USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:01

hahaha ik ben weer even terug in New York,bedankt :D
veel plezier bij Obama en doe hem de groeten :P

EvaC

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:21

Zelfde hier. Even met mijn hoofd in New York, geen slecht begin van de dag. Heel veel plezier nog!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:31

Wij gaan volgende week onze vakantie voor volgend jaar boeken. Ben heel erg benieuwd :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:00

Klinkt alsof je het goed naar je zin hebt Purny!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:28

Hoe ga je naar DC? Vliegen of bus of auto of trein? :)

Mocht je tijd over hebben stuur je maar 'n berichtje ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 04:56

Zo. Na een erg vermoeiende dag ben ik terug uit Dc. Morgen zal ik een update plaatsen. Slaap lekker allemaal!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:56

Dag 4: Yes we can!!
Vanmorgen moest ik er al vroeg uit. Ik moest immers om 6.30 bij de verzamelplek zijn om de dagexcursie naar Washington te doen. Ik had aan het personeel gevraagd of ze mij een wake up call konden geven om 5 uur. Dus om 5 uur stond er een mevrouw aan mijn deur te bonken omdat ik eruit moest.
Wanneer je vanuit NY naar Washington reist, reis je door 3 staten. New Jersey, Delaware en Maryland(bekend van Elvis Presley). We hadden de eerste korte stop van 20 minuten in Delaware en om iets over 10 kwamen we aan bij de stad. Washington heeft veel groen en parken en het is werkelijkwaar de mooiste stad na NY dan van de VS. Allereerst mochten we het Thomas Jefferson memorial bekijken. Ik heb zoveel gezien gister dat ik bijna niet meer weet waar ik allemaal geweest ben in de volgorde. De dingen die ik gezien heb zijn Iwo Jima memorial, Korean memorial, Vietnam veterians memorial, Abraham Lincoln memorial, het witte huis, het capitool en als laatste het smithsonian air and space museum. Dit museum is gratis toegankelijk en heel erg groot. Hier mochten we jammer genoeg maar een uurtje lopen, dus een goede reden voor misschien wel mijn nieuwe bestemming voor de volgende keer!
De bus vertrok weer rond 15.30. Het jammere was wel dat er geen video gedraaid werd de eerste keer. De tweede keer na de stop draaiden ze een film World War Z, totaal niet mij soort film en ongepast vond ik. Ik heb ook nog een paar Nederlandse mensen ontmoet en ben daar de hele tijd mee opgetrokken.
Rond 9 uur was ik weer in de stad terug en was helemaal moe en verrot want je kan niet echt comfortabel slapen.

O en de president was niet thuis of dat kon een man niet zeggen....

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:16

:wave: vanuit Orlando. Wij hebben Zaterdag flink geshopt, vooral guess. Zondag in SeaWorld heb ik beluga's getraind en gegeten naast de orca's. Maandag zijn wij in Island of Adventure geweest. Nu zijn we in Magic Kingdom en hopen we vanavond in het be our guest restaurant te eten. En we hebben het Halloween feest van Disney vanavond

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 02:33

Klinkt tof Purdy! :D

En nice Douraque :D Seaworld wil ik ook nog een keer gaan kijken, lijkt me heel tof!

Ik ga zaterdag ook voor een weekendje naar Orlando haha :))
Ga je ook nog naar de Halloween Horror Nights in Universal? :D
Denk dat ik zaterdag in disney ga kijken en dan zondag gaan we naar universal en maandag shoppen en weer terug naar huis, ontzettend veel zin in! Vooral heel benieuwd naar de horror nights :))

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 02:38

Ik ben niet zo'n fan van horror, dus geen universal Halloween feest. Hier in Disney is de Halloween party minder eng en ontzettend gaaf.

Net klaar met eten in het be our guest restaurant en dat was lekker. Echt een aanrader, je moet eigenlijk 180 dagen van te voren reserveren maar ik ging om 15:30 er heen en kon nog terecht

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:48

Dag 5: Wall Street
Vanmorgen was ik weer wat aan de late kant, ongeveer half 9 liep ik mijn hotel uit om te ontbijten. Ik wilde een keer naar Wall Street om daar de stier te bekijken en ermee op de foto te gaan. Na wat heen en weer gezoek had ik een memorial gevonden waar de inauguratie van de eerste president plaats had gevonden. Leuk is dat je echt verschrikkelijk veel nieuwe plekjes ontdekt die ook de moeite waard zijn om te bekijken. Uiteindelijk heb ik de NY Stock Exchange gezien en de stier ook.
Naderhand ben ik opzoek gegaan naar een eettentje om te lunchen.
Uiteindelijk ben ik op Rockefeller Plaza. Er is daar een NBC store met allemaal goodies uit bijvoorbeeld Law and order, Friends, the big bang theorie en the office. Uiteindelijk heb ik een studiotour gedaan waarbij je echt achter de schermen gaat van de studio's.
In de avond heb ik een macdonalds genomen. Toen nog even gelopen en vervolgens rond 11 vermoeid in mijn hotelletje teruggekomen.
Nog 3 hele dagen en dan vlieg ik weer terug naar Amsterdam! Tijd gaat zo snel hier!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:36

Vond je Washington wel de moeite waard Purny? Het is een hele andere stad dan NYC he.
Leuk dat je nu weer allerlei nieuwe plekjes ontdekt in NYC!

