USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:21

HCRanch schreef:
Die douane valt best mee. Waar kom je binnen? Gewoon jezelf blijven en zeggen dat je lekker op vakantie gaat. Niks geen paarden noemen of dat je gaat rijden, lekker op vakantie.

Chicago kom ik binnen. Nou heb ik al een verhaal (uit eerste hand) gehoord dat iemand (die alleen reisde) uit de rij is gepikt en heel heftig werd ondervraagt. Een meisje van dnek ik een jaar of 18... en dat ze haar verhaal ongeloofwaardig vonden :') Dan begin ik het toch wel spannend vinden hoor := Ik ga idd niets zeggen over paarden, wel dat ik naar een guestrange ga, maar ben nog aan het twijfelen welk "verhaal" ik op ga hangen :') Of ik ga zeggen dat ik naar een guestranche ga en tegen een reductieprijs daar 3 maanden kan verblijven als ik elke dag met de paarden help of dat ik naar vrienden van mijn ouders ga die een guest ranch hebben waar ik gratis kan komen en alleen hoef te helpen in het dagelijks leven zoals afwas enzo :')

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:25

lifaya schreef:
Zo, ik heb rond de 700 a 800 euro te besteden in Amerika die 3 maanden, is te doen toch? :')
Over een week precies sta ik nu te wachten tot ik in het vliegtuig kan stappen :')

haha - daar kan ik nog niet eens m'n huur van betalen...!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:26

MacavityL schreef:
lifaya schreef:
Zo, ik heb rond de 700 a 800 euro te besteden in Amerika die 3 maanden, is te doen toch? :')
Over een week precies sta ik nu te wachten tot ik in het vliegtuig kan stappen :')

haha - daar kan ik nog niet eens m'n huur van betalen...!

my god, duur :') Hahaha

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:28

lifaya schreef:
HCRanch schreef:
Die douane valt best mee. Waar kom je binnen? Gewoon jezelf blijven en zeggen dat je lekker op vakantie gaat. Niks geen paarden noemen of dat je gaat rijden, lekker op vakantie.

Chicago kom ik binnen. Nou heb ik al een verhaal (uit eerste hand) gehoord dat iemand (die alleen reisde) uit de rij is gepikt en heel heftig werd ondervraagt. Een meisje van dnek ik een jaar of 18... en dat ze haar verhaal ongeloofwaardig vonden :') Dan begin ik het toch wel spannend vinden hoor := Ik ga idd niets zeggen over paarden, wel dat ik naar een guestrange ga, maar ben nog aan het twijfelen welk "verhaal" ik op ga hangen :') Of ik ga zeggen dat ik naar een guestranche ga en tegen een reductieprijs daar 3 maanden kan verblijven als ik elke dag met de paarden help of dat ik naar vrienden van mijn ouders ga die een guest ranch hebben waar ik gratis kan komen en alleen hoef te helpen in het dagelijks leven zoals afwas enzo :')

Dat moet je juist niet zeggen, gewoon zeggen dat je bij vrienden op bezoek gaat. Niets over guestrange of iets dergelijks zeggen. Je bent door vrienden uitgenodigd om daar drie maanden op vakantie te komen. En dat het de eerste keer wordt dat je hun hier in Amerika ziet, dus dat je nieuwsgierig bent hoe hun hier leven enz. Niets meer, niets minder

Rennie89

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:30

Okej, dus geen guestranch
wow hoop dat ik niet door de mand ga vallen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:31

lifaya schreef:
HCRanch schreef:

De eerste keer dat ik de US binnen kwam (1992) kreeg ik ook een hoop gezeur over me heen bij Immigrations en dat was nog ruimschoots voor 9/11. Mijn tip is om niet te liegen, maar omdat dat in jouw geval niet kan zou je misschien zo min mogelijk kunnen proberen te liegen. Maak voor jezelf een briefje met de antwoorden op dingen die gevraagd worden: waar kom je vandaan, waar verblijf je, wat kom je doen, wanneer ga je weer weg en hoeveel geld heb je bij je. Het kan ook geen kwaad om op je engels te oefenen, ze zijn in de US (buiten de grensstaten in het zuiden) niet zo erg gewend aan mensen die moeite hebben met de taal.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:33

Juist ook niet zeggen hoeveel geld je bij je hebt, kan je problemen mee krijgen. Vertel zo min mogelijk, geeft beleefd anwoord op de vragen maar hou het kort en bondig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:36

Oke eff een scenario in mijn hooft :')

