Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 16:30

miccamaaike schreef:
Niet perse met de auto, maar vliegen loopt al snel zo in de papieren, dan moet je ook een auto gaan huren enzo. Met een kind wil ik ook geen onmogelijke vluchttijden dus ik heb nog niet echt wat gevonden.

Bedankt voor jullie leuke tips! Zitten leuke bestemmingen tussen.

Kun je niet vrij goedkoop vanaf Eelde naar de zon?

Even gekeken, maar dan moet je wel naar Turkije willen

Electra63

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:48

Mijn dochter haar groepsreis in juni naar Finland tegen de Russische grens aan, is vandaag geannuleerd.
Te weinig animo.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:46

Jammer zeg. Aan de grens is toch niks aan de hand?

Ik zit zelf te tellen voor mijn vlucht naar Trinidad. Ik heb via via een local die heel enthousiast alles voor me aan het regelen is. Ze gaat me zelf ophalen van de airport en ze schakelt haar moeder, oma, neven, weet ik veel wie allemaal in <3 zo leuk
Het schijnt er niet zo veilig te zijn, dat is wel jammer. Ben altijd vooral erg bang voor mn telefoon. Daar zit mn hele herseninhoud in

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:55

Dorine92 schreef:
Jammer zeg. Aan de grens is toch niks aan de hand?

Ik zit zelf te tellen voor mijn vlucht naar Trinidad. Ik heb via via een local die heel enthousiast alles voor me aan het regelen is. Ze gaat me zelf ophalen van de airport en ze schakelt haar moeder, oma, neven, weet ik veel wie allemaal in <3 zo leuk
Het schijnt er niet zo veilig te zijn, dat is wel jammer. Ben altijd vooral erg bang voor mn telefoon. Daar zit mn hele herseninhoud in

Er zouden in juni 3 kleinschalige reizen zijn naar die regio, speciaal om beren te spotten. € 2200 voor 6 dagen.
En nu zijn ze alle 3 geannuleerd, wegens te weinig aanmeldingen.
Ze had maanden geleden al geboekt omdat ze bang was dat hrt snel vol zou zitten.

Zonder je telefoon kan je sowieso bijna niet meer, je mail, je bankzaken enz.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 22:03

Is ook wel rete veel geld. Daar zit ik 4 weken voor in het Caribisch gebied inclusief retourvlucht, eten en drinken, overnachtingen, vervoer en sightseeing.
De 5e week haal ik dan net niet

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 22:17

Dorine92 schreef:
Is ook wel rete veel geld. Daar zit ik 4 weken voor in het Caribisch gebied inclusief retourvlucht, eten en drinken, overnachtingen, vervoer en sightseeing.
De 5e week haal ik dan net niet

Klopt, ik vond het ook duur en niet eens luxe accomodatie, wel incl. eten en gidsen enz. Het was een speciale reis om beren te spotten. Het is vooral duur door binnenlandse vluchten en de kleinschaligheid.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 22:41

Das dan wel weer tof, beren spotten. En als je het geld ervoor over hebt waarom niet. Maar dat geld lijkt me wel een reden waarom mensen niet willen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 23:02

Dorine92 schreef:
Das dan wel weer tof, beren spotten. En als je het geld ervoor over hebt waarom niet. Maar dat geld lijkt me wel een reden waarom mensen niet willen

Zij heeft het er voor over, ik niet :D.

Maar normaal zitten deze kleinschalige reizen snel vol.

Ik denk dat inderdaad de prijs, de huidige economie en de locatie (grens Rusland) de oorzaak zijn van de annulering.

Ik ben benieuwd of er dit jaar minder gereisd gaat worden of andere bestemmingen populair worden.
Er zullen niet veel mensen zijn, die nu een weekje Dubai boeken, denk ik.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 23:05

Ach ik ga voor hetzelfde geld 2 weken achter stormachtig weer aan, ieder zijn ding :D

Beren zien lijkt me dan wel bijzonder, maar zijn daar geen andere reizen voor, naar Canada ofzo?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 23:07

Earth schreef:
Ach ik ga voor hetzelfde geld 2 weken achter stormachtig weer aan, ieder zijn ding :D

Beren zien lijkt me dan wel bijzonder, maar zijn daar geen andere reizen voor, naar Canada ofzo?

Ja en de VS, maar dat heeft ze al gedaan.

