Canada

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:55

Welterusten en succes morgen.

Eskimo
Berichten: 3068
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:25

Sundral schreef:
Ja cool! Ik ga morgen weer even wat dingen proberen te achterhalen mbt studie etc in Canada, ik weet namelijk niet of een Propedeuse uberhaupt wel geldig is daar.. En ben via LinkedIn nu op zoek naar een stage bedrijf!


Wat leuk, succes!! Hopelijk lukt het. En ook al toevallig een Groninger.. Inderdaad, dat wordt nog eens een Canada meeting :D


Ondanks het leuke dat ik naar Vancouver ga, is het mindere toch wel dat ik met heel veel pijn in m'n hart mijn lieve merrie te lease/koop moet zetten. Die heb ik dan ook net op Bokt gezet. Hopen dat zij een goed baasje vindt! Net hebben we de zit plaatsen in het vliegtuig uitgekozen, wordt toch wel heel echt zo! :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:31

Oh dat zou ik echt niet kunnen Eskimo :o Ik vind het ook ontzettend lastig met mijn vriend in Canada, als het me die paar maanden bevalt dan ben ik ook niet van plan om in NL te blijven, maar mijn paard wil ik absoluut niet verkopen. :+

Eskimo
Berichten: 3068
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:39

Ja dat kan ik me voorstellen! Gelukkig komt onze jaarling merrie wel over uiteindelijk, maar voor Cas zoeken we een heel lief baasje. We hadden altijd gezegd dat ze voor altijd een plekje had gevonden hier (ze heeft namelijk al heel wat baasje gezien helaas..) maar toen hadden we nooit gedacht dat we nog naar Canada zouden gaan. Het gaat ons ook echt niet om het geld, een goed baasje is belangrijker :j

Onze 3 hondjes gaan gelukkig wel mee! Jammer dat in Canada in veel huizen/appartementen dieren niet toegestaan zijn

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:24

Je hoeft maar 1 huis te vinden waar huisdieren zijn toegestaan. Toch? Is ons ook gelukt een huis met tuin te vinden in een goede buurt. Waar ook onze 2 katten welkom zijn. We zitten ook niet in een basement en delen geen huis met een ander koppel/gezin.

Eskimo
Berichten: 3068
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:33

Het moet ook wel lukken, maar het is wel lastig als je aan het zoeken bent en er overal staat dat honden en of katten niet toegestaan zijn. Het is gewoon even goed zoeken maar dat komt vast wel goed

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 06:49

Kun je op craigslist of kijiji niet aanklikken petfriendly? Padmapper is ook handig, dan zie je in googlemaps direct waar je bent en wat er dichtbij zit. restaurants winkelcentra, starbucks etc zijn dan aangegeven, evenals OV.


Vandaag de hele dag gespendeerd aan een auto kopen. Maar is gelukt! Superblij!

Eskimo
Berichten: 3068
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:15

Craigslist en Kijiji zijn erg handig! We hebben al een aantal mails aangeschreven en vandaag even een paar telefoontjes plegen. Padmapper ga ik zo eventjes kijken, thanks voor de tip!

Wat super dat je een auto hebt! Kan me helemaal voorstellen dat je super blij bent, zonder auto ben je toch ook wel afhankelijk van het ov tenzij je een huur auto hebt, nu kan je zelf lekker gaan touren! :D

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:23

Huurauto's zijn echt ... DUUR!
Weet je wat ze hier zeggen over de afkorting BC? BC means 'Bring Cash'! LOL

Eskimo
Berichten: 3068
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:46

Haha dat had ik ergens ja :))

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:56

Ik vind gewoon alles duur in Vancouver :=

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 04:06

Vandaag even Metrotown in geweest om eens rond te kijken. Ik ben tenslotte jarig vandaag. Uiteindelijk met 2 paar schoenen voor Leon thuisgekomen. Een paar regenlaarsjes. Die heeft hij hard nodig nu de zon verdwenen is. :(

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18233
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 04:43

Gefeliciteerd HippoLogic! Waar woon je precies in Vancouver? Ik vind Grandville Island erg leuk.

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 05:22

Hallo iedereen,
Hier nog iemand die in Canada woont. Ben in December naar Victoria, BC verhuisd. Ik heb een studie visum :) En ik woon nu samen met mijn vriend na lang wachten tot ik mijn visum rond kreeg, dat duurde 6 maanden. Maar nu zit ik goed tot 2014 *\o/*

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18233
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 06:50

Leuk, heb een vriendin op het eiland wonen, vivian_ve. In Sooke.

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:03

Oh ik woon in Langford, dus dat is dichtbij :P Is zij ook Nederlandse?

Eskimo
Berichten: 3068
Geregistreerd: 04-04-07

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:50

Gefeliciteerd Hippologic!

Vivian_ve: Leuk, nog iemand die in Canada woont :D En ook nog is Victoria.. Wat leuk dat je op het eiland woont! Lijkt me prachtig daar.

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:49

Het is zeker prachtig :) Ben al wel de afgelopen jaren in de Rockies en de Yukon (en Alaska) geweest maar het eiland is toch wel mijn thuis :)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:07

Victoria lijkt me super mooi. Heb je (iemand) ook al eens orca's en walvissen gezien? Dat willen wij in september doen. Dan schijnen ze daar langs te trekken.

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:31

Mijn vriend heeft Orca's op de ferry gezien, eigenlijk heel veel mensen. Ook tijdens het vissen op zee komen ze je wel eens bekijken. Ze jatten dan soms ook gewoon de vis van je hengel haha. Helaas heb ik ze nog nooit gezien. Maar ben dan ook nog nooit in September op de ferry geweest..

Eskimo
Berichten: 3068
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:38

Gaaf! Dat is iets wat ik nog wil gaan doen als ik in Vancouver ben, de orca's.. Lijkt me prachtig om te zien. Wij hebben gebeld voor verschillende leuke huizen.. We kregen advies om nog even een maandje te wachten en dan terug te bellen, dan is het dichterbij de datum dat wij daarheen gaan en kunnen zij het voor ons vast houden. Dus we wachten nog even af, maar het gaat wel lukken :j Hondjes zijn gisteren ook bij ons vliegtuig bij geboekt, dus dat geeft een goed gevoel.. En wat helemaal geweldig is, is dat mijn lieve merrie terug gaat naar haar oude eigenaresse waar ze zo'n 6 jaar heeft gestaan.. Die heeft daar voor altijd een plekje gevonden! *\o/* En onze jaarling heeft een leuke opfok in de eifel gevonden dus alles loopt volgens plan

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:21

Eskimo, je kan beter whale watchen in Victoria (voor $15 ben je met de ferry in Victoria), daar is het zoooooveel goedkoper! In Vancouver betaal je snel $150pp en in Victoria (of Tofino is nog goedkoper) een stuk minder.

Eskimo
Berichten: 3068
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:29

Zo dat scheelt wel eventjes! Thanks voor de tip, ik ga het onthouden :j

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:38

In Tofino is het nog goedkoper ($65) én je kan er ook gaan bear watchen :)

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:27

Bear watching is echt geldverspilling (vind ik). Als je je ogen open houdt op de weg naar Tofino heb je al een hele grote kans en anders weten de locals ze echt wel te vinden :) Waar je wel rekening mee moet houden dat als je de ferry neemt, het lopend $15,- is maar als je met een auto of camper gaat het véél duurder is! Volgens mij liggen de prijzen voor een pickup met twee personen nu rond de $80,-. Maar Vancouver island is het wel echt waard vind ik, tis hier prachtig!