Klinkt geslaagd Douraque! Hoe is het weer?
Wanneer begint de cruise?

Veel plezier xNavatu!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:58

Washington vond ik zeker de moeite waard, ga er een keer heen :D

Dag 6: Wandelen en de Cake Boss cafe.
Ik had me voorgenomen om de bakkerij van Cake boss op te zoeken. Hiervoor moest ik naar Hoboken toe en had de route uitgedraaid thuis. Ik moest bij een halte eruit en vanaf hier een stukje lopen naar de volgende halte om daar een andere metro te nemen. Ik was jammer genoeg verdwaald en kon de weg terug vinden naar de stad. Ik reisde met een andere metro terug naar Manhattan. Vlakbij Porth Authority zit een cake boss cafe waar ik een koffie en een muffin heb genomen die hier zijn gemaakt. Dit is een gezellig tentje en het is er altijd wel druk. Ik heb verder gewandeld en de stad verder ontdekt. Ik merk dat ik al aardig moe begin te worden, ik kom ook later mijn hotelletje uit dan eigenlijk gepland. In de avond heb ik een 3 gangen diner genomen met heerlijke schotse zalm. Uiteindelijk lag ik om 9 uur al op bed en viel moe en voldaan in slaap.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:52

Britt90 schreef:
Turbulentie vind ik niet alleen onprettig, maar ik word er ook vaak behoorlijk misselijk van. En daar komt dan meteen mijn angst naar boven dat ik moet overgeven en mensen dat zien (hele akelige gedachte en word ik ook niet bepaald rustiger van :') ). Dus al met al sta ik niet te springen voor zo'n lange vlucht zeg maar :+
Hebben jullie ervaringen met goede reistabletten/middelen tegen misselijkheid e.d.? En hoe zit het qua turbulentie met vluchten als deze? Dank jullie :D

Ik slik altijd Primatour (middel tegen reisziekte), bij een korte vlucht één, bij een trans-Atlantische vlucht neem ik na een paar uur een tweede. Je wordt er wel suf van en kunt geen alcohol drinken, maar hiermee is mijn zwakke maag prima tegen turbulentie bestemd :)

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:57

Thanks! Nam dat vroeger heel vaak, maar ook vaak zonder gewenst effect. Ga het dan toch weer proberen, dankjewel :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:47

Wij gaan vandaag met de Backstreet Boys cruise richting Balmoral Island. Ben benieuwd

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:04

Leuk! Ben super benieuwd naar een verslag! Heel veel plezier! *\o/*

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 15:58

Heerlijke verslagen lees ik.
Doe gelijk weer inspiratie op voor de volgende reis.
Maar eerst mijn verlanglijstje nog afwerken. En die wordt steeds langer :D
Schotland,IJsland,Vancouver Island nog een keer. En mijn nummer 1 is nog een keer naar Alaska <3
Mijn favoriete plek in USA.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 16:11

Douraque schreef:
Wij gaan vandaag met de Backstreet Boys cruise richting Balmoral Island. Ben benieuwd

Have fun!!

Alaska lijkt mij idd ook gaaf maar dat staat niet boven aan mijn lijstje. Ik ben dan ook meer een zon-liefhebber :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:16

Douraque schreef:

Backstreet Boys Cruise? Is dat wat ik denk dat het is? Dan is het geniaal :D :D

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:46

Haha ik hou niet van de zon. En Alaska is zooooo mooi en woest.
Heerlijk hoor,ik heb het idee dat we een beetje mee zijn op vakantie.

Backstreet Boy. Daar kan ik dan weer niets bij voorstellen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:13

purny schreef:
Maryland(bekend van Elvis Presley)

Huh? Ik woon in Maryland en heb nog nooit iets gehoord over Elvis hier? Bedoel je Graceland?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:12

Guinevere schreef:
purny schreef:
Maryland(bekend van Elvis Presley)

Huh? Ik woon in Maryland en heb nog nooit iets gehoord over Elvis hier? Bedoel je Graceland?

Ooooh die ja!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:13

Dag 7: Appartement Friends en Sex and the city
Ik wilde altijd al naar het appartement van Carrie uit Sex and the city toe om eens te zien hoe het eruit zag. Het appartement van Friends lag ook op de route dus dat was mooi meegenomen. Ik heb beide appartementen gezien en op de foto vastgelegd. Nadat ik er geweest was ben ik naar de Ground Zero museum workshop gegaan op west 14th street. Hier zie je allemaal dingen die zijn verzameld tijdens en na de crash van de torens. Er is ook een stuk van het vliegtuig te zien dat in een van de torens is gevlogen, best indrukwekkend allemaal. Het werd al een uur of zes en ik wilde nog even richting Ground zero om de dingen te bekijken. De memorial was al gesloten en ik besloot om richting hotel te gaan. 's avonds nog even naar de Starbucks geweest voor een cappucino en mijn dag was weer voorbij. Grappig was dat zelfs de honden hier verslaafd zijn aan starbucks. Een vrouw liep met haar hondje voorbij en het beest ging als een idioot in de noodrem zitten en was niet meer voor of achteruit te brengen. En dat echt precies voor de ingang... Jammer genoeg had ik mijn camera niet bij me, het was een leuke foto geweest!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 21:09

Leuk Purny!
Geniet van je laatste dagje!