USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 19:23

Washington state in combinatie met Seattle en Vancouver is dan misschien toch een betere optie? Zeker als je van die prachtige natuur daar houdt. Het lijkt mij iig heel gaaf om daar een keer orka's te gaan spotten enzo.

Ik vond Great Falls niet zo heel bijzonder hoor, er zijn echt mooiere parken... Washington DC (de stad dus :D) is zeker de moeite waard maar idd nogal uit de buurt. Misschien kun je dat bij je volgende tripje naar New York combineren?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:24

eponine schreef:
Wij gingen afgelopen zomer van san juan naar sidney, vancouver island. Vraagt de douanier wat we in onze koelbox hebben (wij kamperen altijd) zegt mijn vriend " o, just coke" waarop de man zegt " i hope you mean coca-cola" hahaha, gelukkig een canadese douanier, want ik denk dat de amerikaanse collega hier niet had kunnen lachen!

Ahahaha _O- mooi die.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:25

Ik zit eraan te denken om dan inderdaad 4/5 dagen uit te trekken voor per stad en omgeving. Ik heb altijd wel een hoog tempo met alles bezoeken. Ik hoop ergens in juni te kunnen gaan. :j

Haha dat is geluk hebben!

@Nadir; Precies wat ik dacht, Washington DC ligt dan inderdaad ver uit de buurt, maar dat komt dan zeker als ik die trips met mn broer ga doen.

eponine

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:33

Mochten er mensen zijn in de usa die eerdaags naar nl komen en die nog in een supermarkt komen, en die ook nog iets mee zouden willen nemen voor een medebokker ;-) afgelopen zomer heb ik kennis gemaakt met mio, een soort ranja, in kleine spuitflesjes, maarrrrr hier niet verkrijgbaar. Ik kan zo gauw geen online store vinden die het naar nl verscheept, dus mocht iemand zich geroepen voelen en ruimte om een paar flesjes mee te nemen deze kant op....uiteraard betaal ik ze terug!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:26

Zo nu is het echt mijn laatste dag. Ik keek even voor de vliegstatus en ik zag dat ze mijn toestel veranderd hebben. Nu zit mijn huidige plaats die ik heb gereserveerd in dit type bij Economy Comfort, ben benieuwd of het nog steeds zo is of dat ze me ergens anders hebben geplaatst.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:37

Hier nog een meelezer die zich voorstelt :j

Komend voorjaar ga ik 4-5 dagen naar Toronto en aansluitend 4-5 dagen naar Detroit voor mijn studie. Nu is ons qua tijd de mogelijkheid gegeven om na Detroit nog een week in Noord-Amerika te blijven, dus ik ben aan het bedenken wat ik graag wil zien (en wat haalbaar is). Ik droomde ervan om naar Vancouver te gaan, maar dat blijkt niet helemaal mogelijk met mijn budget/tijd op dat moment :+

Dus nu toch maar verder kijken naar andere steden. New York? Iets anders? Ik weet het nog niet precies. Maar goed, daarom lees ik dus graag verder mee :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:51

Szan, leuk zeg! Detroit lijkt me wel niet de gezelligste stad om nu te zijn ivm dat ze net failliet zijn gegaan, zal wel een vreemde sfeer hangen nu. Wat ga je er doen en wat studeer je? :D

Chicago ligt niet al te ver van Detroit en dat vind ik een heel toffe stad. Veel geschiedenis, veel cultuur. Of Washington DC, Philadelphia en idd NYC liggen ook (relatief) in de buurt, hangt er allemaal vanaf wat je wilt zien (cultuur? geschiedenis? natuur?) en wat je budget is. Maar NYC is natuurlijk wel de moeite :j

Geniet van je laatste dag Purny!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:54

Vanmorgen nog eventjes een koffie met iets lekkers van Carlo's Bakery genomen en een burger bij Hard Rock Cafe. Strakjes rond 16.50 richting JFK.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:14

@ Yasmine: ik volg de master urban geography, dus vervallen steden zijn dan machtig interessant :D Toronto is een van de snelst groeiende steden van Noord-Amerika en kampt daarom o.a. met mobiliteitsproblemen en problemen met infrastructuur. Detroit daarentegen is inderdaad failliet en de snelst krimpende stad van Noord-Amerika (ruim 1/3 van de panden staat leeg). Dus juist die tegenstrijdigheid staat centraal: hoe 'manage' je enorme groei, maar hoe moet je ook omgaan met extreme krimp? En hoe kan het dat twee steden die zo ontzettend dicht bij elkaar liggen en voorheen dezelfde kenmerken hadden, een totaal andere ontwikkeling doormaken? Want het vertrek van de auto-industrie uit Detroit is niet de enige oorzaak van het verval. Maar ik zie dat ik teveel afdwaal...

