USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:53

Toekie schreef:
Shyla25 had het over Miami Ink :)
Ieder zn mening natuurlijk maar het wordt nu wel heel negatief neergezet en imo onterecht.

Ik had het over beide, ik ben bij allebij geweest en zou er geen tattoo laten zetten :n
Misschien dat ze de boel in de afgelopen 2 jaar weer verbeterd hebben maar toen ik er was :r sorry maar ik ben toch in aardig wat shops geweest....

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:06

Iemand al in terminal 5 van Heathrow geweest? Ik vlieg morgen naar Vancouver met overstap in Heathrow, aankomst en vertrek allebei in terminal 5. Heb al wat floor plans opgezocht maar ik kan er niet goed aan uit hoe terminal 5 in elkaar zit. Is er kans dat je om van gate A naar B in terminal 5 een bus moet nemen, of is dat enkel tussen verschillende terminals?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:03

Ik ben 2 jaar geleden geland op terminal 5 en volgens mij is deze terminal bedoeld als overstap van de ene naar de andere vlucht. Ik hoefde toen nergens naartoe. Ik landde in terminal 5 en bleef in terminal. Volgens mij hoef je alleen de bus tussen de verschillende terminals te nemen, niet tussen de gates.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:08

Binnen Terminal 5 hoef je niet de bus te pakken, maar soms wel de underground. De A-gates liggen bij de centrale hal, de B en C-gates zijn verder weg en dan moet je dus met die trein. Soms duurt het op Heathrow even voordat je gate bekend wordt, dan is het wel eens haasten :+

Edit: Terminal 5 is vooral voor BA vluchten trouwens (en partners).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:11

Ik vlieg beide keren met BA :j Ik heb ongeveer 1u40min overstaptijd (dacht eerst 1u10 :+ ) dus het moet wel lukken. Normaal stappen we altijd over in Amerika, maar ben blij dat ik nu die immigrations niet door moet tijdens mijn overstap.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:11

Wie heeft er trouwens tips waar je lekker kunt eten in NY??

Ik wil volgend jaar mei een weekje New York doen en eind september 2012 gaan een vriendin en ik 3,5 week lang een rondreis maken aan de westkust. San Diego, LA, Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Death Valley, Yosemite Park, San Fransisco en weer terug naar LA. Nog maar een jaartje wachten := . 3 jaar geleden heb ik een kleiner rondje gedaan in 16 dagen. We hadden toen ook een 4 wheel drive gehuurd, juist vanwege het advies om op te letten met kleinere (zand) wegen. Maar wij hebben die toen helemaal niet nodig gehad, overal hadden we fatsoenlijke wegen. We zorgden wel voordat we Death Valley doorreden dat we meer dan genoeg water bij ons hadden, heel belangrijk!!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:13

Yasmine schreef:
Ik vlieg beide keren met BA :j Ik heb ongeveer 1u40min overstaptijd (dacht eerst 1u10 :+ ) dus het moet wel lukken. Normaal stappen we altijd over in Amerika, maar ben blij dat ik nu die immigrations niet door moet tijdens mijn overstap.

Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan, ik vond het ideaal inderdaad vanwege dat je koffers automatisch doorgaan en je ze niet opnieuw hoeft in te checken. BA is trouwens ook nog een van de weinige vliegtuigmaatschappijen waar je gratis 2 koffers mag inchecken :D .

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:14

Dat moet zeker wel lukken hoor :j Meestal weet je je vertrekgate op Heathrow pas 45 minuten voor vertrek of zo.

Ik moet altijd een keer in de VS overstappen, heb nu eindelijk eens een ruime layover in Dallas dus ik hoop dat ik eens mijn aansluiting in een keer haal, zou een leuke afwisseling zijn :+ Heb in Londen twee uur, maar moet dan wel van Terminal 5 naar 3, dus vertraging kan ik niet gebruiken.

Gratis 2 koffers inchecken bij BA? Ik heb in mei toch moeten bijbetalen voor een extra koffer hoor :j Hangt er vanaf waar je heen vliegt.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:17

Echt, heb jij moeten betalen?? Volgens mij als je europa-amerika vliegt mag je 2 gratis koffers meenemen. Mocht ik tenminste de vorige keer wel :) .

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:19

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:24

Ja inderdaad :( daar mag het ook al niet meer . Damn :D . Nouja, hoef ik daar ook niet meer op te letten als we een vlucht gaan boeken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:24

Ik heb ook moeten bijbetalen voor een extra koffer. Volgens mij is het nog niet zo heel lang geleden veranderd. Maar ik heb op voorhand bagage bijgeboekt en dat scheelt ook weer €15 op de €50 die je aan de check-in zou moeten betalen voor een extra koffer. Ik heb nu 2 koffers van 23kg die als ruimbagage gaan en dan mag ik nog eens een koffertje van 23kg handbagage + handtas mee. In mijn handbagage gaan dan mijn boeken, laptop, camera en lenzen, dus dat spaart weer wat dood gewicht uit in mijn koffers.

Bagage die automatisch wordt doorgestuurd was voor mij ook een grote plus om voor Heathrow-overstap te kiezen :j Daar verlies je altijd zoveel tijd mee. Wij hebben zoals Justy ook al wat aansluitingen gemist omdat we in Brussel wat vertraging hadden en dan niet meer op tijd door immigrations en check-in waren.

Justy

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:26

Ik heb in mei vanuit de VS naar Brussel 60$ moeten betalen voor een extra koffer (op de heenweg ging het nog met één koffer, twee maanden later terug had ik er twee nodig :+ ).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:29

Ik hoop ook heel erg dat ik niet over mijn 23kg heen zit... Want nu zijn het echt alleen de dingen die ik écht nodig heb en als er wat uit moet, zou ik niet weten wat :+ Pakken voor 5 maanden is mijn ding niet :P

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:34

Ik had dus maar 23 kilo voor twee maanden... Ging net, en vooral ook omdat ik weinig winterkleding mee hoefde :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:57

De vorige keer heb ik op de heenweg maar 1 koffer ingecheckt en daar had ik een grote weekendtas ingeduwd. Op de terug weg de koffer en de weekendtas ingecheckt :D . Dat zal het volgend jaar weer worden, volgens mij kun je gewoon per enkele reis koffers boeken of niet??

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:27

Je kan tegen betaling een tweede koffer meenemen, dat is niet zo heel duur en scheelt een boel ellende.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:29

MontyRulezz schreef:
volgens mij kun je gewoon per enkele reis koffers boeken of niet??

Ja hoor, gewoon ter plekke nog op het vliegveld in elk geval :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:31

Het is inderdaad per enkele reis. Ik heb nu voor het heengaan een maand geleden extra bagage bijgeboekt (scheelde me €15), maar voor het terugkomen in januari nog niet.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 00:09

Ik vertrek ook met 1 koffer en kom (mezelf kennende :D ) met 2 koffers terug.
Denk dat ik ook gewoon een sporttas in m'n koffer ga duwen in de heenreis.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 02:37

Ik vlieg op een Gold Card (frequent flyer van paps :D) dus dan magje ook 2 koffers meenemen :D Ik ga hier nog even een 2e kopen binnenkort :o We zijn nu in Hurricane, Utah vlakbij Zion waar we morgen nog de dag doorbrengen. Maandag via nog nader te bepalen :P door naar Vegas! Ben zoo enorm benieuwd, naar de stad en het hotel *\o/*
We volgen hier trouwens in het hotel steeds Irene, best heftig zeg :\ 8 doden al..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:11

Welk hotel hebben jullie in Vegas?

Wij hebben een hele handige sporttas die je tot net niks opvouwt maar wel ik wel dik 20 kilo in kan gooien op de terugweg. Die vind ik echt ideaal.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:56

Ik ben maar Blue member bij BA, dan krijg je net niks, helaas :+ Moet dus nog iets frequenter flyen (bb) :P

Irene is wel eng ja... Ik heb een vriendin vlak bij Philadelphia, hoop dat alles ok is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:34

Hoor op nieuws dat de toeristen in new york gestrand zijn. De mensen van het hotel zijn allemaal niet aanwezig uit voorzorg.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:53

Die toeristen hadden daar ook niet hoeven zijn. Ze hebben tijd genoeg gehad, en het dringende verzoek gehad, om te evacueren. Dat ze daar te eigenwijs voor zijn geweest, is hun eigen probleem ;) Ze hebben gewaarschuwd dat als je niet voor een bepaalde tijd weg was, je op jezelf was aangewezen.

We hebben het hier net gemist. Gelukkig.