[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 18:51

Fijn dat je goede oppas hebt voor een paar dagen :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 19:37

Ja gezellig, ik hoop dat het goed weer is om paard te rijden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 22:25

Na regen… enzovoort. Rotweek gevolgd door allemaal goede dingen.
Ik vind Yoda op het filmpje super in haar vacht zitten +:)+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-25 23:58

Prairy schreef:
Fijn dat je goede oppas hebt voor een paar dagen :)

Ja het is wel een verhaal. Zij hadden ooit in een motorblad een zoekertje gezet dat ze een motorreis door Europa wilden maken met hun kids en dat ze plekjes bij motorrijders zochten. Wij gereageerd en meteen een erg leuke klik, motoren natuurlijk, en zij bleek paard te rijden en vegetariër te zijn wat in die tijd, dus zo'n 30 jaar terug veel bijzonderder was dan nu. En ze zijn ieder jaar naar NL blijven komen en toen we emigreerden, naar Frankrijk gekomen. Wij zijn uiteraard ook naar Engeland gegaan. Inmiddels is zij gescheiden van haar man en heeft een nieuwe man.

Vlak na haar nieuwe huwelijk, kreeg ze de ene pech na de andere. Haar moeder overleed aan borstkanker, haar zus ook, haar vader ook aan kanker. Een dochter werd door een man in elkaar gemept, rechtszaak, man in het gevang, vreselijke toestanden. Tweede dochter raakte aan de alcohol en begon te stelen en haar kinderen zijn uitgeplaatst en mag ze maar 1x per 2 weken zien. Mijn vriendin heeft ze in haar restaurant laten werken in de hoop haar te kunnen begeleiden, stal als de raven uit de kassa en zoop de hele voorraad leeg. (zit nu in een afkickcentrum) Pub contract werd beëindigd en ze moesten uit die pub weg, ze hebben nu sinds 1.5 jaar een andere pub gehuurd. Door alle toestanden is zij 10 kledingmaten gegroeid en heeft daar lichamelijke klachten door gekregen. En sinds 3 jaar heeft haar nieuwe man dan kanker overal waar je het maar kan bedenken. Hij is tien keer opgegeven, maar komt er toch telkens weer bovenop.

Toen ik vorig jaar aan een maand weggaan en een oppas begon te denken, is zij niet uit mijn hoofd geweest, maar ik durfde het niet te vragen ivm de kanker van haar man. Maar toen onze probeeroppas zo slecht was, en ik hem niet meer durfde te laten komen, heb ik het haar toch gevraagd, omdat je niet voor iemand moet denken en omdat ik het haar zo gun gewoon eens eruit te kunnen zonder geld uit te hoeven geven en met zijn tweetjes lekker weg te zijn.

Haar eerste reactie was, kan niet, mag niet, durf niet etc. Respecteerde ik. Volgende dag had ik een whatsappje, met: we hebben kaartjes voor de overtocht geboekt we kunnen een week weg van de pub. Wauw.

En nu gaan we maar heel kort zelf weg (2 of 3 nachtjes), omdat we erg graag ook tijd met haar en haar man willen doorbrengen. Maar als ze langer alleen willen zijn, kan dat ook, dan gaan we langer weg.

Tinka schreef:
Ja gezellig, ik hoop dat het goed weer is om paard te rijden.

Dat zou een heel erg leuke meevaller kunnen zijn, de voorspellingen zijn heel goed. Zonnig niet te heet. Lijkt me superleuk! En ook fijn dat je mijn rijkunsten toevertrouwd aan je paarden.

balance schreef:
Na regen… enzovoort. Rotweek gevolgd door allemaal goede dingen.
Ik vind Yoda op het filmpje super in haar vacht zitten +:)+

Ja we zitten weer even in de lift, dank je. Yoda ziet er idd erg goed uit en bij de bloedcontrole wordt op alles gecontroleerd en alles is verder goed. Behalve dan die kortsluiting in haar koppie. Ik vind de absences wel naar, als dat door de bromium komt, dan vraag ik me af of ik niet moet kiezen voor dan maar epilepsie en tussen de aanvallen door meer oké, dan geen aanvallen en zo vaak absences. Afijn, dat ga ik dan vrijdag met de d.a. overleggen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:33

Pathos is niet zo moeilijk met rijden hoor. Hij is alleen bang voor tractoren en koeien.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 09:37

Oeh het is toevertrouwt, errug die haastfoutjes. Maar leuk ik verheug me erop jullie weer te zien, je nieuwe huis te zien, de omgeving, en je paarden natuurlijk.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 09:59

Sommige mensen hebben gewoon Murphy in de rugzak zitten lijkt het wel. Fijn dat ze een paar dagen op adem kunnen komen bij jullie!

Mijn oppas van afgelopen keer en die nu in september ook terug komt heeft ook niet echt geld om weg te gaan, en haar kat is laatst ingeslapen, dus die komt dan bij mij 'kattenliefde tanken'. En ik leg wat geld neer dat ze ergens kan gaan lunchen omdat ik weet dat ze krap zit. Bij andere oppassen doe ik dat niet.

Wat gezellig dat jullie bij elkaar op bezoek gaan :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 10:14

Prairy schreef:
Sommige mensen hebben gewoon Murphy in de rugzak zitten lijkt het wel. Fijn dat ze een paar dagen op adem kunnen komen bij jullie!

Mijn oppas van afgelopen keer en die nu in september ook terug komt heeft ook niet echt geld om weg te gaan, en haar kat is laatst ingeslapen, dus die komt dan bij mij 'kattenliefde tanken'. En ik leg wat geld neer dat ze ergens kan gaan lunchen omdat ik weet dat ze krap zit. Bij andere oppassen doe ik dat niet.

Ja, precies dat. Het waren 7 slechte jaren voor haar, ik hoop nu dat de vette jaren er voor hun aankomen. En lief dat jij ook mensen op die manier helpt. Wij hebben het hier zo goed dat ik dat graag deel met anderen.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 11:51

Monique1963 schreef:
Prairy schreef:

Ja, precies dat. Het waren 7 slechte jaren voor haar, ik hoop nu dat de vette jaren er voor hun aankomen. En lief dat jij ook mensen op die manier helpt. Wij hebben het hier zo goed dat ik dat graag deel met anderen.

Mooi mens...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 11:57

Of meervoud, Manja ;-) Er zijn vast heel veel meer mensen die veel meer en veel vaker goed doen voor anderen.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 12:19

Zekers Monique...
Maar tegenwoordig ook heel veel niet.
Je bescheidenheid siert je...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-25 12:29

nou, dan zal ik maar blozen :o

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:08

Gisteren heb ik geminderd met pillen om te kijken of Yoda dan weer wat minder absences zou hebben. Ging goed! althans, ik zag haar opknappen, vrolijk worden. En vanmorgen hoppa aanval. Dus minder medicatie kan niet. Overmorgen naar de d.a., dan kan ik dit gelijk meenemen als ervaring. Maar wel erg jammer. Ze had vanaf de start met bromium geen aanval meer gehad, dus 23 dagen.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:47

Nu pas het filmpje bekeken (weekend weg met de familie, broers en zussen).

Die stal is wel heel erg mooi geworden ! Complimenten daarvoor !

Hopelijk lukt het goed met de vriendin/oppas.
Je vriendin heeft zo te lezen al heel wat miserie te verwerken gekregen ...
Hopelijk kunnen ze dan eens even genieten bij jullie.

Spijtig weer voor Yoda. Je gaat zo stilaan hopelijk nog wel uitgedokterd krijgen hoe haar medicatie te doseren.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:39

Hi Marilu, wat gezellig dat je met de hele familie een weekend uit hebt gehad.

Ik heb met mijn vriendin die komt oppassen hetzelfde als jij met je nicht/neef hebt die in jouw huis mag gaan wonen als jullie naar Spanje gaan. Je gunt het bepaalde mensen gewoon een stukje van jouw geluk te geven.

Dank voor je complimentjes over de inloopstal.

Daarover, Prisca is erg tevreden met haar inloopstal, maar echter zoveel dat ze de hele stal in bezit neemt en eigenlijk niemand daar duldt. Callas komt niet meer binnen en ook Quarbonne blijft bij Callas buiten. Dat is een erg jammere ontwikkeling. Ik hoop dat het bijdraait. Het is niet zo dat Prisca nu trapt of zo, of bijt, maar toen ze hier kwam 2.5 jaar geleden toen had ze erge voernijd en trapte ze wel. Niet raak, maar wel als waarschuwing. Kennelijk hebben de andere dat onthouden en die durven nu niet bij haar, terwijl de ruimte groter is geworden en ze vroeger daar met zijn drietjes (Poupette staat altijd apart) op een kluitje stonden. Daar baal ik wel van en ik weet niet hoe ik dat moet oplossen. Ik hoop dat het bijdraait. Iemand suggesties?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:56

Probeer een tijdje er geen eten te geven enzo, wanneer ze er niks te verdedigen heeft aan 'resources' wordt ze er vanzelf makkelijker in.

Maddy had ook echt voernijd in het begin, nu heeft ze het alleen nog als iemand haar wat toe stopt in de schuilstal. Dan moet mel opeens een paar meter afstand houden :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:59

Sintara schreef:
Probeer een tijdje er geen eten te geven enzo, wanneer ze er niks te verdedigen heeft aan 'resources' wordt ze er vanzelf makkelijker in.

Maddy had ook echt voernijd in het begin, nu heeft ze het alleen nog als iemand haar wat toe stopt in de schuilstal. Dan moet mel opeens een paar meter afstand houden :+

Dank voor je tip, het is een goede, maar eh, dat zal niet gaan, want dat is waar het hooi staat. Permanent, jaarrond. Op het laatste filmpje kun je zien hoe het geworden is. Het was al zo, met hooi daar, maar nu is de vloer met beton en de muren netjes etc. Maar de ruif is altijd daar geweest. Nooit een probleem geweest, de meiden hebben altijd gemoedelijk samen gegeten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:46

Ow ja dan wordt dat lastig :+
Misschien dat het alsnog helpt om een netje hooi verderop te geven ofzo. Al is dat ook wel vervelend extra gedoe.

Helaas is het vaak zo met paarden dat als er iets veranderd, het ook invloed heeft op hun rangorde/schemas etc. je hoort het zooo vaak: een paard krijgt een andere kleur deken, een nieuw paard in de groep, de stal geverfd - en meteen gaat de hele boel op zn kop :')

Het is paarden logica, geen mensen logica.