Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:56

Klopt, bomen weg is vaak jammer inderdaad. Er moeten er nog een behoorlijk aantal gedund worden in het bos.

Maar voor elke boom die we weg halen, dit zijn ook vooral ielige dennen die alleen maar heel hoog zijn, die voegen qua biodiversiteit niet zo veel toe, planten we denk ik 25-50 bomen en struiken terug met veel meer diversiteit.

Lekker blijven staan, bakkie koffie/thee, wat lekkers erbij, boekje oid en gewoon de storm uitzitten lijkt me een prima idee voor je.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 16:12

Ik gooi de dode ratten en muizen ook in de bosjes / bos dan kunnen andere roofdieren ze weer verwerken :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 17:17

Ah duidelijk ik ben daar kennelijk te goed voor opgevoed. Je gooit niks in de natuur :+ maar mocht ik vangen dan gaan ze een stukje verderop de greppel in.

Geen boek met thee maar een frambozen sorbet ijsje met een blikje sprite zonder zoetstoffen of stevia :9 en een lego kerstpakketje afbouwen. En oude dame kreeg een mega koek en knuffels van de cafetaria dame

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bladeren gingen net al rondjes draaiend over de parkeerplaats

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:31

karuna schreef:
Ah duidelijk ik ben daar kennelijk te goed voor opgevoed. Je gooit niks in de natuur :+ maar mocht ik vangen dan gaan ze een stukje verderop de greppel in.

Geen boek met thee maar een frambozen sorbet ijsje met een blikje sprite zonder zoetstoffen of stevia :9 en een lego kerstpakketje afbouwen. En oude dame kreeg een mega koek en knuffels van de cafetaria dame

[ [url=m/4e2w0Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hGPBq4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4508Jx.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bladeren gingen net al rondjes draaiend over de parkeerplaats

Lekker kachel aan in camper?

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 17:50

Niet nodig. Het was heerlijk zonnetje en aangename temperatuur buiten en op een gegeven moment 21 graden binnen. Nu is het 17,5 graad Als het onder de 16 duikt gaat hij wel aan en vannacht is 10/11 graden genoeg

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 21:18

Nou ik ben een uurtje eerder weggegaan en het viel echt reuze mee gelukkig. Het waait aardig, maar verder was het goed te doen vandaag. :j

Dat ziet er wel uit als een lekker ijsje trouwens, hier zijn de salons helaas gesloten. -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 15:29

Het ijsje was eerlijk. Bij het ophalen van de jeton om de toilet te kunnen reinigen zag ik se bakken met ijs nog staan waarvan best een aantal melkvrij dit was een frambozen sorbet. Erg lekker

Vanmorgen bij de loosplaats wat gedoe gehad. Een paar kerels die in hun camper wonen (en kennelijk elders stonden en bij elkaar hoorden) en vonden dat ze voor mochten, de eerste ramde zijn camper via de verkeerde kant erin -:(- _-:( terwijl ik al half in het loosvak stond, ik moest daardoor achteruit om geen schade te maken. Om daarna uitgebreid water te pakken te lozen enz. Lelijk woord.

Hij reed weg, ik zet de camper erin, sta met mijn wc al bij de leegplek wordt ik opzij geduwd door man nummer twee die doodleuk zijn toilet al leegkiepte terwijl ik daar al stond, om zijn sjit niet over me heen te krijgen maar een stap achteruit gedaan. Voor het spoelen was ik hem voor. Ik heb het spoelpistool maar gepakt en vastgehouden tot ik klaar was. Niet echt handig maar zonder dat spuitpistool kunnen ze niet goed schoonmaken. Hij moest dus echt wachten. Meneer nummer drie was ook al aan het duwen en dringen em probeerde het spuitpistool alvast te pakken, maar die goot zijn eigen sjit over zijn eigen schoenen toen ik een duwte gaf omdat hij zijn toilet ook al had opengedraaid.

