[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 11:17

Klopt hoor, we hebben het in NL ook wel gehad toen we alles verkochten voor emigratie. Een buitenlander uit Rotterdam (geemigreerd naar NL) die met een kleine golf kwam waar een diepvrieskist achterin moest. Somehow is het gelukt, maar echt hoor, je blijft je verbazen.

In Canada overigens met het verkopen van de inboedel iemand gehad die een doos glaswerk kocht. Die was zo slim om het op onze oprit al te laten vallen :oo
Oh en degene die ons bed zou kopen op de dag dat we daar weggingen. We hadden gezegd dat we naar het vliegveld moesten in Toronto. En toen kwamen ze gewoon ANDERHALF UUR te laat!!! Daar hebben we uiteraard niet op gewacht, ik had het spul buitengezet en ze sterkte gewenst. Ik was gelukkig wel zo slim geweest om ze vooraf te laten betalen. Ik heb nooit een bedankje van ze gehad. You're welcome!

Spullen verkopen levert vaak geld op, maar als het niet meer is dan zoveel euro, dan breng ik het liever naar de kringloop. Veel minder gedoe.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:36

Ja dat doe ik ook, dat gezeur om een paar euro...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:11

Mooie foto weer, je kan de wolken bijna aanraken ! 8-)

Een hondje kennen wij hier enkel als de viervoetige vriend, dus ik dacht al wie zet er nu 350k op een hondje := :')
Weer wat geleerd vandaag -:)

Ik heb nog nooit wat gekocht of verkocht via sites als marktplaats of 2eHands. Lijkt wel een gat in mijn cultuur :+

De prijs van oud ijzer is hier wel hoog momenteel. Geen idee of dat bij jullie ook zo is, maar indien wel, loont het de moeite om eens te informeren bij een ijzermarchant :$

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 09:40

Ik kwam net toevallig vanochtend een oud ijzerboer tegen op leboncoin. Ik zal hem eens aanschrijven, je weet maar nooit! Die beschikken meestal toch wel over betere vervoersmiddelen dan een gemiddelde burger ;)

Er staat ons een koude week te wachten. Sterker nog, ze hebben het over de koudste winter ooit die op komst is. On verra!
Komende week maar eens echt gaan beginnen aan mijn project Poulailler. Ik moest wachten tot de aanbouw echt leeg was, want ik kan daar dan mooi de vloer- en muurframes in elkaar zetten. En dan hoop ik over een week de vloer af te hebben. Dan kan ik donderdag mooi balken halen voor de muren en dak, en als ik ruimte genoeg heb ook platen voor de muren+dak. Eenmaal begonnen staat hij zo, het is geen heel spannend werk en ik heb hem helemaal uitgetekend in SketchUp. Dus ik weet precies hoeveel ik waarvan nodig heb, dat maakt het leven echt een stuk makkelijker!

Ik zal komende week ook weer een filmpje maken met hoe het er hier voor staat. Die aanbouw is dus helemaal leeg (behalve de lekkende schoorsteen dan, toen het van de week regende waren wij beneden bezig de leidingen te verwijderen, en wij werden echt nat van water wat langs de schoorsteen naar beneden lekte. Het is echt een wonder dat die schoorsteen nog op zijn plek staat!
Dat herinnert me eraan dat ik de platen nog moet opmeten en een nieuw plaatje moet bestellen, want in de bouwmarkten hier hadden ze maar 1 maat en die past uiteraard niet. Het zou toch zo fijn zijn als al die sandwichpanelen dezelfde afmetingen hadden, zucht.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:34

De koudste winter ooit ? :brr: :=
Misschien kan die poulailler + kipjes beter in de aanbouw blijven staan dan of 't is frozen chickens }> :')

Paar weken geleden sprak de weerman hier ook over een erg koude decembermaand, maar tot nu toe zijn de vooruitzichten voor begin december nog redelijk normaal.
De mazouttank is in ieder geval gevuld vorige week.

Ja, die ijzermarchants hebben meestal wel het goeie gerief bij om één en ander in beweging te krijgen en op te laden.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 10:44

Eerst maar eens zien hoever ik kom met die poulailler, daarna komen de kipjes pas maar het zou me niks verbazen als dat het voorjaar pas wordt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:47

Lijkt me een strak plan. :D
Bij stevige vries dat hok in elkaar knutselen is toch ook 2 keer niks .... :brr: :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 10:55

Ik wil ook per see Bresse kipjes, die zijn ook niet op elke straathoek te verkrijgen. Dus dat is ook een groot punt van geduld haha.
En inderdaad, bij stevige vrieskou is zoiets niet per see heel erg leuk.
Oh oh oh! Ik moet nog seizoenspassen bestellen voor het skigebied, die hebben tot 4 december nog 30% korting. En dat is al heeeel snel.

