Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:26

Ik zit er over na te denken voor een aantal maanden (3 tot 6) te werken/wonen in Canada/Amerika, maar nu lees ik van alles over te laat zijn met visums aanvragen, wat voor een visum je beter moet hebben, werkplekken etc. Ik wil dit echt doen om meer te zien, en doe het niet voor het geld maar voor de ervaring en de plaats(en). Dus een soort werkvakantie zonder inkomsten (met paarden). Begin juli wordt ik 18 en wil een beetje van alle seizoenen iets, dus eind zomer tot begin voorjaar. Maar waar moet ik beginnen? Als iemand mij hier over een beetje wijzer kan maken alvast bedankt!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:18

Als je niets gaat verdienen, kan je overwegen om toerist te gaan.

Als ik jou verhaal zo hoor, zou ik lekker voor een WHP visum gaan, daarmee mag je een jaar Canada in en mag je voor verschillende werkgevers werken. Als je maar na een jaar er weer uit bent. Het is ideaal, want je komt er makkelijk in, en bent er helemaal legaal! Alleen, ik denk dat er niet tot weinig WHP's nog zijn voor dit jaar! dan moet je even op de site zoeken van de Canadese Ambassade in Berlijn. Daar staat het wel op!

Een aanvraag voor een WHP ging bij mij heel snel, VOG bij de gemeente gehaald, alle papieren ingevuld en opgestuurd, en binnen 3 weken had ik mijn visum!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Weet je al ergens waar je wil werken?

Ik heb toevallig laatst een visum aangevraagd (4 weken geleden) een Young proffesionals, en toen waren er nog maar 5, ik heb nog niets gehoord dus hoop dat het allemaal goed is!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:19

Heerlijk, over 2 maanden ben ik ook weer in Canada! <3

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:21

Ja dat is dus ook mijn angs met die visums.. Ik heb dus nog geen idee waar ik heen wil, daar ben ik druk mee bezig maar ik ga geen visum aanvragen voordat ik iets heb. Bedankt voor je antwoord, ik ga in ieder geval die site doorlezen!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:33

Canada mag je langer blijven dan de States, en een visum is ook wat makkelijker voor Canada dan voor de States!

Succes, en ik hoop dat het gaat lukken!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:10

ZusJacobs schreef:
Ik zit er over na te denken voor een aantal maanden (3 tot 6) te werken/wonen in Canada/Amerika, maar nu lees ik van alles over te laat zijn met visums aanvragen, wat voor een visum je beter moet hebben, werkplekken etc. Ik wil dit echt doen om meer te zien, en doe het niet voor het geld maar voor de ervaring en de plaats(en). Dus een soort werkvakantie zonder inkomsten (met paarden). Begin juli wordt ik 18 en wil een beetje van alle seizoenen iets, dus eind zomer tot begin voorjaar. Maar waar moet ik beginnen? Als iemand mij hier over een beetje wijzer kan maken alvast bedankt!

Ik heb zojuist een job offer op een Arabieren farm afgewezen in Alberta. Die mevrouw zoekt een live-in trainer die paarden kan trainen, trainingspaarden kan binnenhalen (als je een beetje handig bent met websites of marketing is dat een plus ) en verkoop van paarden. Wil je zoiets doen? Is voor langere tijd.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:13

Hihi ik denk niet dat ik op een arabier pas :P Ik zoek ook meer dingen richting ranch werk, trainen van paarden hoef ik verder nog geen eens, gaat mij meer om koewerk etc. (ik weet zelf nog niet precies wat)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:18

Aaaah ik kan bij mijn vriend blijven *\o/* Het is nog even uitzoeken van precies hoe/wat/wanneer maar waarchijnlijk juli/augustus. Dan blijf ik een paar weken in zijn hometown en we gaan een paar weekjes kamperen. *\o/*

Ik heb waarschijnlijk nog geen ticket terug als ik naar Canada ga, kan ik daar problemen mee krijgen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:55

Anthea, je moet kunnen bewijzen dat je genoeg geld hebt om een terugreis te boeken, dus evt. een rekeningafschrift oid meenemen (evt. een rekeningafschrift van je ouders als je nog van hen afhankelijk bent).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:14

En hoeveel is genoeg geld? := Heb dan wel sowieso 1000 euro op m'n rekening staan, maar waarschijnlijk niet zo heel veel meer :')

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:56

Hallo allemaal,

Ik woon sinds een paar maanden in Montréal, Quebec.

