Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:43

Hoi Yasmine, ja het is prachtig he in Vancouver! Ik ben ook verliefd op de stad geraakt. Ik heb even naar de blog gekeken, gaaf dat je daar voor 6 maanden was, dat was vast genieten! Waarom vraag je geen PR card aan als je zo gek op de stad en Canada bent?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:49

Omdat:
- ik nog studeer en UBC voor mij onbetaalbaar is om te studeren als niet-uitwisselingsstudent (denk aan $20.000 per semester)
- het toch erg ver van huis is
- het heel erg duur voor iemand als ik (student, in de 20, nog geen vast werk/spaarpot net leeg na 5 maanden Canada en een volledige maand reizen in Amerika)

Wij hebben zelf lang in Amerika gewoond en toen heb ik ook gezien dat hoe geweldig het is, het ook erg moeilijk is met ouders/familie/vrienden. Wie weet later, maar nu nog niet. :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:52

Ja dat begrijp ik wel. Het is ook enorm duur en eigenlijk onbetaalbaar voor een student. En het is natuurlijk niet even om de hoek.. Het is aardig wat uurtjes vliegen. Maar goed, misschien ooit als je de kans hebt en het wilt.... Dromen mag :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:56

Sundral schreef:
Huh wat raar, ik had hier een bericht geplaatst maar die staat er niet meer??

Anyways, HippoLogic: Gefeliciteerd!! Hoe is het daar? Misschien leuk om wat foto's te plaatsen ofzo? Ben reuze benieuwd natuurlijk.

Ik ben voor februari nog steeds opzoek naar een stageplek voor iets langer dan 6 maanden, in de (sport)marketingbranche. Dus als iemand iets weet, let me know!!

Ik weet geen stageplek voor je.
Hier wat foto's van onze stad. :D

Uitzicht vanaf de kabelbaan naar Grouse Mountain:

Afbeelding

uitzicht vanaf Grouse Mountain, heel in de verte zie je nog een besneeuwde bergtop, in het dal de riviermonding:
Afbeelding

Een van de grizzly's die daar zitten opgehokt (eh "geadopteerd/gered" uit het wild). Ze krijgen als ze uit winterslaap zijn wel 5 ha tot hun beschikking, maar er blijft een hek om. :(
Neemt niet weg dat ik nog nooit van zo dichtbij een grizzly heb gezien (2 meter met alleen een electrisch schapengaashek er tussen.
Afbeelding

Zoveel sneeuw lag er nog:
Afbeelding

Uitzicht op de bergen (van stal op weg naar huis):
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:57

Ligt er nog steeds sneeuw op Grouse? :oo Kan je daar nog skieën dan? Hoe warm is het nu in Van?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:01

Wat een gave foto's!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:13

@Yasmine: je kunt er nog een soort van skien er is veel sluh en het einde van seizoen nadert. Maar in de kabelbaan zaten verschillende skiers en snowboarders. De competitie om Grouse Mountain op te rennen gaat nog niet van start omdat er bovenaan het traject nog te veel sneeuw ligt. Ze verwachten eind mei open te gaan.
Hier beneden is het al een paar dagen 25 a 30 graden in de zon: heerlijk!!

@Eskimo: thx! Heb je er al zin in?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 22:22

Enorm veel zin in! Ik kan niet wachten tot de ticket is geboekt en het dan echt 100% zeker is. Nu kan ik het nog niet helemaal geloven haha. Hoe bevalt de emigratie van jou tot nu toe? Heb je nog wat foto's van de omgeving waar je woont, daar ben ik wel benieuwd naar *D En is het zo zonnig bij jullie? Ik ben jaloers! Hier lijkt het wel herfst in Nederland

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:01

Wij gaan emigreren: Wij vliegen 12 Augustus 12 uur naar Vancouver en laten we Nederland achter ons *\o/*

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:38

Wat spannend, en zo snel ook! Waar gaan jullie precies naar toe?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:43

Spannend, Eskimo! Ga je daar dan ook studeren?

Als er iemand voor een tijd naar Canada verhuist en een telefoon nodig heeft: ik heb nog een splinternieuwe mobiele telefoon (Nokia openklapbaar) die ik daar heb gekocht, maar die helaas simlock (Rogers/Chatr) is. Ik ben er zelf niks meer mee, was van plan hem aan een vriendin te geven die binnenkort voor 5 maanden naar daar gaat, maar als iemand hem hier beter kan gebruiken :) Zit ook een simkaart van Rogers bij die nog niet geactiveerd is, kan je online doen. Er passen ook simkaarten van Chatr in, want die had ik.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:47

Ja! Nou ja, we hadden het visum al 3 jaar dus dat is al een tijdje.. Alleen nu is het wel allemaal in een versnelling gegaan omdat die afloopt. We gaan daar de eerste weken in een cabin zitten en zoeken vanaf daar naar een appartement in het liefst North Vancouver.. Dus erg spannend allemaal. Ik ben ook van plan om daar te studeren ja! En een baantje hopen te vinden, ook erg belangrijk.. Eerst maar weer eens mijn Engels bijspijkeren :D Dat mobieltje houd ik even in gedachte, ga morgen even vragen of misschien moeders of stiefvader het nodig heeft

