Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:19

Nee, hebben nog getwijfeld over het kasteel, maar hebben het uiteindelijk niet gedaan :n
Zijn zaterdag dan naar de markt in Turgutreis geweest, en voor de rest hebben we eigenlijk overdag voornamelijk gerelaxt op die uberheerlijke matrassen met die uberheerlijke grote kussens :D
En savonds regelmatig een rondje door het centrum gedaan, hier en daar een drankje gedaan, was wel prima :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:38

Klinkt goed hoor!
Ik vind het hotel wel een aanrader, mooie ligging, lekker luxe en die kussens lagen heerlijk ja! :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:42

Sorry dat ik hier zomaar binnen kom vallen hoor!
Maar weet misschien 1 van jullie wat er met Club Sediz is gebeurd? Het was een appartementen gebouw in Marmaris. Wij zijn er 3 (?) jaar geleden geweest, maar kunnen hem nu niet meer vinden :oo
Bij de reisorganisaties niet , niet op google earth enz.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:15

Hmm die naam ken ik wel, maar verder... Zat die niet vlakbij het centrum? Heb nu een gebouw in gedachte, maar of dat die was weet ik even niet zeker, maar die is iig van naam verandert, dat weet ik wel.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:30

Het is een beetje op een hoekje, in het centrum ja!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:52

Owww als ik dit allemaal weer lees, wil ik ook weer!
Maar ik hoop dat ik in 2010 weer een slachtoffer vind, de meeste van mn vrienden willen niet naar turkije :-(

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:06

2010 san?
Niet 2011
pff ik kom echt niet verder met mn keus voor janauri
ene zegt istanbul want dan is hij daar misschien, de ander zegt antalya want die woont/werkt daar en dan heb ik er nog 2 in ankara ...

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:17

Oh jeetje wat een leuk topic!

Ik ben nu 3 weken alweer thuis! Ben 2 weken in Gümbet(Bodrum) geweest, was al de tweede keer dat ik daar was.. 6 jaar geleden waren we daar ook al een keertje geweest..

Heb echt een héééérlijke vakantie gehad!

Heb ook de liefde van mijn leven ontmoet.. oohh heerlijk.. ben helemaal in de wolken, hij werkte in gumbet maar is nu het seizoen is afgelopen terug naar istanbul naar zijn familie..

Het geeft me een fijn gevoel dat er hier meerde meiden zijn die een jongen daar hebben leren kennen en waar het nog steeds goed mee gaat.
Heb het er zelf op het moment nogal moeilijk mee, we zijn nu ook nog maar pas een maand samen, maar de mensen hier om mij heen in NL die hebben natuurlijk allemaal het idee dat het gedoemd is te mislukken, want ja .. Jij woont in NL en hij in turkije.. Daarom is dit topic een gehele geruststelling en vind ik de berichtjes erg leuk om te lezen!
Mijn planning is ook om binnekort naar istanbul te gaan, dan mag ik zijn familie leren kennen.. Erg spannend dus!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:40

Zeg ik kijk nu een beetje voor de vakantie voor volgend jaar. Is Adam& Eva iets in Belek? En wat voor plaatsje is Belek? Iemand daar al eens geweest of ervaringen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:48

Het hotel zegt mij niets MargrietJonk.
Belek is wel een leuk plaatsje, ik weet niet wat je precies zoekt in een vakantie? Het is daar the place to be om te golfen. Maar uiteraard kun je er ook shoppen, zonnen en lekker eten.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:06

Tja.... Lekker eten, relaxen en t liefst dat ik wanneer ik uit mn hotel stap in een winkelstraat ben beland. ;) Ook vind ik t strand heerlijk.
Maar golven daar doe ik eigenlijk niks mee....

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:32

Belek is het golf paradijs. En bij het Paradijs horen Adam en Eve ;) http://www.adamevehotels.com/ Wat ik heb horen zeggen is het echt een super hotel.

Hallo Allemaal! Ik ben helaas ook weer terug. Echt het waren super dagen geweest. Zaterdag 23 okt zijn we vanuit Duitsland naar Adana gevlogen. De eerste dag hebben we rustig aangedaan omdat we midden in de nacht aangekomen waren. Mijn ouders hebben daar de familie van mijn vriend ontmoet wat meteen klikte! We zijn heerlijk uiteten geweest en hebben de heaven en de hell bezocht. De Sabancimoskee hebben we bekeken. We hebben rond gereden bij het Sayhanmeer, foto's genomen van de stenenbrug en nog meer gegeten;) We hebben de stad Mersin en Gaziantep bezocht. Gaziantep is trouwens geen place to be als je blond bent en alleen rond wilt gaan lopen. Ik voelde me daar niet op mijn gemak. Daarna hebben we afscheid genomen van de familie en met de auto naar Alanya gereden. Hier hebben we het kasteel bezocht, zijn we op jeepsafari geweest, hebben we vrienden bezocht en gewoon rondgereden. Mijn vader is naar de kapper geweest, wat een hele ervaring was! Beetje kleding geshopt voor de mannen en het huis weer eens flink onder handen genomen. Maar wat gaat de tijd snel voorbij zeg. Vandaag helaas al weer thuis gekomen. Het weer was er heerlijk. We hebben 1 keer echt onweer gehad toen we naar Alanya reden. Verder zon , zon en zon :)

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:34

Mijn ex-vakantievriendje woont in Gaziantep. Hij wil nog steeds dat ik dit najaar kom, geen aanrader dus :+

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:00

Ik ben er uit, voor 99% is het toch Ankara voor een weekje geworden. Heb me gids daar, al moeten ze natuurlijk ook werken, maar vind het ook niet erg om iets in me uppie te moeten ontdekken.
Is nu alleen de vraag welke week van Januari ik ga, omdat het voor hun wel het makkelijkst moet zijn.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:07

Hoo ik bedoelde natuurlijk ook in 2011!
Maar, ik heb een heleboel vriendinnen die echt iets tegen Turkije hebben, dat is dan wel errug jammer.

@Samy; heb je ook een vriendje daar zitten?!

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:40

Samy, hou er wel rekening mee dat het koud is in Ankara rond die tijd ;) (in İstanbul trouwens ook hoor).

Ankara is geen mooie stad (zoals İstanbul), maar er zijn toch wel wat leuke bezienswaardigheden. Het is een ideale stad om te shoppen met zeer veel en grote winkelcentra en de kleding is een stuk goedkoper dan in Nederland.

Ga je in een hotel of verblijf je bij vrienden? İn welke wijk wonen hun?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:59

Nee ik heb geen vriendje daar zitten, een vriendin van mij woont daar en roept al 3 jaar lang dat we moeten komen, zelfs in juli toen ze ging trouwen.
Ik verblijf dus ook bij hun, ondanks dat ze moeten werken, maar dat vind ik niet erg. Wil ook wel zelf dingen ontdekken en verder op in Ankara woont ook nog een vriend van mij.
Ze woonde voordat ze getrouwd was in konakkent, zal nog wel zo zijn. Ze halen me ook op dus dat is wel lekker.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:39

Leuk hoor Samy!
Weet je al wat je allemaal wil gaan doen in Ankara?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:46

Veel plezier alvast!
Ikzelf vind Ankara niet zo, er zijn wel wat leuke dingen om te zien inderdaad, maar echt een leuke stad vind ik het niet.
Ik zou er trouwens zelf nooit alleen op stap gaan, maar dat ben ik. :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:59

Ik vind het wel lekker om soms in me uppie iets te ontdekken hoor. Toen ze hier in nl was, vond ik het ook niet erg om eens niet mee te gaan.
Weet alleen dat ik naar Ataturk wil en de rest moet ik nog uitzoeken hoe en wat. Zal ook veel familie bezoekjes zijn, dus mag de cadeautjes in gaan slaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:58

Ik zou ook niet zo snel alleen in Turkije op stap gaan... :n
Ik weet niet of je blond bent, maar dan zal ik het al helemaal niet doen. :D Of je moet een hoofddoek dragen, haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:13

In de zomer ben ik blond, maar heb er nog nooit last van gehad ...
Ligt er ook aan hoe jij je gedraagt er tegen over ...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:38

Nah, dat ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn genoeg mannen die vrouwen 'lastig vallen' zonder dat de vrouw het uit lokt. ;) Maar dat is een andere discussie. Heb je een beetje goedkope tickets kunnen vinden?

Ikkuh, ik ben helemaal vergeten om op jouw stukje te reageren! :o
Volgens mij heb je een hele leuke vakantie gehad! Jullie hebben een hoop gedaan! Leuk he, om daar naar de kapper te gaan, haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:51

Ben ik 't ook niet mee eens... Ik gedraag me gewoon normaal en netjes... En toen ik er woonde had ik me goed aangepast aan de cultuur.. maar ben toch wel lastig gevallen hoor. Naar huis gevolgt zelfs..

Maar niet alleen daarom al. Ik heb lichtblond haar (toevallig gister donkerblond geverft :P haha) en ik wordt echt nagestaart. In het zuiden niet maar in andere steden wel, ook in Ankara. En ik voel me daar dan absoluut niet prettig bij. Ook in Çorum wordt ik nagekeken alsof ik een buitenaardswezen ben. := :=
Met mijn schoonfamilie erbij interesseert het me niet altijd even veel, maar het zou nooit mijn keuze zijn om alleen over straat te gaan, en al helemaal niet als ik geen turks zou kunnen spreken, want daar spreekt lang niet iedereen Engels he. (vrijwel niemand was mijn ervaring)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:29

Haha dank je Nadir! Het was erg leuk ja! Heerlijk genoten.
Zit nu op de bank met een dikke wang. Ben gister naar de kaakchirug geweest. %) Kan je vertellen ik heb wel eens leukere dingen gedaan.

Sorry Samy maar ook daar ben ik het er niet mee eens. Ik voelde me in sommige steden ook echt een buitenaards wezen. Ik werd aangestaard, er werden dingen naar mij geroepen. Nee daar zou ik niet alleen over straat gaan. Ik keek niemand aan en was netjes gekleed. Ik weet hoe sommige mannen kunnen reageren dus het laatste wat ik zou doen is om het uit te lokken.

Heb je de tickets gekocht?