Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:55

Jordanië heeft een oranje reisadvies. Dat betekend dat je er dus gewoon niet heen kunt. Kan wel maar als je gerepatriëerd moet worden doen ze dat niet toch?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

purny schreef:
Jordanië heeft een oranje reisadvies. Dat betekend dat je er dus gewoon niet heen kunt. Kan wel maar als je gerepatriëerd moet worden doen ze dat niet toch?

Klopt, maar nog steeds geldt ook dan dat als jij een vlucht vanuit de EU geboekt hebt en die gaat niet door dat de maatschappij moet zorgen dat je terugkomt. Dus an sich is er niet echt een gevaar om nu vanaf Amsterdam naar Jordanie te vliegen. Er worden alleen geen pakketreizen aangeboden.
Je kunt ook nog gewoon naar Rusland hoor, via Turkije doet men dat meestal nu. Ik ken iemand die daar 2 keer per jaar nog steeds naartoe gaat (tja, zijn vrouw komt daar vandaan, dus woont er familie).

En er zijn reisverzekeringen die internationaal werken en die dus ook gelden in gebieden met een zgn. negatief reisadvies. Die kun je afsluiten als je bijvoorbeeld naar Socotra ofzo gaat. Ik volg Socotra namelijk ook omdat me dat ook zo'n prachtig eiland lijkt om eens naartoe te gaan. Het is alleen extreem duur helaas.

xxxmh

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

Boven Jordanië vliegt er niks behalve Amerikaanse vliegtuigen.Afbeelding

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:23

germie schreef:
De 12e is nog ver weg, dus hopelijk gaat het gewoon door Travel_me. Waar ga je naartoe?

Sri Lanka, ja nog wel ver weg maar tot de 6e is al bijna alles geannuleerd.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:38

germie schreef:
xxxmh schreef:

Luchtruim van Jordanië is toch ook gesloten?
En ja Jordanië is echt prachtig <3

Nee, het luchtruim van Jordanie is gewoon open. Daarom begrijp ik eigenlijk niet zo goed dat er een negatief reisadvies geldt naar dat land, maar bijvoorbeeld niet naar Egypte. Ligt daar allemaal in de buurt en Egypte grenst weer aan Israel.
Ik vind reisadviezen soms sowieso heel raar, al zul je het waarschijnlijk nooit goed doen als je ze op moet stellen. Tijdens corona was het ineens gevaarlijk om naar Duitsland of Belgie te gaan, nou, ik heb me daar geen moment onveilig gevoeld in die periode hoor. Nu is bijvoorbeeld Yucatan in Mexico geel, maar Phuket in Thailand ook. Ik voel me echter in Thailand veiliger dan in Mexico. Socotra is geheel veilig, maar omdat het onder Yemen valt is het ineens 'rood'. Maar dat is weer niet het geval in bijvoorbeeld Egypte waar men bepaalde gebieden rood gemaakt heeft. Een paar maanden geleden waren er rellen in Nepal en kon je daar geen kant op. Er werd niet gevlogen, want luchthavens waren dicht. In Nederland hoorde je er niets van en het reisadvies werd niet aangepast. En nu dus voor Jordanie wel. Dat vind ik dan wel raar ja.

En ik volg de situatie in Jordanie omdat dat land gewoon vrij hoog op mijn wensenlijstje staat om nog eens te gaan kijken. Ik wil graag Petra zien en vanuit Jordanie in de Dode Zee zwemmen.

De 12e is nog ver weg, dus hopelijk gaat het gewoon door Travel_me. Waar ga je naartoe?

Socotra staat echt heel hoog op mijn lijstje. Lijkt me zo prachtig. Wel heel erg duur om heen te vliegen.
Jordanië is inderdaad prachtig, en Dubai vond ik ook leuk voor een keertje. Maar ik vind eigenlijk al mijn reizen geweldig

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:41

Gaaf Travel_me. Hopelijk gaat het door. Vlieg je met een tussenstop in het Midden Oosten?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:38

Ja in Doha, anders was het ook geen probleem geweest. Met Sri Lanka is natuurlijk niks aan de hand :)

Ondertussen maar wel aan het rondkijken voor andere opties.. Ben sws nog opzoek naar een gave reis in het najaar, maar er zijn zoveel keuzes haha, alleen veel landen niet de beste reistijd. Dus mocht iemand nog een top tip hebben... Ik hou vooral van natuur, maar een mix met cultuur en niet te toeristisch.. Wel al best wat gezien, dus valt ook wel veel af.

Wel voor dit najaar of volgend jaar ideeën voor de Pantanal, maar te schijterig om in mn eentje met de auto daarheen te rijden haha :) Blijf stiekem een watje

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:55

Sulawesi? Mooie natuur, zowel boven water als onder water en ook veel cultuur.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Pantanal is prachtig en is prima zelf te rijden. :j
Najaar is het betere seizoen denk ik, dat is het droge seizoen. Hoewel toen ik er was (september 2007 al weer) er veel branden waren, vooral het stuk waar we met de trein doorheen reden richting grens van Bolivia.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

Neonlight schreef:
Pantanal is prachtig en is prima zelf te rijden. :j
Najaar is het betere seizoen denk ik, dat is het droge seizoen. Hoewel toen ik er was (september 2007 al weer) er veel branden waren, vooral het stuk waar we met de trein doorheen reden richting grens van Bolivia.

Waarom las ik eerst prenatal :')