En... de houtcv is van zijn plek! Op een OSB plaat gekregen, 3 bezemstelen eronder en rollen maar! De deur door was nog een uitdaging, maar hij staat nu voor de voordeur in de aanbouw. Ik ga gelijk de ijzerboer aanschrijven, kijken wat hij ermee kan/wil. We hebben ook nog de 2 radiatoren van 100kg die uit de aanbouw kwamen, plus natuurlijk al het leidingwerk wat we verwijderd hebben. Ik ben benieuwd.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:04

Als het ouderwetse radiatoren zijn kun je die nog wel op leboncoin zetten. En op marketplace.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:49

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:56

Oud ijzerboer bij ons kwam alles halen, gelukkig drie vrachtwagen-bennes weggehaald, maar ze betalen niet.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 18:16

De ijzerboer wil alle meuk wel hebben, dus dat is mooi :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:45

Ah fijn. En misschien wel tegen een best bedrag. Ijzer is best duur nu en het scheelt jullie een hoop gesleur n risicos op jezelf beschadigen

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 19:31

Ja en al die koperen water- en verwarmingsleidingen!
Volgend weekend komt hij, we gaan de weegbrug op dus ik ben zeer benieuwd. Ik vind het vooral fijn dat wij er in 1 klap vanaf zijn zonder gedoe.

Weer een geweldige zonsopkomst vanochtend:
Afbeelding

En als je werkt tot 15 uur, dan is erna nog precies tijd voor een vluchtje als het maar 10 min rijden is naar de start!

Afbeelding

Afbeelding
Mijn chicken run :')
Afbeelding

Afbeelding

Landen tussen de koeien, dat was even meer focussen op doellanden dan normaal! Maar het ging goed, ik ben niet op een koe of nog leuker, stier geland ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:38

Gaaf dat ie gaat betalen. Betere deal dan bij ons, daar kwam ie het alleen halen. Ik dacht dat oud ijzer een dubbeltje per kilo betaalde.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 20:39

Dat is nog steeds leuk met een kachel van 350 kg en 2 radiatoren van 100 kg per stuk. Plus oud watervat van denk ook zo'n 50 kg, plus alle andere merde. Ik ben heel benieuwd! Maar vooral blij dat ik het niet zelf weg hoef te brengen ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:26

Paragliding en bull riding als surplus. Ik zie het al voor me... =:) :D

Leuke foto's weer ! <3

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 13:06

Hahaha, nou mij niet gezien hoor!
Dan had madame Maire echt wat gehad om naar te kijken, die reed langs net toen ik landde. Stopte ook en reed een stukje terug, maar toen er een andere auto aankwam reed ze weer door.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:33

On a apporté le Far West dans le Cantal madame le maire ~~}> :')

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:56

Mag dat, tussen vee landen?

Ik weet dat boeren soms al niet gelukkig zijn met luchtballonnen die laag overkomen.

En zou zelf ook niet heel gelukkig zijn om in mijn uppie tussen koeien te lopen. Zeker niet vleesvee, als ze kalveren hebben.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 14:01

Ja dat mag, tenzij anders aangegeven. Landingen zijn altijd aangewezen stukken en daar gelden uiteraard regels. Als het gras hoog staat mag het vaak ook niet bijvoorbeeld. Maar deze boer is niet zo moeilijk en de koeien gaven er echt helemaal niks om. Pas toen ik op de grond stond keken ze om haha. In kalvertijd zal het ook wel anders zijn, maar goed alles gaat dus in overleg. En meestal zetten ze de koeien dan niet op de landingen neer. De landing is in feite maar 1 stuk land per start, je mag dus niet random ergens landen want dan krijg je wel ruzie.
Hier zijn het overigens eigenlijk altijd Aubracs die op de landingen lopen. Die zijn echt voor de duvel niet bang. Totaal niet agressief ook.
Zouden er Salers opstaan dan zou ik wel iets voorzichtiger zijn, maar dat doen ze dus niet. De boeren houden er zelf uiteraard ook rekening mee.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:37

Milko is een keer achterna gezeten door een kudde boze koeien, Limousins. Hij kon nog net in een prikkelbosje duiken. Onze bron ligt op dat land, vandaar dat hij daar was.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:55

Met limousins heb je dan ook wel de kampioenen der kwaaie koeien. Alleen blondes vind ik nog erger. Snel op de tenen getrapte hittepitten.

Aubrac is idd vrij kalm.
Salers op zich ook, zolang je niet in hun buurt komt :P .

Maar het geeft dan idd wel een extra challenge. Landen tussen koeien.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 15:13

In de Corrèze 15 jaar tussen de Limousins gewoond en ook geholpen verweiden, geholpen met kalveren, heb ze nooit boos meegemaakt. De boer daar had zelfs een stier die op commando ging staan, omging en achteruit ging. Geen ring in zijn neus, horens er nog aan, 1,50 hoog, superlief voor zijn baas, ik zou er niet bij gaan in zijn hok, maar in de weide was het geen probleem.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 16:22

De stieren zijn hier op stal makkelijker dan de koeien. Die kan je gewoon aaien, de koeien zijn bang, willen niet aangeraakt worden. Uitzonderingen daargelaten. Die ontsnap stier was een kwaaie.