Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:40

Ik kom net van mijn werk af en lekker verregend.. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga lekker douche en mijn koffer in pakken. Om half 6 gaan we richting Dusseldorf!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:23

Lekker geniet ervan!!

Hebben hier mensen trouwens wel eens een stedentrip naar Istanbul gedaan?
Ik zit te twijfelen om er even 3 dagen heen te gaan in januari, of naar Ankara ...

Nathalie

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:00

Nou ik zou dan toch echt Istanbul kiezen. Ankara is niet zo veel aan vind ik, en ben gek op Istanbul! <3

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:10

Ja Ankara is alleen dan omdat er vrienden wonen ...
Wacht wel tot ze allemaal weer terug zijn van het werken, dan weet ik een beetje wat hun plannen zijn.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:52

Ik heb een heerlijk weekje Bodrum achter de rug! <3
De eerste 2 dagen was het vies weer, veel regen en wind. Maar toen hebben we wat culturele uitstapjes gemaakt, dus dat maakte niet zoveel uit. De rest van de week heb ik heerlijk in de zon gelegen met een cocktail in mijn hand. Het was tussen de 25 en 30 graden, prima! 8-)

Samy, wat vond je niet leuk aan Bodrum?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:09

Centrum stelt niet veel voor, daarin tegen zijn we verwend.

Vond jullie hotel er aan de buitenkant mooi uit zien, maar vond het vet irritant dat jullie eerst een weg over moesten steken voordat je bij de zee was en dat (als mensen kwaad willen) ze zo in kunnen breken bij de mensen die aan de straatkant zaten.
Die zaterdag is het echt te keer gegaan he?

Al ga ik waarschijnlijk wel terug naar Bodrum, zelfde hotel, want we hebben het met een groep heel gezellig gemaakt ...

Wij zijn trouwens nog na getekend door een turkse man
Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:27

Huh, hoe kom je er bij dat wij een weg over moesten steken om bij het strand te komen?
Het strand was op de begane grond, ze hadden gewoon een ingang vanuit het hotel.

Het centrum stelt inderdaad weinig voor. Ben je ook in het kasteel geweest?

Leuke tekening. :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:43

Dan moesten jullie een tunnel in?
Wij liepen namelijk altijd langs jullie hotel als we naar het centrum gingen.
Toen wij naar het Kasteel wouden kon het niet wegens het opbouwen van die boten parade..
Later kregen we eindelijk mooi weer, dus ben ik lekker in het hotel gebleven

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:59

Dus bodrum centrum valt tegen?Weet iemand hoe gumbet is?Dat werd me aangeraden door kennis van me!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:36

Dan moet ik dat vanavond even na vragen aan mijn ouders, die zijn daar de laatste dag van de vakantie nog even heen geweest.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:59

Samy schreef:
Dan moesten jullie een tunnel in?
Wij liepen namelijk altijd langs jullie hotel als we naar het centrum gingen.
Toen wij naar het Kasteel wouden kon het niet wegens het opbouwen van die boten parade..
Later kregen we eindelijk mooi weer, dus ben ik lekker in het hotel gebleven

Je kon gewoon met de trap/lift naar de begane grond en dan kwam je zo bij het strand uit. :)

Oh dat is jammer, ik vond het kasteel wel leuk.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:20

Me vader zegt dat hij Bodrum nog leuker vond dat Gumbet.
Turgutreis vond ie ook niet zo, meer minder.
Centrums zijn een stukje kleiner.

Gumbet heeft hoogte verschil en steile straatjes, Turgutreis en Bodrum zijn redelijk vlak. Strand vond ie mooi, maar centrums veel kleiner dan een Marmaris, Alanya en Kusadasi.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:55

Dus kusadasi heeft wel een groot centrum?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:09

Uuh in mijn beleving wel, maar dat is alweer 5 jaar geleden.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:36

Daar had ik ook een leuk huis gezien namelijk!vergelijkbaar met Marmaris of meer Alanya?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:25

Zo, ik ben ook weer thuis, echt topvakantie gehad!
Precies week mooi weer gehad, kwamen dinsdagavond aan, woensdagochtend werd het mooi en dinsdag werd het weer minder :+

Vond Bodrum erg leuk, alleen laatste dag had ik het wel gezien allemaal en vond het eten in het hotel niet echt top :n
Maar voor de rest was het prima hoor, hebben heerlijk gerelaxed, leuke dingen gekocht en hebben het erg leuk gehad!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:44

Fijn dat je het leuk gehad hebt Ingrid! Jullie hebben zeker geluk gehad met het weer!

Wat vond je niet lekker aan het eten? Ik vond het juist onwijs afwisselend en het smaakte mij prima!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:46

Afwisselend?
iedere dag patat, rijst en pasta, met af en toe ander sausje en steeds zelfde soorten vlees :+
En vaak was het eten al koud :=

Maar goed,b en ook niet zo makkelijke eter, en dan 2x per dag warm eten is ook niet mijn ding :o
T ontbijt vond ik wel lekker :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:50

Ja maar dat doe je dan echt zelf. :o
Het is mij sowieso opgevallen dat heel veel toeristen (Hollanders) alleen maar patat met sla opschepten. Als je niet eens proeft wat er nog meer ligt dan eet je inderdaad elke dag hetzelfde.

Ik heb echt heel afwisselend gegeten. Ze hadden inderdaad wel elke dag pasta, rijst, patat en brood. Maar daarnaast was er elke dag ander vlees/vis en groente op een andere manier bereid...

Wat had je dan nog meer graag willen hebben? :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:52

ja tuurlijk, maar ik ga niet opscheppen wat ik zeker weet dat ik niet lust :D

die Fried peppers bijv. die er lagen, tja, dat lust ik gewoon echt niet, en meer van dat soort dingen, bijna alles wat op die tafel in het midden lag, daa rhou ik gewoon niet van, en ga niet op vakantie iets eten wat ik niet lekker vind :D

de laatste dag, hadden ze echt heerlijke doperwten etc, en lekker vlees enzo, toen was ik wel weer helemaal blij :D
Overigensv ond ik de pasta bij dat mannetje die het ter plekke stond te bereiden ook heerlijk!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:55

Natuurlijk ga je niet iets opscheppen dat je niet lust :D
Ik wil alleen maar aangeven dat de afwisseling er wel was, maar dat je er dan zelf voor gekozen hebt om iets anders te kiezen. Jammer dat je dat niet lekker vindt, ik vind het juist heerlijk! Zo zie je maar weer dat smaken verschillen! ;)

Die pasta was inderdaad erg lekker! Heb je 's middags ook gözleme gehaald bij dat vrouwtje dat op de grond zat? En die kerel die 's morgens eieren ging bakken, heerlijk!

Oh en de toetjes, damn..... :z

Nu maar weer op dieet, haha! :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:57

ja de toetjes waren te lekker, ik mocht maar 1x per dag toetje van mezelf anders was ik helemaal moddervet teruggekomen :+
En ik moest al op dieet voor ik wegging, dus heb het maar niet erger gemaakt als dat het was :+

Ja die man bakte smorgens heerlijke eieren :D
Hebben zaterdagnacht mn verjaardag in Gumbet gevierd, knetterbrak de volgende morgen dus lekker omelet met kaas,tomaat en ham :9 :9

Ik wilde nog graag gozleme halen, maar toen ik dat bedacht zat ze er niet ^)

Dronk jij ook die mierzoete cocktails die ze maakten? :r brrrrr mn zusje vond ze heerlijk, ik vond ze veeeeel te zoet :+ heb het maar bij witte wijn gehouden, die was goed te drinken :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:08

Haha, ik heb me echt uitgeleefd met de toetjes! :D
Wat leuk dat je je verjaardag daar gevierd hebt! Jammer dat die vrouw er toen niet meer was! Ik haal het hier ook altijd, heerlijk vind ik het!

Ik heb even in je berichten gespiekt, ik heb jou en je zusje wel zien lopen! Jullie waren ook bijna niet te missen, haha! :D

Die cocktails vond ik ook heerlijk! Ze waren zo zoet door de siroop die ze er in gooiden!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:11

hahaha, ja dat zal best :D we kregen ook (zoals gewoonlijk) erg veel commentaar toen we door Bodrum liepen := :+

Ja ik hou niet van zoet, maar zusje vond ze heerlijk idd :+ maar pff, wat ging er veel alcohol in :oo
:D half/half, met beetje sap en scheutje siroop :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:17

Er ging wel veel alcohol in ja! :D

Hebben jullie verder nog iets in Bodrum gedaan? Wij zijn bijv. nog in het kasteel geweest.

We hebben ook een dagje hamam gedaan, heerlijk was dat!
Laatst bijgewerkt door Nadir op 28-10-10 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt