Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miccamaaike schreef:Je zoekt denk ik voor een bijna onmogelijk korte periode.. Dat maakt t wel lastig.
Nomad tours heeft ook verschillende dingen maar die zijn ook vaak wel langer.
classeygurl schreef:Wij zijn al even langs het reisbureau geweest voor wat informatie.
Echter denk ik dat we deze reis toch ook maar zelf gaan boeken, scheelt echt heel veel geld!
We zijn alleen helemaal niet bekend met Zuid-Afrika en daarom voelde het via een reisbureau wel zo veilig hihi.
We willen in 3 weken van Johannesburg naar Kaapstad rijden.
Ik had al gezien dat de vluchten vaak 's avonds laat aankomen, hoe kom je naar je hotel? Is het veilig?
Moet je voor Zuid-Afrika ook papieren hebben (zoals je bijvoorbeeld in de U.S.A. de esta hebt)?
Verder nog tips?
Iriscope schreef:De Bazbus rijdt sowieso niet om 21 uur 's avonds nog, die vertrekt enkel in de morgen. Ik zou inderdaad lekker een backpackers boeken in Kaapstad. En vind je het niet zonde om Kaapstad over te slaan of kom je sowieso hier nog even terug?
Iriscope schreef:Wanneer kom je precies aan dan? Want als je in het walvis seizoen zit dan moet je wel heel gek doen wil je ze missen! Toen ik in september in Hermanus was sprongen ze om de minuut uit het water.
Heerlijk, 3 weken in het Kruger, dat klinkt heel goed!
Als het meezit ben ik er in januari weer eens, is al een tijd geleden voor me. Heb een beetje bush koorts dus hoop voor die tijd nog een trip naar Johannesburg te maken voor een paar dagen Sun City/Pilanesberg.
Ik kom trouwens straks een paar weken naar Nederland, mochten er mensen zijn die nog wensen hebben voor ZA producten? Biltong is geloof ik verboden maar andere dingen kan ik wel regelen?
casperzazoe schreef:Of een veilig stuk van de stad voor een jonge vrouwEn hoe zijn jullie van A naar B gegaan? Ik heb geen rijbewijs en zit te denken aan de bazbus maar kan hier niet echt duidelijke informatie over vinden..
casperzazoe schreef:classeygurl schreef:Wij zijn al even langs het reisbureau geweest voor wat informatie.
Echter denk ik dat we deze reis toch ook maar zelf gaan boeken, scheelt echt heel veel geld!
We zijn alleen helemaal niet bekend met Zuid-Afrika en daarom voelde het via een reisbureau wel zo veilig hihi.
We willen in 3 weken van Johannesburg naar Kaapstad rijden.
Ik had al gezien dat de vluchten vaak 's avonds laat aankomen, hoe kom je naar je hotel? Is het veilig?
Moet je voor Zuid-Afrika ook papieren hebben (zoals je bijvoorbeeld in de U.S.A. de esta hebt)?
Verder nog tips?
Zo ver ik weet heb je voor korter dan 3 maanden geen visum of wat dan ook nodig. Alleen vaccinaties natuurlijk.
fijn dat je 3 weken gaat, kun je rustig aan doen! Boeken jullie alles van te voren of zie je het wel gebeuren? Over de veiligheid in Johannesburg hoor ik vooral slechte dingen, de omgeving van Kaapstad is een stuk veiliger. Zou zeker ook stoppen in Gansbaai (witte haaien) en Hermanus (walvissen) als je daar van houdt.