Ik hou vooral van strand en lekker eten op vakantie :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 23:09

Nee ik plan ook altijd best wel vooruit maar voor nu ga ik idd geen midden oosten plannen. Terwijl ik dat erg leuk vind. Baal als een stekker van Israël want daar had ik graag heen gewild
Nu staat er alleen voor volgend jaar Suriname op de planning en sowieso dit jaar oktober Albanië. Verder maar even kijken. Kaapverdië ook nog, waarschijnlijk deze winter. Maar das allemaal geen probleem

Beren kan je ook in Albanië zien denk ik. Heb daar veel rondgereden en je komt soms wel bordjes tegen met pas op voor beren. Ik heb een soort gekke gewoonte dat ik fotos van die bordjes "spaar". Moet er altijd ff uit om er een foto van te maken. Heb al van alles, oa pas op voor kamelen, olifanten, elanden, ezels, nouja van alles.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 23:47

Dorine92 schreef:
Nee ik plan ook altijd best wel vooruit maar voor nu ga ik idd geen midden oosten plannen. Terwijl ik dat erg leuk vind. Baal als een stekker van Israël want daar had ik graag heen gewild
Nu staat er alleen voor volgend jaar Suriname op de planning en sowieso dit jaar oktober Albanië. Verder maar even kijken. Kaapverdië ook nog, waarschijnlijk deze winter. Maar das allemaal geen probleem

Beren kan je ook in Albanië zien denk ik. Heb daar veel rondgereden en je komt soms wel bordjes tegen met pas op voor beren. Ik heb een soort gekke gewoonte dat ik fotos van die bordjes "spaar". Moet er altijd ff uit om er een foto van te maken. Heb al van alles, oa pas op voor kamelen, olifanten, elanden, ezels, nouja van alles.

Leuke hobby ! :D

In Roemenië en zelfs Noord-Griekenland heb je nog wilde beren.

Ik ga in juni naar Griekenland, naar familie/vrienden en in september waarschijnlijk naar Krakau en Auswitsch. Verder nu niets gepland, ook door de politieke situatie.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 08:35

Nouja ik merk als ik niet plan dan komt het er niet van. Vandaar toch wel plannen. Nadeel is dat je soms teveel inplant, zoals vorig jaar. Want toen kwam er nog even eea spontaan bij, en dan ben je ineens zowat meer weg dan thuis

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 15:57

Ik heb zelf beren gezien in Spanje (Picos) en in Italië (NP Abruzzo). Bij de laatste hoorde je ze 's avonds ook veel vanaf de camping.

Ik ben aan het aftellen voor de vakantie, weekje Orvelte.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 16:02

Veel plezier Neonlight!

Wie heeft de tip?
Ik weet van vorig jaar dat de bedden op het fieldstation nu niet echt de beste zijn (lees: Je voelt elke springveer zitten :+ )
Nu weet ik dat er een soort matrasjes bestaan die zichzelf opblazen. Werkt dat als je die op een bestaand matras legt? Of heeft iemand een ander/beter idee?
#durftevragen :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 18:40

Een topper vragen ?

Dorine, ik ben zo benieuwd hoe jij dat doet 4 weken Caribbean voor 2200,-. Kun je het eens uitsplitsen per vliegticket, overnachtingen enz?
Ik ben dat al kwijt voor een week cruise zonder ticket.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 19:27

Ik vond het daar behoorlijk duur, eten en drinken is aan de prijs wat komt omdat alles per boot/vliegtuig moet komen. Ligt er misschien ook aan welke eilanden, maar wij waren aanzienlijk meer kwijt toen wij daar waren (januari 2015).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-26 22:33

Ik heb een beer gezien direct naast de snelweg in Polen. Zat alleen nog prikkeldraad tussen.

Hier plan ik ook altijd ruim in het voren, waarbij de ticketprijs leidend (of is het nu lijdend?) is. Maar als ik nu zou moeten boeken, dan zou ik toch maar wachten denk ik. Ik heb gelukkig al geboekt. Wel Azië, en heel toevallig niet via Doha (Qatar is waar we meestal op uit komen). Als het daar weer rustig wordt, dan wordt er zeker weer gekeken naar Qatar Airlines qua tickets.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 01:48

Fitzroy schreef:
Een topper vragen ?