"Why are you in USA?"
ik: "Holiday"

en als ze verder vragen
"What are you going to do and where are you staying?"
ik: "I'm staying with Dutch friends in Lewis, which moved to USA about 7 years ago, and i'm going to enjoy every little moment I have here"

Zoiets is toch voldoende? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:40

Wow, Lewis moved :). Niet vergeten om netjes goodevening sir te zeggen, yes sir, no sir en thank you sir. Of ma'am als het een mevrouw betreft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:41

haha sorry, moet nog even letten op de wich, who etc :')
Maar is het verder wel een goed "verhaal"? uiteindelijk is het ook niet echtwerken wat ik doe, meer gewoon helpen en chillen :))

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:41

Ja dat is toch genoeg zou ik zeggen.
Ik kon me die vragen eigenlijk niet herinneren, maar inderdaad, gewoon holiday, you are staying with friends. Klaar.
Ik heb er eigenlijk nooit geen problemen mee gehad, heb er ook nooit zo bij stil gestaan :D .
Volgens mij moet je trouwen pas iets zeggen over geld als je meer dan 10.000 dollar bij je hebt of zoiets. Dat staat geloof ik op dat groene kaartje aangegeven wat je in het vliegtuig in moet vullen. Daar staan die vragen toch ook al op?
Gewoon aanhouden wat je op het kaartje invult, dan zit je altijd goed en je hebt nog ruim de tijd om erover na te denken.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:42

Lovely schreef:
Wow, Lewis moved :). Niet vergeten om netjes goodevening sir te zeggen, yes sir, no sir en thank you sir. Of ma'am als het een mevrouw betreft.

En natuurlijk als je gaat "have a nice day" :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:44

Mij is wel eens gevraagd of ik geld mee had en of ik alles al betaald had. Misschien is dat uitzonderlijk hoor, maar het viel mij toen ook op.

Ja, have a nice day moet je gewoon bij alles zeggen, altijd goed!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:44

Perfect Lifaya

Maar als je een bepaald bedrag zegt kunnen hun denken dat je te weinig bij je hebt en dat je misschien illegaal gaat werken daar. Dikwijls gezien in Border Security. Pas der mee op, zeg geen geldbedrag.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:45

Ik ben echt bang dat ik er uit word gepikt als alleenreizend meisje :') Ik zal me zo beleeft mogelijk opstellen :P Yes sir/mem etc :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:45

Mem is Brabants, dat verstaan ze niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:47

Lovely schreef:
Mem is Brabants, dat verstaan ze niet.

Ik weet niet hoe je het schrijft, maar in amerika zeggen ze dat ook gewoon :P een andere benaming voor lady of miss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:49

Het is ma'am, zo schrijf je dat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:50

dat is idd wat ik bedoelde ;) thnx

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:52

hahah! mem is (ook) Fries btw.. maar Ma'am dus, afkorting van Madam.
Ik zou je er niet te druk over maken. Gewoon jezelf ervan overtuigen dat je de waarheid vertelt (doe je toch ook?) en niet anders doen dan als je het normaal zou zeggen. Geen onnodige details, dat kan een verhaal soms alleen maar ongeloofwaardiger maken. En ze snappen waarschijnlijk best als je wat zenuwachtig bent, dat kan je ook wel zeggen: het is mijn eerste keer bij de douane dus ik vind het wat eng..
Lief blijven lachen, zo min mogelijk vertellen en beleefd blijven. Komt helemaal goed!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:54

Haha maak je niet te druk Lifaya, dadelijk wordt je eruit gepikt omdat je je zo zenuwachtig gedraagt :D .
Suspicious behaviour :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:55

Alle keren dat ik alleen naar de US vloog was ik ook altijd bang dat ik eruit gepikt zou worden, maar dat gebeurde nooit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:55

Hahahaha dat is waar :') gelukkig ben ik goed in dat te verbergen :') kan heel goed een masker voor me houden in benarde situaties :') dat is weer in mijn voordeel :')

maar die kennis/vriendin van mij is er dus wel uit gepikt :') dusja

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:35

Ik ben op de weg naar NY gefouilleerd en ik moest allemaal vragen beantwoorden. Laten we hopen dat het dit jaar meevalt :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:39

purny schreef:
Ik moet ook wisselen deze week. Ik kan er helaas geen touw aan vast knopen. Dus ik ga maar fijn wisselen. Alleen wissel niet op Schiphol! Daar scheelt het zoiezo 5 cent per dollar, dan dat je het ergens anders in gaat wisselen. Bij het GWK dan he

Waarom ga je nu al wisselen? Ik las dat je pas in oktober gaat?