USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy_92

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:02

Is het voor Australie en Canada makkelijker te regelen dan? Hier heb ik namelijk ook aan zitten denken.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:07

xNavatu schreef:
Het moet kunnen, maar dan moet je er wel een beetje vaart achter gaan zetten. Ik ben vorig jaar in maart begonnen en had pas een week voordat ik weg ging mn visum (eind augustus)
Kosten voor mijn visum waren 995 euro voor t visum zelf, en dan nog een keer 130+15 bij de ambassade en nog ergens een fee maar ik weet niet meer hoeveel dat was.. volgensmij ook iets van 125..
En ik ging maar voor 6 maanden weg, als je langer gaat kost het nog meer dacht ik.

Wat voor visum had jij dan als ik vragen mag? Een tijdelijk werkvisum?
Dan mag ik zeker opschieten ja, maar voordat ik alles geregeld heb met school etc. (Wat ook wel makkelijk is om geregeld te hebben) is het al 1 mei, dus dan twijfel ik of het wel zin heeft om te proberen als het ook zo duur is..
Pfoee, had dit niet verwacht.. dacht dat ik dit voor Oktober nog wel geregeld zou krijgen.. -O-

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:09

Ik had een J1-visum (:

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:19

Okaay en jij bent voor stage daarheen gegaan of ook om te werken?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 20:22

Berdien, kijk anders eens op de website van Kuoni. Wij hebben daar in 2010 een reis mee samengesteld en alles was echt perfect geregeld. Ideaal als je wel zelf wilt rijden maar geen zin hebt om alles uit te zoeken. (Al vind ik dat nu juist erg leuk om te doen)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:22

wendy_92 schreef:

Nee ik ging echt voor stage :j

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:24

xNavatu schreef:
wendy_92 schreef:

Nee ik ging echt voor stage :j

Dan krijg je denk ik zoizo al makkelijker een visum.. Dan ga ik denk ik toch maar eens overwegen om eventueel naar Australie te gaan als dat makkelijker gaat met visum

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:34

Kuoni, staat genoteerd! Ik heb er geen zin maar vooral heel erg geen tijd voor. Ik moet alles zelf doen, mams is niet zo van het uitzoeken. En naast een fulltime baan en paarden etc heb ik gewoon geen tijd om een reis van drie weken uit te stippelen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:35

Wat is eigenlijk je doel? Wat wil je doen in je tussebjaar?
Met paarden werken in het buitenland? Dan zou ik Ierland, Schotland en Spanje ook eens bekijken.

Ik heb ook een j1 visa. Gesponsord door de organisatie als au pair zijnde.
Vind je het leuk om met kinderen te werken is dat een optie. Lukt zeker voor oktober. Maar zoals ik al zei, wat wil je?
Een tijdelijk werk visum kun je uit jw hoofd zetten. De kans daf een bedrijf je sponsort voor 1 jaar of 9 maanden is nihil. Lijkt me zo.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:49

Berdien schreef:
Kuoni, staat genoteerd! Ik heb er geen zin maar vooral heel erg geen tijd voor. Ik moet alles zelf doen, mams is niet zo van het uitzoeken. En naast een fulltime baan en paarden etc heb ik gewoon geen tijd om een reis van drie weken uit te stippelen.
Je moet het leuk vinden dan is er wel tijd voor te vinden.
Ik heb een overvol leven maar je kunt me niet gelukkiger maken dan het plannen van een reis. Daar ontspan ik volledig van.

Nadeel van de hotels die door reisbureaus geboekt worden is dat ze vaak wat minder gunstig gelegen zijn en zelden charme hebben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:51

Dat zeg ik, geen tijd én zin. Voor mij is het geen ontspanning :))

Een hotel vind ik niet meer dan een bed om te slapen. Zolang het bed oké is, de badkamer schoon en ik niet teveel wakker lig van geluiden en andere mensen vind ik het al snel best.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:06

@Lara: Heb je leuke tips qua eten en drinken?

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:31

Nagini schreef:
Wat is eigenlijk je doel? Wat wil je doen in je tussebjaar?
Met paarden werken in het buitenland? Dan zou ik Ierland, Schotland en Spanje ook eens bekijken.

Ik heb ook een j1 visa. Gesponsord door de organisatie als au pair zijnde.
Vind je het leuk om met kinderen te werken is dat een optie. Lukt zeker voor oktober. Maar zoals ik al zei, wat wil je?
Een tijdelijk werk visum kun je uit jw hoofd zetten. De kans daf een bedrijf je sponsort voor 1 jaar of 9 maanden is nihil. Lijkt me zo.

Mijn doel is om er een jaar tussenuit te gaan en lekker te werken met paarden in het buitenland. Mijn omgeving even lekker achter laten en daar te werken maar ook tot rust te komen van de situatie hier.
Verder is het ook de bedoeling dat ik er dan een beetje achter kom wat ik wil gaan doen met mijn leven qua studie/werk. (Omdat ik niet zeker ben of dit wel de juiste studie is, en ben toch al 21 :Y) )
En als klein meisje heb ik altijd gezegd dat ik graag op een ranch wil gaan werken in Amerika, denk dat ik me daar een beetje aan heb vastgeklampt.
Met kinderen werken ben ik zeker niet voor geschikt, vind ze leuk voor een uur. Daarna denk ik dat ik gek wordt, heb hier in Nederland ook nooit gewerkt als oppas dus kan het eerlijk gezegd ook niet zeggen..
Denk dat die kans vrijwel niet bestaat inderdaad dat een bedrijf mij gaat sponsoren..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:32