Dorine, ik ben zo benieuwd hoe jij dat doet 4 weken Caribbean voor 2200,-. Kun je het eens uitsplitsen per vliegticket, overnachtingen enz?
Ik ben dat al kwijt voor een week cruise zonder ticket.

Ticket 800 en verblijf op een catamaran 50 euro per nacht gedeelde cabine en met dat geld is er ook een gedeelde pot voor eten en brandstof voor de dinghy. En met de dinghy gaan we dus naar land en snorkelen enz. We zijn met een paar mensen aan boord. Vorige keer meestal met de kapitein, ik, en nog 1 of 2 gasten. Nu is het de eerste 2 weken de kapitein, ik en een gezinnetje. En de tweede 2 weken gaat het gezinnetje weg en komt er weer iemand anders voor terug

Overigens heb ik ook wel eens een cruise gedaan op een cruiseschip, was ook €50 per nacht in een hut gedeeld met zn vieren. Die hut is toch alleen om te slapen. Mensen betalen echt veel en veel te veel voor een bed vind ik zelf. Moeten ze zelf weten, maar ik bedoel daar zitten de kosten. Ik vind het wel eens bijzonder hoe belangrijk mensen dat balkon vinden, of die privekamer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 11:11

Fitzroy schreef:
Een topper vragen ?

Die hebben ze niet, je moet je een beetje niveau hostel voorstellen.

Afbeelding

@dorine, ik heb nog nooit een cruise gemaakt,maar het zou er ook vanaf hangen hoe ik reis.
In juni reis ik alleen en zit ik in een compleet andere accomodatie dan in September met mijn man (voor het eerst van m'n leven een prive villa gehuurd {:} )

Afbeelding

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-26 14:13

Ik zou een cruise alleen al afraden vanwege de vervuiling die zo'n schip veroorzaakt :=

Ik hoop dat we geen problemen krijgen met de kerosine crisis die zich aan doet. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 14:28

Earth schreef:
Ik zou een cruise alleen al afraden vanwege de vervuiling die zo'n schip veroorzaakt :=

Ik hoop dat we geen problemen krijgen met de kerosine crisis die zich aan doet. :=

En het zijn hatchling (baby schildpad) moord machines, helaas...

Het trekt mij ook helemaal niet. Lijkt me echt zon drijvende flat... maar genoeg mensen die het fantastisch vinden

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 15:44

Tja het gaat voor mij niet om die boot zelf maar om het feit dat je van A naar B komt. Op dat moment was dat dat schip. En ja ik vond het leuk. Want je wordt slapend van A naar B verplaatst en als je wakker wordt ben je weer bijna bij een nieuw eiland. Ik vond het fantastisch. Was een hele boot vol Duitsers die vooral veel eten en op de (zo uit mijn hoofd) 12e verdieping bij het zwembad cocktails dronken en 's avonds aan het hossen waren. Maar dat betekent niet dat ik dat ook moet doen. Ik heb mijn eigen feestje ervan gemaakt dus op tijd naar bed, op tijd op en zodra we eraf mochten op de eilanden alles bekijken, en dan weer op tijd naar bed.
Vingertje wijzen hou ik niet zo van. Iedereen die kinderen heeft moet sowieso zijn mond houden, en verder wordt het er ook niet gezelliger op. Daarnaast is het maar de vraag wie het echt het allerbeste voor de planeet doet in realiteit ipv volgens de krant. Volgens de krant ben je fantastisch met vlag van Oekraïne en een regenboogvlag in de tuin en een elektrische auto voor de deur, maar misschien zijn die mensen ook wel heel slecht voor de planeet (die vlaggen zullen wel meevallen maar mijn punt is, als je met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 naar jezelf). We zijn allemaal volwassen en maken zo onze keuzes en hebben ook in het verleden keuzes gemaakt waar we nu wel of niet nog achter staan. Leven en laten leven. Vliegen is ook niet goed voor de planeet

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 16:03

Je houdt niet van vingertje wijzen maar vind wel dat iedereen met kinderen zn mond moet houden :? :?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 16:45

Earth schreef:

Ik denk dat een vliegtuig meer vervuilend is. Gezien je op een cruiseschip met meer dan 5000 man zit.
Dus jij mag eigenlijk daar niks over zeggen…

Er is wel kans dat de vliegbranche problemen gaat krijgen. Pakketreizen worden duurder door naheffingen en er was gister zelfs op internet te lezen dat er vluchten gecanceld gaan worden.