Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:53

Annemiekbram schreef:
Het belangrijkste is om te ontspannen met mijn vriend, verder willen we wel wat van het eiland zien met auto of scooter. Er mag wel wat te doen zijn, maar ik hoef niet tussen de dronken jongeren te zitten.

Hou je van groene omgeving, wil je zand of kiezel of maakt het je niet uit?
Google eens op de eilanden en dan vind je al veel info.

Wat jij nu noemt kan inderdaad overal.
Vermijd inderdaad cherso en directe omgeving.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:22

Zijn er hier net als deze druktemaker :') mensen die ook niet van vliegen houden?

in een vliegtuig welteverstaan, niet vliegen die ik te lijf ga met een vliegenmepper :D

zojuist de huisarts maar gemaild voor een pilletje

MarlindeRooz

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:25

Nou ik zat op loopafstand van cherso (ben nog geen week terug) en ik heb nergens last van gehad. En wij wilden ook een rustige vakantie.

Ja behalve een paar engelse meiden die ons zo nodig hun kont moesten laten zien. :j :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:27

MarlindeRooz schreef:
Nou ik zat op loopafstand van cherso (ben nog geen week terug) en ik heb nergens last van gehad. En wij wilden ook een rustige vakantie.

Ja behalve een paar engelse meiden die ons zo nodig hun kont moesten laten zien. :j :')

Als je er maar buiten zit scheelt het veel. Maar het maakt ook wel veel verschil wanneer je er bent. Juli is topseizoen voor scholieren/studenten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:31

Ik was er dus net buiten, maar ik zat in het prachtige koutouloufari! :D
Het is vooral leuk om daar te gaan tinderen, al die foute sixpack-met-wit-hemdje boys. _O-
Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 17:32

Lotus83 schreef:
Zijn er hier net als deze druktemaker :') mensen die ook niet van vliegen houden?

in een vliegtuig welteverstaan, niet vliegen die ik te lijf ga met een vliegenmepper :D

zojuist de huisarts maar gemaild voor een pilletje

Yep, hier iemand met vliegangst. ;)
Heb al trainingen gevolgd en nog een therapie, maar de Oxazepam van de huisarts samen met een wijntje helpen me er doorheen. Nu isGriekenland niet zo ver, dus dat is een eitje vergeleken met Las Vegas waar ik onlangs nog naartoe geweest ben.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:29

Toen ik op rhodos zat en kei zenuwachtig was voor de terugreis, heb ik er maar een litertje cocktail ingegooid, tequila sunrise :') zat als aller eerste in het vliegtuig _O-

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:37

Ik heb een fijne cocktail voorgeschreven gekregen van de huisarts... dat moet me erdoorheen gaan helpen.

@Fitzroy, ik heb schoonfamilie in Texas, met paarden, heel veel ruimte, alles erop en eraan, en toch ga ik niet, vanwege de vliegangst

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 20:52

Jeetje Lotus, dat is wel heel jammer. Ik heb jaren vliegangstvrij gevlogen, inmiddels ben ik al zo'n 7 x de aarde rond geweest. Maar na 5 vluchten kort na elkaar in de USA is het toegeslagen helaas. Ik weet echter hoe mooi de USA en Griekenland zijn, dus ik wil me absoluut niet door die vliegangst laten weerhouden.
Ik zie wel heel erg op tegen de komende vliegreis want tot overmaat van ramp was ik op de terugweg uit Las Vegas in het vliegtuig zo ziek als een hond.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:54

Fitzroy schreef:
Jeetje Lotus, dat is wel heel jammer. Ik heb jaren vliegangstvrij gevlogen, inmiddels ben ik al zo'n 7 x de aarde rond geweest. Maar na 5 vluchten kort na elkaar in de USA is het toegeslagen helaas. Ik weet echter hoe mooi de USA en Griekenland zijn, dus ik wil me absoluut niet door die vliegangst laten weerhouden.
Ik zie wel heel erg op tegen de komende vliegreis want tot overmaat van ramp was ik op de terugweg uit Las Vegas in het vliegtuig zo ziek als een hond.

Hoe kan dat dan? Dat je dat ineens kreeg? (een enge verhalen ajb, dan ga ik niet meer)

Ik wordt gelukkig niet ziek van vliegen, alleen kan ik nu wel janken dat ik weer in dat ding stap....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 21:21

Ik heb ook gelukkig geen enge verhalen. Teveel gevlogen in korte tijd na 9/11, zoiets is het geweest.
Ik was nog nooit ziek geweest in het vliegtuig, dus ik baalde er enorm van.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:45

Annemiekbram schreef:
Hallo, wij willen ook graag naar Griekenland rond 20 juli.
Ik zit bij Arke te kijken en heb wat aanbiedingen gevonden op karpathos, kreta, corfu en lesbos.
Welk eiland raden jullie aan?
We gaan met zn tweeën en zijn nog niet eerder in Griekenland geweest.

En daar kom ik weer met Corfu... :D
Nee hoor, alle eilanden zijn mooi, maar onze persoonlijke voorkeur gaat uit naar dit eiland, terwijl een ander het helemaal niets vindt.