Kom op zeg, een beetje fatsoen kan ook wel. Ik ben de beroerdste niet maar dergelijk gedrag doe je maar bij iemand anders. Dat de schoenen mogen stinken }> dit heb ik echt nog niet eerder meegemaakt :oo ik hoop ook dat het de laatste keer is. Meestal wacht je gewoon netjes op elkaar of helpt maar niet dit gedrag.

Het waait nu hier in nl harder als toen ik wegging. De was draait al rondjes. En ik zag wat ik vergeten was mee te nemen en achter te laten :+ netjes op tijd thuis om zo weer te vertrekken voor mijn afspraak. Geen zin in maar het moet :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 11:52

Zo gister is mijn bus al volgestampt met spullen. De kast, regenton en kleiner grut. De camper is langzaam aan ook weer aan het volraken. Ook een paar frambozenstekjes geoogst die op het punt stonden omgemaaid te worden door de gemeente :(:) Dit weekend ga ik weer die kant op.

Dan volgt gv en mijn paps in de loop van de week met mijn bus.

De planning, kast plaatsen en volstampen. Slot fixen dan wel eruit krijgen. Verwarming monteren in slaaphuisje. Het inleg stuk voor pellets in de houtkachel uittesten. Dan kan ik stoken ook als ik geen hout kan hakken of kloven. Maar pellets vullen aansteken en twee uur geen omkijken naar. Wel een duurdere oplossing maar fysiek minder pittig als het nodig is.

gezien het weer toch mijn keuken monteren zodat ik meer ruimte krijg. Bij stroom aanleg moet het blok maar aan de kant. Dan kan de trapkast afgemaakt worden en de kasten op hun plek.

En hopelijk de droge maandag gebruiken voor afval wegbrengen (ruimte in schuur en garage) en de laatste maaibeurt van het jaar. Dan dinsdag stukje terug en woensdag de rest.

En ik heb een rendez vous :)) met parkeerplaats meneer. Wel het iets duurdere bedrijf maar hij kan snel aan de gang, heeft een gedegen plan en doet niets anders dan dit ipv erbij doen naast gewone bouwklussen. En ik kan bij zijn eigen oprit zien hoe het zich houdt na langere tijd. Dan zou ik daarna een 7x8 m parkeerplaats hebben. Aangelegd met een taludje, 2% waterafvoer en waterdoorlatende doek, puin, gravel halfverharde bovenlaag. Met looppad ernaast zodat ik de zijingang goed kan blijven gebruiken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 13:24

Klinkt goed allemaal :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 13:26

De theorie ja :+ de praktijk :') ik hoop dat het gaat lukken en er geen rare dingen gebeuren. Ik mis een vinger kruis smiley hier.

Twee dingen 22 november stemmen en 23 november moet de camper bij de garage staan. Twee keiharde deadlines :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 20:06

Inmiddels en route, maar in dit geval gutenabend :P ivm praktisch voor gv donderdag heb ik mijn peage badge achtergelaten. Zij hebben geen van beiden een credit card ook. Ik ga nu mijn eerdere plan omgekeerd uitvoeren, ik zit nu bij een waterslot op iets meer dan 200 km van huis in duitsland. Morgen ga ik kalm aan binnendoor naar de luxemburgs/franse grens weer een 200 km en maandag het laatste stuk. Dan heb ik geen peagekaart nodig en hoef ik ook mijn credit card niet af te staan.

Camper ook weer aardig vol, de infrarood plaat doos is groter dan verwacht, die kon alleen op het echte bed achter. Ik slaap dan de komende twee dagen op de bedbank. Wat harder en krapper maar te doen. :+

Mijn uitzicht nu :D

Afbeelding

O ja de infrarood kachel wil graag wifi hebben soms. Wat ik had was te traag dus er was een snellere nodig, wat een verschil zoef zoef. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 15:43

Zo ik ben weer ter plaatse. Kalm aan gedaan, de navigatie had gister een alternatieve route geloof ik. 200 km ruim 3 uur :+ daar aangekomen was de betaalautomaat stuk en mocht je gratis staan. :D Niet slecht met water en stroom. En uitzicht over de Moezel
Vandaag het laatste stukje,

En gelukkig geen nieuwe sporen van inlopers. Mijn tijdelijke maatregelen hebben kennelijk effect gehad. Nu staan alle afweerders, vangers en meer klaar voor eventuele pogingen tot inloop.

