Marilu schreef:Waratje, gelukkige verjaardag !!
En, montuurtje gekozen, Monique ?
SjonnieZ schreef:Proficiat waratje en Monique benieuwd naar jouw nieuwe kijkers.
Nou, het ging wel heel bizar. Ik had de afspraak om 9.30. Kreeg een mevrouw die ik niet aardig vond. Heel pinnig mens. Ik heb mijn leesbril altijd om mijn nek hangen en de kapotte bril had ik in mijn hand. Dus ik zeg dat die bril voor autorijden en tv kijken is. zegt ze, lees je er ook mee. Ik zeg nee, ik heb een leesbril, dus ik laat die zien. Ja, is hij voor alle sterktes dan vraagt ze. Dus ik zeg nee, ik heb een leesbril en die kapotte is voor autorijden en tv kijken. Nou dat ging nog een keer zo door. En ze werd steeds pinniger. Waar dan het misverstand in zat weet ik niet. Afijn toen de test. Dat ging wel goed.
Toen het uitzoeken van een montuur. Ja ze hebben uiteraard honderden brillen hangen en dan ook nog in lades. En ja sorry dat kan ik niet in 5 minuten bepalen. Ze was wel beleefd geduldig, maar ze was niet echt behulpzaam in het meedenken zeg maar. Dus al na een paar brillen zegt ze, gaat u thuis nu nog maar eens rustig nadenken wat u wilt. Maw rot op. Maar ja, hoe moet ik thuis nou gaan nadenken over wat ik wil. Dus ik nog wat proberen, maar ze had duidelijk geen zin, dus ze kapte het een beetje af met u moet eerst nu deze sterktes doorgeven aan de huisarts en een verwijsbrief vragen.
Oké, ik een dorp verder naar de huisarts. Dat moet op afspraak, maar hij is superaardig altijd, dus ik denk ik ga gewoon naar binnen en ik vraag of ik ff tussendoor mag. Was geen probleem en ik hoefde ook niet te betalen want ik was met 1 minuut weer buiten met zijn verwijsbrief. Dus mazzel. Ik terug naar de bitch in het vorige dorp.
Nou, ze vond wel dat ik dat snel geregeld had, maar ze had nu geen tijd meer en had een afspraak en verwees me naar haar assistente. Ook best. Die was ook nog met een klant bezig, dus ik ga nog wat monturen proberen. Toen de assistente klaar was, bekeek ze alle papieren, ja was goed, als ik een montuur kon vinden, kon de hele rambam in gang gezet worden. Ik kwam er niet uit met die monturen. Dus zegt ze weet u wat, gaat u eens naar ons filiaal in het andere dorp, wie weet vindt u daar een montuur.
Zucht ik weer naar het andere dorp, met het hele dossier. Hartstikke aardige vrouw, echt meedenken met de vorm van het gezicht, wat ze me leuk vond staan of niet. Dat miste ik bij die andere tent. Dus ik vind een montuur. Maar ja wel 345 euro incl glazen. Hoppa. Dat vond ik wel heel erg duur voor een bril die ik alleen 's avonds draag met tv-kijken en af en toe voor autorijden. Dus ze had ook een hele standaard met monturen die 100% door de verzekering worden vergoed. Zeg maar het ziekenfondsbrilletje
Werd ik niet echt gelukkig van. Dus toch maar voor die dure gegaan dan.
Nu was het 10 voor 12 en ze sluit om 12 uur, maar heel aardig zegt ze, zal ik even kijken met de papieren wat de verzekering vergoedt? Nou graag natuurlijk. Deed haar computer het niet. Batterijen leeg. Dus aan een lader gehangen en de verzekering vergoedt 100 euro. Dus het werd dan 245 euro. Dat scheelde weer. Dus iets van kwart over twaalf stond ik buiten, maar het was superslecht weer, en de deur werd gegrepen door de wind en ik had moeite om hem dicht te doen. Uiteindelijk was ie dicht, zie ik op de deur staan 2 voor de prijs van 1.
Dus ik weer naar binnen, waar zij net met sleutels aankwam om de deur op slot te doen vanwege pauze. O ja, die aanbieding, ja dat zeggen ze altijd als je de 1e bril komt ophalen. Mwah, vind ik erg raar, volgens mij hopen ze dat je het niet vraagt of zo. Dus ik zei dat ik het liever nu gelijk had, anders blijf ik naar het dorp rijden. Snapte ze wel. En dan had ze een aantal laden waar ik uit mocht kiezen, dat waren dus monturen waar geen SAV, service après vente, meer op zit. Lag daar zo ongeveer dezelfde bij als ik had gekozen alleen een ander kleurtje. Dus die besteld. En toen buiten weer de regenstorm in, tjemig wat ging dat hard.
Nu duurt het 4 tot 7 werkdagen eer ze klaar zijn. Ik ben heel benieuwd. Dus het was een stormachtige ochtend, letterlijk, met een paar keer heen en weer tussen de dorpen, maar ik hoop met goed resultaat.