Turkije 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:07

Ik vlieg naar Antalya. Heb nu een goede gevonden bij Arkefly voor 250 euro. Straks even over leggen met mijn vriend en vanavond meteen kopen :D . Overstappen in Istanbul heb ik wel eens gedaan. Echter had ik 1 uur overstaptijd maar een vertraging van 50 minuten. Had toen 10 minuten de tijd om mijn andere vlucht te halen. Ik heb toen een Turks Nederlands echtpaar aangesproken die mij met alles geholpen hebben ( moest ook nieuwe boardingpassen ect hebben) en heb toen ook maar echt op het nippertje de vlucht gehaald. Was meteen deuren dicht en gaan.

Of je te eten krijgt weet ik niet. Bij de ene aanbieder krijg je dat wel terwijl je bij de ander moet betalen.

Nadir

Re: Turkije 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:11

Wij hadden inderdaad ook hele goedkope tickets via Arkefly. Daar kregen wij geen eten aan boord. Terwijl mijn broertje een week later op dezelfde vlucht wél eten kreeg. Echt vreemd. Maar goed, ik hoef het ook niet, meestal is het toch niet te vreten. Vanuit Antalya nemen we meestal lekkere pide mee voor in het vliegtuid. :9

Lekker geregeld Ikkuh, 10 minuten, dat slaat echt nergens op...

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:23

Tja vertraging kan altijd gebeuren maar het was ook erg slecht aangegeven op het vliegveld hoe en wat. Was dus blij dat ik met deze mensen had staan buurten :) Eten hoef ik ook niet zo nodig. Ik heb een keer gevlogen toen kregen we broodjes die ook echt lekker waren :9 , en op mijn laatste vlucht kocht ik een broodje die naar karton smaakte :roll: . Ik heb geen moeilijke met eten maar er zat gewoon echt geen smaak aan. Dus neem lekker zelf dingetjes mee.

Scheelt wel veel geld zeg loesss. En als je met meerdere bent is wachten niet zo erg. Maar ik zie het niet zo zitten om me eigen een paar uur alleen te moeten vermaken op een vliegveld. Via welk vliegveld van Istanbul ga je? Atatürk of Sabiha Gökçen ?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:31

Loess, turkish airlines krijg je eten aan boord. :j En ik vind het echt lekker eten altijd!!
Mahmutlar ken ik toevallig wel, ons hotel lag nét voor Mahmutlar. De markt daar is echt heel leuk!!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 18:08

@ Loes: Overstappen in Istanbul is K.U.T. als je niet wordt uitgelegd wat je moet doen. Je moet eerst je visum kopen, dan nieuwe tickets halen, en dan weer opnieuw inchecken en de hele boel erbij. Gaat je bagage wel rechtstreeks dan?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:04

Yoline schreef:
@ Loes: Overstappen in Istanbul is K.U.T. als je niet wordt uitgelegd wat je moet doen. Je moet eerst je visum kopen, dan nieuwe tickets halen, en dan weer opnieuw inchecken en de hele boel erbij. Gaat je bagage wel rechtstreeks dan?

Wat mij opviel toen ik over moest stappen dat ze mij ook nergens konden vertellen hoe en wat. De reisorganisatie niet, bij de incheckbalie niet en ook aan boord niet. Er werd letterlijk tegen mij gezegd dat de koffers wel rechtstreeks naar mijn eindbestemming zouden gaan maar dat ik de rest maar moest uitzoeken... :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:33

ikkuh15 schreef:
Scheelt wel veel geld zeg loesss. En als je met meerdere bent is wachten niet zo erg. Maar ik zie het niet zo zitten om me eigen een paar uur alleen te moeten vermaken op een vliegveld. Via welk vliegveld van Istanbul ga je? Atatürk of Sabiha Gökçen ?

