Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:27

Ik wordt ook echt moe van de media over griekenland en al helemaal over mensen die zeggen; hey jij gaat toch naar griekenland en dit en dat blablabla. :r

Volgensmij valt het allemaal wel mee. Ik ga pas in september naar Kos, en ik vind alle eilanden van griekenland geweldig en tevens de sfeer ook. Ik geloof nooit dat het er allemaal zo erg is zoals de media zegt, en zoals ik hier lees is het dat ook niet. Ik heb er dus al heeeeeeel veel zin in. Het duurt alleen nog even :+

Hilde_

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 20:37

Ik vlieg morgen weer naar huis na 12 dagen zakynthos. Niks gemerkt van al dat gedoe. De pinautomaat was aan het eind van de middag wel leeg, maar dat werd morgen weer bijgevuld zeiden ze. Ik zou me geen zorgen maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:20

Joolien schreef:
Electra63 schreef:
Ik ben in maart nog naar Tenerife geweest, heerlijk weer. Maar ook niet te vergelijken met Griekenland.

Bedoel je in positieve of negatieve zin? :D

Niet negatief... De canarische eilanden zijn lekker voor een weekje bijtanken in de winter, maar voor mij gaat niets boven Griekenland. Ik kom er dan ook jaarlijks vanaf 1980 :D. Maar smaken verschillen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 00:09

Hilde_ schreef:
Ik vlieg morgen weer naar huis na 12 dagen zakynthos. Niks gemerkt van al dat gedoe. De pinautomaat was aan het eind van de middag wel leeg, maar dat werd morgen weer bijgevuld zeiden ze. Ik zou me geen zorgen maken.

Fijn om te horen!
Fijne vakantie gehad?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 00:10

Electra63, jeetje al vanaf 1980? 8-)

dan zal je veel veranderingen hebben gezien in de loop der jaren?

heb je een favoriete bestemming?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:36

Voor de toeristen is er nog weinig van te merken hier hoor. Komt nog gewoon geld uit te muur. Wat een media ophef om niks vanuit Nederland. Neem wat extra contant mee, dan is er geen enkel probleem. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:57

Ik vind het overdreven om te zeggen dat er media-ophef is om "niks". Er is weldegelijk wat aan de hand. Alleen als je daar verstandig mee om gaat hoeft het helemaal geen probleem te worden.

Collega heeft weldegelijk lege pinautomaten getroffen en heeft ook echt wel stress gehad om wel aan geld te komen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:06

_Mel schreef:
Voor de toeristen is er nog weinig van te merken hier hoor. Komt nog gewoon geld uit te muur. Wat een media ophef om niks vanuit Nederland. Neem wat extra contant mee, dan is er geen enkel probleem. :D

Fijn te horen, jij zit dicht bij het vuur :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:49

Natuurlijk is er wel degelijk wat aan de hand. Als je niet in Athene hoeft te zijn ga je er niet heen. De meeste toeristen vliegen rechtstreeks naar de eilanden en ik denk dat het daar mee valt. Genoeg geld mee en dan gaat het vast goed komen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:29

Maar als er mensen hun vakantie gaan annuleren krijgen wij het hier alleen nog maar moeilijker. Terwijl er gewoon geld uit de muur komt... Nu hebben wij niks te klagen, maar de restaurantjes en supermarkten hier hebben het hier heel zwaar. Neem gewoon wat extra contant mee voor de zekerheid en je merkt niks van alle ophef.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:30

En... Lege pinautomaten komt hier wel vaker voor, maar er zitten er genoeg. Ze worden gewoon niet elke dag gevuld, maar dat was 2 jaar terug ook zo.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:33

Zondag maar eens afwachten. Ben benieuwd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 22:38

Mel, de situatie is nu wel iets anders dan normaal.
Maar ook wij hebben regelmatig lege pinautomaten gehad toen er verder niets aan de hand was. Zelfs een keer dat de reisleiding direct op het vliegveld aangaf om in Kalamata te pinnen omdat de pinautomaten het in het dorp niet deden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:51

Ach....... voor het pin-tijdperk, namen wij ook altijd cash-geld mee (en reischeques). :D
Gewoon uitrekenen, wat je per dag ongeveer kwijt bent en dit vanaf hier meenemen. Niets aan de hand.
De meesten die met een reisorganisatie gaan, hebben de vlucht en hotel en soms ontbijt of halfpension al betaald. Grote hotels hebben kluisjes en kleine hotels zijn door de kleinschaligheid vaak super veilig.
Ik heb vorige week in Voula/Glyfada gewoon mijn tablet al die dagen op mijn nachtkastje laten liggen. Dit ligt direct aan de grote weg naar Pireaus, maar gewoon super veilig. Je kan ook je geld in de koffer doen en koffer op slot. Zelf houd ik gewoon al mijn geld altijd in mijn portemonnee bij me.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:55

Mijn zwager is vandaag teruggekomen van Kreta. Hij heeft nergens iets van gemerkt en heeft gewoon kunnen pinnen.

Ik probeer het ook maar los te laten, wij zitten all inclusief maar eten evengoed buiten de deur, geld mee en ik zie het wel.

Ga over een paar dagen weg, mag wel eens gaan beginnen met het inpakken van mijn koffer

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 05:55

Voor het pintijdperk gingen we Hollandse guldens omwisselen in drachmes bij Griekse wisselkantoortjes, waar je vaak ook nog kon bellen naar Nederland _O-
De tijden veranderen ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:22

Wij hebben toch de auto gehuurd, vanwege een finaniciele meevaller en toch wel fijn dat we de vrijheid hebben om te gaan en staan waar we willen :)

Ik vind het fijn dat we zondag gaan, dan zoeken we de verkoeling op _O- wordt de hele week 28 graden daar, hier wordt het heter :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:27

De drachme heb ik helaas niet meer meegemaakt. Eerste keer Griekenland was in 2004 :D

Kan me nog wel enorme getallen aan Italiaanse Lires herinneren. Leek je heel rijk :D :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:20

Joolien schreef:
Wij hebben toch de auto gehuurd, vanwege een finaniciele meevaller en toch wel fijn dat we de vrijheid hebben om te gaan en staan waar we willen :)

Ik vind het fijn dat we zondag gaan, dan zoeken we de verkoeling op _O- wordt de hele week 28 graden daar, hier wordt het heter :P

Corfu toch?
Ik heb de temperaturen op Zakynthos bekeken, heet!

Ik ben heel benieuwd hoe je Corfu vind, ik ben ondanks alles nu al aan het bedenken waar ik volgens jaar naartoe wil :') :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:30

manzano schreef:
De drachme heb ik helaas niet meer meegemaakt. Eerste keer Griekenland was in 2004 :D

Kan me nog wel enorme getallen aan Italiaanse Lires herinneren. Leek je heel rijk :D :D

Jij bent nog een jonkie :D

Als ik mij goed herinner was 1000 drachmes ongeveer 7 gulden...
Stapels van dat vieze verkreukeld papier :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:38

Ik lees al een tijdje mee, en ben benieuwd of jullie nog concrete tips (hotels, vluchtmaatschappijen, plekken) hebben!

Wij hebben door onze verhuizing een klein budget (300 pp voor logies+ontbijt) maar willen eigenlijk nog wel op vakantie.
Nu hebben we ook nog eens de baal dat ik nog niet weet of ik een afspraak kan verzetten, dus ik moet nu nog voor 20 juli terug zijn.
Komt daarbij dat mijn vriend 11 juli in de ochtend nog werkt, dus wij kunnen eigenlijk alleen maar 11 of 12 juli als vertrekdatum hebben.

Weten jullie ook een fijne, minder bekende site om vakanties te zoeken?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:00

Nachtlampje schreef:
Ik lees al een tijdje mee, en ben benieuwd of jullie nog concrete tips (hotels, vluchtmaatschappijen, plekken) hebben!

Wij hebben door onze verhuizing een klein budget (300 pp voor logies+ontbijt) maar willen eigenlijk nog wel op vakantie.
Nu hebben we ook nog eens de baal dat ik nog niet weet of ik een afspraak kan verzetten, dus ik moet nu nog voor 20 juli terug zijn.
Komt daarbij dat mijn vriend 11 juli in de ochtend nog werkt, dus wij kunnen eigenlijk alleen maar 11 of 12 juli als vertrekdatum hebben.

Ik weet dat ze bij sunweb nu 8 daagse reizen van 199 pp de deur uit doen, ik zou daar eens goed zoeken

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 17:02

Kijk eens naar last minute Griekenland via Google: Sunweb en Corendon hebben nu best leuke aanbiedingen zie ik!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:17

Nachtlampje schreef:

Op Facebook heb je een groep "verslaafd aan Griekenland". Daar staan iedere x leuke aanbiedingen op.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:03