Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:37

Joolien schreef:
Ik heb een meevaller gehad met mn loon en zit nu toch te twijfelen om mn eigen schoenen te halen...

Doen!

Anoniem

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:47

:D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:31

Doen! :j

Ik zou ook twijfelen hoor, heb sowieso moeite met het uitgeven van geld, haha

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:43

hee, zou ik even een vraagje mogen stellen,, ik heb bij de aldi een "snowboard"broek gekocht het is een iets dunnere versie dan normale skibroeken, zal deze broek wel warm genoeg zijn?
ik ga 24 tot 28 februari naar Neukirchen am groBvenediger, Oostenrijk te snowboarden, ben eerder wel eens wezen skiën en heb daar ook les in gehad maar dit jaar een keertje wat anders :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:56

Doen Joolien :D

Ik kom altijd heel veel verschillende diktes tegen wat broeken en jassen betreft, warmte ligt ook heel erg aan het materiaal (vraag me alleen niet welk materiaal nou warm is hoor :') )
Heb je eventueel een reservebroek als die te koud is en een thermobroek die je eronder kunt doen? Zou 'm indoor is een keertje gaan testen, dan merk je het snel genoeg :))

Kennen jullie deze al :Y) :)) http://appletips.nl/ishred-een-snowboar ... uwde-ipad/

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:36

Nog 2 nachtjes slapen!!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:07

Diel_zor dat is sowieso een leuke serie om op youtube te kijken :) every third thursday :) elke aflevering een ander board! Ze hebben ook een keer een hollands board gemaakt met klompen :+

En joolien als je geld over hebt, waarom niet :D

Dikte van broeken scheelt hier ook elke keer, maar dunnere broek wil niet zeggen niet warm, heeft idd met het materiaal te maken :)

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:21

@gonnyvdz; over het algemeen heb je het al snel warm in die broeken en anders kun je er altijd nog een legging of thermo-ondergoed onder doen. Het voornaamste punt waar je rekening mee moet houden is de waterdichtheid denk ik. Als je snowboard zit je nogal veel op je kont natuurlijk, zeker als beginner. Dus bij een goedkope broek is de kans groter dat ie 'doorlekt'.

@joolien; ik heb ook m'n eigen gekocht. Voor ik een board koop wil ik toch wel eerst even iets meer boards getest hebben zodat ik weet wat voor board ik wil. Maar één ding kan ik je vertellen, die schoenen die ik nu heb zitten zelfs als sloffen 100 keer lekkerder dan die huurschoenen om te snowboarden ieder jaar.
Als je 't geld kunt missen zou ik zeggen: lekker doen!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:23

gonnyvdz schreef:
hee, zou ik even een vraagje mogen stellen,, ik heb bij de aldi een "snowboard"broek gekocht het is een iets dunnere versie dan normale skibroeken, zal deze broek wel warm genoeg zijn?
ik ga 24 tot 28 februari naar Neukirchen am groBvenediger, Oostenrijk te snowboarden, ben eerder wel eens wezen skiën en heb daar ook les in gehad maar dit jaar een keertje wat anders :D

Je zal het vast niet snel koud hebben als je voor het eerst gaat snowboarden, maar vind de tip van indoor testen wel slim.
En misschien is een reserve broek wel zo slim, mits je natuurlijk nog een broek hebt.

Hoeveel (ski/snowboard)broeken nemen jullie altijd mee op wintersport? Ik neem altijd drie broeken mee, één echte skibroek (zo'n getailleerde) en twee ski/snowboardbroeken. En waarom drie, ik kan nooit kiezen :D Daarnaast vind ik het wel een fris idee om zo nu en dan een schone broek aan te trekken (aangezien we ook geregeld gaan après-skiën).

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:27

Ik heb er maar 1, dus er kan er ook maar 1 mee :+ Laat 'm 's avonds altijd even luchten op het balkon, en met apres skiën trek ik meestal gewoon een spijkerbroek aan

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:22

jaa an het idee indoor testen, ik zou dat graag willen doen alleen zit er hier niet een indoor baan in de buurt dat wordt hem niet vanuit het noorden haha, maar heb 2 broeken eentje vandaag nog gekocht en tja misschien heb ik er der laatste dag nog wat aan :p

astriidj ik had de eerste x ook maar 1 broek maar wij hadden in het hotel een speciale ruimte waar je per kamer een stukje had om je kleding op te hangen wat nat was, in een aparte warme kamer en dan was het de volgende dag droog en lekker warm haha,
maar heeft het wel veel zin als je het buiten hangt?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:25

oooh.... Ik ben echt heel hard op zoek naar een felblauwe snowboardbroek, maar ik kan er geen vinden! (ja óf ik mag 150 euries gaan dokken!) ;(

@ Jolien: Gewoon doen! Eigen schoenen zijn gewoon veel fijner. *\o/*

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:19

Wij gaan 4-2 voor de derde keer naar Kirchberg! Dit keer met het vliegtuig

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:33

Ik moet nog 1 maand, 19 dagen, 6 uur en 45 seconde wachten. Heb een app gedownload, voordat jullie denken die is gek haha

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:34

gonnyvdz schreef:

Is het van dat softshell spul? Dat is juist heel fijn. Lekker veel bewegingsruimte.

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:39

ik zou wel even kijken wat voor stof het is :), jaa het is idd softshell, en de andere broek die ik mee neem is van MAUI ofzow niet echt bekent merk gok ik

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:47

Adamootje schreef:
oooh.... Ik ben echt heel hard op zoek naar een felblauwe snowboardbroek, maar ik kan er geen vinden! (ja óf ik mag 150 euries gaan dokken!) ;(

@ Jolien: Gewoon doen! Eigen schoenen zijn gewoon veel fijner. *\o/*

Weet niet of de kwaliteit wat is, maar ze zijn er wel :)

http://www.wehkamp.nl/sport-vrije-tijd/ ... 5&AAPP=100

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:49

Oeh, Thankyou!!!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:49

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 02:39

Invisible schreef:

heeee! dan ben ik er ook :D ik ga wel met de bus :p

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 07:52

xEliine schreef:
Invisible schreef:

heeee! dan ben ik er ook :D ik ga wel met de bus :p

Grappig, welk hotel hebben jullie?
Zitten dit jaar in bechlwirt..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:10

Lizz schreef:
Hoeveel (ski/snowboard)broeken nemen jullie altijd mee op wintersport? Ik neem altijd drie broeken mee, één echte skibroek (zo'n getailleerde) en twee ski/snowboardbroeken. En waarom drie, ik kan nooit kiezen :D Daarnaast vind ik het wel een fris idee om zo nu en dan een schone broek aan te trekken (aangezien we ook geregeld gaan après-skiën).

Eentje.

gonnyvdz schreef:

Ligt aan het type voering (je hebt dunne materialen die heel warm zijn) en daarnaast ook aan het weer als je aan het skiën bent en of je zelf een koukleum bent. Ik heb voor de zekerheid altijd een thermobroek (zo'n dunne) bij me, maar ik heb 'm nog maar een paar keer gedragen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:39

Watching chaletgirl....die film is zo fout maar te leuk :D Aaah het duurt nog zo lang :(

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:54

Ik heb meestal twee broeken mee. Maar heb er vaak toch maar een aan. De volgende ochtenx is ie gewoon droog en fris.. Ja dat maakt me niet zo uit. Heb wel meerdere thermo kleding, want anders gaat het zo stinken :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:55

Ik heb maar 1 broek mee, heb er ook maar 1