Ik zei gisteren toen we op het station stonden tegen een studiegenootje dat we tot nu toe helemaal niets mochten klagen over de treinen omdat we altijd nog thuis zijn gekomen. En wat denk je... Reed onze trein niet verder dan halverwege huis
Dat het ergens anders beter is betekent niet dat je hier niet mag klagen. Het OV. Is hier niet voor niets zo duur. Zij beloven iets wat ze niet altijd nakomen. En ja dan mag je klagen. Vanavond maar weer m'n claim indienen.
Zit overigens op mijn werk dus filmpje niet gezien.
Szan
Geplaatst: 29-11-12 14:30
Zit nu in de ICE van München naar Mannheim (en dan door naar NL). Het is in Beieren heuvelachtig, en het heeft ook nog eens flink gesneeuwd. Het ziet er dus prachtig uit, wat een uitzicht
Overigens gaat hier ook het e.e.a. mis. Ik heb vooral het idee dat Nederlanders in het algemeen hoge eisen of verwachtingen hebben, en zolang die niet volledig nagekomen worden, dan is dat helemaal foute boel. Op dit moment rijdt er één ICE treinstel, terwijl dit er 2 hadden moeten zijn. Oftewel, een te korte trein met staande mensen in het gangpad. Bovendien is het hier gebruikelijk om stoelen te reserveren, dus een hoop mensen die nu staan hadden eigenlijk een gegarandeerde stoel verwacht. Er zijn ook stoelen die nog 'over' zijn, waar iedereen mag zitten. Daar zitten nu mensen die geen reservering hebben: in Nederland zouden denk ik mensen met hun vervallen reservering van het tweede treinstel gaan eisen dat zij de overgebleven vrije stoelen mogen hebben, maar ik heb hier zelfs nog maar één iemand over horen mopperen! En dat mopperen was poeslief vergeleken met het gezeur in Nederland ("NS doet niets goed", "Ik ga een klacht indienen", ...). Een verademing, die Duitse mentaliteit
Daar wil ik nog aan toevoegen dat men hier ook veel langer moet staan dan in Nederland, omdat het traject van deze trein veel langer is dan wij kennen, en de intervallen tussen de stations een heel stuk groter is. En toch meer begrip voor de situatie.
Als het niet zo belachelijk duur was, dan vond ik wat vertraging niet zo erg. Dat het soms mis gaat, prima kan gebeuren ... maar bij de NS gaat het wel erg vaak mis naar mijn idee Als ik ergens echt op een bepaalde tijd moet zijn voor een afspraak, dan plan ik de reis zo in dat ik half uur tot een uur eerder op bestemming ben. Want met de NS weet je het nooit, zeker als je moet overstappen heb je zo een probleem. Dat is toch niet de bedoeling
Szan, ik zou dan ook mijn schouders ophalen (of het is elke week raak, dan is het wel wat anders). En ik ben ook niet anders gewend dan dat ik moet staan van Dordt tot Antwerpen omdat de Beneluxtrein altijd zo vol is. Ach ja dat is vervelend, maar goed ik ben onderweg en het is maar 50 minuten dus maakt het uit. Ik denk dat het niet uitmaakt of je Nederlander, Duitser, Pool of Chinees bent ... iemand biedt een bepaalde dienst aan (treinen op bepaalde tijden) en dan ga je er vanuit dat die dienst goed geleverd wordt. Als er iets mis gaat, dat kan altijd gebeuren ... maar als er erg vaak iets mis gaat, dan is het logisch dat mensen gaan klagen.
NS en arriva zijn eigenlijk niet echt concurrenten want over het algemeen delen ze niet hetzelfde spoor en dezelfde stations. Alleen op begin en eindpunten wil dat wel eens. Net als dat Ziggo en UPC niet indezelfde gebieden opereren. Zou het eerder concullega's noemen.
Ze hebben het wel leuk gedaan het is gespoten in een Mat64 look
Welke kleur hebben die arriva treinen eigenlijk? Zijn die nog steeds rood of eindelijk dat groenige?
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Ik zie op de foto's dat de nieuwe wel groen/beige zijn. Ik gok dat die ook voor het traject Zwolle - Emmen zullen zijn, en in Doetinchem gaan ze geloof ik ook rijden als Syntus daar weg is.
Ik heb keurignetjes het volledige bedrag van mijn kaartje teruggekregen! (Nouja, de bevestiging, het moet nog gestort worden) Dit omdat ik in oktober 1 uur vertraging heb gehad.
Pfff... ik had vandaag op de terugweg van Groningen naar huis (Arriva) een machinist die geen rijbewijs leek te hebben... jeetje... heel schokkerig rijden, veel gas-stop-gas-stop... op alle stations stopte hij op het laatste moment met een "noodstop", waardoor veel tassen en bijbehorende mensen (bijna) omvielen...
Vandaag weer in de trein gezeten, steeds paar minuutjes vertraging door andere treinen. Eerst de intercity op Utrecht CS naar Amsterdam CS die aan de late kant was en daardoor moesten we wachten. En bij Hoofddorp weer wachten op de intercity naar Den Haag CS die daar moet passeren en standaard te laat is volgens mij. Maar gelukkig alle overstappen gewoon gehaald.
Als mijn trein 3 min. later aankomt dan normaal, ben ik dik 20 min te laat op school omdat ik dan de bus mis... Ik krijg niks terug gestort, maar ik reis gratis met de OV van mijn zus
Josien_
Geplaatst: 01-12-12 01:10
_Amigo schreef:
Als mijn trein 3 min. later aankomt dan normaal, ben ik dik 20 min te laat op school omdat ik dan de bus mis... Ik krijg niks terug gestort, maar ik reis gratis met de OV van mijn zus
Hier niet haha. Heb wel eens gehad dat ze zijden ja dit ben jij niet, dan zeg ik meestal maar iets van dat ik mijn haar heb geverfd en dat al lang geleden was
Inoterry
Geplaatst: 01-12-12 01:56
Tot je een keer wel gepakt word, dan heb je een groot probleem. Reizen op de OV van iemand anders word gezien als fraude namelijk.
Anoniem
Geplaatst: 01-12-12 04:16
Jeej straks (tja morgenvroeg kan je het bijna niet meer noemen ) lekker 2 uur in de trein ipv 1 uur. Lang leve het laatste weekend Beneluxtrein en plots overal toevallig werkzaamheden. Willen ze je via Oudenbosch sturen met een NS stopbus. Ja dag, ik heb meer ervaring met die bussen .. RAMP! Dus vanaf Roosendaal via Breda naar Dordt. Scheelt een krap kwartiertje met die stopbus advies. Wel vreemd trouwens, in tekst staat dat je via Breda moet rijden, maar ze geven Oudenbosch aan. Helaas ook in totaal 40 minuten wachten Fijn hoor nog even genieten van de Beneluxtrein *not*
Snel eventjes slapen en dan heel vroeg op .. had bedacht om 10 uur thuis te willen zijn dus rond 7 uur naar de tram Toch jammer dat ik 2 uurtjes moet werken, anders kon ik in Antwerpen blijven.
En reizen op iemand anders ov zou met een hoge boete bestraft moeten worden. Jij hebt er geen recht op, dus waarom betalen andere mensen voor iets waar jij geen recht op hebt? Vind dit ook ronduit asociaal!