Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
balance schreef:Mooi zo, het wijst zich uiteindelijk altijd vanzelf toch.
Marilu schreef:Weer een zorg minder, Monique !
Hier is vanmorgen de smid ook weer geweest. Zo staan ze er hier nu alle vijf ook weer netjes bij.
De smid blijft hier na het bekappen ook altijd even wat hangen en een koffietje drinken. Hij is de zoon van een collega die we ooit gehad hebben (mijn man en ik hebben enkele jaren samen in hetzelfde kantoor gewerkt, waar we mekaar dus leren kennen hebben). Zijn moeder is ergens rond haar 50ste gestorven aan kanker. Hij zelf heeft als kind ook kanker gehad. En dat heeft zijn mindset wel heel sterk bepaald.
Waar ik toe wou komen is, dat hij dus geregeld wel wat interessants te vertellen heeft over paarden, in het algemeen. Hij zei daarstraks iets wat waarschijnlijk wel veel waarheid inhoudt en dat is dat er tegenwoordig veel ongelukken gebeuren met paarden, doordat mensen hun paarden te veel vermenselijken.
Iets waarop ik mezelf ook vaak betrap, als ik eerlijk ben.
Ja, ik wist het nog wel, Monique, dat je slecht gevaren bent met die 'trusted housesitters'. Op paarden passen en ervoor zorgen, is inderdaad heel wat anders dan voor een kat, konijn of hond zorgen. Als steekt dat ook nauw, maar het is minder zwaar werk en minder 'gevaarlijk' doordat het om kleine(re), lichte(re) dieren gaat.
Monique1963 schreef:Ik hoop dat het gaat werken zo.CALLAS ZIET ALTIJD ALLESiedere millimeter verandering ziet ze. Dus dat schriklint dat er nu ineens is, omdat ze de boxdeuren sloopten, zag ze ook en dat is eng en dan komt ze niet meer. Maar ik heb goede hoop.
Maar eh even over mijn vlogs: Als je vanaf het begin mee volgde, dan heb je onze 299 filmpjes gezien! Morgen 7 september wonen we hier ook nog eens 5 jaar. Een lustrum! Dat vraagt om een speciale vlog. Zoals gebruikelijk ieder jaar op 7 september blikken we even terug naar het afgelopen jaar met alles wat we aan MaquÉden verbeterd hebben en de meest opmerkelijke dingen die we meegemaakt hebben. Als bonus omdat we ons 5-jarige MaquÉden bestaan vieren, wat voor- en na-foto's van de grootste stappen die we hebben gemaakt. Veel kijkplezier en tot vlogje nr 301.
https://youtu.be/mLtzTGi47d8
Muga schreef:Jeetje echt al zoveel vlogs? Leuk zeg,dat we al zo lang bij jullie mogen wonen!
senna21 schreef:Gefeliciteerd met je 300e vlog en 5 jaar Maqu Eeden..
Ik ga vanavond het filmpje bekijken. Altijd leuk om jullie avonturen te volgen. Merci!
balance schreef:Monique1963 schreef:Ik hoop dat het gaat werken zo.CALLAS ZIET ALTIJD ALLESiedere millimeter verandering ziet ze. Dus dat schriklint dat er nu ineens is, omdat ze de boxdeuren sloopten, zag ze ook en dat is eng en dan komt ze niet meer. Maar ik heb goede hoop.
https://youtu.be/mLtzTGi47d8
Goed dat jij dat ziet, dan ligt het oplossen van veel raadsels voor de hand toch.
Ik ga het filmpje wat later kijken, ik ben moe nu.
senna21 schreef:Jullie hebben samen het afgelopen jaar weer een berg werk verzet, en dat naast alle frustratie en gedoe met de isolatie-mannen.
En als je het vergelijkt met vijf jaar geleden, is het helemaal een grote klus- met alles wat is opgeruimd en verandert.
Daarbij is de authenticiteit van het huis wel bewaard gebleven. Goed gedaan!
balance schreef:Sodeknetter, dit is echt niet normaal.
Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk in de rats moet zitten over Yoda![]()
Duimen dan maar dat ze niet geopereerd hoeft te worden. Je weet dus niet of die verstopping door de medicijnen kan komen?
balance schreef:Sterkte ermee, dit is niet leuk.
Jet schreef:Jeetje heftig van Joda, voor jou fijn dat de sitters vandaag niet komen. Ik heb geen idee en kan je niet helpen, maar ik leef met je mee!
SjonnieZ schreef:Ik heb jouw filmpjes bekeken dan zie je pas echt goed, hoeveel jullie al gedaan hebben. Super knap
Yoda is dan weer super sneu. Ik hoop dat ze gauw van de koliek verlost is. Altijd zo akelig als dieren dat hebben. Sterkte!
De timing is ook nog vrij banketstaaf.