USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:10

Tuurlijk niet, ik wil gewoon in cowboy stijl erheen gaan, en is tegen de zon :P
Maar contact met dieren is naar mijn weten niet erg, zolang je maar helemaal clean bent als je in Amerika aankomt. Heb al mijn schoenen dus ook grondig gereinigd :j mijn hoed heb ik maar 1 x gebruikt 4 maanden geleden, dus ja :))

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:12

Zelfs als ik met paarden die kant op vlieg hoef je niet aan te geven dat je regelmatig met dieren in contact komt omdat het gaat om boerderijen. Dan zit ik in de regel aan alle kanten onder het hooi als ik aankom dus ik zou me niet druk maken over een cowboy hoed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:12

Mijn zwager is met een grote sombrero in het vliegtuig gestapt terug naar Nederland (was alleen vervelend voor de medepassagiers :') )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:14

vuurneon schreef:
Mijn zwager is met een grote sombrero in het vliegtuig gestapt terug naar Nederland (was alleen vervelend voor de medepassagiers :') )

Omygod dit zou ik GENIAAL vinden om te zien :') zie het echt al voor me :')

Maar ik zeg wel dat ik hem in de uitverkoop heb gekocht via marktplaats dat ik graag in stijl naar Amerika wil (zogenaamd vooroordeel dat iedereen een cowboy is, jeweet <<) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:15

Laat ik het zo zeggen;ik was blij dat ik niet naast hem zat :')

Afzichtelijk ding ook, zilver met blauw hahahah :')

Maar goed, bij mij in het vliegtuig vond zo'n pa het nodig om een heliumballon mee te nemen, zo'n grote Mickey..... Ook zo handig 'zucht'

Dus een cowboyhoed valt dan mee haha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 30-04-12 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:15

Mijn god :') lol.

Mijn hoed is klein en beschaaft, maar wil hem niet op mijn kop houden eigenlijk :')
Nouja miss laat ik hem wel gewoon thuis en koop ik er nog 1 in amerika :') is leuker :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:17

Op de rug springen van een douanier en roepen; yiiiieeeehaaaah! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:19

vuurneon schreef:
liesJ schreef:
vuurneon er rijden toch wel bussen naar die winkels en restaurantjes???
20 minuten lopen is niet heel erg maar bus is makkelijker hahah

Valt tegen en stel je ook niet teveel voor van de stadsbus in de VS; wij zijn er enorm mee verwend in Nederland met de bussen!

De bus stopt echt vaak (Amerikanen lopen niet graag haha en er staan echt om de straat weer een bushalte)en schiet daardoor echt niet op, is stokoud (indeling is sinds Rosa Parks niet veranderd en ramen van klapperend hard plastic :') )
Wil je echt genieten van south beach en art deco? Is dat hotel niet geschikt. Je zit gewoon op een dood stuk en het is daar ongezellig. Geen sfeer daar.

Jij zegt het, ik dacht het :D. Persoonlijk zou ik nooit een hotel boven de 20e straat boeken, maar dat doet er nu niet meer zo toe. Over de bussen ben ik wat milder en ik vind ze prima omdat ze me toch netjes brengen waar ik heen wil voor slechts 2 dollar. Bus S en 120 (uit mijn hoofd even) rijden langs die buurt en gaan naar het zuiden. Je kunt het allemaal makkelijk terugvinden op de website van het openbaarvervoer in MiamiDade. Van MIami ga je waarschijnlijk niet zoveel zien, hooguit iets van Miami Beach en dat is een andere stad/gemeente dan wat ze daar (downtown) Miami noemen. Een wandelingetje over Lincoln Road en via Collins Avenue naar Ocean Drive en dan heb je het wel gezien. Voor mij zou het niks zijn om het zo vlugvlug te doen,maar ik hou echt van South Beach, de geur, de temperatuur, de warme nachten, de mensen, de gebakken aardappelen bij het ontbijt, Miami Heat, het spaanse gekwetter enzovoort. Volgend jaar mijn 5e keer, denk ik :D.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:27

vuurneon schreef:
Op de rug springen van een douanier en roepen; yiiiieeeehaaaah! :D

Omygod :') krijg bijna het idee om het ook echt te doen

Ik heb nog even alles gewogen, met alles erin. Ik weeg 72,3 kilo en met tas 88,9 kilo. Is toch nog netjes he :') 17 kilo.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:01

ik vind het knap heb je dan ook je toiletspullen enzo erbij zitten?

ik wil je hele fijne tijd wensen en goede vlucht

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:02

Ja vind ik ook knap, en een kussen van een kilo of 2/3 :P
Lol :')

Mijn moeder kwam met dat ik me bij departurehal 3 incheckbalie 26 moest inchecken ofzo. Of iets anders, maar hoe kom je er achter? :') want ik kan niks op mijn ticket vinden

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:03

hahah ohh stress stress! Wanneer ga je nou? even overheen gelezen geloof ik.. Morgen? heel veel plezier en laat nog even wat van je horen als je er bent! Ook hoe het bij de douane was :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:04

morgen idd :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:05

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:07

wow, had no idea :') Mijn moeder is gewoon slim :') lol. departure 3 balie 26 it is :P
Ze heeft er wel echt moeite mee dat ik voor 3 maanden vertrek... logisch ook wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:09

lifaya schreef:
Ja vind ik ook knap, en een kussen van een kilo of 2/3 :P
Lol :')

Mijn moeder kwam met dat ik me bij departurehal 3 incheckbalie 26 moest inchecken ofzo. Of iets anders, maar hoe kom je er achter? :') want ik kan niks op mijn ticket vinden

Je zou bijvoorbeeld even op de website van de luchtvaartmaatschappij of van schiphol kunnen kijken. Daar kun je vinden waar je je koffer heen moet brengen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:11

denk da ik koffers gewoon afgeef bij de incheckbalie toch? of gaat dat bij Amerika anders? :)) Ik heb echt geen idee. Vaker alleen gereisd met vliegtuig (Tunesie en Aruba) maar toch, Amerika is heel anders :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:13

Het is duidelijk dat je geen idee hebt :). Je kunt online inchecken en dat is wel aan te raden als je de stoel wilt houden die je uitgezocht hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:14

Ik heb stoelen toegewezen gekregen, geld het dan ook? Zelf namelijk niet uitgezocht
Wist overigens wel dat je je online kon inchecken :j ook waar, dus dat is het em niet :P

Heb overigens alleen een E-ticket gekregen dat er best leeg uit zag, namelijk alleen de vlucht gegevens enzo. En een reserverings nummer ofzo.
Had ik via de mail gekregen, kan me niet herinneren dat die van Tunesie er zo uit zag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:19

Wat je bijvoorbeeld had kunnen doen in voorbereiding voor een lange reis is even bij je vluchtgegevens kijken in wat voor kist je zit en dan op seatguru.com opzoeken welke stoelen het fijnste zijn of juist niet in dat vliegtuig en als je dan online incheckt kun je kijken of er nog fijne stoelen beschikbaar zijn en zo niet, welke je moet zien te vermijden. Door online in te checken ben je sneller klaar bij de balie omdat je alleen je koffer af hoeft te geven. Als je je van te voren een beetje had ingelezen, dan had je al kunnen weten dat je in vertrekhal 3 moest zijn en bij welke balie. Hiermee weet je dus ook waar je moet stoppen met de auto. Je zou ook nog even een kaartje van schiphol kunnen bekijken om te zien van welke pier je vertrekt en wat je gatenummer is. Maar misschien is zoveel voorbereiding a bit too much?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:22

Vind het fijn dat je me wil helpen maar dat hoeft niet met zo'n ondertoon :) Of ik vat het verkeerd op ;)
Mij maakt het niet uit waar ik zit, een raamstoel is fijn genoeg. Dat het vertrekhal 3 en balie 26 is was ik al achter.
even een toevoeging, ik had de laatste stoel zo'n beetje voor dit tarief geboekt, dus veel keus had ik wss sowieso niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:28

Ondertoon wellicht, je komt een beetje over alsof je niks voorbereid hebt voor je reis, behalve die cowboyhoed natuurlijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:29

Dat jij veel ervaring hebt met reizen betekent niet dat andere die minder ervaring hebben meteen onvoorbereid zijn ;) groot verschil. En zie niet in wat de cowboyhoed er mee te maken heeft.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:35

Heb je nog niet ingechecked? Dan zou ik dat maar snel doen voor je 8 uur lang op een stoel die niet achterover kan zit voor het toilet.
Ik geef Lovely wel een beetje gelijk dat het overkomt alsof je niet echt voorbereid bent, juist als je weinig ervaring hebt met reizen kan een beetje voorbereiden geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:40

lifaya schreef:
Dat jij veel ervaring hebt met reizen betekent niet dat andere die minder ervaring hebben meteen onvoorbereid zijn ;) groot verschil. En zie niet in wat de cowboyhoed er mee te maken heeft.

Eerlijk gezegd heb ik zelf niet zo heel veel ervaring met reizen, maar ik ga er wel een beetje van uit dat als ik iets weet, iedereen het wel zal weten. Dingen zoals online inchecken, het uitvogelen van een prettige stoel en van die dingen. Soms ga ik best ver hoor, dan wil ik ook weten hoe het vliegveld bij aankomst eruit ziet en waar ik de taxi's, bussen of meetingpoint kan vinden, wat voor weer er voorspeld is voor morgen enzovoort.