Eind mei vertrek ik naar Calgary alwaar ik graag een mooie rit in de omgeving van Banff National Park wil maken. Graag wil ik niet in een "wandelrit" belanden, maar echt een gevorderde rit maken en als het landschap het toestaat, lekker kunnen galopperen ed. Zouden jullie mij kunnen helpen bij welke stallen dit eventueel zou kunnen?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:21

De ritten in Banff zijn altijd zogenaamde wandelritten.
Op een guest-ranch is meer mogelijk in de buurt van Banff zijn te wel te vinden.
Even Googlen dus :-)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:52

Jaaaaa. Eindelijk: wij wonen ook in Canada. Vanccouver, BC. Het is hier heerlijk, de zon schijnt en uit de wind is het echt warm. Er zit nog een kleine frisse 'byte' uit de bergen in de lucht. De lucht is hier trouwens heerlijk schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:54

Jaloers!! Ik wil ook voort gaan, wachten duurt lang :+ Nog 2 maandjes..

Waarom ben je naar Canada vertrokken? :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:01

Vanwege de natuur, de cultuur/mensen en het avontuur. :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:03

Leeeuk, HL! Waar woon je juist? Downtown, East/North Van of nog meer in de suburbs?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:00

HippoLogic schreef:
Jaaaaa. Eindelijk: wij wonen ook in Canada. Vanccouver, BC. Het is hier heerlijk, de zon schijnt en uit de wind is het echt warm. Er zit nog een kleine frisse 'byte' uit de bergen in de lucht. De lucht is hier trouwens heerlijk schoon.

Hoog zomer is dat een heel ander verhaal, dan zie de smog als een dikke grijs/bruine wolk boven de stad hangen.....
Nog een paar weken en dan zie in Vancouver en Calgary ook weer :-)....... heerlijk.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:36

yarrah schreef:
HippoLogic schreef:

Hoog zomer is dat een heel ander verhaal, dan zie de smog als een dikke grijs/bruine wolk boven de stad hangen.....
Nog een paar weken en dan zie in Vancouver en Calgary ook weer :-)....... heerlijk.

We zullen zien...

@yasmine, je hebt een pb

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:19

Huh wat raar, ik had hier een bericht geplaatst maar die staat er niet meer??

Anyways, HippoLogic: Gefeliciteerd!! Hoe is het daar? Misschien leuk om wat foto's te plaatsen ofzo? Ben reuze benieuwd natuurlijk.

Ik ben voor februari nog steeds opzoek naar een stageplek voor iets langer dan 6 maanden, in de (sport)marketingbranche. Dus als iemand iets weet, let me know!!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:11

Het is hier super lekker weer. Momenteel zit ik binnen want 25-30 graden is me net iets te warm. Ik ben nog niet geacclimatiseerd. Gisteren zijn we naar Grouse Mountain geweest (moederdaguitje) en hebben we lekker in de sneeuw gespeeld, de 2 jonge grizzly's van dichtbij mogen bewonderen en van het fantastische uitzicht genoten.

Verder zijn we de afgelopen week alleen maar bezig geweest met settelen: auto zoeken, telefoon, internet, verzekering, bankzaken ed regelen. Dus gister voor het eerst een beetje vakantiegevoel: HEERLIJK!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:52

Ik ben er over aan het denken om na volgend jaar, dan ben ik 16/17 om een jaar in Canada naar school te gaan. Om engels te leren, en de cultuur daar.
heeft iemand dit ook gedaan?

Ik ben al eerder in Canada geweest, het is zo prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:24

Klinkt geweldig HippoLogic! Veel plezier!

Het staat nu vast, ik vlieg 17 juli naar Calgary. :D We gaan eerst samen een maandje kamperen en dan gewoon nog wat samen rondhangen haha :') Zie wel hoe lang ik uiteindelijk blijf. :) In ieder geval minimaal 2 maandjes.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:51

Hoi hoi, ik kom hier ook even binnen vallen! Bij ons is het 99% zeker dat wij naar Canada emigreren, Vancouver. Wij hebben al een jaar of 3 een visum en door omstandigheden nooit gebruik ervan kunnen maken. Eigenlijk hadden we het idee al opgegeven tot 2 weken geleden.. Na een gesprek besloten we ervoor te gaan. Morgen heeft mijn stiefvader een gesprek met businesspartners in Vancouver om er wat op te richten en overmorgen komt een makelaar voor dit huis te verhuren. Dit weekend willen we dan als alles goed gaat de tickets boeken, en binnen 2 maanden vliegen we dan naar Vancouver!

Hippologic, mijn moeder heeft al een tijdje mail contact met jou, je woont in de omgeving waar wij ook naar toe willen, dus leuk om jouw reacties hier te lezen! :D

3 jaar geleden was ik in Canada voor 2 maanden. We hadden toen een grote camper en zijn door Canada gereden. Toen was ik al verliefd op het land geworden! Ik was vooral verliefd geworden op de stad Vancouver.. En plaatsjes zoals Whistler en Kamloops.. :D En de Rocky's natuurlijk! Prachtige natuur..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:35

Ik ben zo jaloers naar alle mensen die naar Vancouver verhuizen! Ik heb de 6 maanden gewoond vorig jaar en het is echt mijn favo plek op aarde :+: