USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:27

MoniqueT schreef:
Katja schreef:
Ik vind $300 als je met 4 personen bent ook niet zo gek eigenlijk. Wij willen nooit boven de $200 gaan in NY maar zijn ook maar met z'n tweeën.

Eh, 300 dollar per kamer ;-)
Dacht dat jullie misschien een meerpersoonappartement hadden :o

Ach, zo zie je maar weer hoe makkelijk het is om een verkeerde opmerking te maken op internet :)

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:40

Nadir schreef:
Voor de mensen die al eens in NY zijn geweest:
Welk hotel kunnen jullie aanbevelen en welk hotel zou je afraden?

Ik ben al bezig met de planning van de reis van volgend jaar en kom hier niet helemaal uit. Er is zoveel aanbod. %)

Het hoeft geen heel luxe hotel te zijn, maar ook geen oud krot. Ik vind de locatie wel belangrijk, niet ergens in een buitenwijk of ongure buurt. Als het mogelijk is op loopafstand van bijv. Times Square.

Wij zaten vorig jaar in hotel Pennsylvania. Het ligt erg centraal en op loopafstand van Times Square. Wij betaalden 900 euro per persoon voor vlucht + 5 hotelovernachtingen. De kamer was heel simpel, maar wel netjes en schoon :)

Nadir

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:48

Over dat hotel heb ik meer goede dingen gehoord skipperfan. :j

Ik hoef ook niet veel luxe in New York, maar begrijp dat het in de situatie van Monique even niet ander is. Als ik in New York een luxe hotel ga boeken dan kan ik de rest van de rondreis gewoon niet meer maken, dan kom ik niet uit met mijn budget. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:57

Wij houden gewoon best van luxe, het past in het budget én het komt goed uit met de gezondheid.

Enne, kamperen met de WEG is niet erg in een camper als deze met alles erop en eraan. Sterker nog, we gaan liefst elk jaar een maand met zo'n ding op pad, geen straf. Na drie weken op dit soort plekjes naar New York is een leuke afwisseling. En dan ben ik na vier nachten weer heel blij dat ik de drukte weer uit mag ;-)

Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:09

Dat kan ik me voorstellen Monique, die camper ziet er goed uit!
Ik houd ook wel van luxe, maar wil ook graag heel veel zien van het land. Dus als ik dan moet kiezen tussen een iets langere reis of een luxe hotel, dan weet ik het wel. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:27

Snap ik ook hoor. Wij doen nu voor de tweede keer 4 nachten New York, maar verder trekken wij ook vooral rond in de USA.

Wij gaan eind van de maand voor camperreis nr. 8., we hebben al heel veel USA gezien. Heerlijk!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:02

Ja ik heb wel eens op jouw website gekeken, echt gaaf. :)
Wat staat er voor dit jaar naast NY op de planning?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:09

Kort: Lancaster (Amish-gebied), Washington DC, Shenendoah NP, stoere rit door West Virginia, Wereldruiterspelen (mennen), wineries bezoeken in Tennessee, Great Smokie Mountains, Blue Ridge Parkway en dan een paar dagen relaxen in de omgeving van Lancaster voor we naar NYC gaan.

Zie weblog: Kentucky 2010

Denk dat ik een beetje ga 'dubbelbloggen', wil voor de groep een aparte blog aanhouden, maar mijn eigen blog is een beetje mijn dagboek, daar mag deze trip ook niet in ontbreken. Kwestie van kopiëren plakken.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:18

He krijg er al helemaal zin in als ik dat zo lees :D Nog 2 weken en 6 dagen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:18

Lancaster zijn wij in juli ook geweest. Hele interessante stad waar je echt overal heel veel Amish ziet. Je ziet ze over straat rijden met hun paard en kar (één enkele keer zelfs een paard en kar aan een paal vastgemaakt bij de Wal-Mart, wachtend tot baasje terug kwam met boodschappen _O- ), in de winkel, in de Pizza Hut. Alleen wel opletten dat je geen (niet te veel) foto's van hen maakt, want voor hen is dat godschennis.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:20

Wat gaaf Monique! :j
Leuk ook dat jullie naar de Wereldruiterspelen gaan!!

Haha Yasmine, dat is apart om te zien, je paard vastbinden bij de Wal-Mart. :D :D :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:27

Wereldruiterspelen lijken me ook een hele belevenis!

