Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Prairy schreef:Fijn dat je goede oppas hebt voor een paar dagen
Tinka schreef:Ja gezellig, ik hoop dat het goed weer is om paard te rijden.
balance schreef:Na regen… enzovoort. Rotweek gevolgd door allemaal goede dingen.
Ik vind Yoda op het filmpje super in haar vacht zitten
Prairy schreef:Sommige mensen hebben gewoon Murphy in de rugzak zitten lijkt het wel. Fijn dat ze een paar dagen op adem kunnen komen bij jullie!
Mijn oppas van afgelopen keer en die nu in september ook terug komt heeft ook niet echt geld om weg te gaan, en haar kat is laatst ingeslapen, dus die komt dan bij mij 'kattenliefde tanken'. En ik leg wat geld neer dat ze ergens kan gaan lunchen omdat ik weet dat ze krap zit. Bij andere oppassen doe ik dat niet.
Wat gezellig dat jullie bij elkaar op bezoek gaan
Monique1963 schreef:Prairy schreef:Sommige mensen hebben gewoon Murphy in de rugzak zitten lijkt het wel. Fijn dat ze een paar dagen op adem kunnen komen bij jullie!
Mijn oppas van afgelopen keer en die nu in september ook terug komt heeft ook niet echt geld om weg te gaan, en haar kat is laatst ingeslapen, dus die komt dan bij mij 'kattenliefde tanken'. En ik leg wat geld neer dat ze ergens kan gaan lunchen omdat ik weet dat ze krap zit. Bij andere oppassen doe ik dat niet.
Wat gezellig dat jullie bij elkaar op bezoek gaan
Ja, precies dat. Het waren 7 slechte jaren voor haar, ik hoop nu dat de vette jaren er voor hun aankomen. En lief dat jij ook mensen op die manier helpt. Wij hebben het hier zo goed dat ik dat graag deel met anderen.
Er zijn vast heel veel meer mensen die veel meer en veel vaker goed doen voor anderen.
Sintara schreef:Probeer een tijdje er geen eten te geven enzo, wanneer ze er niks te verdedigen heeft aan 'resources' wordt ze er vanzelf makkelijker in.
Maddy had ook echt voernijd in het begin, nu heeft ze het alleen nog als iemand haar wat toe stopt in de schuilstal. Dan moet mel opeens een paar meter afstand houden

Sintara schreef:Ow ja dan wordt dat lastig
Misschien dat het alsnog helpt om een netje hooi verderop te geven ofzo. Al is dat ook wel vervelend extra gedoe.
Helaas is het vaak zo met paarden dat als er iets veranderd, het ook invloed heeft op hun rangorde/schemas etc. je hoort het zooo vaak: een paard krijgt een andere kleur deken, een nieuw paard in de groep, de stal geverfd - en meteen gaat de hele boel op zn kop![]()
Het is paarden logica, geen mensen logica.
balance schreef:Fijn is dat altijd he. Smid is hier ook pas geweest.
Over dat uithalen van Prisca: ze zeggen niet voor niets dat je of met een hele grote boog om de achterhand heen moet lopen zodat ze je niet kunnen raken. Of juist heel kort, omdat ze dan minder ruimte om momentum op te bouwen en de klap niet zo hard hoeft aan te komen.
Dus, meer ruimte en de te verwachten klap zal goed zeer doen. Kwestie van wennen en begleiden, komt goed.
Monique1963 schreef:Daarover, Prisca is erg tevreden met haar inloopstal, maar echter zoveel dat ze de hele stal in bezit neemt en eigenlijk niemand daar duldt. Callas komt niet meer binnen en ook Quarbonne blijft bij Callas buiten. Dat is een erg jammere ontwikkeling. Ik hoop dat het bijdraait. Het is niet zo dat Prisca nu trapt of zo, of bijt, maar toen ze hier kwam 2.5 jaar geleden toen had ze erge voernijd en trapte ze wel. Niet raak, maar wel als waarschuwing. Kennelijk hebben de andere dat onthouden en die durven nu niet bij haar, terwijl de ruimte groter is geworden en ze vroeger daar met zijn drietjes (Poupette staat altijd apart) op een kluitje stonden. Daar baal ik wel van en ik weet niet hoe ik dat moet oplossen. Ik hoop dat het bijdraait. Iemand suggesties?