Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:12

Moet vast goedkomen :)

Onze terugvluchten gingen gelukkig soepeler dan de heenweg laatst. Op Ulaanbaatar en Istanbul geen problemen gehad. Al was Istanbul ook redelijk druk bij de security maar we hadden 5 uur overstaptijd dus dat was geen probleem :+

Paspoortcontrole op Schiphol moesten we even voor wachten omdat het zogezegd druk was, maar eenmaal bij de controle zelf waren we er in een kwartiertje door. Koffers lagen ondertussen al op de band :)

fjordjes

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:35

Jawel was al online ingechecked maar op de app stond dat je pas vanaf 11.30 de vertrekhal in mocht maar wij gingen om 11.10 ofzo al binnen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:06

fjordjes schreef:
Jawel was al online ingechecked maar op de app stond dat je pas vanaf 11.30 de vertrekhal in mocht maar wij gingen om 11.10 ofzo al binnen.

Ik bedoelde degene boven jou, sorry had eigenlijk moeten "kwooten"

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:11

Nou, 9.30 begonnen met in de rij staan voor luggage drop-off, 10.50 was ik door de douane heen. Ik had veel erger verwacht! Wel blij dat het over is en ik gewoon rustig heb kunnen slenteren en lunchen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 12:32

Ik verheug me nu al op morgenochtend, collega en ik vliegen om 10u naar Philadelphia voor een congres voor werk. Ivm de Corona regels moeten we op Schiphol bij de balie inchecken ipv online, feest :7 De check-in gaat pas om 7u open, om 9u boarden en Schiphol voorspelt een drukke dag met lange rijen volgens de site... Ik zie ons al om 5u in de auto zitten en dan alsnog de vlucht missen :=

Gelukkig wel alleen handbagage, en nóg gelukkiger business class vliegen :) Als we op tijd in het vliegtuig komen uiteraard :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 08:12

Je zou toch zeggen dat online inchecken meer corona-proof is? }:0 Of vereisen ze voor Amerika nog vaccinatiebewijzen oid?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 08:26

Zelfs toen nog met vaccinatie- en testbewijzen kon ik gewoon online inchecken voor de USA. Lijkt mij dat het nog steeds kan? Kon de documenten gewoon online uploaden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 13:03

Wij hadden trouwens 2 weken terug ontzettend veel mensen die probeerden de rij bij de drop off van de koffers over te slaan.
Die werden echt super goed aangepakt. Even voor banketstaaf gezet voor de hele rij en terug achteraan weer neergezet

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:29

Vientje schreef:
Ik verheug me nu al op morgenochtend, collega en ik vliegen om 10u naar Philadelphia voor een congres voor werk. Ivm de Corona regels moeten we op Schiphol bij de balie inchecken ipv online, feest :7 De check-in gaat pas om 7u open, om 9u boarden en Schiphol voorspelt een drukke dag met lange rijen volgens de site... Ik zie ons al om 5u in de auto zitten en dan alsnog de vlucht missen :=

Gelukkig wel alleen handbagage, en nóg gelukkiger business class vliegen :) Als we op tijd in het vliegtuig komen uiteraard :+

Apart.. ik ben al 3x naar Amerika geweest sinds we weer mogen en heb alle keren gewoon de documenten online kunnen uploaden en inchecken.
Welke maatschappij vlieg je?

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:51

Oh, voor business class mag je de inchecktijd/bagage rij al helemaal overslaan. (Althans, ik mocht in mei een mega rij voorbij lopen was meteen aan de beurt. Bij de douane deed het poortje het niet en mocht ik wel aansluiten , maar dat was niet noemenswaardig. )

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 18:04

Ik ben gister gevlogen, meer dan anderhalf uur voor de security gewacht. Volgens mij is er geen peil op te trekken momenteel.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:27

Wat een ramp vanmiddag bij de bagage banden. Ik heb twee uur staan wachten voordat de koffers op de band kwamen. En er stonden een heleboel koffers tussen de banden in (want als een band vol ligt, komen de nieuwe koffers er niet op, dus mensen slepen met koffers zodat de band blijft doordraaien). Koffers ook op de verkeerde band gedropt, mensen zagen toevallig bij onze band hun koffer liggen. Kortom, lekkere chaos. Maar, gelukkig wel mijn koffer mee!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 11:25

Iemand die op dit moment weet hoe druk het op Dusseldorf Airport is?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 14:30

Nou, na poging -tig kon er toch online ingecheckt worden vrijdag, niks veranderd dus wat het nou geweest is? :o? Collega's hadden wisselende ervaringen met US de laatste weken, soms wel vaccinatie papieren laten zien en soms niet. Nu is er iig uiteindelijk nergens naar gevraagd, en liep alles verder ook mooi door dus 20 minuutjes na aankomst Schiphol waren we overal al doorheen :)

Was American Airlines trouwens, was verder wel prima :)

We zagen wel de enorme rij auto's richting drop off en parkeren, jeeeemig nooit eerder zo gezien! Het was ook echt wel vrij druk, wij hadden mazzel dat we idd dingen konden overslaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 02:07

Nog nooit zo snel door security gegaan :+ Zit ik dan, de winkels zijn zelfs nog niet open.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 05:46

Ben benieuwd hoe lang ik moet wachten op m'n koffer..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 06:26

Dat viel mee, liepen vanuit de gate richting de bagagebanden, zagen meteen onze koffers en konden zo weer naar buiten. Snelste keer koffers ophalen ooit!

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:15

Duurde bij ons vrij lang tot we onze koffers hadden, hebben er zeker een uur gewacht. Eerst kwamen de koffers van een andere vlucht, daarna pas van onze vlucht en ook nog als een van de laatsten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:18

Pieneappel schreef:
Duurde bij ons vrij lang tot we onze koffers hadden, hebben er zeker een uur gewacht. Eerst kwamen de koffers van een andere vlucht, daarna pas van onze vlucht en ook nog als een van de laatsten.

Ik las dat het vandaag sowieso erg druk is op Schiphol.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:25

Nou ik ben benieuwd. Zondag vliegen wij naar Canada en de app van Schiphol geeft aan grote drukte te verwachten -O-

Ik dacht alleen dat die drukte met name op de Europese vluchten zaten? We moeten in vertrekhal 3 zijn :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:35

Marjo schreef:
Nou ik ben benieuwd. Zondag vliegen wij naar Canada en de app van Schiphol geeft aan grote drukte te verwachten -O-

Ik dacht alleen dat die drukte met name op de Europese vluchten zaten? We moeten in vertrekhal 3 zijn :)

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -annuleren

Dit komt net voorbij

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:37

Wij hopen morgen te vliegen naar SanFransico ... vertrekhal 3 vanaf 11.50 inchecken. Ben als de dood voor de drukte! :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:41

welmoed__ schreef:
Marjo schreef:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -annuleren

Dit komt net voorbij

-O-

Het zal toch zeker niet zo zijn, dat de vakantie die al vanaf 2020 gepland staat, nu in het water gaat vallen door drukte op schiphol ;(

[edit] Wij vliegen dan zondag om 12.15 al, misschien helpt dat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 14:59

Amber_ schreef:
Wij hopen morgen te vliegen naar SanFransico ... vertrekhal 3 vanaf 11.50 inchecken. Ben als de dood voor de drukte! :(

Ik zou eerder bang zijn voor annuleren van je vlucht. Schiphol wil namelijk dat maatschappijen vluchten vanuit vertrekhal 3 annuleren vandaag. Dus dat zal morgen ook nog wel doorwerken....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:42

Echt ongelofelijk....
Op de dag zelf vluchten annuleren omdat je het niet aan kan.
Die extra bonus is er sinds kort vanaf op het uurloon, dat was alleen om de zomervakantie door te komen. Er is 10.000x gewaarschuwd dat het te vroeg was, dat er nog een herfstvakantie aan komt, dat mensen dan weer weglopen en elders gaan werken. Maar Schiphol verwachtte geen problemen en die bonus was niet meer nodig. Heb je dan echt zo'n plaat voor je hoofd???!!!