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:51

Eskimo wat leuk! Gefeliciteerd, ik ben jaloers. Ik wil ook zo graag naar Canada, dat dit topic me zelfs een beetje verdrietig maakt haha! Liever vandaag dan morgen nog. Wat grappig dat hier al 2 mede (ex) groningers dus naar Canada gaan/zitten.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:58

Dankjewel! Haha ja dat kan ik mij voorstellen, toen ik hier mee las werd ik ook bijna een beetje verdrietig van iedereen die in Canada zat of net was geweest.. Als je je zo thuis voelt in een ander land, in dit geval Canada, dan heb je een soort van heimwee als je in Nederland zit, en dan voel je je weer helemaal thuis als je in Canada bent, alsof je thuis bent. Dat hadden wij in ieder geval wel :j .. Inderdaad erg toevallig dat 2 ex Groningers naar Canada zijn/gaan!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:54

Zo vandaag heb ik in Burnaby Lake Park mijn eerste coyote gezien. Ik hoorde de alarmroep van de vogels en daar stond het beest, rustig in de berm. Snel camera gepakt en gefilmd toen hij overstak. Leon zat gelukkig in de kinderwagen. Hij riep enthousiast:"Aai!" (Dat betekent poes of hond om te aaien). Even later stak hij het sportveld over en tjee wat rennen die beesten hard!!
Linkje naar de video van de coyote

Looproute naar de Save-on-Foods supermarkt
Afbeelding

Kunstwerk naast de Social House (bar, restaurant) de wielen draaien in de wind, heel gaaf. Is een restaurant op loopafstand waar we met moederdag hebben gegeten. Heerlijke hotwings, mjammie.
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:55

Save on foods <3 Wat een heeeeerlijke winkel, die hadden wij op de campus ook. Ik kon er uren in ronddwalen, zo'n mooie winkel :)

Tip: ga eens naar de campus van UBC! Echt een prachtige omgeving, erg grote campus en je kan er erg veel doen. Museum of Anthropology en Botanical Gardens zijn echt de moeite waard :j

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:04

Een coyote, wat gaaf! :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:14

Yasmine schreef:
Save on foods <3 Wat een heeeeerlijke winkel, die hadden wij op de campus ook. Ik kon er uren in ronddwalen, zo'n mooie winkel :)

Tip: ga eens naar de campus van UBC! Echt een prachtige omgeving, erg grote campus en je kan er erg veel doen. Museum of Anthropology en Botanical Gardens zijn echt de moeite waard :j

Ga ik doen. Eerst een auto regelen. :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:23

Ik zou zeggen, met de bus is het erg simpel (gewoon eender welke bus nemen waar UBC op staan, de 99 op West Broadway, 4 of 14 op Granville street of 44 op West Georgia) maar natuurlijk wel wat ver van waar jij woont :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:29

Ik ga eerst vanavond naar Surrey met OV. Heb vanmiddag ook al de skytrain gedaan naar Burnaby Lake Park, zie boven.

Ik heb even gekeken en ik ga er meer dan een uur over doen met OV naar de Botanical Gardens, met de auto een half uurtje. Met een 1,5 jaar oude dreumes is de auto gemakkelijker.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:32

Eskimo schreef:
Dankjewel! Haha ja dat kan ik mij voorstellen, toen ik hier mee las werd ik ook bijna een beetje verdrietig van iedereen die in Canada zat of net was geweest.. Als je je zo thuis voelt in een ander land, in dit geval Canada, dan heb je een soort van heimwee als je in Nederland zit, en dan voel je je weer helemaal thuis als je in Canada bent, alsof je thuis bent. Dat hadden wij in ieder geval wel :j .. Inderdaad erg toevallig dat 2 ex Groningers naar Canada zijn/gaan!

Klopt heel apart idd.. Ik heb dat ook een beetje met Zwitserland. Kom ik net vandaan en dan kijk ik om mij heen hier en dan denk ik, gats wat is NL toch eigenlijk een lelijk land. Ik heb echt helemaal niks met Nederland, best wel apart eigenlijk haha. Enne, ik ben ook een echte Groninger dus er komt een 3e aan haha.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:34

Leuk, dan kunnen we een bokt meeting doen. :Y)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:37

Ja cool! Ik ga morgen weer even wat dingen proberen te achterhalen mbt studie etc in Canada, ik weet namelijk niet of een Propedeuse uberhaupt wel geldig is daar.. En ben via LinkedIn nu op zoek naar een stage bedrijf!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 01:21

Kun je beter nu doen, het is hier nu 16.26 uur. :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 01:29

Ben er mee bezig geweest, maar ga nu slapen..Kijk morgen verder. Drie avonden rond dit tijdstip op bed en s'ochtends weer vroeg eraf ben ik niet voor gemaakt. Ik wilde weltrusten zeggen maar nog een fijne avond!