Pfoe, waar ik naartoe wil... Ik vind natuur prachtig, maar daar wil ik eigenlijk wat meer tijd voor nemen. Ik wil als ik gespaard heb graag ooit een paar maanden rondreizen om de mooiste dingen in Noord-Amerika te zien, dus ik denk dat ik natuur nu oversla. Cultuur en geschiedenis vind ik erg interessant :j

New York lijkt me prachtig, en is goed haalbaar. Maar om eerlijk te zijn trekt Washington DC me meer, op de een of andere manier. Ik vind het leuk om meer a-typische dingen te bekijken, en ik geloof dat praktisch alle studenten al doortrekken naar New York. Philadelphia en Chicago had ik nog niet bedacht. Zal zo eens opzoeken wat daar zoal te vinden is.
Heb je zelf deze steden ook bezocht?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 21:17

Washington is voor jou dan zeker de moeite waard, daar kom je om in de cultuur en geschiedenis! ;)
Interessante studie volg je!

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:24

Ik lees nog altijd mee, maar haak even in om te zeggen dat ik erg van je verhalen genoten heb Purny! En ik vind je rete stoer dat je gewoon alleen gaat _/-\o_ goede terugreis!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:33

Klinkt als een boeiende studie! Een vriendin van me studeert Urban Planning in San Diego, beetje vergelijkbare studie denk ik? :) Dan is een bezoek aan Detroit inderdaad heel interessant. Mijn oom en tante hebben er lang gewoond en zijn deze zomer teruggegaan voor een week (toevallig net wanneer het faillissement werd aangekondigd) en die zeiden dat het net een spookstad was. Wel goed opletten hoor, want het is niet de meest veilige stad... Was het voor het faillissement ook al niet :=

Philadelphia zit boordenvol cultuur en geschiedenis! Daar zou ik zeker ook eens naar kijken. Valt makkelijk te combineren met DC :)

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:08

Nog een vraagje voor de Zuidwest reizigers onder ons: hebben jullie van te voren maar een bepaald aantal hotelkamers vastgelegd? Of alles?

Ik ben bang dat als ik maar een aantal hotels vastleg (bij aankomst op vliegveld bijv.), en de rest daar onderweg boek, ik zoveel duurder uit ben? Dan dat ik alles van te voren zou vastleggen? Maar als ik alles vast ga leggen, zit je toch weer vast aan een bepaalde planning, dan kan je niet meer zeggen van 'We blijven nog een nachtje extra, of gaan eerder weg'.

En ik reken nu voor een budgettering maximaal 100 euro per kamer per nacht. Kom ik daarmee uit? Hotels in Vegas zijn bijvoorbeeld stuk goedkoper dan een hotel in LA, toch?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:18

Ik houd als budget rond de €60 per nacht aan en daar red ik me prima mee buiten het hoogseizoen. Ik boek alles vooraf omdat ik dat prettiger vindt maar als je niet in een drukke periode reist is er altijd wel plek. Eventueel kun je online de dag vooraf een hotel boeken.

Ik heb net een leuke tour gevonden: http://www.farmtoursofocala.com
Lijkt me wel leuk om een kijkje achter de schermen te nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:59

Ik ben heelhuids aangekomen op Schiphol! Met heel veel turbulentie en een flauw gevallen passagier ben ik eindelijk thuis!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:01

Gelukkig is er intercontinaal weinig geschrapt. Sterkte met de jetlag vandaag.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 15:10

Dat ziet er idd leuk uit Katja!
Toch leuk dat je nog iets kunt vinden wat je nog niet gedaan hebt ;)

Welkom terug Purny, verder wel een goede vlucht gehad?

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:16

Heftig Purny! Fijn dat je wel goed bent aangekomen. :)

En dankjewel voor je antwoord Katja!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:28

In welke periode ga je Britt?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:49

purny schreef:
Ik ben heelhuids aangekomen op Schiphol! Met heel veel turbulentie en een flauw gevallen passagier ben ik eindelijk thuis!

Gelukkig ben je veilig aangekomen. Ze lieten nog beelden van landende vliegtuigen, maar dat was echt niet leuk meer. Sommige vliegtuigen moesten een doorstart maken omdat ze te dwars op de landingsbaan zouden komen.

En je hebt het leuk gehad heb ik gelezen. Leuk die verslagen.

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:58

Kan ik mijn rijlaarzen en cap ook meenemen in mijn koffer of krijg ik dan moeilijke vragen bij de douane?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:09

In combinatie met het feit dat je lang gaat loop je het risico op moeilijke vragen maar in principe zal het niet veel uitmaken.
Veel spullen zijn daar een stuk goedkoper dus je kunt ook overwegen om daar nieuwe laarzen en cap te scoren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:05

Het was een beetje rommelig. Het begon al dat ik op een andere stoel was gezet terwijl het hetzelfde toestel bleek te zijn als ik geboekt had. Bij het inchecken werd mij verteld dat er geen stoel meer aan het raam vrij was. Dit was later wel mogelijk dus ik heb mij perfect aan het raam gepland. Ik zat op de een na laatste rij stoelen. We hadden in eerste instantie een uur voorsprong maar omdat er maar een baan open was moesten we wachten omdat er bagage uit een ander toestel gehaald moest worden. Ik had nog nooit turbulentie meegemaakt en zeker niet zoveel.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:10

Katja, als alles doorgaat (Ik ben enthousiaster dan mijn vriend geloof ik, grr), dan eerste 3 weken van juni. :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:21

Heel veel mooie plaatjes aan je vriend laten zien dan komt het vast goed :))

In juni kun je prima op de bonnefooi reizen.