Efteling liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 11:33

Niks van gehoord maar misschien hebben ze ons niet meer meegenomen in maillijsten. Ons abbo is gestopt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 11:34

Ik zit met hetzelfde Saul. Twijfel al een tijd over een abonnement, maar als ze dat parkeren gaan aanpassen dan houdt het op voor mij. Duur grapje dan en met OV gaat nogal lastig.

Ik durf het nu niet aan om een abonnement af te sluiten eigenlijk. Geen idee of ze het dan mogen aanpassen, maar stel dat ze dat dus wel zouden doen.. Dan zit je er wel aan vast (ik zou voor jaar abonnement gaan).

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 12:48

Ik heb het alleen op Looopings gelezen, maar er is nog niks definitief. Als het doorgevoerd wordt stop ik er wel mee helaas.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:14

Zouden ze gewoon niet eigenlijk van hun abonnementen af willen? Gezien ze een beetje uit hun voegen barsten qua aantal bezoekers.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:51

Saul schreef:
Zouden ze gewoon niet eigenlijk van hun abonnementen af willen? Gezien ze een beetje uit hun voegen barsten qua aantal bezoekers.

Ik denk ook dat ze van best wat abonnementen af willen. Ze brengen veel minder op dan een daggast. Entree opbrengst per bezoek is lager, de parkeer vergoeding per bezoek is lager.
Geen idee hoe het zitten met het afnemen van eten/drinken tussen daggasten en abonnementen.
Wij nemen als abonnement houder iig zeer weinig eten en drinken t.o.v. het aantal bezoeken. Alleen in de zomer eten we er wel redelijk wat ijsjes.

Ze kunnen niet je abonnement openbreken om een kostenverhoging door te voeren wanneer je het per jaar betaald. Dus zou juist verstandig zijn om voordat ze het gaan doorvoeren een jaarabonnement voor het parkeren af te nemen. Dat zal dan stoppen na de 12 maanden.

Zal mij niet verbazen als je straks opeens geen jaarabonnement voor het parkeren kan afsluiten en enkel maandelijks, net zoals je een tijdje geen park abonnementen kon afsluiten voordat de nieuwe vormen bekend waren.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 20:05

Wij eten juist meer daar sinds we een abonnement hebben. Niet altijd volledig uit, maar wel een broodje Unox o.i.d. en ik spaar ook nog de pins.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 20:40

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:53

Via de Albert Heijn actie kun je naast korting op kaartjes, ook Efteling tegoed kopen.
Je krijgt 10% efteling tegoed extra. Is het zinvol om zoiets te kopen als je in het park wat gaat eten?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:56

Josien_ schreef:
Via de Albert Heijn actie kun je naast korting op kaartjes, ook Efteling tegoed kopen.
Je krijgt 10% efteling tegoed extra. Is het zinvol om zoiets te kopen als je in het park wat gaat eten?

Je krijgt wel korting. Dus als je sowieso van plan bent om wat te kopen in het park dan is het wel goedkoper. Als je normaal gesproken niks zou eten daar en nu wel het tegoed koopt ben je uiteraard wel duurder uit.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 14:43

Josien_ schreef:

Wel als je weet dat je voor minimaal 55 euro daar gaat consumeren, dus eten/drinken/souvenirs of spelletjes spelen die geld kosten.

Ik als abonnement houder koop inderdaad flink wat Efteling tegoed omdat ik weet wat we ongeveer in een jaar uitgeven.

Tegoed is trouwens tot juni 2028 geldig. Dus je hoeft het niet in 1 keer uit te geven.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 14:49

We zijn inderdaad van plan om wat in het park uit te geven, maar ik weet niet vooraf hoe veel.
Bedankt voor de uitleg!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 18:32

Wij gaan deze zomer een lang weekend naar Bosrijk. We hebben 3 overnachtingen inclusief 4 dagen toegang tot de Efteling. Moet ook wel in het hoogseizoen :D Nu al zoveel zin in!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 19:36

Een jaarabonnement (ook met maandbetaling, die kan ook een jaar geldig zijn) zullen ze niet zomaar open breken. Hebben ze met de switch naar classic etc. ook niet gedaan. Dus als je twijfelt, misschien juist nu nog afsluiten mét parkeerabonnement.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 21:02

Mocht het gewijzigde parkeerabonnement er pas in 2027 in gaan dan verlengen wij nog net voor 31 december voor de laatste keer (mits dat nog kan zonder nieuwe voorwaarden).

Het hangt voor mij echt af van het alternatief waar ze mee komen. Als we alleen nog maar korting per bezoek krijgen dan stoppen we ermee..

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 10:05

Toen de nieuwe abbo's kwamen kreeg je nog 3 maanden om van het oude te profiteren. Zoiets zullen ze met het parkeer abbo ook wel doen denk ik dan. Wij hebben nu geen abbo meer maar dit zou voor mij wel echt een no-go zijn en de drempel om te gaan hoger maken. Wat nou net het leuke is van een abbo is dat je gewoon altijd kan gaan en het kost niks meer als je niks haalt.

Het efteling tegoed van AH haalde ik ook altijd! Super handig als je toch elke keer 1 klein dingetje haalt of een keer gaat eten. Scheelt toch weer een beetje extra denk ik dan.

Heb nu wel weer echt zin om te gaan maar zonder abbo en met een dochter die nu 4 is geworden zou dat betekenen 2 tickets (kan wel aan vrienden kaartjes komen vermoed ik) en 1 x parkeren. Ben ik gewoon €60 ofzo kwijt. Dus dat bewaar ik dan echt even voor bijzondere gelegenheden.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:58

Toen de nieuwe kwamen kon je tijdelijk geen (oude) afsluiten. In zijn totaliteit niet. Ik verwacht dus ook nu geen overgangsperiode.