Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:38

ZO! Ik heb heel het topic doorgenomen! :Y)

Ik wil samen met een vriendin stage gaan lopen in Alberta, Canada!
Gisteravond zijn de brieven naar drie verschillende ranches de deur uit gegaan dus ben super benieuwd wat er uit komt!

Wat is trouwens de volgorde van het plan van aanpak? Je moet natuurlijk eerst een verblijf/werk hebben maar daarna?
Ik dacht eerst het visum, dan het vliegticket en dan verkeringen enz?

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:48

Ik zou je visum alvast aanvragen inderdaad! Je moet er ook een bewijs van goed gedrag voor hebben, en dat moet je ook weer aanvragen! En er zijn ook maar max zoveel visums per jaar beschikbar!

Welke Ranches heb je aangeschreven?

http://www.canadainternational.gc.ca/ne ... spx?view=d
Via die site heb ik mn visum geregeld, viel nog mee qua prijs €110,-

Voor mij was een visum verplicht, school wou hem zien. Maar je hoort ook heel vaak dat mensen zonder visum gaan..

ik weet niet of je er wat aan hebt, ;)

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:06

Dankje Simoon! Ja ik wil eerst sowieso een potentieel antwoord hebben want anders ga ik geen visum betalen! :P Dus hoop dat we dan nog binnen de quotum zitten inderdaad! Maandag gelijk naar het gemeentehuis voor de aanvraag van een paspoort en die verklaring. Voor ons is een visum ook een soort van verplicht, anders ben je daar toch gewoon illegaal als je aan het werk gaat? Hoe lang duurt de aanvraag van een visum ongeveer?

Simoon__

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:20

Ja je bent dan illegaal! Ik vond het ook wel een fijn gevoel hoor, hop zo door de douane heen geen gemaar en gezeur, dat ze je helemaal ondervragen.

Ik had hem met 4 a 5 weken al, best vlug.

Ga je echt naar Western ranches?

Caiitliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:57

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:01

Je ben dus meer op zoek naar guestranches? BC is ook eeen aanrader om heen te gaan voor zoiets.
Ik ken de mensen van rafter six wel. Erg aardige mensen en een super mooie plek en omgeving! Als guestranch hebben ze het goed voor mekaar.

En yep, zeker visum regelen. zolang je op tijd bent, gaat het vrij snel zolang je alles goed hebt ingevuld.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 03:18

ligt eraan of je betaald gaat werken. als je niet betaald krijgt dan hoef je ook geen visum te hebben. Dan mag je hier voor 6 maanden blijven :)

Maar als je een visum wilt moet je die nu echt aan gaan vragen want die zijn zo weg. Er zijn er maar heel weinig. Vorig jaar heb ik hem eind januari aangevraagd en ik zat bij de laatste paar 100. En als je werk zoek moet je gewoon mailen want op die brieven ga jij geen reactie krijgen.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:33

Mensen op Vancouver Island nu?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:40

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:12

Ik ben weer thuis... -O- En ik mis Vancouver.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 08:51

Heb je al weer plannen om terug te keren?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:58

Niet echt. Ik heb meer dan een maand in Amerika rondgereisd (21 dec-24 jan) en heb nu echt géén geld meer. Plus, ik moet nog minstens een jaar hier blijven om mijn studie af te maken. Misschien daarna, maar dat zien we wel.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:13

Heb je ook foto's van Vancouver?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:14

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:32

Leuk!
Wat is Ca toch mooi!

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 17:01

Leuke foto's Yasmine!

Ik ga dit jaar weer terug naar Alberta! :)

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:25

Hi, ik kom hier weer even binnen vallen :P Ik ben vorig jaar in Victoria geweest en wil, nadat ik in maart afgestudeerd ben, weer dolgraag terug voor minimaal een jaar. Ben dus hard aan het sparen hiervoor. Vereiste om te kunnen blijven is echter wel dat ik een baan heb.

