USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Simone

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:39

Leuke tips voor waar je lekker kunt eten, die ga ik zeker opschrijven en meenemen! :)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:38

Wij zijn ook fan van Applebee's!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 03:29

Olive Garden!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:11

Ik kom even binnenvallen! Ik wil in de komende zomervakantie gaan werken in de USA. Heeft iemand nog tips voor werk ofzo? Graag iets waar je kan 'inwonen' en nog wel iets verdiend (hoeft niet heel veel te zijn). Iets in een attractiepark ofzo lijkt me wel leuk! Of een kamp?

Hebben mensen dit wel eens gedaan? :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 09:54

Je mag als buitenlander niet zomaar werken in de VS. Dat gaat dus heel erg lastig worden!
Wat je wel zou kunnen doen is via een Nederlandse organisatie op een zomerkamp in de VS gaan werken. Via Google kom je er genoeg tegen!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:24

Oh, de cheesecake factory is echt lekker!! Ik vond Texas de Brazil ook heeeeeel erg lekker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:39

Voor een onvervalste Amerika-experience is een bezoekje aan Five Guys ook aan te raden. Gewoon leuk en lekker burger happen :).

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:43

LF_xx_D schreef:
Ik kom even binnenvallen! Ik wil in de komende zomervakantie gaan werken in de USA. Heeft iemand nog tips voor werk ofzo? Graag iets waar je kan 'inwonen' en nog wel iets verdiend (hoeft niet heel veel te zijn). Iets in een attractiepark ofzo lijkt me wel leuk! Of een kamp?

Hebben mensen dit wel eens gedaan? :)

ik ken iemand die heeft een paar maanden een jeugdkamp begeleid, ik weet dat de organisatie in Utrecht zat maar weet even geen naam meer.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:27

Simone, Lake powell, Page is wel mooi maar wel heeel veeeel water. Je kunt in de omgeving ook met een jeep mee naar volgens mij colloured canyon uit mijn hoofd.
Wij hebben het lake met de boot gedaan en tussen de canyon ingevaren. Mooi maar wel prijzig voor wat je ziet... je kunt het ook per cano of jetski doen, daar zou ik nu voor kiezen ;-)
Verder niet veel te beleven in Page, gewoon alleen genieten van het uitzicht op het mooie meer...
Het schijnt ook in een aantal films terug te komen maar weet al niet meer welke helaas haha

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:42

Five Guys is inderdaad jammie :9

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:46

Die ken ik niet, even onthouden ;) .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:53

Hoor net vaak dat het onverzorgt is, maar goed kan zoals kfc zijn inderdaad. Die in parijs durf ik niet binnen te gaan en die in breda is echt super proper. Dus verschilt het misschien per staat

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:54

Citaat:
Je kunt in de omgeving ook met een jeep mee naar volgens mij colloured canyon uit mijn hoofd

Ik denk dat je Antelope Canyon bedoelt.

Page: Lake Powell, Lees Ferries, Horseshoe Bend, The Wave ... google maar. Er is heel veel te zien!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:15

Weet iemand of je perse kaartjes voor de Statue Of Liberty en de Empire State Building vooraf moet kopen?
Ik weet niet of je namelijk je kaartjes kan uitprinten of dat ze opgestuurd worden, dat zou namelijk te lang duren.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:26

MoniqueT schreef:
Citaat:
Je kunt in de omgeving ook met een jeep mee naar volgens mij colloured canyon uit mijn hoofd

Ik denk dat je Antelope Canyon bedoelt.

Page: Lake Powell, Lees Ferries, Horseshoe Bend, The Wave ... google maar. Er is heel veel te zien!

Dat bedoelde ik ja! Heb mijn route die ik vorig jaar heb afgelegd niet meer bij de hand en ben op zoveel plaatsten geweest dat ik de namen nogal eens door elkaar haal :o
Er is inderdaad veel te zien maar je moet dan wel van een 'hoop stenen' houden denk ik. Het is apart hoe sommige dingen een vorm aan kunnen nemen maar in mijn volgende reis zou ik dit stukje niet nogmaals hoeven te zien.