En inderdaad, ik moest even 2 keren kijken of ik het wel goed zag :D Maar je ziet in Lancaster heel veel boerderijen, weides met echte werkpaarden die ze nog gebruiken om hun landen om te ploegen of om de oogst binnen te halen. Wat overigens heel gaaf is om te zien:
Afbeelding

Met een jonkie van een jaar of 10 die die 4 krachtpatsers stuurde 8-)
Afbeelding

En paps die de hooibalen binnen haalt:
Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:28

Het is bijna onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die op zo'n manier leven in een westers land.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:42

Daar verbaas ik me ook over Katja.
Leuke foto's hoor Yasmine, vooral die met dat knaapje en die grote werkpaarden. :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:21

Mochten die foto's dan wel?
ik vind het wel wat hebben hoor, knap ook dat ze het volhouden.
In welke staat ligt Lancaster?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:24

Toen wist ik nog niet dat ze niet van foto's houden :o Dat was voordat we een rondleiding van een Amish man hadden gehad. Maar die man op de hooiwagen had me gezien toen ik foto's maakte en hij glimlachte vrolijk, dus ik was me eigenlijk van geen kwaad bewust. Verder heb ik van henzelf geen foto's meer gemaakt eens ik wist dat dat blasphemy is.

Lancaster ligt in Pennsylvania. Waar anders :D

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:31

Het lijkt mij wel heel intressant om te zien hoe die mensen leven, net alsof je een stuk terug gaat in de tijd.
Lijkt mij heerlijk geen computers, geen machines, geen tv :z

Voor ons nog 3 weken en 4 dagen :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:28

Wij waren in 2007 al een aantal dagen in Lancaster, maar onze vrienden nog niet. Een van hen zit in de fouragehandel, die vindt het vast prachtig allemaal.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:30

Shyla25 schreef:
Het lijkt mij wel heel intressant om te zien hoe die mensen leven, net alsof je een stuk terug gaat in de tijd.
Lijkt mij heerlijk geen computers, geen machines, geen tv :z

Voor ons nog 3 weken en 4 dagen :D

nou die tijd is bij hun ook voorbij hoor :-)

Wij wonen ook in een gebied met veel amish. je hebt "zwarte" en 'grijze" amish. De eerste leven inderdaad nog zo traditioneel mogelijk en de tweede rijden gewoon in auto's hebben electra mobiletjes etc

Enne wat betreft de foto vanhet hooi zo doet bijna iedereen het hier nog wij ook veeeeel werk :-)
Maar alles loopt hier nog 30 jaar achter. heeft zijn charme maar is wel even omschakelen want het tempo is ook 10x zo langzaam

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:39

wat is dan een grijze amish,als ze al die moderne dingen hebben?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:49

Amish gaat niet alleen om het feit dat ze leven zonder elektriciteit, het zijn eigenlijk een afscheuring van het puriteinse geloof. Ze hebben hun eigen Bijbelvertaling in een soort Oud-Hoog-Duits, een taal die een deel van de Amish ook nog steeds spreken. Om de 2 weken wordt er in een Amish dorp een misviering gehouden, niet in een kerk maar telkens in iemand anders zijn woonkamer. Dus ik gok dat die grijze Amish zich niet aan de materiële beperkingen houden, maar bv. wel om de 2 weken naar een misviering gaan.

Daarnaast hebben de Amish van deze tijd wel gewoon een koelkast, strijkijzer enz. En ze leven al helemaal niet in eenvoudige huisjes, maar hebben gewoon huizen zoals de doorsnee-Amerikaan. Ze mogen geen elektriciteit gebruiken, maar hun wasmachines etc. lopen gewoon op een soort van geperste lucht oid. Hun geloof is dat alles in het huis praktisch moet zijn: ze mogen bv. maar 2 spiegels hebben (één boven de wasbak in de keuken voor de mannen om zich te scheren, één in de badkamer), er mogen geen foto's/schilderijen/... aan de muur hangen. Het enige wat mag is een kalender. IJdelheid is uit den boze, daarom dat ze bv. ook geen trouwringen dragen en dat hun kledij alleen maar functioneel en niet modieus is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:27

Een aanRader in Lancaster is het Amish House and Farm Museum!

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:53

Heb ook in hotel Pennsylvania gezeten. Netjes, maar niet luxe. Je zit wel super centraal tegenover Penn Station op W 33rd street en 7th Av.

Wauw er worden echt gave reizen gemaakt hier. Ik blijf meelezen om de leuke reistips te lezen ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:53

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:00

Hello! Ik wil aankomend schooljaar misschien op stage in Amerika :). Zijn hier mensen die bedrijven aanbevelen?