Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:26

Ik ga zo van Groningen naar Amsterdam en daarna gelijk door naar Hoogkarspel. Morgen weer terug.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:36

nathalie_v schreef:
pff ben vandaag vanaf harderwijk naar goes (nah ja dat was de planning)
Werd er dus in de trein van utrecht naar rotterdam gezegd dat ik om moest rijden via denhaag. Dat niet gedaan en in gouda uitgestapt.
Daarna wel een trein naar rotterdam (sprinter) en van rotterdam overstappen naar Roosendaal en toen wou ik overstappen op die naar vlissingen...
Had alle tijd (nog 5 minuten) en deed op het gemakje.
Ik wilde de trein in stappen... en kwam tussen het perron en de trein terecht.
Had gelijk veel pijn in mijn knie en kon hem niet meer buigen of strekken van de pijn...
Uiteindelijk naar het ziekenhuis gebracht en daar foto's gemaakt, gelukkig niets gebroken! Nu verplicht rust en volgende week terug (wel een ander ziekenhuis, dit was mij iets te ver weg)..
Nou ik bedenk me nog maar eens voordat ik de trein in stap haha
Maar het personeel van de NS was wel ontzettend vriendelijk!! echt top!!

Mag ik even binnen vallen ?
Per toeval kwam ik dit topic tegen en dacht aha mede 'lotgenoten'
Ik ben vorige week woensdag van sas van Gent op de bus gestapt richting Goes en daar de trein naar Harderwijk geweest..
Ik vond het dood eng.. In Goes ging het nog 2 sporen kan niet missen.. Rotterdam een prachtige lange gang waar alles duidelijk staan aan gegeven maar dan komt Utrecht dat was een ware hel ;(
Mijn trein had ook wat vertraging maar heb gelukkig maar een half uurtje moeten wachten..
Toen ben ik in de avond terug naar hui gegaan vanaf Nijkerk om 17:30 en was pas om 23:00 uur thuis, gelukkig geen gekke vertragingen en de terug weg was aanzienlijk makkelijker..

Nu ga ik dinsdag terug richting die kant en ben weer van plan een papier uit te printen welk spoor welke trein en welke tijd ik moet hebben.. Maar maak me nu al druk om Utrecht zit daar wel een volgorde in?

Groetjes Daphne

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:05

Jij gaat dinsdag van harderwijk naar zeeuws-vlaanderen??
Om kwart voor heb ik de trein genomen in harderwijk.
Let wel op dat je soms in goes bijna een uur moet wachten, het uiterste dat ik weg ging was kwart voor 5, dit omdat ik dan niet moest wachten, een uur later was dit wel zo, snap je hem nog hahaha
Ik heb het zo gedaan:

station harderwijk spoor 2 (richting utrecht Centraal) station utrecht spoor 2 (stoptrein)

station Utrecht spoor 8 (richting Rotterdam Centraal) station Rotterdam spoor 14b

Station Rotterdam spoor 6 (richting Vlissingen) station goes spoor 1

En dan de lijn 20, maar die weet je wel te vinden hé :P

Ja utrecht is inderdaad een hel! Maar als je weet welk spoor je moet hebben, en je kijkt goed naar de borden is het te doen (tenminste dat heb ik ervaren vrijdag!)
Rotterdam vond ik echt niet fijn om te lopen!! Denk dat ik toch echt een meisje van het platte land ben, en die grote stad vond ik dood eng zag volgens mij vele mensen voor crimineel aan :+
Ben gewoon niets gewent haha!!
Als je nog vragen heb hoor ik het wel! Ben inmiddels wel ervaren!
En oh ja stap wel in de trein,,, en er niet naast :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:17

Utrecht heeft zeker volgorde maar er missen paar sporen. (6 en 13 zijn er niet, correct me if i'm wrong.).
Ik weet nog wel dat toen ik 10 was ik alles groot, eng en onoverzichtelijk vond. Maar nu vind ik alle stations overzichtelijk en duidelijk (behalve Zwolle maar daar schijnt er verandering in te komen :P )

Als je vaak met treinen reist, wen je al gauw aan de stations/mensen etc.
Papiertje met tijden/sporen meenemen is altijd handig, dat doe ik nog steeds als ik eens op een onbekende traject moet reizen (vooral als ik naar zuiden ga). Heb nu een NS-app op mijn foon, superhandig! (Hoewel soms kloppen de perrons niet, maar van de meeste stations weet ik inmiddels wel van welke spoor treinen naar bijv Breda vertrekken :P )

Ik zit nu in trein van Groningen richting Schiphol, met wifi, zit nu dus lekker op laptop te bokken :P In Amersfoort overstappen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:24

Ja MoonChloe je hebt helemaal gelijk, hoe vaker je met de trein reist hoe meer je het door begint te krijgen hoe het allemaal werkt.
En zeker als leek die uit de polder komt (bij wijze van... :P ) is het echt gigantisch wennen!

Amersfoort vind ik wel een gemakkelijk station. Misschien omdat ik er nu heel wat keren ben geweest?

Maar ik zou niet weten Utrecht wat mist... niet op gelet :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:31

Ik kom van platteland maar ik ben zowat opgegroeid in Amsterdam en Groningen (school). Toen ik 10 was werd ik altijd gebracht/opgehaald op de begin/eindpunt, Hoorn - Amsterdam Sloterdijk, toen nog 5 haltes :=

Amersfoort is idd heel gemakkelijke station, overzichtelijk en duidelijk :D

Heb net even gegoogled en zie zoiets als dat perrons 6 en 13 niet bestaat maar de sporen wel (13 loopt tussen 12 en 14 en is voor goederentrein, aldus iemand op fok)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:35

Ik moet zeggen na een tijdje weet je op Utrecht CS de weg wel. Ik vind het ook schelen of je 's avonds laat de trein daar hebt of overdag als het druk is.
Perron 6 bestaat niet en volgens mij 10 en 13 en 16&17 ook niet.
Ik begin nu wel beetje logica te zien in Utrecht al blijven er uitzonderingen en met storingen weet ik het ook nooit. Vrijdag stond de trein naar Nijmegen op spoor waar normaal die naar Schiphol komt, maar ja, die naar Schiphol reed weer eens niet.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:41

Haha ja dat kan ook nog..
Ach zolang je weet welk perron je moet hebben!

Ja ik woon nu ook voor school 'in de bewoonde wereld' genaamd Barneveld. (oké ik beken.. ik woon nu echt in de polder 5kilometer buiten barneveld :+ ) maar ik heb nu wel meer te maken met de trein!

Het eerste echte station voor mij was amersfoort en vond dat goed te doen!

Ja heerlijk hé internet in de trein! Zo gemakkelijk! Was teleurgesteld dat er in veel treinen geen internet was

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:44

Het is voor het eerst dat ik met laptop zit te internetten in een trein. (Nu een stop bij Hoogeveen :P )
Anders zou ik lekker een boek lezen (Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen). Moet zometeen toch afsluiten, accu houdt het niet lang :P (misschien nog 30 min :P )

Morgen ga ik zonder laptop terug naar Groningen, dan moet ik het hebben van mijn foon :P

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:46

aah je hebt op je telefoon ook nog internet! Dat moet te doen zijn!! Jij reist ook wel verre stukken!!

Nah lekker toch internet! Een boeklezen kan op de terug weg alsnog!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:54

Tja, woensdag weer van Groningen naar Amsterdam en dan ben ik er ook echt klaar mee :D Dan kom ik niet verder dan Utrecht/Hoorn vanaf Amsterdam :P Vorig week ook nog Groningen-Utrecht-Groningen gedaan. (en met auto Groningen-Havelte en Groningen-Ommen gedaan.)

