[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 16:56

Weer een zorg minder, Monique !

Hier is vanmorgen de smid ook weer geweest. Zo staan ze er hier nu alle vijf ook weer netjes bij.
De smid blijft hier na het bekappen ook altijd even wat hangen en een koffietje drinken. Hij is de zoon van een collega die we ooit gehad hebben (mijn man en ik hebben enkele jaren samen in hetzelfde kantoor gewerkt, waar we mekaar dus leren kennen hebben). Zijn moeder is ergens rond haar 50ste gestorven aan kanker. Hij zelf heeft als kind ook kanker gehad. En dat heeft zijn mindset wel heel sterk bepaald.

Waar ik toe wou komen is, dat hij dus geregeld wel wat interessants te vertellen heeft over paarden, in het algemeen. Hij zei daarstraks iets wat waarschijnlijk wel veel waarheid inhoudt en dat is dat er tegenwoordig veel ongelukken gebeuren met paarden, doordat mensen hun paarden te veel vermenselijken.
Iets waarop ik mezelf ook vaak betrap, als ik eerlijk ben.

Ja, ik wist het nog wel, Monique, dat je slecht gevaren bent met die 'trusted housesitters'. Op paarden passen en ervoor zorgen, is inderdaad heel wat anders dan voor een kat, konijn of hond zorgen. Als steekt dat ook nauw, maar het is minder zwaar werk en minder 'gevaarlijk' doordat het om kleine(re), lichte(re) dieren gaat.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-25 17:03

balance schreef:
Mooi zo, het wijst zich uiteindelijk altijd vanzelf toch.

Ik hoop dat het gaat werken zo. Callas ziet altijd alles, iedere millimeter verandering ziet ze. Dus dat schriklint dat er nu ineens is, omdat ze de boxdeuren sloopten, zag ze ook en dat is eng en dan komt ze niet meer. Maar ik heb goede hoop.

Maar eh even over mijn vlogs: Als je vanaf het begin mee volgde, dan heb je onze 299 filmpjes gezien! Morgen 7 september wonen we hier ook nog eens 5 jaar. Een lustrum! Dat vraagt om een speciale vlog. Zoals gebruikelijk ieder jaar op 7 september blikken we even terug naar het afgelopen jaar met alles wat we aan MaquÉden verbeterd hebben en de meest opmerkelijke dingen die we meegemaakt hebben. Als bonus omdat we ons 5-jarige MaquÉden bestaan vieren, wat voor- en na-foto's van de grootste stappen die we hebben gemaakt. Veel kijkplezier en tot vlogje nr 301.

https://youtu.be/mLtzTGi47d8

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-25 17:04

Marilu schreef:
Weer een zorg minder, Monique !

Hier is vanmorgen de smid ook weer geweest. Zo staan ze er hier nu alle vijf ook weer netjes bij.
De smid blijft hier na het bekappen ook altijd even wat hangen en een koffietje drinken. Hij is de zoon van een collega die we ooit gehad hebben (mijn man en ik hebben enkele jaren samen in hetzelfde kantoor gewerkt, waar we mekaar dus leren kennen hebben). Zijn moeder is ergens rond haar 50ste gestorven aan kanker. Hij zelf heeft als kind ook kanker gehad. En dat heeft zijn mindset wel heel sterk bepaald.

Waar ik toe wou komen is, dat hij dus geregeld wel wat interessants te vertellen heeft over paarden, in het algemeen. Hij zei daarstraks iets wat waarschijnlijk wel veel waarheid inhoudt en dat is dat er tegenwoordig veel ongelukken gebeuren met paarden, doordat mensen hun paarden te veel vermenselijken.
Iets waarop ik mezelf ook vaak betrap, als ik eerlijk ben.

Ja, ik wist het nog wel, Monique, dat je slecht gevaren bent met die 'trusted housesitters'. Op paarden passen en ervoor zorgen, is inderdaad heel wat anders dan voor een kat, konijn of hond zorgen. Als steekt dat ook nauw, maar het is minder zwaar werk en minder 'gevaarlijk' doordat het om kleine(re), lichte(re) dieren gaat.