Mijn pelletinzet stuk werkt, even geen omkijken naar de keukenverwarming nu.

Pootjes hoog en eens zien of de nieuwe wifi vlotter doorstroomt bij boer zoekt vrouw europa :))

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:26

Je hebt een lekkere reis gehad dus. Mooie foto van dat waterslot! Prachtig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 20:11

Morgen volgen meer fotos. Gister vreemd moe toen ik aankwam en niet veel gedaan in de avond wat lego en heelvroeg gaan slapen en vanmorgen best beroerd wakker geworden na een nacht vol zweten en rare dromen. Vorige week al een dag koorts hoofdpijn loopneus spierpijn.covid test gaf negatief aan en na een dag was het weg. Nu vanmorgen eigenlijk hetzelfde als een week geleden. Dus een poging gedaan om de schroef van het slot in te slijpen met een mini ding. Dat is gelukt maar geen beweging in de schroef.

Verder eigenlijk alleen maar geleden op mijn bedje in de kamer, af en toe mini stukje wandelen gekookt stofgezogen en dat was het wel. Vroeg het bed in weer zo, voel me wel al minder beroerd dan vanmorgen gelukkig. Blij met ook andere dingen kunnen stoken dan met hout moeten slepen

Afgelopen nacht heel erg veelregen en veel zwaailichten kwamen voorbij. Vanmorgen stond er bij de weg risico op overstroming. De weg richting de snelweg loopt kans om over te lopen. De weilanden stonden al eerder blank maar nu het voetpad er naast ook al. En de rivier aan de andere kant van het spoor is nu met volgelopen weiland.

Het was vanmorgen even droog daarna heftige buien en wind afgewisseld met droog en wind weg. Nu fikse wapper en venijnige regen. Zie ik net dat code oranje is afgegeven ivm hevige regenval en risico op overstromingen :+ zo is het maanden droog en zo valt er meer dan er in een hele zomer en herfst hoort te vallen :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 15:45

Iets minder brak wakker geworden gelukkig. Toch wel wat kunnen doen omdat het eindelijk even droog was. Niet zoveel als ik had gewild maar het is in ieder geval iets.

Ir plaat staat voor nu even op pootjes tot de ophanghulp er is. Alle plantjes zitten in de grond. Een kerst ding staat al klaar. Ik mis alleen een steckerblokje,ik kom net 20 cm snoer te kort. Haardhoud weer aangevuld en vanmorgen wat gekloofd ook voor het ontbijt. Gras deels gemaaid maar voor de eerste accu leeg was was die van mij al meer den leeg en van oude dame ook. Voor de rest van de dat staat er pootjes hoog en ontspannen op het programma en nog een stukje wandelen als oude dame weer wakker is. Die is moe van het helpen :knuffel:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 15:53

Zo dan nu wat fotos,

Eerst nog van het waterslot park in heel mooie herfst kleuren. Het park is groot mooi en divers aangelegd met oa moeras stukjes en heel veel soorten oude bomen.