Volgens mij Atatürk. :j

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:50

Ikkuh je kan ook goedkoop tickets boeken op ticketpot.com zo heb ik ze altijd geboekt. Kan je zelf de maatschappij aanklikken en zie je ook de tijden :D .....Je maakt het geld over en je krijgt of per post en anders per email je tickets!!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:44

ikkuh15 schreef:
Yoline schreef:

Wat mij opviel toen ik over moest stappen dat ze mij ook nergens konden vertellen hoe en wat. De reisorganisatie niet, bij de incheckbalie niet en ook aan boord niet. Er werd letterlijk tegen mij gezegd dat de koffers wel rechtstreeks naar mijn eindbestemming zouden gaan maar dat ik de rest maar moest uitzoeken... :+

Wij hadden ook speciaal bij de incheckbalie nog gevraagd van hoe&wat. Vrouwtje achter de balie zei dat we helemaal niks hoefden te doen, geen visum kopen en geen nieuw ticket halen. We wisten eenmaal in Antalya ook niet hoe we bij onze bagage moesten komen. Welke gate we überhaupt aan zouden komen. En probeer dan je ongeduldige Turkse vriendje maar eens duidelijk te maken dat jij het ook niet weet. Achteraf kan ik er wel om lachen hoor :+ maar wat voel je je dan ongelooflijk l*llig.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:52

Ik heb één keer over moeten stappen op Atatürk en toen was alles goed geregeld. :j Stond er ook netjes een grondhostess te wachten. :j

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:11

ticketpot.com kende ik nog niet! Bedankt voor de tip! Heb bij Arkefly geboekt met annuleringverzekering voor 260 euro! ben best tevreden ;)
Nathalie met wie vloog je toen? Dat is netjes als er iemand op je te wachten staat! Hoef je ook niet te stressen of je het allemaal wel gaat halen :o

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:39

Bedoelde natuurlijk grondstewardes ipv hostess. :+
Toen vloog ik of met Turkish Airlines of met Pegasus... vloog altijd met 1 van die twee toen ik in TR woonde. Hoogstwaarschijnlijk Turkish Airlines. ;)

Ik vond het idd heel erg goed geregeld toen. Echt meteen toen ik uit het vliegtuig kwam stond er iemand met een bordje, die heeft ons toen naar de gate gebracht (mij en nog 2 mensen) de koffers gingen vanzelf door en hoefde ook niet opnieuw in te checken ofzo. Ging heel erg makkelijk toen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:40

Wij hebben gister trouwens besloten dat we in september weer gaan volgend jaar haha. Duurt nog even maargoed. :D
Dan willen we 9 a 10 dagen naar mijn schoonfamilie en nog 4 a 5 dagen naar Marmaris. Om de kleine te showen, als alles goed blijft gaan. :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:44

Oei oei, nu vind ik het wel een beetje spannend. We zullen het reisbureau nog wel eens even contacten. Echter ga ik met de familie, dus dan laat ik het lekker aan paps en mams over ;)!

Onze koffers gaan inderdaad vanzelf door en er staat ook dat we niet opnieuw hoeven in te checken, dus ben benieuwd!

Leuk Nathalie, opa en oma en familie willen ook graag beebje zien natuurlijk! Wanneer ben je uitgerekend?

Mahmutlar verder ook leuk, om iets te drinken enzo? Enne zitten daar dolfijnen in de zeee?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:58

19 april ben ik uitgerekend. :) Ik wil eigenlijk met zo'n kleine de hitte niet in maarja, opa en oma willen idd hun kleinkind erg graag zien. Daarom september. Oktober wordt het weer te druk op het werk.

