestemming.. Maar dat is wel ook alweer een tijdje geleden misschien is het verandert ofzo? :=

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:43

Misschien dat jij weinig tijd had voor je overstap, dan wordt je meestal door een grondstewardess opgehaald. İk heb meestal een overstaptijd van ongeveer anderhalf a twee uur.

Misschien kan het er ook aan liggen met wie je vliegt. İk vlieg altijd met Turkish Airlines.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:17

Ik ga ook naar Turkije, 27 April. :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:51

Kan allemaal idd, ik heb geen idee!
Ik vlieg altijd met degene die het goedkoopst is. Dus geen idee waarmee ik toen vloog. ;) Ik had idd maar 30 minuten geloof ik toen..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:29

Aaah, waarschijnlijk ga ik dit jaar ook weer eens naar turkije. Begin juli, iets van 2 weken.
Ligt eraan wat de tickets toelaten
en dan uiteraard weer naar kusadasi :D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:22

Dus als ik het goed begrijp moet ik op Istanbul al een visum komen. Ik vlieg wel via Instanbul Sabiha Gokcen, weet niet of dat verschil uitmaakt. Mijn vriend had het aan een medewerker van corendon gevraagd en die vertelde dat ik pas in Adana een visum hoeft te kopen... Wordt je altijd opgehaald door een grondstewardes? Dan hoef ik me geen zorgen te maken, dan huppel ik daar wel achter aan ;) . Ik vlieg trouwens met Pegasus. Heb mijn e- tickets nu voor me liggen, maar waar kan je zien hoeveel overstaptijd je hebt? Ik zie alleen mijn departure tijden staan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:25

Hoelaat vlieg je naar Istanbul en hoelaat naar Adana? Als er geen aankomsttijden bij staan kun je het ook zelf uitrekenen. ;)

Als zij zeggen dat je pas in Adana een visum hoeft te kopen zou ik daar gewoon vanuit gaan. Maar je merkt het vanzelf wel, als je eerst door de douane moet in Istanbul moet je dus een visum kopen en als je achter de douane blijft dus niet. ;) Maar ik denk ook dat je er geen hoeft te kopen..

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:23

Het zou best kunnen dat je pas in Adana dan een visum hoeft te kopen. İstanbul Sabiha Gökçen is ook een klein vliegveld, dus weet niet hoe het daar gaat.

İk zou inderdaad zoals Nathalie zegt er dan vanuit gaan dat je op Adana een visum moet kopen (als ze bij Corendon dat gezegd hebben).

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:02

haha, er was een loting op school om mee te gaan naar istanbul
hieruit werden 20 leerlingen gekozen die dan meemochten, en raad eens,
ik ben door en mag van 17 april t\m 24 april naar Istanbul met school!! wat ik dus echt fantasties vind!
Ik kom daar dan ook in een gastgezin
maar goed, heb er dus nu al super veel zin in!! :D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:07

Wow Tos super zeg! Istanbul schijnt erg mooi te zijn.. Helaas kom ik niet verder als het vliegveld :Y)
Mijn koffer staat al klaar. Heb een beetje veel cadeaus gekocht dus het is proppen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:49

Wanneer ga je?
Veel plezier alvast!! :D

Tos wat gaaf dat je mee mag. :j Istanbul is een errug mooie stad!
Ga je excursies doen met school of ben je de gehele tijd bij je gastgezin?

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:07

wat leuk zeg dat je mee mag.

wanneer ga je wek ikkuh15?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:10

Hallo!
Mijn vriend en ik zijn vandaag bij het reisbureau geweest en hebben hotel royal wings in optie gezet laatste 2 weken van augustus.

is dat een aanrader? of is er iets wat dit hotel nog overtreft?

Onze reistijden zijn wel super.

Heb vliegen we om 06.20 smorgens vroeg
en terug pas om 21.50 savonds!

dus kunnen beide dagen lekker nog daar zijn!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:53

Ik ga morgen al *D Heb er zin in!
Heb morgen om kwart voor 10 de trein naar schiphol. Ik vlieg om 13.55 en land uiteindelijk in Adana om 20.50. Dus dat wordt een lange dag :z. Maar voor een goed doel :D

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:06

Veel plezier ikkuh!