De tweede nacht aan de Moezel. Met hondenspeelplaats, een laadstation voor de electrische bussen en een engerd in een boom :D

En het hoge water gister, nu al flink gezakt

De enorme ir plaat die aan de muur komt

Een lamp voor binnen, die voor buiten heb ik nog geen foto van

En het gras met hulp

En deze glij modder moet ik iets aan doen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 16:41

Ik zie geen foto’s helaas. Ben wel benieuwd naar hoe hoog het water staat

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 16:51

Dat klopt. Mijn internet ging er even uit :+ gelukkig had ik eerst de tekst getypt :P poging 2 :))

Zo dan nu wat fotos,

Eerst nog van het waterslot park in heel mooie herfst kleuren. Het park is groot mooi en divers aangelegd met oa moeras stukjes en heel veel soorten oude bomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tweede nacht aan de Moezel. Met hondenspeelplaats, een laadstation voor de electrische bussen en een engerd in een boom :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het hoge water gister, nu al flink gezakt

Van de doorgaande weg heb ik geen fotos. Die kwamen niet lekker uit de verf ivm de te grote afstand. Wat op de foto water is is nu weer groen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht vanaf mijn tuin achter

Afbeelding

Afbeelding

De enorme ir plaat die aan de muur komt

Afbeelding

Een lamp voor binnen, die voor buiten heb ik nog geen foto van

Afbeelding

En het gras met hulp

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze glij modder moet ik iets aan doen.

Afbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:00

kiezeltjes erover of droog zand mar dat wordt weer mul denk ik

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 20:10

Er komt een laatste zak snippers mee morgen. Die gaan erover heen voorlopig. En dan nadenken wat een blijvende oplossing is.

Morgen vroeg om 8 uur komt de parkeermeneer. En meteen ook uitzetten waar wat komt als het goed is. Dan kan hij aan de slag als ik er niet ben eventueel. Maar eerst moet hij water en de edf navragen of er leidingen lopen en checken bij de gemeente ivm de grens precies en zo
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-11-23 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:10

Lava kiezel werkt heel goed bij ons voor modderige stukken. Niet het gruis maar echt kiezel grootte. Kosten vind ik ook meevallen. Laat het goed water door maar blijft stabiel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 20:11

Lava kiezel ken ik. Maar is dat ook hondenpootjes vriendelijk voor zolang dat nog nodig is ;(

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:45

karuna schreef:
Lava kiezel ken ik. Maar is dat ook hondenpootjes vriendelijk voor zolang dat nog nodig is ;(
in het midden een zandpadje maken, vocht kan via de lavastenen weg en zand voor de pootjes

kwamen hier voor de paarden adv voor mud control plaatjes miss dat wat, paadje mee maken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 10:18

Ik heb die snipperzak toch nog. Die gaat er eerst op. Er ligt al wat grind maar dat werkt kennelijk niet of zakt weg. Ik ga dan even rustig nadenken. Misschien verplaats ik het poortje wel of maak het groter. Daar ben ik nog niet over uit. Of ik maak een heel pad met worteldoek en snippers dat kan ook. Nu heb ik een winter om er over na te denken

Roze streepjes op de grond. :D Het plan is iets aangepast. Iets korter in lengte maar een stukje ernaast extra voor een normale auto. Dan heb ik meer pad over en ligt het iets verder van de muur af voor de zekerheid. Als de instanties meewerken kunnen ze volgende week al beginnen. *\%/*
Deel van hun werk ligt nu stil door teveel water voor hun mooie tussen door klus van een paar dagen.

Kortom als alles meewerkt heb ik met twee weken een mooie grote parkeerplaats naast het huis met gravel en talud. (En minder maaiwerk) :)) Van pakweg 6,5 m diep, 7 m breed en dan nog ernaast een van 5 m diep en 2,5 m breed. Ruimte genoeg voor eventuele toekomstige mogelijkheden ook. Die 6,5 m diep heeft kwa parkeren nog een kleine meter uitloop over het gemeentegras. En aan de andere kant kan een kont een stukje over het talud heen. De camper nu is net geen 6 meter, daarvoor is het dus meer dan groot genoeg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 10:33

En o ja vanmorgen mist met zonsopgang een mooie luchtkleur daardoor <3 niet de scherpste fotos. Mijn telefoon vindt deze omstandigheden niet zo fijn maar de kleur is goed te zien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding