Efteling liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 09:41

Wij gaan ook vreemd volgende week, gaan naar Phantasialand :Y) de Taron is echt veruit mijn favoriete achtbaan (sorry Baron), dus echt mega zin in.

Willen dit jaar ook eindelijk eens een keer naar Movie Park met ons Efteling abonnement.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 09:50

Douce schreef:
De E van Efteling ;)

theadora99 schreef:
Wij gaan vandaag naar toverland (ik weet het, wat een verraad :+ ), daar is de eerste achtbaan vanaf 90. Hij is nu +/- 96/97cm, hij wil zo graag maar wil eigenlijk eerst even checken of hij het wel echt leuk vindt

Toverland is ook leuk! Ik vind het daar vooral leuk dat de wachttijden veel minder oplopen :Y).

Toos de trein is een mooie test. De Max en Moritz is wel een klasse heftiger maar Toos geeft al wel een goed beeld. Wel meer omhoog en omlaag wat Max en Moritz natuurlijk minder heeft.

Hier is de oudste 1.20 m alleen die krijg ik nog nergens anders in dan in de Max en Moritz.

Baal zo hard dat ze pas vanaf 1.30 zelfstandig in de Max en Moritz mogen, nu mag ik wel gebruik maken van de kinderswitch maar de jongste durf ik nog niet achter te laten, die is nog geen 3. Wel al 1.02 met schoenen aan.

Ja ben heel benieuwd!
Ik vind het zo vreemd dat ze in de Python, vliegende Hollander en alles mogen (alleen!) met 1.20, maar niet in de Max en moritz :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 09:55

xPabloBokt schreef:
Wij gaan ook vreemd volgende week, gaan naar Phantasialand :Y) de Taron is echt veruit mijn favoriete achtbaan (sorry Baron), dus echt mega zin in.

Willen dit jaar ook eindelijk eens een keer naar Movie Park met ons Efteling abonnement.

Ik ga ook volgende week naar Phantasialand, de 24e! :))

Parkeren gaat eraf voor abonnementen trouwens.
https://www.looopings.nl/weblog/32336/E ... talen.html

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 09:58

Daar is ie... het nieuwe parkeerabonnement. Zoals gedacht kun je per melding geen nieuwe meer afsluiten voor 12 maanden. Die van mij loopt al langer dus is per 14 juni afgelopen.

Snap het wel maar vind het ook wel jammer. Vooral omdat ik elektrisch rijdt en dus qua uitstoot 0 toevoeg.. Maar goed.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 09:58

Ja, ik baal als een stekker. Het OV is voor mij/ons om meerdere redenen echt nog niet eens bijna een alternatief (prikkelgevoeligheid, veel langere reistijd, auto van de zaak dus geen brandstofkosten).

Wordt eind van het kaar goed nadenken of we nog voor een abonnement gaan..

Ik heb een jaarabonnement dus bij mij loopt hij nog tot 7 januari.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:00

Ja ik baal vooral omdat ik soms ook ging voor 2 uurtjes. Maar goed snap vanuit de huidige wet en regelgeving ook wel dat zij baalden van die bezoekjes van 2 uurtjes :'). Dat telt wel als een volledig bezoek.

Gelukkig krijgen we nog wel korting. Bij Beekse Bergen is het al niet anders maar merkte wel dat ik daardoor minder snel ging. Zullen zien hoe het bij de Efteling gaat, het zal ook alles afhangen van hoe makkelijk het is om een parkeerticket te kopen. Als dat echt veel tijd gaat kosten demotiveert het ook.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:02

Oef dan ben ik dus echt net op tijd geweest, ik heb eind maart een nieuw jaar abbo afgesloten met parkeer abbo..
Dan wordt dit absoluut ons laatste jaar voor het Efteling abonnement.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:02

Ik twijfelde voor een abonnement, maar die keuze wordt nu voor mij gemaakt := Met het OV zou 2u30 zijn voor mij _O- Met de auto zo'n 45 minuten.

Dus helaas pindakaas voor mij, ik skip. Had graag een abonnement gewild om ook gebruik te maken van de voordelen voor andere parken

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:06

Dan snap ik je niet Ghostattack. Hoevaak in de maand zou je naar de Efteling gaan? Bij 1x per maand gaan kost het je €3 per maand meer denk ik (heb de exacte prijzen nu even niet scherp).

De voordelen hoef je namelijk niet voor naar de Efteling zelf te gaan. Europa-Park scheelt al wel heel veel geld.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:11

Geen idee hoe vaak ik zou gaan hoor, maar als ik al betaal voor een abonnement en dan ook nog moet betalen voor parkeren (hetzij gereduceerd tarief) dan ben ik al ontmoedigd :')

Ik weet dat je er niet heen hoeft voor de voordelen, maar ik ga geen abonnement afsluiten enkel voor de voordelen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 10:16

Haha ja dat demotiverende herken ik wel. Dat had ik dus ook bij Beekse Bergen. Vrees dus ook dat ik wat minder zal gaan nu.. Maar goed dat opent misschien wel weer nieuwe leuke activiteiten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 11:26

Ik ben benieuwd hoeveel extra overlast er in de wijken gaan komen vanaf half juni.