Vliegangst niet echt, maar leuk vindt ik het niet.
Ik irriteer me heel snel aan alles of iedereen zeg maar en op nr. 1 staan jankende kids...
Zij kunnen er niks aan doen, maar de ouders wel.
Op de terugreis 1 kid die helemaal in de hysterie-stand ging en de ouders deden niks.
Dus ik tegen Robje: zal ik ff een handje helpen? ff een fikse pets voor het schrikeffect, zodat dat bruljong uit de hysteriestand komt en echt iets om te janken heeft?
De mevrouw voor me keek met een hele vreemde blik om en Robje lag slap van het lachen in zijn stoel.

Dat zou mij enorm helpen: een kidsvrije vlucht.
Je hebt ze al in vakanties (Corendon?), nu de vluchten nog... :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 22:41

Maar dat heb ik ook nog. Ik zou ook graag wat extra's betalen voor een kidsvrije vlucht. Of waarom maken ze niet net als vroeger met roken een kids en no-kidszone. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Rij 1 t/m 20 zijn kidsvrij, daarachter niet. Ik snap echt niet dat dat niet gewoon doorgevoerd wordt. Verleden jaar had ik nog zo'n ettertje achter me die de hele tijd in mijn rug zat te schoppen. Toen ik er wat van zei moest ik daar maar begrip voor hebben 8)7 :? Ik heb er niet voor gekozen dat ze met hun onopgevoede kind op vakantie gaan.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:06

Pff ik word net op facebook getagd in een bericht van de Telegraaf, toeristen moeten nu oppassen voor extra criminaliteit/ zakkenrollers... er word zoveel heisa gemaakt, de zin om lekker onbezorgd te gaan vergaat mij een beetje

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:09

Ja en naar de Telegraaf moet je luisteren :') Zeker als het om dit soort dingen gaat

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:29

Lotus83 schreef:
Pff ik word net op facebook getagd in een bericht van de Telegraaf, toeristen moeten nu oppassen voor extra criminaliteit/ zakkenrollers... er word zoveel heisa gemaakt, de zin om lekker onbezorgd te gaan vergaat mij een beetje

Net als in alle grote steden moet je in Athene uitkijken voor zakkenrollers, met name in de metro en bijv. De Plaka. Vooral nu toeristen veel cash bij zich hebben.
Verdeel je geld goed, indien mogelijk bewaar het in een kluis in je hotel.
Wij hadden vorige week behoorlijk veel cash bij ons, maar ik heb mij geen moment onveilig gevoeld. Op de eilanden is niets aan de hand, ik zou me niet gek laten maken, maar een beetje opletten met name in Athene is normaal.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:53

Eulogy schreef:
Ja en naar de Telegraaf moet je luisteren :') Zeker als het om dit soort dingen gaat

Ik weet ook wel dat de Televaag dingen aandikt etc maar toch, er zal toch ergens wel een kern van waarheid inzitten?

@Electra63, we gaan naar Zakynthos.. niet erg in de buurt van Athene :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:09

Ik zou zo naar Zakynthos gaan, sterker nog ik had toen gewoon contant geld bij. Huurauto's werden gewoon bij het hotel weggezet door de verhuurbedrijven met de sleutels onder de mat.
Nog nooit iets van diefstallen of andere ongein gehoord van medevakantiegangers. Op de eilanden, dat wel. ze hebben daar tourisme hard nodig en buiten dat grieken gewoon heel vriendelijk zijn willen ze ook dat er toeristen blijven komen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 06:29

Lotus, laat je niet gek maken door zo'n krant als de Telegraaf. Ze doen alles om Griekenland in een kwaad daglicht te stellen.
Ik heb me in Griekenland ook nog nooit onveilig gevoeld, zelfs niet in hartje Athene. No worries, het is echt een veilig en prettig land.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:21

Wij hadden naar Samos ook behoorlijk wat contant geld mee, maar ook geen moment onveilig gevoeld. We lieten wel altijd een deel in de kluis en namen alleen het hoognodige mee in de portemonnee. Maar nee, ik heb nooit het idee gehad dat ik daar bestolen zou worden..

Viel me sowieso op, geen bedelaars, geen zwervers. Volgens mij is dat op andere eilanden wel eens erger geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:09

Een broer van een collega van mijn vriend(Snappen jullie m nog _O- ) woont op Corfu, en die zegt dat er heisa is om niks. Je moet alleen extra contant geld mee nemen omdat de banken dicht zitten, maar meer niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:42

De beelden/nieuws hebben ook met name betrekking op Athene. Alleen snappen de meeste mensen dat niet ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:59

Veel toeristen reizen wel via Athene.

Het zal wel los lopen allemaal.

Tegen de tijd dat ik ga zal het wel rustig zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:01

NatasjavE schreef:

Niet direct naar de eilanden?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:04

manzano schreef:
NatasjavE schreef:

Niet direct naar de eilanden?

Nee ik vlieg op Athene. Daar ligt de boot.
Daar liggen heel veel boten.