USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:19

Geniet nog van je laatste dag.

Vanmorgen met pijn in het hart een reisje naar LA afgewezen. Ga het gewoon niet redden om een paar dagen weg te zijn deze week.

Als compensatie maar even bezig geweest met onze reis van volgende maand naar Florida. Super fijn hotel gescoord via Hotwire voor ons nachtje in Orlando. Toch weer fijn om €43 te betalen ipv €145. En net nog een fijne groupon gekocht om te eten. Kennedy Space Center is ook gereserveerd dus ik ben er al bijna klaar voor.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 21:35

Leuk Katja, dat scheelt idd een hoop geld!
Jammer van LA maar dat reisje komt vast nog wel een keer voorbij ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 02:45

Dag 8 en 9: WTC Tribute center en Six flags.
Gister ben ik naar het WTC tribute Center geweest waar er verhalen werden verteld van mensen die de crash hebben overleefd. Ik had dit deel nooit eerder gezien en vond dit erg indrukwekkend. Er waren hier ook andere dingen te zien zoals een boardingpass van United 93 en een stuk raam van een vliegtuig. Je kon ook op een papier schrijven wat je gedachtes waren toen der tijd met 9-11 en wat je gevoelens zijn. Een jongen had geschreven dat hij toen der tijd met vrienden op vakantie was daar en dat hij de enige was die is overgebleven van de drie. Ook was iemand op dat moment later, ze zou gaan eten in het restaurant van de Twin Towers maar had het niet gered omdat ze aan het hardlopen was. Daarna ben ik een salade gaan eten bij Chopped en heb de hele dag geen honger meer gehad.
Vandaag ben ik naar Six flags geweest. Je kunt bij Port Authorithy een kaartje kopen waardoor je praktisch voor niks met de bus mee kan. Het is ongeveer een uur en 3 kwartier rijden vanaf Manhattan. Er is een attractie sinds dit jaar en dat is Safari Outdoor. In een jeep ga je langs allemaal wilde dieren zoals tijgers, leeuwen, beren, kangaroes en giraffen. Als je geluk hebt komen de giraffen zelfs in de jeep kijken. Ik heb ook de giraffen gevoerd en daar zijn onwijs mooie en leuke foto's van genomen. Het was erg druk vanwege halloween en rond 6 uur ben ik weer terug gegaan.

Morgen vlieg ik terug naar Amsterdam en ik lees net dat het gaat stormen...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 12:23

Dat zal idd wel indrukwekkend geweest zijn, al die persoonlijke verhalen. Het komt dan wel heel dichtbij.

Het stormt hier idd behoorlijk!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:45

Hallo, mag ik mij melden? Mijn broer en schoonzus wonen in Canada, Calgary en die ga ik opzoeken in het voorjaar. Maar ik wil het graag combineren met een stedentrip Washington en misschien Seattle. Ik zal hier voornamelijk meelezen voor tips en omdat ik het gewoon leuk vind om iedereens verhalen te lezen. :D
Mijn broer en schoonzus willen volgend jaar ook nog een trip naar Miami (heeft mn broer gewerkt), LA en omgeving en New York doen en dan ga ik ook mee. :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:50

Bedoel je Washington DC, als je zegt Washington?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:51

Ik ging ook net zeggen, Washington DC of de staat Washington?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:53

Oh haha ja ik bedoel de stad! :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:54

Stedentrip zal wel DC zijn :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:56

@Katja, ja ik vroeg het me af.. omdat DC en Seattle nu niet bepaald in de buurt liggen. :D

Leuk! DC is mooi :j Als je tips of tricks wilt geef je maar 'n gil, of thee wilt drinken. :P

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:58

Ligt dat zo ver uit elkaar? Het leek me wel vrij dicht in de buurt :+ Note; ik ben nog nooit in de USA geweest, dat is wel te merken :')
Maar dan was ik ook van plan om te vliegen. Maar ik denk dat ik dat over sla, gezien ik ook nog naar Vancouver wil.

Haha is goed Nagini, ik heb al veel gelezen en het lijkt me echt een fantastische stad. :D Ik wil graag alle musea zien. Alleen, is daar genoeg afwisseling in of word je dat na een paar dagen zat?
Ik wil ook graag nog buiten de stad wat dingen zien, maar hebben ze überhaupt NP's? Heb wel gelezen over het park met watervallen..?
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 27-10-13 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:59

DC ligt ongeveer aan de oostkust in het midden.
Seattle ligt in het puntje van de westkust helemaal bovenaan. :P
Het is zo'n 6 uur vliegen vanaf hier = DC.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:00

Owww das nog best ver.. die valt af. :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:01

Seattle ligt in de staat Washington. Misschien dat je het daarmee had verward. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:02

Vancouver - Seattle is prima met de bus te doen, kost je $29 en je bent 3 uurtjes onderweg. Goedkoper en makkelijker dan vliegen :)

Vancouver is overigens geweldig <3 Ik heb er 5 maanden gewoond en ik wil echt snel nog een keertje terug!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:03

Oke, nu voel ik me echt superdom. :') Ik had gekeken naar Washington omdat het vrij dichtbij Calgary ligt. Op Google Maps kon ik de stad al niet vinden, maar ik dacht; whatever! Iemand zei al dat het zo dichtbij New York ligt. Nog ging er geen lampje branden.
En nu jullie erover beginnen, zie ik pas waar de stad ligt. _O-

Jullie mogen lachen. :')

Oh dat is wel een goede Yasmine! Is het makkelijk om via land dan de USA binnen te komen, qua visa?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:05

Ik heb even een uitleg nodig over NP's ? :P

Jij bedoelt denk ik Great Falls. Dat is inderdaad een stadje. Vanuit mij is dat zo'n half uur rijden. :j
Ik ben er nog niet geweest overigens. Is me nu te koud :')

En buitenstad kun je Arlington in gaan. Je hebt Arlington Cemetery en het Pentagon. Al kom je daar héél moeilijk binnen als toerist zijnde denk ik.

Als je 'n uurtje verder rijdt kun je naar Baltimore. Ook een leuke stad :j

*edit; Oja, je vraag over museums. Ligt eraan hoe graag je museums bezoekt. :')
Ik ben snel verveeld.. maar je kan er elke dag wel ééntje doen denk ik en dan heb je nog niet alles gezien. :P
+ Alle monumenten etc.
Laatst bijgewerkt door Nagini op 27-10-13 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:06

Ik vind via het land Amerika binnengaan veel minder stresserend dan via de luchthaven. Daar word je vaak ondervraagd alsof je een moordenaar bent, maar met de auto de grens over gaan heb ik een paar keren gedaan toen ik in Vancouver woonde en dat was veel rustiger en makkelijker :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:08

Oh sorry, National Parks. Ja de Great Falls bedoelde ik!

Baltimore ken ik alleen van de film Hairspray, maar is dus wel een aanrader?

Beetje jammer dat ik door mijn geweldige topografie, mn reisschema moet aanpassen. :')

Dat klinkt inderdaad wel een stuk relaxter Yasmine, ik ga zeker wat meer lezen over Seattle. :j

/edit; Ja precies Nagini.. ze lijken me allemaal erg leuk, maar ik loop er ook altijd met een half uur doorheen en dan ben ik er klaar mee. :') wil iig naar het national museum of American History, het Smithsonian en de monumenten.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:11

Klopt yasmine, kom je via de luchthaven binnen wordt je al direct als crimineel bekeken...via de weg, met auto, gaat een stuk relaxter! Het aller relaxed oversteken vonden wij via de boot vanaf sidney naar anacortes!
Overigens is seattle ook een hele leuke stad hoor, als je tijd hebt, ga met de ducktour mee, die is hilarisch! Of een whalewatch tour.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:12

Klinkt goed Eponine! Hoelang zouden jullie aanraden voor Seattle? Ik ga dan in m'n eentje en het handigst is denk om weer terug te rijden naar Vancouver en vandaar weer terugvliegen naar Calgary.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:13

Baltimore vind ik gezellig. Je kan langs de haven lopen en daar zijn vrij veel restaurants en pubs. :j

Er is overigens ook the National Aquarium! Ik moet 'm nog bezoeken maar zou goed moeten zijn. :D
En je kan er best leuk winkelen. Little Italy vind ik ook leuk daar. Allemaal best leuke italiaanse restaurantjes die ook best wel écht italiaans aan doen. :D

Over via land binnenkomen weet ik niet, maar ik had denk ik een héél relaxte doaunier.. We hebben zelfs grapjes gemaakt over bier drinken met Obama. :')
Dus, dat is voor ieder verschillend denk ik.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:17

Leuk leuk, ik ga alle tips onthouden. :D Duurt helaas nog wel even voordat ik wegga. Maar het is nu zó koud al in Calgary, daar ga ik echt niet heen!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:19

Wij zijn in de zomer geweest in seattle, en hadden er makkelijk een dag of drie vier kunnen vullen denk ik, maar ik weet niet hoe het in de winter is? Of heb ik ergens gemist wanneer je gaat? Voor indrukken loont het zich om even op youtube te kijken hahaha! Tussen vancouver en seattle, heb je de north cascades, daar komt tegenwoordig weer de wolf voor. En voor orca tours kun je vertrekken vanuit vancouver en seattle, of oversteken naar vancouver island.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:22

Wij gingen afgelopen zomer van san juan naar sidney, vancouver island. Vraagt de douanier wat we in onze koelbox hebben (wij kamperen altijd) zegt mijn vriend " o, just coke" waarop de man zegt " i hope you mean coca-cola" hahaha, gelukkig een canadese douanier, want ik denk dat de amerikaanse collega hier niet had kunnen lachen!