USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 01:06

Ik zit er toch aan te denken om iets van internet te willen in de VS. Niet om up to date te blijven, maar voor de navigatie is het toch wel erg makkelijk. Het scheelt in NY denk ik een hoop tijd als ik kan lopen op de navi van mijn mobiel ipv met kaarten gaan lopen klooien.
In Vegas gaan we ook een auto huren, en dan is navi ook wel makkelijk...

Komende week maar eens informeren naar de goedkoopste oplossing...

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 02:22

eilleen333 schreef:
Ik zit er toch aan te denken om iets van internet te willen in de VS. Niet om up to date te blijven, maar voor de navigatie is het toch wel erg makkelijk. Het scheelt in NY denk ik een hoop tijd als ik kan lopen op de navi van mijn mobiel ipv met kaarten gaan lopen klooien.

TomTom Amerika is nu goedkoper en heeft geen internet nodig!

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 03:41

eilleen333 schreef:

Bij de Tmobile kan je een sim kaart kopen en dan voor $3 per dag onbeperkt bellen, smsen (Amerikaanse nummers), en heb je internet (eerste 200mb is 4g daarna geloof ik 3g). Je hebt dan alleen wel een telefoon nodig waarbij je 4g kan gebruiken. Anders hebben ze ook nog een plan voor $2 per dag waarbij je geen 4g telefoon nodig hebt.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:14

eilleen333 schreef:

Als je ergens WiFi hebt, dan kun je toch gewoon de kaart van Google Maps laden. Als je dan gaat lopen kun je via de GPS van je mobiel precies zien waar je bent. Daar heb je dan op dat moment geen internet voor nodig. Zo hebben wij dat in Bangkok ook gedaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:49

In de grote steden kun je de Tripadvisor City Guide App gebruiken. Die is gratis en wijst je offline naar bezienswaardigheden. Je kunt ook zien wat er allemaal in de buurt te doen is en je hebt alle restaurant reviews bij je.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:52

Keet schreef:
Wij hebben in Florida alles genavigeerd met https://play.google.com/store/apps/deta ... plus&hl=nl
Gratis App volgens mij

Thuis vast alle adressen erin gezet, heb je die bij de hand. Wel een oplader voor de auto geregeld daar want GPS vreet batterij

Deze app kan je zonder internet gebruiken :) alleen GPS nodig.
Super tevreden over :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 10:06

Maar is mijn richtingsgevoel dan echt zo goed ontwikkeld of heb ik dan gewoon geluk gehad dat ik alles in NYC gewoon gevonden heb zonder kaart en navigatie? :o Als je ongeveer weet in welke buurt je moet zijn dan vind je het wel toch?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:29

NY is een super makkelijke stad om te navigeren maar ik gebruik de app vooral om lekker door de stad te slenteren. Als je ergens iets gezien hebt kun je makkelijk zien welk restaurant er in de buurt is met goede reviews maar ook welke kleinere bezienswaardigheden er om de hoek zitten. Zo ontdekte ik in Buenos Aires dat het gebouw waar ik voor stond ook te bezoeken was met een rondleiding en heb ik in NY de lekkerste koekjes ooit gegeten van een bakker die net even buiten Central Park zat.
Geen dingen die ik anders ontdekt zou hebben.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 10:37

Ja dat is inderdaad erg leuk, zo kom je nog eens ergens. Maar ik bedoel, Empire State bijv. is zonder hulp echt wel te vinden...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:06

Wij hebben het ook niet in een stad gebruikt :) meer om door Florida heet te rijden :)
Vooraf wat dingen erin gezet die we interessant vonden. Die zagen we dan wel langs de route liggen en konden we omrijden :) (bepaalde winkels, musea en zo)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:27

Ideaal.... Stad door slenteren, metro in en uit, en als je trek hebt ff yelp aanzetten en kijken wat er in de buurt zit. Werkte in China ook super met Googlemaps op mijn tablet, gekoppeld aan mijn iphone.

De grote toeristische bezienswaardigheden zijn inderdaad wel te vinden, maar ik hou nogal van te voet steden ontdekken. Heb een erg sterk richtingsgevoel, maar soms is het toch wel erg fijn om ff te kunnen checken waar de meest dichtsbijzijnde metro is.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:52

Ik lees nog steeds mee maar zit nu met een vraagje (eigenlijk voor de mensen in het topic die ook in Amerika zitten: Ik heb een vriendin (die dus ook net in Amerika is komen wonen) en die wil graag goedkoop naar Mexico vliegen, ze heeft echter geen idee waar ze dan moet kijken naar vluchten.... Weten jullie enkele sites????

