Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SjonnieZ schreef:Ai Monique dat gaat in het begin al niet lekker hè hoop dat jouw rug gauw betert en de kosten voor een andere bril meevallen. Afhankelijk van de sterkte en benodigde specials kan dat wel eens een duur grapje zijn
Marilu schreef:Oh, weer tegenslag !
Enige voordeel : je hebt weer eens een nieuw montuurtje, dan![]()
Tja, relativeren ... maar dat is niet altijd even gemakkelijk, hé.
Zitten we ook weer met een 'toestand' in Spanje : mijn man is sedert zaterdag terug uit Spanje. Laatste avond is daar de elektriciteit uitgevallen. Enkel bij ons.
Zit blijkbaar niet in ons eigen huis, zou de meter zijn (volgens onze vriend ter plaatse die ons helpt met allerlei), die op straat aan een paal hangt (is daar in Spanje zo, ook met de watermeter overigens).
Hij, de vriend, is vandaag al bij de elektriciteitsleverancier geweest, waar ze hem niet wilden helpen en doorgestuurd hebben naar de distributiemaatschappij. Daar konden/wilden ze ook niet helpen, want daar zijn we geen klant en daar verwezen ze hem door naar een 'distributiedienst', maar die is enkel online te bereiken ... Vul ik een elektronisch formulier in, valt dat systeem net op het einde van het proces uit (of tenminste, er komt geen antwoord meer en dus ook geen dossiernummer of dergelijke).
Je wordt er een beetje (veel) boos van van al die bureaucratie en je m'en foutisme, dat blijkbaar legio is in Spanje.
Soms denk ik wel eens, 'waar zijn we aan begonnen ... ????'
En het erge is eigenlijk : alles moet tegenwoordig digitaal gemeld worden, ook in België een alsmaar toenemend en groeiend probleem/fenomeen, dus je hebt geen enkel fysiek aanspreekpunt meer.
tamary schreef:Als je iemand hebt die weet hoe alles precies moet kan je de boel inderdaad tot 1 systeem maken. 2 aparte zijn op sommige punten wat onhandiger, maar wel idiotproof wat ook zijn voordelen heeft.
Marilu schreef:OK, dat klinkt al bemoedigend, Monique !
Zelf kennen we er dus niks van ...
Het zal sowieso door een elektricien moeten gedaan worden. Onze Belgische vriend kan dat allemaal zelf wel, maar ik denk dat het verzekeringsmatig bekeken, beter is dat we het door een erkende elektricien laten doen ...
Belangrijk is zeker ook dat alles veilig is, ook als het in handen is van ons, twee nitwits wat dit alles betreft ...
Prairy schreef:Mijn ecoflow (ik heb de Delta 3 pro, ik denk de grootste) kun je met een extra kastje aansluiten op het huis, gewoon in een stopcontact. Hij levert dan maximaal 800 watt per uur terug geloof ik, kun je waarschijnlijk ook wel instellen. Op te laden met stopcontact, zonnepanelen, laadpaal, auto 12V.
Mocht je er interesse in hebben laat even weten, ik heb kortingscodes voor dat merk.
Ik vind ze echt heel fijn. We hebben er eentje in Frankrijk staan nu voor als we daar zijn.
Marilu schreef:Klopt wat je zegt, lelijke kerk![]()
De werken aan de stal zijn al goed gevorderd ! Mooi, hoor.
Beelden van de honden en paarden aan de stal zijn erg leuk![]()
Iedereen tevreden !
Heb je je nieuwe bril al ? Was het die rode die je op had ? Of is dat nog een reservebril ?
Waratje schreef:Perzikken kun je ook prima inmaken in potten. Mijn schoonouders deden dat en die potten zijn heel lang houdbaar en lekker om in de winter te gebruiken.