Jee wat heftig Renee. Hopelijk kan het veulen zonder zijn mama.
Leuke foto's van de kittens en Scotch. Puk doet me zo denken aan de kat van mijn broer. Echt een monster is dat, en Puk heeft dezelfde duivelse blik. Misschien een zwarte poesjes ding.
het veulen staat nu op water en alfa alfa. We hebben haar uiteindelijk gisteren in een box gekregen door middel van zipper voor te laten gaan. Ze had al afscheid van Baby kunnen nemen, denk dat ze wist dat ze dood was. Na wat stoeien, duwtjes geven etc ging ze uiteindelijk de stal in. Ze is 1 x tegen de deur gesprongen, maar sindsdien was ze heel kalm... Ze doet het wonderbaarlijk goed voor een veulen dat net haar moeder verloren is...
Bij ons was het veulen amper 3 maand toen de moeder overleed. In het begin was het wat moeilijk, maar uiteindelijk is het veulen uitgegroeid tot een mooie en gezonde merrie.
Zo'n verlies is nooit leuk, maar ze hebben in ieder geval nog een mooi kind van deze merrie
dit veulen zou morgen 2 maanden worden... Het is gewoon zo sneu. Ze blijft nu roepen naar haar moeder, heb haar een tijdje op haaar kont gekrabd, maar ja, ik ben natuurlijk niet haar moeder. Misschien dat ik even een ander paard ernaast moet zetten, ze staat nu helemaal afgezonderd van de rest
Ik dacht ook dat dat misschien een eventuele oplossing is, maar dit veulentje was al wel een zwakkelingetje in het begin, dus weet niet hoe dat gaat uitpakken..
Ik zou kijken of er een lieve merrie is die interesse heeft in veulentjes. Wij hebben een 2 maanden oud moederloos veulen op stal gekregen en die hebben we bij de moeder van Burberry gezet, gaat super. Ze geeft wel geen melk, maar beschouwt het wel degelijk als 'haar veulen'.
Maar ook merrie's die nooit een veulen gehad hebben, kunnen een veulen wat niet van hun is, heel goed accepteren
Anoli
Geplaatst: 12-07-12 16:53
lifaya schreef:
Ik dacht ook dat dat misschien een eventuele oplossing is, maar dit veulentje was al wel een zwakkelingetje in het begin, dus weet niet hoe dat gaat uitpakken..
Ik zou het denk ik wel proberen hoor
Bij ons werd het veulen er rustig van, en deed gewoon mee met het kudde gedrag zeg maar... Slapen, spelen, eten etc... met de andere veulens...
We houden het veulen voorlopig toch in stal... Het probleem is dat de rest van de veulens niet goed in hand zijn, dit is de enige die dat nog wel was , en we zijn bang dat we haar uiteindelijk niet meer te pakken kunnen krijgen omdat ze natuurlijk geen moeder meer echt volgt hier staan de fokmerries met veulens echt op een grote weide, genoeg voedsel (hebben balen alfa ) en drinken, maar weinig menselijk contact.
Morgen gaan we naar een countyfair / rodeo in Cheney en naar de Palomino show in Kingman. We moeten even kijken hoe we het allemaal gaan indelen. Paarden krijgen in elk geval voldoende eten en drinken omdat we pas heel laat thuis zijn. Ik zal mijn camera helemaal op moeten laden en ik zal natuurlijk mijn kaartjes leeg moeten maken Weet nog niet wat ik aan ga doen, ik heb gisteren een heeeeeel leuk jurkje gekocht, maar of dat nou zo handig is op de show weet ik niet want we moeten wss ook wat helpen
Foto's van vandaag:
en de grijze kitten ook nog op de foto weten te krijgen!
Mooie foto's renee, zou bijna aan je willen vragen of je er eentje voor me mee wil brengen Maar laat ik dat maar niet doen, daar zal Jackie niet echt blij mee zijn...
Ekeif96
Geplaatst: 13-07-12 08:47
Wat een mooie foto's weer!
Veel plezier bij de rodeo en de palomino show. Kan je niet meerdere kleren meenemen? Die cowboys willen jou natuurlijk wel in een jurkje zien op de rodeo!
Zo, ik ben eindelijk in bed, tis 01:00 nu We zijn vandaag naar een show in Kingman geweest en een countyfair/rodeo in Cheney! Was een latertje, om 12 uur waren we thuis, moesten alle paarden nog buiten zetten en voeren alles heel vlug gedaan en half 1 waren we eindelijk in huis heb ook erg gave foto's van het bullriden enzo, erg cool was het Wel wat ongelukken gebeurd, met de cowboys uiteraard. trappen in de rug, arm enzo... We hebben voor de rodeo een gigantische regenbui over ons heen gehad met onweer, echt supercool was dat alles was dus lekker vies en blubberig
Het veulen heeft haar alfa én graan opgegeten! Ze doet eht goed. Heb meteen een nieuwe plak alfa en graan gegeven. Ook weer water bijgevuld. Ze doet het eigenlijk erg goed naar omstandigheden!