Onze dochter heeft afgelopen weekend voor het eerst meegelopen met de Caro show. Kinderen van 7 t/m 10 jaar kan je daarvoor opgeven.
Ze vond het hartstikke leuk en gezellig.
Ze waren met 13 kinderen.
Mogen back stage natuurlijk kijken, oefenen on stage en gezamenlijk pizza eten. :P Ze maken een groepsfoto en een foto on stage tijdens de show. Die foto was bij onze dochter mislukt en als vervanging maken ze dan back stage nog een foto in een andere outfit.
Als ouders krijg je 2 gratis toegangskaarten voor de show en 2 gratis parkeerkaarten die tot het einde van het jaar geldig zijn.
Iedere 3 maanden mag een kind meedoen. Voor bijna alle kinderen die die avond meededen was het niet de eerste keer, dus veel kinderen vinden het leuk genoeg om vaker te doen. Ik hoorde er 1 zeggen dat het haar 7de keer was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 12:53

cobiie schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel extra overlast er in de wijken gaan komen vanaf half juni.

Hier ben ik ook benieuwd naar.
Kennissen wonen twee straten van de Efteling vandaan en ondervinden nu al problemen met parkeren, laat staan dat het parkeerabonnement aangepast gaat worden :=
Hun uitrit is regelmatig zo geblokkeerd dat ze er niet uit kunnen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 13:06

De reacties op de nieuwsberichten op social media zijn ook niet mals :=

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:12

Ghostattack schreef:
De reacties op de nieuwsberichten op social media zijn ook niet mals :=

Ik heb al 4 zakken popcorn gegeten :Y) , sommige reacties zijn ronduit kinderachtig....
Ja het is zuur maar waar parkeer je nog voor €9 per dag?
En voor de mindervaliden is parkeer abbo nkg wel mogelijk dat is echt een pluspunt, maar qua parkeeroverlast in kaatsheuvel gaan ze nu echt problemen krijgen met de gemeente...
Ik snap dat er geld binnen moet komen,maar €15 per auto per dag is echt bizar veel, er staan veel mensen die je helpen maar als ze de prijzen nu laten zakken en abpnees gratis dan behouden ze ook een goede verstandhouding met de gemeente.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:23

Niels Kooyman had er gister al een video over gemaakt, die zat echt stevig te balen _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

banketstaaf voor de bewoners idd.. maar snap de afweging wel goed. Fijn dat ze er iets tegenover zetten zoals reizen per fiefs en met de bus stimuleren! Als je nu uit de buurt komt lijkt me dat een hele aantrekkelijke optie :j

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:16

De Efteling ligt zo ongeveer aangrenzend aan mijn huis. Ik hou mijn hart vast voor de aankomende parkeerproblemen en verkeersoverlast in het dorp.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:16

cobiie schreef:

Onze dochter heeft afgelopen weekend voor het eerst meegelopen met de Caro show. Kinderen van 7 t/m 10 jaar kan je daarvoor opgeven.
Ze vond het hartstikke leuk en gezellig.
Ze waren met 13 kinderen.
Mogen back stage natuurlijk kijken, oefenen on stage en gezamenlijk pizza eten. :P Ze maken een groepsfoto en een foto on stage tijdens de show. Die foto was bij onze dochter mislukt en als vervanging maken ze dan back stage nog een foto in een andere outfit.
Als ouders krijg je 2 gratis toegangskaarten voor de show en 2 gratis parkeerkaarten die tot het einde van het jaar geldig zijn.
Iedere 3 maanden mag een kind meedoen. Voor bijna alle kinderen die die avond meededen was het niet de eerste keer, dus veel kinderen vinden het leuk genoeg om vaker te doen. Ik hoorde er 1 zeggen dat het haar 7de keer was.

Geen abbonee, maar de enigste keer dat ik in mn up met de auto naar de Efteling ben geweest, heb ik hem inderdaad nét buiten het uitsluitend vergunninghouders gebied geparkeerd.

Enigste wat ik in de toekomst anders zou doen: de elektrische fiets meenemen, dan hoef je niet na een dag slenteren nog 15 minuten te lopen naar de auto, maar gewoon lekker klein stukje fietsen.

