Een reistijd van een kwartier kan op zon dag flink op lopen.
Het is trouwens sinds tijden dat mijn traject aardig over hoop gaat met de nieuwe dienstregeling. Trein gaat nu kwartier eerder. Gelukkig wel zelfde aantal overstappen.
Horsefreak
Geplaatst: 05-12-12 14:20
ik zit er ook hard aan te denken om morgenavond alvast naar huis te gaan ipv vrijdag, nog even afwachten of dat kan. Ik moet nog bij docent langs en dat zou ik het liefst ook z.s.m. doen.
En ook mijn trein tijden veranderen, gelukkig niet heel spectaculair, er blijven 4 treinen rijden in de spits en buiten spits 2. Enige grote voordeel is dat de stoptrein weer door rijdt naar Utrecht en ik evt. zonder overstap in utrecht kan komen (maar wel met half uur vertraging ten op zichte van intercity) En als ik de tijden zie, hoop ik dat we op hoofddorp minder lang stil hoeven te staan.
Laatst bijgewerkt door Horsefreak op 05-12-12 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt
NS (mis)communicatie op Twitter: Er is sneeuw voorspeld, u maakt dus weer kans op gratis koffie en een luxueus treinreisarrangement met veldbedovernachting in een sporthal!
Ik heb echt zin in de sneeuw, maar ik zal wel de enige zijn En ja, ook ik moet door de sneeuw met de trein. Maar hoe dat loopt, dat zie ik dan wel weer. Kan me daar nu niet echt druk om maken.
MarrieLeen
Geplaatst: 05-12-12 14:26
Haha geniaal hè die miscommunicatie. Ik pas er alleen toch echt voor.
Och jee dat wordt wat, moet vrijdag eerst treinen naar Den Haag in de ochtendspits en dan 's avonds in de avondspits richting Enschede vanaf Den Haag...
Ik houd ook van sneeuw , maar niet van wachten in de kou
Sunshinee
Geplaatst: 05-12-12 14:48
Zal wel weer wat worden met de NS! ga vrijdag naar mn vriend (moet van Groningen naar Alphen a/d Rijn) ben benieuwd hoe lang ik er over ga doen! En ben ik dan de enige die sneeuw haat?! aha
Ik heb ook helemaal niks met sneeuw. Maar dan ook echt in het algemeen.
Warboel
Geplaatst: 05-12-12 14:52
Hm ik moet maandag voor eindevaluatie gesprek naar school (Koudekerk a/d Rijn - Rotterdam) en de maandag erop voor een gesprek over m'n afstudeervoorstel weer.. Beide om half 9 aanwezig zijn. Als ik kwart over 8 op school moet zijn pak ik de 1e bus van 6:23. Dus hoop dat het een beetje meezit, en gewoon op tijd kan zijn. Anders ben ik de sjaak
MarrieLeen
Geplaatst: 05-12-12 14:54
In Nrc next stond heel stuk over de NS. Prorail heeft aardig wat maatregelen genomen, maar of het genoeg is?! Ik neem iig het risico niet, reis mooi morgen al.
Moet vrijdag van Antwerpen naar huis, dan is het nog niet zo erg denk ik. Maar zondag als de Benelux niet meer rijdt en ik moet overstappen vind ik echt niet leuk. Heb ook echt geen idee hoe ik dat telkens moet doen. Ik vrees echt voor de overstap van 4 minuten, omdat de NMBS de stoptrein dan plots een kwartier eerder laat vertrekken. Mis je die sta je direct een uur lang in de kou (want die hal op Roosendaal is ook gelijk aan de buitentemperatuur voor mijn gevoel). En ik heb mijn kat altijd mee, dat gaat drama worden. Ook veel te koud voor meneer
Zit er serieus over te denken om tot april bijna geen zaterdagen te gaan werken in afwachting op de HSL naar Breda (zonder toeslag). Dan kan ik gewoon in Antwerpen blijven. Dan maar minder inkomsten. Maar is toch van de zotte dat je daar over nadenkt door de nieuwe dienstregeling?
Konstantine
Geplaatst: 05-12-12 15:45
Roosendaal is na Lage Zwaluwe toch wel dé akeligste plek om vast te staan met -5. En laat dat mij nou geregeld overkomen. Die hal is inderdaad net zo koud als buiten en er is nergens een andere vorm van beschutting als 's avonds dat Kioskje op spoor 3 met bijbehorende wachtruimte dicht is. Meestal blijf ik dan maar in de tunnel staan, maar vorige keer moest ik nog pinnen en dat gangetje waar je dan van spoor 1 naar het GWK toe doorheen loopt, daar was een verwarming! In maart/april is het weer toch wel weer iets beter, idinn?
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 05-12-12 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Nee die staan op sommige stations, het zijn een soort terraslampen en je kunt er met een groepje omheen gaan staan. Die dingen geven best veel warmte af!
daffieduck83
Geplaatst: 05-12-12 16:07
Breukelen is idd ook vreselijk, daar ben ik ook een aantal keren gestrand, gelukkig wel in de zomer met mooi weer. Vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde was Bodegraven ook vreselijk, als je trein dan niet reed duurde het een half uur tot de volgende kwam en ook nauwelijks beschutting. Naar huis had ook niet zoveel zin want dat was een kwartier van het station.