Mahmutlar is maar klein maar je bent zo in Alanya. Ons hotel stond net op de grens zeg maar, echt langs het bordje welkom in Mahmutlar. ;) En wij zijn maar 1 keer in Mahmutlar geweest, naar de markt. Hebben toen wel wat gedronken daar enzo maar volgens mij is er niet heel veel te halen verder. Maar je kunt makkelijk naar Alanya. En je zit vlakbij de Dimcay.
Dolfijnen zullen er wel zijn maar daar moet je natuurlijk gewoon geluk mee hebben.... Wanneer ging je ook alweer? In het voor en na seizoen (of in de winter) heb je natuurlijk de meeste kans. Als het druk is dan zul je ze niet zien...

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:00

Ik ben woensdagavond teruggekomen van een 10daagste vakantie naar hotel Grand Blue Sky in kusadasi.

We hebben een supervakantie gehad. Het was het einde van het seizoen dus heeerlijk rustig :P. Het is ook een 5sterren hotel direct aan een privestrand. All in was ook echt All in zelfs alle cocktails en andere alcholische drankjes. Nou wij hebben het All in er wel uit hoor haha.

Verder aardig goed personeel alles was netjes schoon hele mooi omgeving.

Ik heb nog wel heimwee ;(

Ik denk niet dat ik volgend jaar al weer terugga wil ook graag andere dingen van de wereld zien maar ik ga deze wel onthouden!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:09

Wat is de Dimcay Nathalie? We gaan 24 oktober, dus misschien al wat meer kan op dolfijntjes ;)? Ik ga zeker naar de markt in Mahmutlar, ik hou sowieso van die buitenlandse marktjes. Daarnaast gaan we vooral relaxen, culturele dingetjes bezoeken en misschien keer op stap in Alanya/. Is er in Alanya meer te zien dan rommelwinkeltjes ;) en discotheken?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:10

Snap het trouwens wel van opa en oma hoor :)! Die willen graag weten hoe het met de beeb is, toch anders van een foto. Gewoon beebje goed uit de zon houden en vooral 's avonds leven denk ik.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:22

Owwww Nathalie spannend hoor. Gaat het nu wel beter? Niet meer zo misselijk enzo??

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:28

MissJeanny, fijn dat de vakantie geslaagd was! Het valt wel op dat iedereen heimwee heeft na de vakantie :D

Bereid je maar alvast voor Nathalie, je kindje wordt een ram! :D

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:33

Nog paar daagjes.. Maandag nacht vliegen wij naar Antalya.. *\o/*

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:49

Haha ik zal me eens gaan verdiepen in Rammen! ;)

Loess de Dimçay is een rivier, heel mooi! En super om lekker wat te eten enzo!
Wij zijn niet uit geweest in Alanya, ja 1 keertje de Robin Hood binnen gelopen om 22.30 ofzo. ;) Toen viel er nog niets te beleven.
Ik vind Alanya niet zo'n leuke stad, zou zelf niet zo snel weer daarheen gaan eigenlijk. Maar er zijn genoeg leuke restaurantjes en winkeltjes etc. Vind de stad alleen minder gezellig als dat ik gewend ben in Marmaris. ;)

Ju ik merk dat het steeds een beetje beter gaat met de misselijkheid! Het is lang niet meer wat het geweest is gelukkig!!

En Loesss, ja nu is het bij de schoonfamilie niet zo heel warm gelukkig. Tenminste in September al niet meer zo heel heet. ;) Maar vind het wel een beetje moeilijk. Ik heb altijd gezegd dat ik mijn kind dat niet aan zou doen, al zo jong naar zon heet land. Maarja ik wil het de schoonfamilie niet aan doen om tot januari ofzo te moeten wachten, dan wordt de beeb al bijna een jaar. ;)

Kel veel plezier alvast!! ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:07

Kell_87, wat leuk! Waar verblijven jullie?

Nathalie, dat is inderdaad zo, in september kan het nog best warm zijn. Hoop voor je dat het mee valt!

Kell_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:26

Dank je wel! We gaan naar het miracle resort.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:22

@Nadir : Thanks :) en ja het weer is hier ook nog s prut, eergister liep ik nog in bikini en nu in de dikke winterjas zucht