Had ik een abonnement gehad, dan had ik waarschijnlijk een oude fiets ergens op +- 10 minuten fietsafstand gezet waar gratis parkeergelegenheid is.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:20

Ik kom best vaak met het ov maar zo’n abo ticket is duurder dan met m’n eigen ov-kaart dus maak dan waarschijnlijk niet eens kans op dat leuke presentje :')
Mijn abonnement loopt nog tot maart 2027, daarna best kans dat we voor toverland gaan (dichterbij, ik denk leuker voor de kindjes op dit moment, fijner met slecht weer). De oudste gaat in november ook naar school. Dus we gaan t even allemaal afwachten maar grote kans dat we voor toverland zullen gaan.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:51

Foaly schreef:
Niels Kooyman had er gister al een video over gemaakt, die zat echt stevig te balen _O-

Ik heb die video ook gezien, ik moest er stiekem toch ook wel een beetje om lachen :'). Ook om de reacties online trouwens. Nederland op z'n smalst om boos te worden omdat er betaald moet worden voor een dienst waar wel gebruik van wordt gemaakt.
Ik vraag me ook af of de gemiddelde bezoeker echt meer kwijt zal zijn aan parkeerkosten t.o.v. het parkeerabonnement dat nu wordt afgesloten. Als het klopt dat de gemiddelde abonnementhouder 8x/jaar naar de Efteling gaat, dan kost het met een plus-abonnement €60,-/jaar om 8 keer te parkeren met de nieuwe regeling, terwijl het huidige parkeerabonnement €55,-/jaar kost, of €60,-/jaar als het maandelijks wordt betaald.

Dat een Niels Kooyman baalt snap ik heel goed, want voor hem gaan de kosten flink oplopen. Aan de andere kant betaalt hij nu, als hij wekelijks naar de Efteling gaat, maar €1,05 per bezoek aan parkeerkosten en is het ook wel eerlijk om te zeggen dat dat wel heel erg weinig is. Sterker nog, hij zei zelfs dat hij nog vaker naar het park gaat.
Ik vond zijn rekenvoorbeeld dan ook niet zo sterk, omdat hij vanuit zijn eigen perspectief kijkt door te berekenen hoeveel het parkeren zou gaan kosten op het moment dat je wekelijks met de auto naar het park gaat. Hij is alleen niet de gemiddelde abonnementhouder en had ik het dus sterker gevonden als hij een video die voor het grote publiek is bedoeld, niet vanuit zijn eigen perspectief had gemaakt.

Kortom: ik denk dat er heel veel mensen heel boos zijn, zonder dat ze eigenlijk weten wat de verandering hun echt gaat kosten en wat de alternatieven voor hen zijn.
Ik vind persoonlijk dat het stimuleren van de fiets of het OV voor mensen die in de regio wonen wel een goede zet is en begrijp ook heel goed waarom de Efteling kiest voor een andere koers wbt het parkeren voor abonnementhouders.
Moet er dan natuurlijk wel bij vermelden dat ik geen abonnementhouder ben en er voor mij dus niks verandert.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:55

Ik ga persoonlijk wel vaker dan 8 keer per jaar. Ik heb dat aantal bezoeken meestal in het eerste kwartaal er al op zitten. Omdat wij het abonnement ook echt hebben genomen om spontaan te kunnen gaan en soms gewoon even een paar uurtjes te struinen, een nieuwe snack te proberen of een pin te halen. Wij gaan eigenlijk zelden nog een hele dag, omdat dat voor mij qua prikkels ook niet echt lekker te doen is op het moment i.v.m. tinnitus/hyperacusis. Dat spontane gaat er voor ons nu wel af en daar baal ik van.

Ik heb een plus abonnement dus ik zou 7x per jaar kunnen gaan om het parkeer abonnement te evenaren, daarna wordt het duurder.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:38

theadora99 schreef:
Ja ben heel benieuwd!
Ik vind het zo vreemd dat ze in de Python, vliegende Hollander en alles mogen (alleen!) met 1.20, maar niet in de Max en moritz :')

Joris en de draak mag vanaf 1.10.

Wat betreft de parkeer abbo's. Dit zou voor mij een reden zijn om dus ook te stoppen met abbo. Heb er nu geen meer maar als ik telkens toch nog moet betalen per keer dan is de lol er snel af. Voor mij is het ook net te ver met de fiets en met het ov echt een enorm lange rit terwijl ik met de auto er in 20 minuten ben. En ik ging idd ook heel vaak 2 tot 4 uurtjes. Ga dat maar eens doen met dreumes/peuter.
Heel dankbaar voor de tijd die wij in de Efteling gehad hebben <3 want zonder parkeer had ik het niet gedaan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:17

Ik kom met een plus abonnement wekelijks of iig 1 keer per weken (in de zomer soms meerdere keren per week). Ik heb geen parkeerabonnement, want ik woon dichtbij genoeg.
Maar hoe realistisch het minimaal 8 keer komen is?
Of dat getal is geroepen omdat het dan klinkt dat er voor de meeste mensen echt niet veel veranderd.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Ik vraag me dan wel altijd af of die mensen die 8 keer of minder komen door hebben dat je met AH korting (zomerseizoen) en Kruidvat korting (winter) minder kwijt zou zijn.

@leonie87, Joris en de draak 1.10 is onder begeleiding. De oudste mag nu met 1.20 dus zelfstandig in alles behalve de Baron en .... de Max en Moritz.