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:39

Ik heb Kayak.com wel eens als vergelijkingswebsite gebruikt en mijn Miami trip via http://bookit.com/ geboekt.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:59

Thanks McL! Ik ga ze aan haar doorgeven!

NaginiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:00

Ik vind cheapair.com altijd handig, priceline.com en hotwire.com

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:02

Southwest airlines (baggage is gratis!), AirTran, Allegiance Air, Spirit Airlines, JetBlue

Om meerdere maatschappijen met elkaar te vergelijken:
- Kayak
- ItaMatrix
- Google Flights
- Airfarewatchdog

Edit: ik zie nu pas Mexico. Ik weet eigenlijk niet of ze allemaal ook op Mexico vliegen. :o?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:44

Wat is het stil hier! Ik zit over 3 weken eindelijk weer in Amerika, ben op het werk druk bezig met de voorbereidingen voor Book Expo in NYC waar ik samen met een paar collega's heen ga. Heb er enorm veel zin in, het is zo ongeveer de hoogmis van boeken in Amerika. Ik heb dus stiekeme hoop om wat celebs te spotten :D

En daarna natuurlijk nog heerlijk 2 weken Boston, Philadelphia en DC. In Philly en DC ben ik al geweest, maar als iemand voor Boston nog leuke tips heeft (de standaard dingen weten we wel te vinden), dan hoor ik het graag. We zijn vooral geïnteresseerd in geschiedenis, literatuur, cultuur en natuurlijk lekker eten. :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:32

Heb je de City Guides App van Tripadvisor al op je telefoon staan? Ik denk dat je die in alle steden kunt gebruiken.

Wij zijn inmiddels al een paar kleine stapjes verder met onze Hawaii plannen maar we hebben nog ruim een half jaar tot vertrek dus het hoeft ook niet heel snel te gaan.
We weten in ieder geval dat we Oahu en The Big Island gaan bezoeken en hebben een globale verdeling gemaakt en huizen uitgezocht.
Dus komende week maar eens contact opnemen met de eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 02:56

Yasmine schreef:
Wat is het stil hier! Ik zit over 3 weken eindelijk weer in Amerika, ben op het werk druk bezig met de voorbereidingen voor Book Expo in NYC waar ik samen met een paar collega's heen ga. Heb er enorm veel zin in, het is zo ongeveer de hoogmis van boeken in Amerika. Ik heb dus stiekeme hoop om wat celebs te spotten :D

En daarna natuurlijk nog heerlijk 2 weken Boston, Philadelphia en DC. In Philly en DC ben ik al geweest, maar als iemand voor Boston nog leuke tips heeft (de standaard dingen weten we wel te vinden), dan hoor ik het graag. We zijn vooral geïnteresseerd in geschiedenis, literatuur, cultuur en natuurlijk lekker eten. :)

Leuk!!! Boston: zeker de freedom trail lopen :) Dat geeft je van alles wel een prima beeld.
En in Boston kan je zo'n beetje overal wel lekker eten. Veel meer Europees-achtig dan Amerikaans. Het is 's avonds wel erg druk, dus ik raad je aan op tijd bij restaurantjes te zijn. (tenzij je alleen gaat, dan moet het wel te doen zijn!)
Have fun!!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:50

Qua eten in Boston vind ik Quincy Market erg leuk. Niet geschikt als je echt uitgebreid en rustig wil dineren, maar de sfeer en het rondkijken is al de moeite waard. Zit ook aan een mooi gezellig plein.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:12

Ik ben net weer terug uit Barcelona en kan me nou weer verdiepen in Amerika:). Ben een beetje aan het kijken of er vrouw vriendelijke, niet getrainde wandelaars routes zijn van max. 5 km die wij aandurven te lopen door een park haha!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:07

Stephanie_M schreef:
Ben een beetje aan het kijken of er vrouw vriendelijke, niet getrainde wandelaars routes zijn van max. 5 km die wij aandurven te lopen door een park haha!

Nou, daar zou ik me maar geen zorgen over maken!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:25

Hebben jullie ervaring met concerten in Vegas? Die schijnen er regelmatig te zijn maar is t ook wat? Of zou een show leuker zijn?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:36

Ligt aan de artiest, wij gaan aankomende vakantie naar het concert van Enrique Iglesias met Pitbull. Ik zou dan kijken welke artiest er is als ik er ben.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:38

Stephanie, gewoon op www.ticketmaster.com kijken en dan zoeken op locatie Las Vegas, dan krijg je een overzicht van alle concerten die er zijn.

Bedankt voor de Boston tips! We hoeven niet altijd uitgebreid te eten (we zitten in een loft via Airbnb met eigen keuken dus we gaan sowieso ook zelf koken), dus die markets klinken top! Freedom Trail gaan we sowieso doen :j