USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:12

purny schreef:
Ik ben op de weg naar NY gefouilleerd en ik moest allemaal vragen beantwoorden. Laten we hopen dat het dit jaar meevalt :D

Dat hadden wij in december ook. Hier in Nederland bedoel je toch? We moesten allerlei vragen beantwoorden zoals hoe lang we al vriendinnen waren en wat we in NY gaan doen. Het zijn gewoon vragen die ze moeten stellen en die je eigenlijk niet fout kan beantwoorden. Gewoon netjes antwoord geven en je braaf laten fouilleren.

Nederland is het schoothondje van de USA en gaan daarom in die achterlijke voorschriften mee, DL bv doet dat niet.

Yasmine

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:15

Gefouilleerd werden wij het eerste jaar dat we terug naar Amerika gingen (2002) maar dat was natuurlijk net na 9/11. Hier in België wordt het niet meer gedaan, na 2002 hebben we het nooit meer gehad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:25

Ik heb nog een tegoed bon van het GWK liggen waarbij ik geen provisie hoef te betalen en ik wil het gewoon rustig aan beginnen om in huis te hebben. En ik werd idd op Amsterdam gefouilleerd. Toen pakte ze er maar een aantal mensen uit. En dat apparaat ging ook af bij mij...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:30

Dus in Nederland begint het gezeur eigenlijk al? :))

EvaCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:36

Ja, inderdaad. Maar je hoeft je echt niet zo nerveus te maken hoor. Laat het gewoon over je heen komen, dan komt alles goed. Het is wel handig om in Amsterdam al je verblijfadres binnen handbereik te hebben, want daar vragen ze ook waar je verblijft en dan moet je echt met een adres over de brug komen.

Bij de douane in NY was het voldoende dat we zeiden dat we een weekje vakantie kwamen vieren en in een hotel verbleven. Maarja, waarschijnlijk hadden wij gewoon een aardige vent. Hij maakte ook gewoon een "mooi weer" praatje met ons.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:40

in nederland moest ik alleen de vrage beantwoorden:
heb je zelf je koffer in gepakt, weet je wat erin zit, heeft er nog iemand anders iets in je koffer gestopt nadat jij hem hebt gepakt, alle spullen die erin zijn, zijn deze in eigendom van jezelf?
dat soort vragen, en daarna door die bodyscan...

vroegen geen adres of wat dan ook

ik zie het niet als gezeur is alleen maar voor de veiligheid.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:20

Haha ik wordt meestal gefouilleerd als ik naar Ierland of Engeland ga. Daar zijn ze veel strenger vind ik! En ik moet daar ook altijd mijn schoenen uit trekken :D .
Bij mij gaat meestal het poortje af, dat zal er ook wel mee te maken hebben :j .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:30

In Brussel deden ze enorm moeilijk over het zelfgemaakte documentje wat ik bij me had. Ik had de hele reis zelf gemaakt. En dus een lijstje gemaakt met adressen van hotels die we gereserveerd hadden. Een beschrijving waar we van dag tot dag heen reden en de mailtjes van de hotelcommunitactie erbij.
En dat vonden ze dus een heel erg verdacht document. Zo verdacht dat er eerst over gediscussieerd moest worden of we het wel mee mochten nemen.

Volgende keer stop ik dat maar in de ruimbagage :(

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:12

Dat is wel vaag zeg. Ik heb ook al zo'n lijstje gemaakt met overnachtingen van dag tot dag, cancellation policy erbij en de kosten. Zo vreemd is dat toch niet? Ik neem ook nog alle confirmations mee, omdat je die vaak weer in de hotels nodig hebt. Vage lui, die douaniers.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:14

Heel vreemd inderdaad, Scum. Wij vliegen altijd vanuit Brussel en hebben ook altijd zo'n papier bij ons en daar werd nooit moeilijk over gedaan.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:58

De grens moet je gewoon rustig ondergaan. Ik heb nergens problemen mee gehad, gewoon rustig blijven, niet liegen, want dat hebben ze heeeeel snel door!

Tas pakken doe ik altijd een avond van tevoren, anders wordt het een chaos bij mij!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:22

LuvdaTossa schreef:
De grens moet je gewoon rustig ondergaan. Ik heb nergens problemen mee gehad, gewoon rustig blijven, niet liegen, want dat hebben ze heeeeel snel door!

Tas pakken doe ik altijd een avond van tevoren, anders wordt het een chaos bij mij!

Beetje catch 22 in dit soort situaties; je mag niet liegen, maar werken tegen kost en inwoning onder ESTA is streng verboden, dus als je dat zegt word je linea recta terug gestuurd ...

HCRanch, ja leuk! 8-) Ik stuur je even een pbtje.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:25

Niet helemaal de waarheid vertellen valt niet perse onder liegen imo :P Helemaal bij Amerikaanse douane. Een beetje er omheen gaan, maar niet ronduit écht iets anders vertellen. Leugenaars zijn te herkennen voor douane beambten.

In geval van werken op de ranch zou ik zeggen dat ik vrienden op zou gaan zoeken en als je uit de stad komt dan opladen op het platteland en lekker gaan vissen, paardrijden en andere leuke dingen die je gaat doen.

Edit en dat je bijv gaat rondtrekken in de omgeving (te paard) en de plaatsen opnoemen die je aan wilt doen. Toen ik vertelde wat we wilden bezoeken was het snel gedaan met de ondervraging en wenste de beambte ons veel plezier.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:32

Weetje wat het is, het is niet echt werken, meer helpen, want we draaien wel mee in het gezin en gaan ook echt de toerist uithangen :)) Dus wat dat betreft is het niet liegen. Maar ik begrijp wel dat ik het woord paard beter niet kan laten vallen? :') Ik wil in elk geval wel wat van de omgeving zien maar weet bij god niet hoe het allemaal heet :')

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:36

Kun je toch al opzoeken in Nederland?

Probeer zo dicht mogelijk bij de waarheid te blijven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:37

Probeer ik inderdaad :j

Ik ga idd even kijken wat er allemaal in omgeving Lewis te vinden is :))

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:47

Neem ook het adres mee waar je gaat verblijven!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:50

Dat sowieso :j

Oef, kans dat ik ondervraagd word is groot :') ik verblijf namelijk best lang, en dan krijg je vragen als "hoe kan je zo lang niet werken" etc :') Nou ik heb geen inwoning en kost te betalen omdat ik bij vrienden ben en ik heb geld bij elkaar gespaard met mijn laatste baan waar ik geen contract voor kreeg helaas. Dit is ook de reden van mijn langere verblijf omdat ik goed wil nadenken over of ik een studie wil gaan volgen of een baan.... Is compleet de waarheid, maar doen ze daar moeilijk over? 85 dagen is een hoop := Ik hoop gewoon echt niet dat ik dichtsla... Ik zeg van te voren wel dat ik nog nooit eerder ondervraagt ben (en in amerika ben geweest) en het best spannend vind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:00

NIet vergeten om dan ook in snikken uit te barsten met van die lange halen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:04

Komt dat niet verdacht over? :')

Ik ben wel een klein meisje van 1.60 :') misschien dat ik er minder schuldig uitzie dan

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:04

Als ze vragen hoe lang blijf je? Dan kun je gerust een paar weken zeggen. Dan geef je aan dat je daar tot rust wilt komen om te denken over een nieuwe studie in Nederland. Volgens mij moest ik ook doorgeven toen welk werk mijn ouders deden. En wat ik ging doen als we thuis zouden komen.

Rustig blijven en als je het niet goed verstaat dan zeggen dat je de taal nog niet zo goed spreekt en vragen of ze het langzaam kunnen herhalen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:06

Maar ze zien toch aan mijn ticket dat ik 85 dagen in Amerika verblijf? :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:07

Manmanman, wat ben ik eigenlijk een zeikerdje :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:08

Gewoon een laag uitgesneden shirt aandoen en voorover leunen :')
Dan horen ze niet eens meer wat je zegt hahaha
(moet je wel even de leuke douane beambte uitkiezen natuurlijk :') waarvan je verwacht dat ie op vrouwen valt :D )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:09

vuurneon schreef:
Gewoon een laag uitgesneden shirt aandoen en voorover leunen :')
Dan horen ze niet eens meer wat je zegt hahaha
(moet je wel even de leuke douane beambte uitkiezen natuurlijk :') waarvan je verwacht dat ie op vrouwen valt :D )

Hmmmm... is ook een goeie, heb een cub D <<) }>