Ik had, voordat ik wist dat ik op katten zou passen in Groningen, mijn broertje aangeboden dat ik hem zou ophalen van Lowlands op zondagavond. (Mams en paps vertikken het om hem op te halen en hij moet morgen echt naar school := ) Maar toen werd er mij gevraagd of ik 3 weken op iemand haar katten zou willen passen. Was al eeuwen niet in Groningen geweest (heb er 5,5 jaar doordeweeks gewoond), dus gezellig.. Maar was helemaal vergeten dat ik mijn broertje moest ophalen maar ja belofte maakt schuld... := Dus vanavond nog even Hoogkarspel-Biddinghuizen met auto :P

Ennnnnnnnn wij naderen Meppel!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:02

Ik ga van zeeuws Vlaanderen richting die kant :) weet nog niet waar ik moet uit stappen eigenlijk, ik zal vanavond even reageren zit nu op mijn iPhone

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:32

goes spoor 2 (IC richting Amsterdam) Rotterdam CS spoor 9
Rotterdam CS spoor 14 (IC richting Leeuwarden) Amersfoort CS spoor 2
Amersfoort CS (stoptrein richting zwolle) Harderwijk

(het spoor in rotterdam kan nog wel eens wisselen zeker als je op een ander uur gaat)

zo beter? :P
Nog vragen haha

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:18

In de avond was Utrecht inderdaad beter te doen, enge mensen ben ik toch niet tegen gekomen heb juist met veel mensen lopen kletsen die ik helemaal niet ken :') Maar zo verstrijkt de tijd tenminste, ik ga wel een boek meenemen aankomende Dinsdag dat scheelt denk ik toch wel !

Dankje, Goes is geweldig makkelijk was de vorige keer ook al spoor 2 :')

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:34

Nou daphne in goes is spoor 1 vlissingen en spoor 2 altijd richting brabant.. Niet te missen dus :P

Nou ik moet wel zeggen bij mij zaten 2 mensen in de trein die ook uit moesten stappen in Gouda en een trein later moesten pakken om dan opeens wel naar rotterdam te kunnen (er was ergens iets defect..) en daar heb ik nog wel mee gepraat.

Maar in Rotterdam voelde ik me echt niet op mijn gemak! :o

Vergeet je muziek niet! Dat is ook erg prettig (1 oortje in,, anders weet je niet meer waar je bent haha)

Succes!!

(ik word dinsdag lekker gebracht naar Barneveld... even geen trein meer voor mij!)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:40

nathalie_v schreef:
Nou daphne in goes is spoor 1 vlissingen en spoor 2 altijd richting brabant.. Niet te missen dus :P

Nou ik moet wel zeggen bij mij zaten 2 mensen in de trein die ook uit moesten stappen in Gouda en een trein later moesten pakken om dan opeens wel naar rotterdam te kunnen (er was ergens iets defect..) en daar heb ik nog wel mee gepraat.

Maar in Rotterdam voelde ik me echt niet op mijn gemak! :o

Vergeet je muziek niet! Dat is ook erg prettig (1 oortje in,, anders weet je niet meer waar je bent haha)

Succes!!

(ik word dinsdag lekker gebracht naar Barneveld... even geen trein meer voor mij!)

Ik had woensdag dat ik vertraging had richting Utrecht was iets met het station, dus de trein gemist (stoptrein) zegt zo'n treinmeneertje tegen mij dan moet je deze sneltrein pakken die haalt de stoptrein in.. Dus ik zit daar hoor ik opeens een oproep dat de trein richting Rotterdam Centraal ging.. Uhmm NEE daar kom ik net vandaan :') Dus ik rennen laat ik zo mijn drinken liggen.. ;(
Uiteindelijk de goede trein gevonden en ingestapt.. Was de planning dat ik 11:10 aan zou komen maar werd 11:36 dus dat valt reuze mee..

