Ik vond Great Falls niet zo heel bijzonder hoor, er zijn echt mooiere parken... Washington DC (de stad dus
) is zeker de moeite waard maar idd nogal uit de buurt. Misschien kun je dat bij je volgende tripje naar New York combineren? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) is zeker de moeite waard maar idd nogal uit de buurt. Misschien kun je dat bij je volgende tripje naar New York combineren? eponine schreef:Wij gingen afgelopen zomer van san juan naar sidney, vancouver island. Vraagt de douanier wat we in onze koelbox hebben (wij kamperen altijd) zegt mijn vriend " o, just coke" waarop de man zegt " i hope you mean coca-cola" hahaha, gelukkig een canadese douanier, want ik denk dat de amerikaanse collega hier niet had kunnen lachen!
mooi die. 
afgelopen zomer heb ik kennis gemaakt met mio, een soort ranja, in kleine spuitflesjes, maarrrrr hier niet verkrijgbaar. Ik kan zo gauw geen online store vinden die het naar nl verscheept, dus mocht iemand zich geroepen voelen en ruimte om een paar flesjes mee te nemen deze kant op....uiteraard betaal ik ze terug!

Toronto is een van de snelst groeiende steden van Noord-Amerika en kampt daarom o.a. met mobiliteitsproblemen en problemen met infrastructuur. Detroit daarentegen is inderdaad failliet en de snelst krimpende stad van Noord-Amerika (ruim 1/3 van de panden staat leeg). Dus juist die tegenstrijdigheid staat centraal: hoe 'manage' je enorme groei, maar hoe moet je ook omgaan met extreme krimp? En hoe kan het dat twee steden die zo ontzettend dicht bij elkaar liggen en voorheen dezelfde kenmerken hadden, een totaal andere ontwikkeling doormaken? Want het vertrek van de auto-industrie uit Detroit is niet de enige oorzaak van het verval. Maar ik zie dat ik teveel afdwaal... 

Dan is een bezoek aan Detroit inderdaad heel interessant. Mijn oom en tante hebben er lang gewoond en zijn deze zomer teruggegaan voor een week (toevallig net wanneer het faillissement werd aangekondigd) en die zeiden dat het net een spookstad was. Wel goed opletten hoor, want het is niet de meest veilige stad... Was het voor het faillissement ook al niet 

purny schreef:Ik ben heelhuids aangekomen op Schiphol! Met heel veel turbulentie en een flauw gevallen passagier ben ik eindelijk thuis!