Vond Brice canyon wel echt GEWELDIG!! maar ieder zijn smaak!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 14:47

Shyla25 schreef:
Weet iemand of je perse kaartjes voor de Statue Of Liberty en de Empire State Building vooraf moet kopen?
Ik weet niet of je namelijk je kaartjes kan uitprinten of dat ze opgestuurd worden, dat zou namelijk te lang duren.

Voor The Empire State Building kun je de kaartjes gewoon uitprinten, wel makkelijk om ze alvast te kopen.

Wat voor kaartjes wil je voor Statue of Liberty kopen? Een ticket voor de boot kun je heel makkelijk daar kopen, wij hebben volgens mij 10 minuten in de rij gestaan. Of wil je kaartjes voor de kroon kopen? Ik weet niet wanneer je gaat, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat 'ie een tijdje dicht gaat voor renovatie?

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:49

@Popke en MoniqueT: dankjulliewel voor jullie adviezen. Ik denk dat we daar gaan beslissen of we al genoeg hebben gezien van de Grand Canyon en naar Page gaan rijden of dat we toch liever nog wat meer in de omgeving van de Grand Canyon willen zien, want het is toch wel een heel stuk rijden dan nog. Maar toch ook een hoop te zien dus, lastig! Ik denk dat het toch te ver is, maar we nemen het mee en we zien daar wel :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:05

Wanneer ga je naar NYC, Shyla? Voor Empire State hadden wij geen kaartjes gereserveerd en wij konden vrij vlot binnen. Was ook hoogseizoen, begin augustus, dus dat was wel oké. Misschien hadden we gewoon geluk dat het een rustige avond was.
Statue of Liberty hangt er vanaf wat je wilt doen. De kroon is volgens mij vaak enkele weken/maanden op voorhand volgeboekt, ik weet nog dat wij in april geen kaarten meer konden krijgen voor augustus. Wij zijn toen tot aan de pedestal (haar voeten ongeveer) gegaan, daarvoor konden we nog wel kaartjes krijgen.

Nog een tip: wij hebben vanuit New Jersey de boot genomen, dat scheelde zoooooveel in volk en wachttijden. Toen we vanaf Liberty Island de boot terug wouden nemen waren er 2 rijen: de boot naar New Jersey en de boot naar New York. De rij voor die naar NY was zeker een kilometer lang en ging het hele eiland af, terwijl we op onze boot naar NJ zo konden opstappen.

Ellis Island is trouwens ook zéker een bezoekje waard! Heel erg interessant. Daar komen de boten normaal gezien ook langs.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:16

Via google kun je best wat plaatjes vinden Simone! Grand Canyon vond ik ook gaaf, zeker toen we er met de helicopter door zijn gegaan. Je ziet dan hoe groot het eigenlijk wel niet is!! Het gaat verder dan je het zomaar kunt zien! Heel gaaf was dat!!

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:22

Dat gaan wij ook doen inderdaad, lijkt me super! En er doorheen raften.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:37

Gaaf hoor Simone! Gaan jullie ook naar Brice?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:42

Wij willen naar de kroon en volgens mij was hij nu nog open.
Dus toch maar ff online boeken :j
Wij hebben ons hotel in New Jersey dus we zullen ook wel vanaf daar de boot nemen, wel een goede tip +:)+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:57

Wij hadden ook ons hotel in NJ en dat kwam ons heel goed uit. Zeker doen dus :j

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:46

Plus, vanuit NJ heb je een supermooi uitzicht over de NYC skyline!

(en in de zomer elke woensdag avond een openlucht film in Hoboken).

Voor de Empire State hoef je niet van te voren kaartjes te kopen - er staan altijd verkopers buiten op de straat.
tip: "top of the rock" opgaan - kun je central park en Empire State building zien!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 07:57

Ik vind idd dat je zowel The Empire State Building als Top of The Rock moet doen. :j
Eigenlijk is het niet met elkaar te vergelijken.