Tjee dat is wel heftig dat je smid kinderkanker heeft gehad. Akelig hoor. En wie weet idd vermenselijken we paarden te veel. Zal ik ook debet aan zijn! En ja, paarden is echt iets heel anders dan honden. Veel mensen denken dat paarden een grote hond zijn, maar het verschil kon niet groter zijn!

Muga

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:32

Jeetje echt al zoveel vlogs? Leuk zeg,dat we al zo lang bij jullie mogen wonen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:26

Gefeliciteerd met je 300e vlog en 5 jaar Maqu Eeden. *\o/* .
Ik ga vanavond het filmpje bekijken. Altijd leuk om jullie avonturen te volgen. Merci!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:44

Monique1963 schreef:
Ik hoop dat het gaat werken zo.CALLAS ZIET ALTIJD ALLESiedere millimeter verandering ziet ze. Dus dat schriklint dat er nu ineens is, omdat ze de boxdeuren sloopten, zag ze ook en dat is eng en dan komt ze niet meer. Maar ik heb goede hoop.

Maar eh even over mijn vlogs: Als je vanaf het begin mee volgde, dan heb je onze 299 filmpjes gezien! Morgen 7 september wonen we hier ook nog eens 5 jaar. Een lustrum! Dat vraagt om een speciale vlog. Zoals gebruikelijk ieder jaar op 7 september blikken we even terug naar het afgelopen jaar met alles wat we aan MaquÉden verbeterd hebben en de meest opmerkelijke dingen die we meegemaakt hebben. Als bonus omdat we ons 5-jarige MaquÉden bestaan vieren, wat voor- en na-foto's van de grootste stappen die we hebben gemaakt. Veel kijkplezier en tot vlogje nr 301.

Goed dat jij dat ziet, dan ligt het oplossen van veel raadsels voor de hand toch.
Ik ga het filmpje wat later kijken, ik ben moe nu.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 09:40

Muga schreef:
Jeetje echt al zoveel vlogs? Leuk zeg,dat we al zo lang bij jullie mogen wonen!

Dank je, ja zoveel vlogjes al, en eerder "woonde" je denk ik ook al bij ons, maar dan dmv verhalen ;-)

senna21 schreef:
Gefeliciteerd met je 300e vlog en 5 jaar Maqu Eeden. *\o/* .
Ik ga vanavond het filmpje bekijken. Altijd leuk om jullie avonturen te volgen. Merci!

Dank voor je felicitaties en veel kijkplezier.

balance schreef:
Monique1963 schreef:
Ik hoop dat het gaat werken zo.CALLAS ZIET ALTIJD ALLESiedere millimeter verandering ziet ze. Dus dat schriklint dat er nu ineens is, omdat ze de boxdeuren sloopten, zag ze ook en dat is eng en dan komt ze niet meer. Maar ik heb goede hoop.

Goed dat jij dat ziet, dan ligt het oplossen van veel raadsels voor de hand toch.
Ik ga het filmpje wat later kijken, ik ben moe nu.

Ja, meestal weet je zelf het antwoord op je vragen.
Veel kijkplezier!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 20:26

Gefeliciteerd met jullie lustrum jubileum!

Net het overzicht bekeken. Ik volg jullie nog niet zo heel lang dus de meeste voors en na’s waren nieuw voor mij. Maar joh wat hebben jullie bergen verzet zeg en wat wordt het toch allemaal mooi, petje af!

Heb je trouwens je nieuwe bril al? Of heb ik dat bericht gemist? Heb het vrij druk momenteel dus wat minder Bokt-time.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 20:51

Dank je SjonnieZ. Ja, we hebben al heel wat gedaan. Als je filmpje 0 opzoekt dan zie je alles hoe het was. Dank voor je complimenten.

Ja nieuwe brillen heb ik idd, vind ze leuker dan de vorige. Zal ff foto doen in het volgende filmpje.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 21:03

Dat filmpje ga ik eens opzoeken..
en als mede drager ben ik natuurlijk stik benieuwd naar jouw nieuwe aanwinsten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 22:22

Als je bij een willekeurig filmpje op mijn kanaalnaam klikt kom je bij keuzes zoals video's en dan kun je sorteren op datum.

En vooruit een foto dan alvast van de ene bril. De andere is hetzelfde ongeveer maar roodachtig.

Afbeelding

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 22:56

Ik ga eens neuzen..

Die bril staat je goed!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 23:50

Mooie bril hoor, ik ben benieuwd naar de rode. Model past goed bij de vorm van je gezicht.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 06:16

Ow dames dank voor de complimenten over de bril! {:} :wow: of zoiets. De rode zal ik ook eens fotograferen. Ik ben er ook blij mee. Ik had altijd wel de vorm van ziekenfondsbrilletjes (kent iemand die nog, ik wilde dat ze nog bestonden, met die handige pootjes met "oren") maar de vorige glazen waren veel groter, dit vind ik fijner. Ik vind zelf ook wel dat die mevrouw me goed geholpen heeft om een vorm te kiezen. Van andere modellen werd mijn gezicht streng of smal. En het moest leuk genoeg zijn om de aandacht af te halen van minder leuke dingen in mijn gezicht, dus happy. Dank.

Sjonnie om het je makkelijk te maken, filmpje 0 en 1.

https://youtu.be/VNqiLeSiRlQ

https://youtu.be/ecK0WznUlmk

Have fun

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 12:27

Staat je goed hoor die bril.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:12

Jullie hebben samen het afgelopen jaar weer een berg werk verzet, en dat naast alle frustratie en gedoe met de isolatie-mannen.
En als je het vergelijkt met vijf jaar geleden, is het helemaal een grote klus- met alles wat is opgeruimd en verandert.
Daarbij is de authenticiteit van het huis wel bewaard gebleven. Goed gedaan!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 19:50

senna21 schreef:
Jullie hebben samen het afgelopen jaar weer een berg werk verzet, en dat naast alle frustratie en gedoe met de isolatie-mannen.
En als je het vergelijkt met vijf jaar geleden, is het helemaal een grote klus- met alles wat is opgeruimd en verandert.
Daarbij is de authenticiteit van het huis wel bewaard gebleven. Goed gedaan!

Nou wat een complimenten, tjee, stil van. Maar voor ons is het normaal. Gedurende al 35 jaar doen we niets anders dan dit. Dit is ons 5e huis dat we zo opknappen.

Iets heel anders, ik kom net van de d.a. vandaan met Yoda. Ze bleef maar (willen) overgeven. En een enorm dikke buik. Röntgen gemaakt, ze zit helemaal vol met brokjes of zijn het pruimenpitten, en daarna is er niets alleen lucht. Dus koliek. Ze zit dus verstopt met iets dat niet kan passeren. Ze mag vandaag in ieder geval niets meer eten en ze heeft nu prikken gehad tegen de overgeefreflex en een spierverslapper om te kijken of de darmspier verzacht en hetgeen klem zit, laat passeren. Zo niet, moet ze morgen met spoed geopereerd worden...

Wat ik niet snap is dat ze wel iedere dag gepoept heeft.

Dat kan er best allemaal wel bij.

Ik zit namelijk te wachten op onze Engelse vrienden die hier komen oppassen, maar die hebben al 5 uur vertraging. Eten dat ik gekookt had maar weer in de koelkast gezet. Eerder dan 23u zullen ze hier niet zijn.

We zouden dan woensdag een klein reisje gaan maken en erna Odette aandoen, maar als Yoda geopereerd moet worden, dan vrees ik dat het niet verantwoord is om met een net geopereerde hond op visite te gaan. We gaan het zien, misschien loopt het met een sisser af.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:08

Sodeknetter, dit is echt niet normaal.
Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk in de rats moet zitten over Yoda :(:)
Duimen dan maar dat ze niet geopereerd hoeft te worden. Je weet dus niet of die verstopping door de medicijnen kan komen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 21:49

balance schreef:
Sodeknetter, dit is echt niet normaal.
Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk in de rats moet zitten over Yoda :(:)
Duimen dan maar dat ze niet geopereerd hoeft te worden. Je weet dus niet of die verstopping door de medicijnen kan komen?

Hi Balance, ik vind eigenlijk dat ik heel erg weinig weet. Te weinig. Toen ik belde was de kliniek net aan het sluiten. Ik kon dan als laatste en als spoed, nog komen. Er waren 3 dierenartsen maar allemaal erg druk met het afsluiten van de dag. 1 dierenarts heeft dan alles gedaan, maar de d.a. die voor de epileptie is, was nog bezig met een andere klant en die hond was buiten bewustzijn, dus daar had zij haar handen aan vol.

Dus die dierenarts die ik nu had, Marie, want het zijn allemaal vrouwen, was ook wel een beetje haastig om naar huis te gaan, snap ik, maar vind ik niet fijn. Ik was overrompeld dat er röntgen genomen moesten worden, had ik niet verwacht en de prikken die kwamen had ik ook niet verwacht en dat was een heel vervelende prik, waar ze al voor waarschuwde dat de vloeistof brandt en dat dat een heftige reactie bij Yoda zou veroorzaken en die moest ze 3x over nieuw zetten om de brand te verdelen. Ook dat vond ik heftig.

Dus ik was eigenlijk overdonderd door alles en ook het feit dat er dan mogelijk een operatie aan zit te komen à la tussen de 600-2500 euro, vond ik overdonderend. Ik heb eigenlijk geen tijd gehad in mijn hoofd daar alles op een rij te zetten en heb het allemaal over me heen laten komen. Pas nu heb ik 1000 vragen die ik morgen weer kan stellen waaronder:

Kan het door de nieuwe medicatie komen. Moet ik vragen aan ze morgen wat de bekende bijwerkingen zijn.

Ondertussen komen de vrienden voorlopig niet aan, hebben een hotel genomen. Gelukkig. Ik zit nu meer met Yoda in mijn gedachten dan met hun.

morgen verder.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:15

Vraag het Google zou ik zeggen. Of chat gtp. Dan kom je morgen wat beter beslagen ten ijs met gerichtere vragen.
Maar inderdaad, hond eerst zou ook mijn keuze zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 22:16

ja, zal idd een lijstje maken en vertalen gelijk. Dank.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:17

Sterkte ermee, dit is niet leuk.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:31

Jeetje heftig van Joda, voor jou fijn dat de sitters vandaag niet komen :(:) . Ik heb geen idee en kan je niet helpen, maar ik leef met je mee!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 23:25

Ik heb jouw filmpjes bekeken dan zie je pas echt goed, hoeveel jullie al gedaan hebben. Super knap

Yoda is dan weer super sneu. Ik hoop dat ze gauw van de koliek verlost is. Altijd zo akelig als dieren dat hebben. Sterkte!
De timing is ook nog vrij banketstaaf.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 08:06

balance schreef:
Sterkte ermee, dit is niet leuk.

Jet schreef:
Jeetje heftig van Joda, voor jou fijn dat de sitters vandaag niet komen :(:) . Ik heb geen idee en kan je niet helpen, maar ik leef met je mee!

SjonnieZ schreef:
Ik heb jouw filmpjes bekeken dan zie je pas echt goed, hoeveel jullie al gedaan hebben. Super knap

Yoda is dan weer super sneu. Ik hoop dat ze gauw van de koliek verlost is. Altijd zo akelig als dieren dat hebben. Sterkte!
De timing is ook nog vrij banketstaaf.

Dank all, voor het meeleven. Ze heeft een goede nacht gehad, en vanmorgen gepoept, maar ja dat heeft ze iedere dag gedaan.

Door de overrompeling en mijn verwarring gisteren bij de d.a. weet ik eigenlijk helemaal niet goed wat ik nu vandaag moet doen. De d.a. zei dat ze geen eten mocht, snap ik, als de maag het niet door kan transporteren naar de darmen, gaat ze weer overgeven.

Maar ja, als ik haar geen eten mag geven, dan kan ik ook niet constateren of ze gaat overgeven of niet. En overgeven is het symptoom voor fout in dit geval en naar de d.a.

En voor het eten heeft ze wel een paar keer gekucht/kokhalst en gaf slijm op, maar kan dat ook zijn omdat ze dan al zo voor haar doen ongebruikelijk lang geen eten had gehad en zich daardoor dus niet lekker voelde.

Dat is dus mijn dilemma. Dus ik heb haar nu een piepklein beetje eten gegeven, mét medicatie voor haar epilepsie en als dat vanmorgen binnen blijft, dan denk ik dat haar lichaam het gered heeft.

edit ps sjonnie, leuk dat je de eerste filmpjes bekeken hebt, ja er is wel wat veranderd hier...