Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:45

Klopt Nathalie en Ikkuh, je hoort het ook vaak over mensen die naar Egypte gaan en daar lastig gevallen worden...

Sterkte met je kaak Ikkuh, dat is niet prettig! :(:)
Weet je al wanneer je weer gaat?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:13

Er hoeft niet wat ergs te gebeuren (want snap wel wat Samy bedoelt, sommige touristen 'lokken' het echt uit) maar al is het maar voor hoe je bekeken wordt enzo. Ik voel me dan echt niet prettig in mijn eentje.
Eerlijk gezegd (en ik was met mijn ouders en man (toen nog vriend :P) in Ankara) was ik echt blij toen we Ankara verlieten. Toen wist ik alleen niet dat in de volgende stad het hetzelfde zou zijn. :+
Het is echt niet te vergelijken met het zuiden. Het is wel te doen, maar het zou gewoon mijn keuze niet zijn. Zeker als je voor de eerste keer naar een grote stad gaat. Je zal dan toch waarschijnlijk ook bijv de weg moeten vragen ofzo, als je alleen loopt.

Ieder zijn keus, maar de mijne zal 't niet zijn. Of je moet er al vaker geweest zijn, maar dat is volgens mij niet?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:09

Mijn vriend komt waarschijnlijk met de kerstmis. Moeten het visum nog even afwachten. Dus dan ga ik weer tijdens de carnavalsvakantie.

Sommige touristen lokken het inderdaad ook echt uit. Die vinden al die aandacht wel leuk. Zijn op vakantie, hebben niet echt in de gaten dat er ook slechte dingen kunnen gebeuren. Maar moet je de boodschappen doen en wordt je de hele tijd nagestaard, dan gaat dat snel vervelen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:12

Nee vaker ben ik er nog niet geweest, maar het voordeel is wel dat ik er mijn gidsen heb. Als zij werken heb ik verder op ook nog een vriend wonen, die mij aardig de weg zou kunnen wijzen in geval van nood.
Ik weet eigenlijk altijd wel goed de weg te vinden (in het buitenland) en stippel het een dag van te voren goed uit hoe en wat ik wil zien of doen.
Je kan het natuurlijk niet vergelijken met andere "grote" steden, want daar spreken ze bijna allemaal wel Engels, maar zelfs daar heb ik nooit de weg hoeven te vragen...
Dus daar zit ik echt niet over in. Mijn geheugen daarin is echt goed, heb het een keer mee gemaakt (dan wel in Nederland) dat ik ergens na 2 jaar weer naar toe ging en de weg zo weer kon vertellen vanaf het centrum terug naar de camping.

Ticket is inmiddels geboekt, het is toch die van Ebookers geworden, overstap op Munchen, maar wel de beste tijden.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:03

Maar, ik kan ook terug komen en denken nooit meer!! We zullen wel zien!
Zal morgen trouwens aan het nieuwe topic gaan zitten .... Heb van de vaste posters iig bericht terug gehad.

Nadine, geef je je zelf ook weer op, of laat je je opgeven voor AYNIL?

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:09

Oehhh, nieuwe topic!

Ik kan niet wachten (a)

Indd de uitlokkende toeristen ken ik ook, en dan wil ik niet over één kam scheren, maar ik vind het vooral erg Engels!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:38

Samy ik moet jou nog even laten weten...is er helemaal bij ingeschoten.
Heb namelijk sinds zaterdag mn paardje terug!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:05

Samy, maar dat je gidsen hebt betekend dus dat je níet de hele tijd alleen bent, en dat maakt het in mijn ogen alweer heel anders. ;)
Veel plezier alvast, in ieder geval!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:15

Als hij gewoon zijn visum krijgt dan niet nee. Ik heb mezelf nog nooit opgegeven en dat zal ik ook niet doen. Ik ben er ook niet zo van eigenlijk. Met mijn hoofd op tv zie ik niet zo zitten. 2 jaar geleden heeft mijn moeder mij stiekem opgegeven met een goede vriendin van mij. Ik werd niet uitgekozen. Van de ene kant jammer want je wilt toch samen zijn, van de andere kant een opluchting want om het nou met heel Nl te delen...Het is een beetje dubbel.

Nieuw topic :) Ben benieuwd.
Het scheelt ind veel als je gidsen hebt. Maar ook als je er alleen op uit gaat en jij voelt je op je gemak is het toch prima! Lekker van genieten!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:43

Nathalie schreef:
Samy, maar dat je gidsen hebt betekend dus dat je níet de hele tijd alleen bent, en dat maakt het in mijn ogen alweer heel anders. ;)
Veel plezier alvast, in ieder geval!

Nee, dat snap ik ;) Ze moeten ook werken, dus sommige dingen zou ik wel zelf moeten ondernemen.
Maar waar sommige mensen het niet durven en de gevaren ervan in zie, zie ik het ook wel, maar ook de positieve kanten ervan in, want als ik nu niet zou gaan, ga ik volgend jaar ook niet... ;)
Naja, binnen nu en 2 jaar ben ik er weer, want als ze zwanger is en de baby geboren is willen mijn ouders ook eindelijk die kant op, dus dan ga ik uiteraard mee.. En aangezien ze 3 jaar geleden al graag een kind wou en ze nu eindelijk getrouwd is, zal het niet lang meer wachten denken we...

Kennisje van mij is wel opgegeven voor AYNIL, 6 jaar geleden alweer. Ik herkende ineens een jongen van het hotel van dat jaar (Pineta) en toevallig had ik contact met haar gekregen vanwege fotos, dus toen ik hun ineens zag dacht ik echt huh?
Die jongen kwamen we het jaar daarna weer tegen in Kusadasi, dus toen was het ijs snel gebroken, zeker toen hij zijn vriendin opbelde en vertelde dat ik hier zat en zei dat ik haar kende ... ;) Maar inmiddels woont hij al weer een jaar of 2/3 in Nederland, zijn ze getrouwd en hebben ze sinds een paar weekjes een dochtertje. Ik zou het zelf ook niet zo snel doen, als ik in die situatie zou zitten, niet iedereen hoeft mijn priveleven te weten, want alles kan ook nog eens tegen je gebruikt worden ... Maar ik snap ook wel dat duizende meiden het wel doen, want het is al zo moeilijk om hem/ze hier heen te halen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:35

Laatst bijgewerkt door Samy op 10-11-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt