Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:06

Ah zo... maar gok dat gros van de toeristen naar de eilanden gewoon direct op de eilanden vliegt toch.
Nou ja, maakt ook verder niet uit. Maar beeld zal van plaats tot plaats erg verschillen denk ik. Land is ook zo divers.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:02

Je past toch altijd goed op je portomonee of je er nu 50 of 1000 euro in hebt. Flauwekul dat bang makerij van de telegraaf.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:41

Hoi, ik wil me hier ook melden.

Wij vliegen op 21juli naar Athene en gaan van daaruit met een huur auto de Peloponnesos in. We hebben 4 hotels uitgezocht en rijden dus een rondje. Alleen is mijn moeder nu heel huiverig over het geld kwestie en is er kans dat we niet gaan.

Heeft iemand een idee hoe het geld probleem op het vaste land is? Kan me voorstellen dat er op de eilanden meer toeristen zijn en dat er dus ook meer geld is. We zijn nog nooit op het vaste land geweest, dus geen idee hoe het daar is.

Ik zou het toch wel heel jammer vinden als de vakantie niet doorgaat, want Griekenland is zoon leuk land.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:25

De Peloponnesos is ook vrij toeristisch :) Nogmaals, ik zou je echt geen zorgen maken en gewoon lekker gaan. Mijn familie woont in de Peloponnesos en ik heb (zoals verwacht) geen gekke verhalen gehoord oid. Zou me zelfs nog iets minder zorgen maken over zakkenrollers e.d. want als dat al gebeurt, zal dat vooral op de grotere eilanden zijn. Mijn familie laat nog steeds alle deuren open staan als ze weg gaan van huis :') Wel zou ik genoeg geld meenemen, maar dat advies geldt voor de eilanden ook.

Leuk trouwens, waar gaan jullie (hopelijk?) precies heen?

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:16

Wij landen op Athene en gaan dan voor 2nachten de bergen in. Dan voor 3 nachten dichtbij Olympia. Dan 5nachten naar Gialova en dan nog 2nachten Nafplion.

Fijn om te horen dat het in heel Griekenland wel meevalt. Op het nieuws hoor je afentoe rare dingen. Het geld pinnen zit mijn moeder vooral mee, wij zijn met zijn 5en en voor 2weken contant meenemen is best veel. Daar komt nog bij dat we de hotels ter plekke met creditcard moeten betalen en als die het niet doen.... Ik hoop dat het doorgaat.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:18

Ach als ik 1 ding heb geleerd is dat wij nederlanders enorm overdrijven met maatregelen enzo, wat is er mis met anticiperen op de situatie en zien wat er gebeurd. Verhongeren doe je niet hoor. :=
En op veel plekken kun je alsnog pinnen. :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:11

Ik heb vandaag een vriend van mij afgesnauwd, die begon via de app weer... het is hier mooi weer kan je net zo goed hier blijven, ik zeg ja de stranden daar zijn mooier, ja zegt ie maar hier is gewoon geld...

ik was het zo zat, mensen die je voorpret van de vakantie verklooien.. nu is ie boos :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:14

Ik ben vandaag vrij, dus dagje strand hier. Heerlijk, maar toch anders. Ik mis vooral de geur van Griekenland, het eten en de hele sfeer. Maar vooral het vakantiegevoel :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:18

Electra63 schreef:
Ik ben vandaag vrij, dus dagje strand hier. Heerlijk, maar toch anders. Ik mis vooral de geur van Griekenland, het eten en de hele sfeer. Maar vooral het vakantiegevoel :D

Nederland is helaas ook echt niet te vergelijken

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:25

Ik ben in maart nog naar Tenerife geweest, heerlijk weer. Maar ook niet te vergelijken met Griekenland.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:49

Electra63 schreef:

Hier nog 1... ^)

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen hun geld in hun schoenen gaan stoppen... :=
Zijn ze overal verbrand/bruin, maar houden witte voeten.
Weet je gelijk waar ze naartoe op vakantie zijn geweest! _O-

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:52

_O- _O- _O- _O- _O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 16:55

Haha, geld in je schoenen ? En hoe doe je dat dan als je gaat zwemmen?

Leuke reis, Dandy!
Ik zou me nog geen zorgen maken, eerst maar afwachten. En toeristen kunnen vooralsnog gewoon pinnen.

Electra, ik vind de Canarische weilanden totaal sfeerloos itt Griekenland.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:14

Fitzroy schreef:
Haha, geld in je schoenen ? En hoe doe je dat dan als je gaat zwemmen?

Plastic zakje in je waterschoenen?
Waterproof zakje aan je enkel of nog leuker aan je tenen hangen?
:')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:17

Of max 30 euro meenemen en maar op de mensheid vertrouwen. _O-

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 17:56

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:03

Citaat:
het reisadvies voor Griekenland aangepast vanwege demonstraties in Athene die mogelijk tot geweld kunnen leiden.

Thank god dat Griekenland meer is dan alleen Athene. _O_

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:09

En ook dan kun je gewoon bij bepaalde delen van de stad uit de buurt blijven. Griekenland is gelukkig heel centralistisch, als er iets gebeurt dan is dat echt alleen in Athene en verder merk je er dan niets van. Ter illustratie: toen er jaaaaren geleden een militaire staatsgreep was veranderde er volgens mijn vader op het platteland/aan de kust/buiten Athene dus echt helemaal niks, je hoorde alleen af en toe wat er in Athene gebeurde :D Op Zakynthos zul je echt geen protesten zien hoor.

Je moet je echt niet zo druk laten maken.

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:14

Wij vertrekken vannacht richting Zakynthos. Zelf kreeg ik ook enorm de zenuwen van alle berichten maar dat is de laatste dagen gelukkig wat afgenomen. Op Facebook ben ik lid van een nieuwsgroep uit Zakynthos voor voornamelijk toeristen en immigranten die daar wonen. Die zeggen allemaal dat het hartstikke meevalt en daar kan je ook nog steeds pinnen en staan er weinig rijen.
Vooral die berichten hebben mij gerustgesteld en zij zeggen ook dat de media het ontzettend opblaast wat hun ontzettend veel toeristen kost die ze juist nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:18

Electra63 schreef:
Ik ben in maart nog naar Tenerife geweest, heerlijk weer. Maar ook niet te vergelijken met Griekenland.

Bedoel je in positieve of negatieve zin? :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:23

littletash schreef:
Wij vertrekken vannacht richting Zakynthos. Zelf kreeg ik ook enorm de zenuwen van alle berichten maar dat is de laatste dagen gelukkig wat afgenomen. Op Facebook ben ik lid van een nieuwsgroep uit Zakynthos voor voornamelijk toeristen en immigranten die daar wonen. Die zeggen allemaal dat het hartstikke meevalt en daar kan je ook nog steeds pinnen en staan er weinig rijen.
Vooral die berichten hebben mij gerustgesteld en zij zeggen ook dat de media het ontzettend opblaast wat hun ontzettend veel toeristen kost die ze juist nodig hebben.

Fijn te horen! Welke groep is dat op facebook?

Misschien kan je nog laten weten hoe het daar is alvast een heel fijne vakantie gewenst

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:25

littletash schreef:

Een hele fijne vakantie gewenst!

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:25

Lotus83 schreef:
littletash schreef:

Fijn te horen! Welke groep is dat op facebook?

Misschien kan je nog laten weten hoe het daar is alvast een heel fijne vakantie gewenst

Dankjewel! De groep heet Zakynthos (Zante) Informer ( Local News). Uiteraard zal ik even laten weten hoe het er is. Ben zelf ook erg benieuwd na al die tegenstrijdige berichten haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:29

Collega is net terug en sprak ik vandaag..... die heeft wel voor wat lege pinautomaten gestaan, maar als je een auto hebt kun je juist naar de minder drukke plekken rijden en was het geen probleem.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:22

@ littletash , bedankt, heb de pagina gevonden... rustig voor gaan zitten want zijn best wat teksten in het engels en zo goed is dat van mij nu ook weer niet