Berdien, Fox en Exit reizen bieden ook fly-drives aan. Kennis van mij gaat nu alweer voor het derde jaar op rij met Fox en dat bevalt haar prima.
Ik heb hetzelfde als Katja, reizen plannen is gewoon een hobby. Héérlijk om te struinen op internet naar de leukste en mooiste plekjes en hotels.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:47

Fox en Exit staan ook genoteerd!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:31

@Wendy - volgens mij veel makkelijker te regelen in Australie met een working holiday visa..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:34

Voor Australië is het veel makkelijker te regelen om er een tijdje naartoe te gaan als student dan Amerika. Ken genoeg mensen die backpacken door Australië, af en toe eens een baantje aannemen en dan weer doorgaan als ze genoeg geld bij elkaar gespaard hebben. In Amerika zouden ze dat niet toelaten :n

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 23:13

Canada en Australië zijn wat dat betreft makkelijker, zeker als je voor een tussenjaar gaat en reizen met werk wil combineren. In Australië kan je vrij makkelijk een working holiday visa aanvragen, daarmee mag je een jaar lang reizen en werken (je moet wel in bepaalde sectoren werken, dus bv. farming, horeca, ...). Die worden gedurende het hele jaar uitgereikt en zijn relatief makkelijk te krijgen. In Canada heb je een working holiday program (WHP), waarmee je ook een jaar lang mag werken en reizen, maar die wordt maar één keer per jaar uitgereikt, volgens mij is dat in februari. Er zijn verschillende deadlines die je moet halen en alle applicators krijgen op hetzelfde moment te weten of ze een WHP krijgen of niet.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 00:23

purny schreef:
@Lara: Heb je leuke tips qua eten en drinken?

Voor SF: The Cheese Cake Factory op het dak van de Macy's is wel leuk. Dan kijk je over Union Square. De Cliff House is ook erg leuk. Het is een restaurant boven op een cliff met uitzicht over de zee. De laatste keer dat ik er was zwom er een hele groep dolfijnen voorbij. En meestal zie je ook wel wat zeeleeuwen. Mocht je van Thai's eten houden dan is Osha een aanrader (tegenover de Ferry Building Market plaza). Bij Ghirardelli square zit Kara's cupcakes, de cupcakes zijn daar altijd erg lekker. Er zit ook een zaakje met heel lekker ijs, ik moet alleen even denken hoe die ook alweer heet.

Voor LA: Ik weet niet of je van steak houdt maar in Beverly Hills zit een geweldig Steak House, Ruth's Chris steak house. En bij BLD kan je super lekker ontbijten. Beide zijn altijd erg druk dus reserveren is wel handig. Oh en als je in LA bent en je houdt van Mexicaans dan mag dat eigenlijk niet ontbreken! Aangezien je heel dicht bij de grens zit is het Mexicaanse eten in LA geweldig.

Dan nog een aantal typisch Amerikaanse dingen waar ik altijd vrienden mee naar toe neem zijn:
-Pinkberry (frozen yogurt)
-Yogurtland (frozen yogurt)
-In N Out (Fastfood, hamburgers en patat, zit alleen in California en Arizona)
-Sprinkles cupcakes (of als je in SF bent Kara's cupcakes)

Vooral frozen yogurt is favoriet :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 01:48

Berdien schreef:
Fox en Exit staan ook genoteerd!

Exit reizen kan ik uit persoonlijke ervaring van harte aanbevelen. Wij gaan al sinds 1996 via deze organisatie naar zowel Florida als Californië. En hun prijs is ook prima. Afgelopen oktober hebben voor vliegticket KLM, 7 nachten Orlando en 11 nachten Miami beach en auto 1000 per persoon betaald.

Je geeft je wensen aan en zij stellen het voor jou samen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 02:14

Ik ben echt verliefd op Pinkberry!!! Ga nu in juli naar oa Vegas en weet wel wat ik ga doen in Vegas:p hele dag afwisselen tussen pinkberry en het zwembad van het hotel:p heb Vegas nu wel gezien... 'S avonds kom ik dan wel weer in actie

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:18

eilleen333 schreef:
Ik ben echt verliefd op Pinkberry!!! Ga nu in juli naar oa Vegas en weet wel wat ik ga doen in Vegas:p hele dag afwisselen tussen pinkberry en het zwembad van het hotel:p heb Vegas nu wel gezien... 'S avonds kom ik dan wel weer in actie

Pinkberry is ook mijn favoriet :D Toen Pinkberry nog maar een aantal stores had stond er altijd een rij van hier to Tokyo. Maar een half uur wachten vond ik geen probleem :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:16

Goed om te horen Douraque :j Ik krijg een druk paasweekend zo te horen :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:10

Als je toch druk bent met aanbieders vergelijken kun je die tijd net zo goed besteden aan een route en hotels ;)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:46

Fitzroy schreef:
Als je toch druk bent met aanbieders vergelijken kun je die tijd net zo goed besteden aan een route en hotels ;)

Lang leve trivago haha.
Ik was gewoon bij dag 1 begonnen en zo per locatie een hotel uitgezocht op een gunstige locatie. Heb er nu hele leuke dingen tussen zitten waar je met een organisatie wss niet komt :). Kon ik ook mooi zelf bepalen waar ik meer of minder aan m'n hotel wilde besteden. Zo heerlijk om te doen is echt mijn voorpret haha