Nu vroeg ik me dan ook af of er hier mensen zijn die me daarmee vooruit kunnen helpen? Goeie contacten, bedrijven, uitzendbureaus enzovoorts waardoor ik mijn kansen op het vinden van een baan vergroot. Ik studeer af in Supply Chain Management, dus alles qua logistiek, operationeel management, planning, inkoop en dergelijke functies zijn bijzonder interessant voor mij.

Ik zoek in de omgeving van Victoria (Saanich, Sidney, Esquimalt etc), maar sta ook open om als plan B naar Vancouver zelf uit te wijken.

Wie kan helpen zodat ik weer terug kan naar deze geweldige plek?! :#

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:01

Vancouver is gewéldig, heb er de afgelopen 5 maanden gewoond. Maar wel waanzinnig duur. Het is de duurste stad van Noord-Amerika las ik laatst nog ergens. Dus aan huur ben je $700-$800 per maand kwijt aan een klein kamertje in een gedeeld huis. Aan boodschappen was ik alleen voor mezelf $100 per week kwijt voor enkel de nodige dingen (groente, fruit, vlees, brood, melk).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:13

Ik heb even gekeken naar stalling in Vancouver: :wow: $ 600- $ 970 zijn de prijzen die ik op websites kan vinden. Kan toch bijna niet zo duur zijn? Weet iemand wat prijzen voor stalling in Vancouver?
Dit zijn wel prijzen voor volpension, 5x per dag voer, binnen/buitenzetten enz. Maar toch: waar betalen mensen dat van? Is het echt een rijkeluissport daar?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:32

Jawel hoor, Vancouver is de allerduurste stad in Noord-Amerika en er wonen vooral erg rijke mensen. Voor de huur van een simpel appartementje ben je in North/East Vancouver al makkelijk $1000-$1200 per maand kwijt, en dan zit je nog niet eens in downtown Van.

Vancouver in se is vooral Vancouver Downtown, daar ga je geen stallen vinden. Dan zit je al snel in Burnaby, Surrey of North Vancouver. Maar ook daar moet je veel centjes hebben om te kunnen wonen en dus ook om een paard te stallen. Alles is in Vancouver gewoon duur, ik was voor een simpel rondje boodschappen voor één week voor alleen mezelf $80-100 kwijt. En dan had ik alleen brood, rijst, pasta, groenten, fruit en cornflakes en een paar andere noodzakelijke dingen.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:33

Hoi Hippologic, die prijzen kloppen helaas wel. Er zijn zelfs uitlopers naar 1100 dollar maand. Er zijn natuurlijk goedkopere plekken, maar rondom Vancouver zit zoveel paardensport dat de prijzen niet veel zullen verschillen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:44

-O- Hmmm...

Ik ga maar eens een goedbetaalde baan zoeken. Wat zou het zo duur maken? Grondprijs(hypotheek) of eerder voer/verzekering/arbeidsloon? Zijn daar ook particulieren waar je een paard kan stallen of is dat een zeldzaamheid?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:57

In lower Vancouver zou je wel iets goedkoops kunnen vinden. Daar zitten de meeste boeren. Maar dan zit je zeker 1,5 uur rijden van het centrum vandaan. Vrienden van ons woonden in Delta en North Vancouver. In North Vancouver is haast geen plek voor paarden je zit dan met die bergen. En de grond is daar loeiduur!!!
Ik zou zeggen wil je naar Canada om iets met de paarden te doen ga dan naar Alberta of naar de Okanagan valley BC (ook niet meer zo goedkoop) of nog wat meer naar de Rockies naar de Kootenay's. Waar veel stoeterijen zitten.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 01:48

Ik ga dit topic even nalezen, aangezien ik op zoek ben naar een stage in het buitenland vanaf november :)

Canada heeft toch wel een lichte voorkeur, zeker na wat ik van jullie al gelezen heb.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:58

Wat voor studie doen je, Lilliputter? ZOek je iets met paarden?