Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:43

Hier in utrecht sneeuwt het inmiddels lekker door ja. Ik had om 7.15 de trein en was net voor de sneeuw uit in utrecht, onderweg geen last van gehad en mijn trein reed gewoon 2 minuten te vroeg Utrecht CS binnen. Ik was dus lekker op tijd. En ik ga het weer wel even in de gaten houden, anders ga ik donderdag alvast wel terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:15

Als het maar niet ECHT gaat sneeuwen van de winter ... ze zien een sneeuwvlokje en direct rijden er minder treinen door weersomstandigheden. Stel je voor als het ook echt blijf liggen 8)7

Hier weinig problemen gehad met de Beneluxtrein, we stonden wel paar keer stil (waah sneeuw?) in de middle of nowhere, maar uiteindelijk wel in Antwerpen aangekomen. Had wel geluk met overstappen, arriva was zowaar eens een keer vertraagd en mijn overstap is niet zo heel ruim op Dordt. Ik kon nog net de trein inspringen tussen de dichtgaande deuren (arme kat helemaal geshaked in zijn mandje, maar beter zo dan een uur in de kou).

Hier in Antwerpen is het van mooie vlokken sneeuw al weer veranderd in miezerregen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:16

De NS moet die beperkingen door weersomstandigheden een aantal weken van te voren aanvragen bij prorail.

_Yasmine_

Hier geen miezerregen.. nog steeds sneeuw maar het zijn niet meer van die heel grote mooie vlokken

_Yasmine_

Jans schreef:
De NS moet die beperkingen door weersomstandigheden een aantal weken van te voren aanvragen bij prorail.

ahaaa! daarom zitten ze er ALTIJD naast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:17

Jup. :j

Dus eigenlijk is prorail de boosdoener omdat die niet binnen een dag een aangepaste regeling kunnen doorvoeren.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:22

Ik was keurig op tijd aangekomen gelukkig.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:36

Jans schreef:

Dus eigenlijk is prorail de boosdoener omdat die niet binnen een dag een aangepaste regeling kunnen doorvoeren.

+1

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:24

Als het fout gaat wordt er altijd geklaagd, maar als het goed gaat mag het ook gezegd worden:
NS mijn complimenten, ondanks de weersomstandigheden heb ik al mijn overstappen gehaald en heb ik uiteindelijk maar één minuut vertraging opgelopen :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 18:39

Jans schreef:

hoe onlogisch is dat _O- _O- _O-

het weer weet je natuurlijk al weken van te voren :Y)

stupid prorail :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:07

Dat kan vast alleen in Nederland ... toch? _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:15

Jans schreef:

Al eens nagedacht hoeveel werk het is om een aangepaste dienstregeling te maken? :)

Dat doen ze niet in een uurtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:17

dormy schreef:
Als het fout gaat wordt er altijd geklaagd, maar als het goed gaat mag het ook gezegd worden:
NS mijn complimenten, ondanks de weersomstandigheden heb ik al mijn overstappen gehaald en heb ik uiteindelijk maar één minuut vertraging opgelopen :)

ik vind het altijd zo grappig als de conducteur omroept 'Dan komen wij, om geplande tijd, aan op #blabla#'.... Net alsof het echt het vermelden waard is als 'ie een keer op tijd is :D :') (wat op mijn traject wel het geval is, maargoed :') )

Ik maak wel vage dingen mee als ik alleen reis. Eerst een jongen waar ik tegenover ging zitten en die vond 'dat ik maar beter naast hem kon gaan zitten, want dan kon ik meekijken met z'n film'. Nou. Zoveel socialiteit trek ik niet dus :')
Dat werd me ook niet in dank afgenomen volgens mij :o

En vandaag had ik ook iets vaags.
Zat zo'n zwerver achter me, meurde zwaar naar Alcohol. Die was allemaal plaatsnamen aan het schreeuwen met af en toe een flinke GVD ertussen. 'Ok' denk je dan nog. Toen ging 'ie heen en weer lopen, en schelden op de wereld. Toen ging 'ie weer zitten. Toen ging 'ie weer lopen en toen sloeg 'ie ineens iemand. Toen riep 'ie nog een keertje out of the blue 'BOB DYLAN'... En toen werd 'ie de trein uitgezet. Aparte snuiter :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:25

Maar op een gegeven moment heb je toch een hele stapel aangepaste dienstregelingen waar er wel 1 tussenzit die aan de huidige eisen voldoet? Ik heb namelijk het idee dat het vaak dezelfde wijzigingen zijn die ze met zulke dienstregelingen doorvoeren hier in de buurt. Want dit systeem is ook niet alles heb ik het idee. Het lijkt altijd dat ze bij 1 vlokje sneeuw gelijk in de remmen gaan staan. Komt toch ook niet goed over bij de reizigers. Maar goed, net als vele heb ik natuurlijk niet echt een idee wat er allemaal bij komt kijken. Vraag me alleen heel sterk af hoe ze dat in andere landen doen waar er serieus heel veel sneeuw valt. Hoe de treinen daar dan blijven rijden of toch ook niet..

Tja dormy .. helemaal mee eens .. maar er valt denk ook gewoon veel te klagen -helaas!- En zie hier ook vaak genoeg positieve berichten voorbij komen over geslaagde treinreizen :j

Ik las net dat ze een overeenkomst bereikt hebben en een HSL van Antwerpen naar Breda gaan laten rijden. Jeejheid zonder een extra toeslag *\o/* Vanaf 8 april en 8x per dag ... weg jeejheid en benieuwd hoe duur het kaartje zonder toeslag dan is, want zo kan ik het ook verkopen dat "zonder toeslag" en kan je er met weekend vrij dan in? Kortom voorlopig nog net zo min een oplossing voor de Benelux -O-

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:35

Ik meld me hier ook even, reis twee keer in de week van Hoogeveen naar Diemen.

9 December gaat de nieuwe dienstregeling in, dan ben ik 8 minuten sneller, maar moet ik wel 4x overstappen ipv 1x.. Weet niet zo zeker of ik het wel een verbetering vind, aangezien ik dan ook erg lang in een sprinter moet zitten en daar kan ik niet zo goed leren...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:01

Over vage dingen gesproken :P

Gisteren van Gouda naar Zwolle :P
Trok d'r een aan de noodrem... de toilet was kapot maar die persoon moest hoe dan ook het toilet op..
Dus maar ff aan de noodrem getrokken zodat er conducteurs die kant op kwamen..
Maar jeumig.. wat remt die trein dan nog langzaam... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:03

Ook fijn voor de mede passagiers... Mag hopen dat die persoon een mooie boete krijgt..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:14

maroescha schreef:
Ook fijn voor de mede passagiers... Mag hopen dat die persoon een mooie boete krijgt..

Volgens mij is d'r niets mee gedaan.
Was ook niets aan de hand verder.. reden binnen 2 minuten weer door en kwamen zonder vertraging aan in Zwolle. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:15

Dan nog.. Noodrem is toch gewoon verboden? Zeker voor zo iets.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:17

maroescha schreef:
Dan nog.. Noodrem is toch gewoon verboden? Zeker voor zo iets.

Absoluut!

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:21

Jolliegirl, dat is inderdaad wel erg vaag, ik dacht dat er fikse boetes op stonden voor het aan de noodrem trekken.

Het is natuurlijk verschrikkelijk vervelend als je naar het toilet wil, maar het toilet is defect. Toch vind ik het wel zo fijn als het toilet wordt afgesloten als deze defect is. Ik heb nog trauma's van een treinritje met de beneluxtrein, staplaats naast een defect toilet waarvan de deur niet was afgesloten, dus mensen bleven er maar heen gaan...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:25

Heerlijk... Defect toilet wat niet afgesloten is :r

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:58

Dat is wel vies ja :P

Wij zijn vanochtend zonder problemen tot Keulen gekomen :D Hadden wel 10 minuten vertraging toen we op Dusseldorf binnenkwamen, waar we moesten overstappen. De volgende trein zou gelukkig wachten op ons en uiteindelijk bleek die ook net wat vertraagd te zijn dus hij was er nog niet eens :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:32

Oh heerlijk altijd de toiletten! Daar heb ik gelukkig nog nooit gebruik van moeten maken. Smerig vaak inderdaad. En defect en niet afgesloten is dan helemaal feest..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:02

Ik ga zo weer richting Utrecht, ben benieuwd :')