Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:19

Je zoekt denk ik voor een bijna onmogelijk korte periode.. Dat maakt t wel lastig.

Nomad tours heeft ook verschillende dingen maar die zijn ook vaak wel langer.

Deze is 7 dagen, weet niet of dat haalbaar is voor je.. van Kaapstad naar Port Elizabeth
http://nomadtours.co.za/this-year/the-g ... h/#camping

Ze hebben ook wel een 4 daagse tour vanuit J'burg, maar die gaat naar t Kruger en dacht dat je dat nu juist niet wou.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:24

miccamaaike schreef:
Je zoekt denk ik voor een bijna onmogelijk korte periode.. Dat maakt t wel lastig.

Nomad tours heeft ook verschillende dingen maar die zijn ook vaak wel langer.

Valt mee, voor een kleine week. Vindt er veel excursies van die korte duur, maar die gaan allemaal naar dingen die mij niet zo interessant lijken, waar ik niet zoveel geld voor over heb.

miccamaaike

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:30

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 05:02

Ik ga hier even volgen.

Vriendlief en ik willen halverwege September richting Zuid Afrika om de Garden Route te gaan rijden. Iemand tips?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:36

Boemklatsch schreef:
Ik ga hier even volgen.

Vriendlief en ik willen halverwege September richting Zuid Afrika om de Garden Route te gaan rijden. Iemand tips?

Addo Elephant Park, Kaapstad, Cape Point/Kaap de Goede Hoop, Robbeneiland, Hermanus, Knysna, Jeffrey's Bay, Stellenbosch/Franschhoek

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:28

En vergeet Wilderness niet <3

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:31

Iriscope schreef:
En vergeet Wilderness niet <3

Ja inderdaad, deed ik wel even 8)7

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 01:09

Thnx! Ziet er allemaal goed uit! Wat raden jullie aan, zou je de route grotendeels op de bonnefooi kunnen doen of accomodaties van te voren boeken?

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:42

Wij zijn al even langs het reisbureau geweest voor wat informatie.
Echter denk ik dat we deze reis toch ook maar zelf gaan boeken, scheelt echt heel veel geld!

We zijn alleen helemaal niet bekend met Zuid-Afrika en daarom voelde het via een reisbureau wel zo veilig hihi.
We willen in 3 weken van Johannesburg naar Kaapstad rijden.
Ik had al gezien dat de vluchten vaak 's avonds laat aankomen, hoe kom je naar je hotel? Is het veilig?

Moet je voor Zuid-Afrika ook papieren hebben (zoals je bijvoorbeeld in de U.S.A. de esta hebt)?
Verder nog tips?

:-)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:18

classeygurl schreef:
Echter denk ik dat we deze reis toch ook maar zelf gaan boeken, scheelt echt heel veel geld!

We zijn alleen helemaal niet bekend met Zuid-Afrika en daarom voelde het via een reisbureau wel zo veilig hihi.
Ik had al gezien dat de vluchten vaak 's avonds laat aankomen, hoe kom je naar je hotel? Is het veilig?

Moet je voor Zuid-Afrika ook papieren hebben (zoals je bijvoorbeeld in de U.S.A. de esta hebt)?
Verder nog tips?

Zo ver ik weet heb je voor korter dan 3 maanden geen visum of wat dan ook nodig. Alleen vaccinaties natuurlijk.
fijn dat je 3 weken gaat, kun je rustig aan doen! Boeken jullie alles van te voren of zie je het wel gebeuren? Over de veiligheid in Johannesburg hoor ik vooral slechte dingen, de omgeving van Kaapstad is een stuk veiliger. Zou zeker ook stoppen in Gansbaai (witte haaien) en Hermanus (walvissen) als je daar van houdt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:23

Ik heb de hoop opgegeven om met een groepsreis mee te gaan. Een organisatie heeft nu een reis voor mij opgesteld, maar dit valt heel prijzig uit door de luxe accomodaties die ik niet hoef. Nu wil ik het zelf een beetje uitzoeken.
Ik vlieg van Johannesburg naar Kaapstad waar ik om 21uur landt. Het liefste reis ik dan meteen door naar Hermanus omdat de walvistochten 's ochtends vroeg al vertrekken en dan een dag extra heb maar ik twijfel toch om niet een overnachting in Kaapstad te doen zodat ik me wat veiliger voel..

Zijn er hier mensen die mij tips zouden kunnen geven over een veilige accomodatie in Hermanus en Gansbaai? Of een veilig stuk van de stad voor een jonge vrouw :Y) En hoe zijn jullie van A naar B gegaan? Ik heb geen rijbewijs en zit te denken aan de bazbus maar kan hier niet echt duidelijke informatie over vinden..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:52

De bazbus is top! Prima te doen. Wel genoeg tijd voor uittrekken en rekening houden met het feit dat de bus niet op alle dagen rijdt. Wat voor info zou je er nog over willen weten?

Ik vond de bus echt fijn, stopt regelmatig, je ontmoet mensen, bent direct bij je backpackers. Echt naar mn zin gehad onderweg :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:56

Wil je dan om 21uur 's avonds nog in een bus stappen oid? Ik zou een ho(s)tel opzoeken voor die nacht bij t vliegveld in de buurt. Rijden in de avond wordt afgeraden dus zou voor de veiligheid lekker overdag gaan reizen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:59

De Bazbus rijdt sowieso niet om 21 uur 's avonds nog, die vertrekt enkel in de morgen. Ik zou inderdaad lekker een backpackers boeken in Kaapstad. En vind je het niet zonde om Kaapstad over te slaan of kom je sowieso hier nog even terug?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:52

Iriscope schreef:
De Bazbus rijdt sowieso niet om 21 uur 's avonds nog, die vertrekt enkel in de morgen. Ik zou inderdaad lekker een backpackers boeken in Kaapstad. En vind je het niet zonde om Kaapstad over te slaan of kom je sowieso hier nog even terug?

Ja blijf toch maar in Kaapstad voor een overnachting. Ik ga in de zomer voor het eerst en ben al vaker walvissen nét mis gelopen dus dat ik laat niet nog een keer gebeuren, vandaar dat ik daarom daar voor kies!
Ik ben er nu maar 4 weken, waarvan 3 op het Kruger. Ik ga over een aantal jaar sowieso weer terug naar (zuid) Afrika en dan wil ik ook de toerist uithangen in Kaapstad haha :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:02

Wanneer kom je precies aan dan? Want als je in het walvis seizoen zit dan moet je wel heel gek doen wil je ze missen! Toen ik in september in Hermanus was sprongen ze om de minuut uit het water.
Heerlijk, 3 weken in het Kruger, dat klinkt heel goed!

Als het meezit ben ik er in januari weer eens, is al een tijd geleden voor me. Heb een beetje bush koorts dus hoop voor die tijd nog een trip naar Johannesburg te maken voor een paar dagen Sun City/Pilanesberg.

Ik kom trouwens straks een paar weken naar Nederland, mochten er mensen zijn die nog wensen hebben voor ZA producten? Biltong is geloof ik verboden maar andere dingen kan ik wel regelen?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:06

Volgens mij is biltomg niet meer verboden, als je het vacuum laat verpakken. Maar biltong is tegenwoordig sowieso vrij goed te krijgen hier in NL.
Leuk aanbod van je!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:17

Iriscope schreef:
Wanneer kom je precies aan dan? Want als je in het walvis seizoen zit dan moet je wel heel gek doen wil je ze missen! Toen ik in september in Hermanus was sprongen ze om de minuut uit het water.
Heerlijk, 3 weken in het Kruger, dat klinkt heel goed!

Als het meezit ben ik er in januari weer eens, is al een tijd geleden voor me. Heb een beetje bush koorts dus hoop voor die tijd nog een trip naar Johannesburg te maken voor een paar dagen Sun City/Pilanesberg.

Ik kom trouwens straks een paar weken naar Nederland, mochten er mensen zijn die nog wensen hebben voor ZA producten? Biltong is geloof ik verboden maar andere dingen kan ik wel regelen?

Ik ben er in Augustus, dus volgens mij midden in het seizoen!
Ik zou afgelopen jaar naar Noorwegen gaan voor walvissen en orka's, helemaal voorbereid en verheugd alleen ging toen op het laatste moment niet door Daarom, eigenlijk mis gelopen.. Als ik dan nu op de place to Be ben, wil ik er sowieso heen!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:44

Ik kan me niet voorstellen dat je ze in augustus mis zou lopen, maak je maar geen zorgen!
Zou mooi zijn als biltong mee mag :) Is hier een stuk goedkoper dan wat ik in Nederland heb gezien online. Of weet iemand een betaalbare zaak in NL die het verkoopt?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:59

Die in Nederland te verkrijgen is, is ook niet hetzelfde als die uit ZA. Zegt mijn vriend. :P Die komt uit George en heeft een tijd ook in Kaapstad gewoond.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:20

Er zit volgens mij in amersfoort een importeur voor dat soort dingen uit ZA. Vertelde mijn zuid afrikaanse buren laatst.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:59

:j Klopt inderdaad, en zo zijn er wel meer sites die dat op die manier doen.

Maar tegen wat chilibites zeg ik nooit nee <<) :')

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:06

casperzazoe schreef:
Of een veilig stuk van de stad voor een jonge vrouw :Y) En hoe zijn jullie van A naar B gegaan? Ik heb geen rijbewijs en zit te denken aan de bazbus maar kan hier niet echt duidelijke informatie over vinden..

In de stad: Uber! Werkt supergoed en en is supercheap. Is op dit moment dè manier om in Kaapstad te reizen.

Bv Gardens, Tamboerskloof, Oranjezicht en Sea Point zijn vrij veilige plekken. Gardens is mijn favoriet. Sowieso niet in het donker en op stille plekken aan de wandel gaan.

Mzoli's in Gugulethu wordt op toeristische sites aangeduid als interessant. Mijn advies: ga er niet heen. Er worden regelmatig mensen overvallen daar.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:35

casperzazoe schreef:
classeygurl schreef:

Verder nog tips?

Zo ver ik weet heb je voor korter dan 3 maanden geen visum of wat dan ook nodig. Alleen vaccinaties natuurlijk.
fijn dat je 3 weken gaat, kun je rustig aan doen! Boeken jullie alles van te voren of zie je het wel gebeuren? Over de veiligheid in Johannesburg hoor ik vooral slechte dingen, de omgeving van Kaapstad is een stuk veiliger. Zou zeker ook stoppen in Gansbaai (witte haaien) en Hermanus (walvissen) als je daar van houdt.

Ja vooral walvissen willen we graag spotten! Haaien zijn we dan weer niet zo van .. brrrr :+
We zijn ons wat aan het oriënteren wat we graag willen zien op de route en weten nog niet of we alles van te voren boeken of gewoon op de bonnefooi gaan.
De voorpret is in ieder geval ook altijd al leuk!!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:19

Heeft er iemand misschien nog interesse in een pocketversie reisgids over Zuid-Afrika van Coast to Coast? (http://www.coasttocoast.co.za). Ik heb er per ongeluk twee gekregen. Hoef er verder niks voor!