Wij gaan 3 juli 8 dagen naar Içmeler. Daar zijn we inmiddels al 6 keer geweest, ontzettend gezellig :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:01

Heb je een beetje kunnen slapen Ikkuh? :D
Héééél veel plezier gewenst, maar dat gaat vast helemaal goedkomen!!! :D

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:13

Nathalie@ de eerste 2 dagen zit ik waarschijnlijk veel in mijn gastgezin
ook om goed kennis te maken met de mensen en uit te rusten, hier zullen we waarschijnlijk
ook al iets leuks gaan doen, naar die 2 dagen krijgen we veel excursies!!
en gaan we ook kennis maken met alle andere scholen die naar istanbul komen!
er zijn namelijk meer scholen die hieraan meedoen!
en, ben er waarschijnlijk ook met de dag van het kind, weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen
maarre volgensmij wordt het wel gezellig!
gr pleun

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:26

Nathalie schreef:
Heb je een beetje kunnen slapen Ikkuh? :D
Héééél veel plezier gewenst, maar dat gaat vast helemaal goedkomen!!! :D

Jaja ik ben veilig aangekomen! Had de nacht ervoor niet zo goed kunnen slapen... toch een beetje stressen denk ik.
Was veel te vroeg op schiphol :o , maar beter dan te laat. In het vliegtuig aan de praat geraakt met een turks stel. Zij moesten
ook naar Adana en wilden me graag helpen met overstappen als het niet lukten. Helaas kregen we 50 minuten vertaging waar we nu nog de reden niet van weten en we hadden maar 1 uur om over te stappen. Ik moest dus in 10 minuten een visum kopen op Istanbul, door de paspoort controle, nieuw boardingticket halen weer door de secrutity en naar het vliegtuig :(:) . Oftwel het was rennen geblazen. Het stel heeft mij erg goed geholpen want zonder hun hulp had ık dat nooit gered. We waren ook als laatste ın het vliegtuig en we zaten nog maar amper en we vertrokken al. Verder is alles erg goed gegaan en heb de familie ontmoet die erg vriendelijk is! De zon schijnt hier heerlijk ik wordt voor gek verklaard dat ik in een shirtje en open schoenen loop :+ . İedereen is nog goed onder gedoken in zijn winterjas en muts want het is koud!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:49

wat leuk! en fijn dat je goed bent aangekomen!

Ik heb vandaag mijn reis vast gezet!

16 augustus gaan wij voor 15 dagen naar turkije lara om precies te zijn. Dit hotel.
www.royalwingshotel.com

we vliegen dus al om half 7 en komen 11 uur turkse tijd al aan dus hebben lekker nog een halve dag uitgaande dat we rond half 2 wel bij het hotel zijn.
Terug vliegen we pas om 10 uur dus hebben we ook nog bijna de hele dag! Heerlijk!

weet iemand of de winkels op schiphol snachts ook open zijn?
Aangezien wij al om 4 uur snachts (zaterdag nacht) er moeten zijn.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:11

Poehh zal vast warm zijn in Augustus!! :D

Denk dat schiphol de winkels snachts wel dicht zijn ja. :)

Wij gaan de eerste week van Juni naar Lara, Miracle resort.
We wilden eigenlijk in April gaan, maar alles zat vol en anders kon het niet vanaf Eindhoven. :( :(

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:52

In Lara zitten heel veel tophotels, dus jullie zullen je wel vermaken daar :D

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:55

__Nathalie__ schreef:
wat leuk! en fijn dat je goed bent aangekomen!

Ik heb vandaag mijn reis vast gezet!

16 augustus gaan wij voor 15 dagen naar turkije lara om precies te zijn. Dit hotel.
http://www.royalwingshotel.com

we vliegen dus al om half 7 en komen 11 uur turkse tijd al aan dus hebben lekker nog een halve dag uitgaande dat we rond half 2 wel bij het hotel zijn.
Terug vliegen we pas om 10 uur dus hebben we ook nog bijna de hele dag! Heerlijk!

weet iemand of de winkels op schiphol snachts ook open zijn?
Aangezien wij al om 4 uur snachts (zaterdag nacht) er moeten zijn.

Royal wings is heel erg mooi, ligt vlak bij Titanic daar gaan wij heen.
Alleen als je echt goed wil shoppen moet je met de taxi naar Antalya gaan, vorig jaar waren er nog maar weinig winkeltjes, maar ze waren wel volop aan het bouwen..

De winkeltjes op schiphol gaan dacht ik om 3 uur open, maar wel een klein gedeelte ervan.