Moustiers saint marie, echt een leuk plaatsje maar zonder treintje is dat gewoon verleden tijdl daarvoor is mijn lijf gewoon te kapot helaas
https://www.dorpenfrankrijk.nl/provence ... maar-mooi/
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

omdat keren op de light versie niet meer kon door plaatsing van paaltjes en werd het een kleine 100 km kronkel op af en soms diepe afgrond soms rots heel dichtbij
het kost een ietsie pietsie meer tijd dan ingepland
waardoor een extra overnachting bij de mont Ventoux in malaucene nodig was ipv met een kijk omweg meteen naar mijn huis.

Ik wil daar aan de snipperkant wat lavendel toevoegen ook. Er staat daar al een stekje van de vlinderstruik, en een van voren verhuisd ook naar achter, een banaan, wat goudsbloemen van voor en de paars bloeiende plant vanuit zaad uit de omgeving.
En mogelijk kort of met mijn bus, iets met de grote bult entingen die eraan zitten te komen vanwege het najaar, twee verschillende locaties en tijden en de camper die naar twee verschillende dokteren moet ook nog.
en zelf ook nog wat afspraken en controles ook.
Dat gaat gewoon door. Ik heb vandaag wat afspraken kunnen schuiven waardoor er net een gaatje overblijft om te gaan een dag of 10/12. En hopelijk dan te kunnen voorbereiden voor de stroommeneer alvast.
de agendas waren leeg toen we gister terugkwamen, vervolgens een bult post met allerhande afspraken die in een keer zo ongeveer oktober volmaakte. En de camper moest nog een keer terug voor een rest reparatie waarvan de onderdelen eindelijk binnenzijn. Maar het auto gedeelte moet bij een andere garage dan het camperstuk om het handig te houden
I wish I had
. Aangezien dit bij mij is opgestart bij de vorige bewoner door de burgemeester omdat het gemeente riool keihard was afgekeurd (terecht ook trouwens
) en iedere nieuwe eigenaar in 4/5 jaar voor de afkeur) soort van verplicht wel aan een septic tank moet. Daar teken je ook voor bij de notaris dat je binnen een jaar na aankoop alles daarvoor opstart.
Mogelijk dat daardoor de subsidie mogelijk is. Ik weet ook dat ik van de ronde nu de enige ben die er recht op heeft. Maar dat kan ook misschien met andere dingen te maken hebben. Ik weet er het fijne ook niet van.
waarvan niemand weet waar die nu ergens rondzwerft) ook een even tijdelijke aanpassing van de regels dat ze goddank een electronisch ondertekend formulier daardoor ook accepteerden

dan is dat na vanmiddag op wat losse eindjes na klaar en komt er een beetje rust in de tent weer karuna schreef:Tsja wat er geregeld moet worden is echt gewoon alleen in nederland mogelijk voorlopig. Ik zit hier gewoon nog in de medische mallemolenDat gaat gewoon door. Ik heb vandaag wat afspraken kunnen schuiven waardoor er net een gaatje overblijft om te gaan een dag of 10/12. En hopelijk dan te kunnen voorbereiden voor de stroommeneer alvast.
Ik heb geen moeite met autorijden gelukkig, de brandstofkosten ja die heb ik maar die zijn ingecalculeerd en met alles ben ik nog steeds ruim goedkoper uit dan met mijn hypotheek destijds.![]()
En zolang ik mijn hoogbejaarde fikje heb heb ik me daar ook omheen te schikken. Dat is nu eenmaal iets wat erbij komt.
En dat rommelige hoort een beetje bij mijn leven wel, ik ben daar inmiddels wel aan gewend na al die jarende agendas waren leeg toen we gister terugkwamen, vervolgens een bult post met allerhande afspraken die in een keer zo ongeveer oktober volmaakte. En de camper moest nog een keer terug voor een rest reparatie waarvan de onderdelen eindelijk binnenzijn. Maar het auto gedeelte moet bij een andere garage dan het camperstuk om het handig te houden
![]()
Het zal zeker niet voor iedereen weggelegd zijn dit heen en weer. En er zal uiteindelijk ook meer rust en regelmaat inkomen, maar voor nu is het wat het is en maak ik me er ook niet druk over. Ik kan ook wel besluiten om niet tussendoor een keer heen en weer te gaan voor 26 oktober maar dan kom ik later in november mogelijk weer klem te zitten.
Ik had mij ook kunnen voorstellen dat je het dodelijk vermoeiend vindt.
gefeliciteerd!
valt de eerste niet lekker zal ik hier moeten blijven
Maar ja niks aan te doen, uithuilen stevige pijnstilling en hopen dat het rap bijtrekt
maar de aanleiding is natuurlijk niet zo fijn.
ik kan dus alleen maar hopen dat de camper morgen weer werkende verlichting heeft waardoor tenminste na zonsondergang ook gereden kan worden. En kan ik nog net een week heen en weer voor de volgende medische periode.
een paar dingen blijven nog even in nl staan. Maar naast de donatie van mijn papa gebruik gemaakt van einde seizoen en een paar erge kneusjes die flinke liefde nodig hebben
maar gratis of voor heel weinig meemochten omdat ze anders werden weggegooid of eigenlijk aardig als kansloos verloren beschouwd werden. 

veel oude rassen ook. In Drempt, fijn tuincentrum.
Doesburg was ook een optie geweest trouwens bij t Olde ras. Een soort museum tuin met oude fruit rassen.
dat was wat minder praktisch meenemen zullen we maar zeggen. En de groninger kroon werd me geadviseerd als goede vervanger. Toen zag ik die andere staan en die is kwa drogen en bewaarappel voor mij wat handiger.
en de meeste gratis kneusjes bij een bedrijf in het midden samen met wat fruitstruikjes ook. Daar zijn de meeste gratis planten nu wel weg
we hadden best veel afspraken in een weekend gepropt en met wat zoekwerk vooraf dus meteen gebruik gemaakt voor de plantenjacht
vraag ik vaak of er iets met de prijs kan en of ze nog planten hebben staan die anders weggegooid zijn of op het punt staan weggegooid te worden. Oa bouwmarkten, welkoop, intratuin en zelfs ikea hebben meestal wel een afdankhoekje. Maar we hebben nu echt alleen tuincentra bezocht die op zichzelf staan met orginele planten en geen eenheidsmeuk. Omdat ik echt specifiek op zoek was naar bepaalde rassen en soorten.