In Rotterdam heb ik vele gezellige gesprekjes gehad, een bruin jongentje kuste zijn vriendinnetje gedag en toen zei ik net iets te hard.. Vervelend is dat hé :Y)
Daar heb ik dan nog een poos mee staan kletsen..
In de trein richting Harderwijk met een vrouw met haar kinderen en een oma en haar kleinkinderen lopen kletsen, de oma deed fietsen en had zo'n stempelkaart mee vanuit Spanje, de moeder had een zielig verhaal over een vriendin haar dochter die steeds hoofdpijn had en toen gingen ze vrijdag naar het ziekenhuis en zaterdag wisten ze dat het meisje nog maar 2 maanden te leven had..

Ik heb met chinezen proberen communiceren maar dat ging niet zo lekker :')
Ik heb nog spelletjes gespeeld op een Samsung Galaxy van iemand die ik niet ken :') En ik verbeterde zijn Highscore ! Was fruitjes snijden was erg leuk :j

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:49

Hahaha je bent dus echt druk bezig geweest in de trein!! hahaha geweldig!
Maar je bent dus vrijdag van harderwijk naar goes gereisd? Hoelaat had je de trein in harderwijk?

Nee die chinezen dat gaat niet zo gemakkelijk :P
Dat je zomaar een telefoon in je handen kreeg!! Dat zou bij mij dus niet doorgaan hé :o

Maar het is inderdaad wel eens gezellig als je met iemand kan praten in de trein!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:52

nathalie_v schreef:
Hahaha je bent dus echt druk bezig geweest in de trein!! hahaha geweldig!
Maar je bent dus vrijdag van harderwijk naar goes gereisd? Hoelaat had je de trein in harderwijk?

Nee die chinezen dat gaat niet zo gemakkelijk :P
Dat je zomaar een telefoon in je handen kreeg!! Dat zou bij mij dus niet doorgaan hé :o

Maar het is inderdaad wel eens gezellig als je met iemand kan praten in de trein!

Hij bood het zelf aan :')
Hij zat zo'n beetje te spelen en hij douwt dat ding in mijn handen en daar ging ik fruitjes kapot snijden :j
Ik zal dan ook helemaal niet met een telefoon er van door rennen..

Het was Woensdag maar ik ben dus van Goes naar Harderwijk gegaan en van Nijkerk naar Goes :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:19

Ben nu in Utrecht maar heb besloten door te rijden tot Amersfoort omdat dat een makkelijker station is :')

Wat bedoelen ze eigenlijk met 1a en 1b of 2a en 2b waar staan de letters voor..

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:30

a en b is het deel van het perron, dus de ene helft en de andere helft. Vaak maakt het niet uit maar soms gaat de trein van het A deel naar een andere bestemming dan van het B deel en dan maakt het dus wel uit :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:40

En een kleine tip, mocht je je afvragen aan welke kant je A of B moet zoeken, muv Roosendaal, en uiteraard Amsterdam cs zelf, de A kant zit altijd richting Amsterdam ;) . Maar dan moet je ook wel weten in welke richting Amsterdam ligt :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:47

Ben blij dat ik doorgelopen ben naar b zit nu richtin Harderwijk kom daar rond 12:09 aan :)
Dan moet ik nog een half uur op een bus wachten en dan ben ik er bijna..
Ben al ban 07:45 onderweg met bus vanaf 09:11 met de trein vanaf Goes :P

Het is overal slecht weer trouwens en sommige treinen zijn echt koud !

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:48

SimoneDV schreef:
a en b is het deel van het perron, dus de ene helft en de andere helft. Vaak maakt het niet uit maar soms gaat de trein van het A deel naar een andere bestemming dan van het B deel en dan maakt het dus wel uit :P

Dat was hier ook het geval maar ik ben geslaagd nu hopen dat ik niet te vroeg of te laat uit stap..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:50

Geweldig geen bus kan vanaf Harderwijk worden op gehaald scheelt weer een uur :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 11:50

Oh wat handig Ino, dat wist ik niet! :)

Verder allemaal weer flinke (gezellige) treinreizen hier!