London

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:06

Ik heb geboekt als arrangement bij het reisbureau. Dit doe ik altijd en tot op geden €99 betaald. Nu ben ik natuurlijk vrij laat met boeken. ook op site ns zijn de €99 tickets er niet meer, €139 is nu het goedkoopste voor die dag

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:10

Ja ik boek altijd los de tickets (voor mijn ouders)
Maar raar hoor die toeslag? Zou gewoon vragen waarvoor die is
bij het reisbureau.

Annash
Blogger

Re: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:19

Kan je beter gaan vliegen... :D :+

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:22

zusje wil/durft niet :+

anders had ik het wel geweten dit keer

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:24

ja ook wij hebben toeslag gehad. 17 euro :+

Mara het kon oplopen tot zelfs 240 euro :oo

Dus ik was blij dat het zo weining was.

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:48

@ IndianLady

oeh nu begin ik best wel zenuwachtig te worden. Heb afgesproken dat ik nog €50 bij wil leggen anders laat ik het even "zitten" :(

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:16

nou reisbureau belde dat er tweede klas geen plaats was, nu zouden we eerste klas moeten 70 toeslag per persoon kom je uit op 190 pp retour. Nu heb ik ze bij NS geboekt voor 120 pp

gelukkig toch opgelost en dan kan ik er nu lekker naar uit kijken

edit: en dan zitten we gewoon 2e klasse

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:42

wij zijn er in ieder geval uit dat we in oktober een paar dagen London willen doen, komt een ieder het beste uit qua werk..
dus nu maar eens orienteren of met de trein/boot/vliegtuig en welk hotel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:53

Ik vind vliegtuig een aanrader :)) Wij zijn voor 33 euro naar Londen gevlogen met zn tweetjes. Gewoon normale tijden (heen 9 uur 's morgens, terug 9 uur 's avonds) en als je een niet al te duur hotel boekt ben je echt niet veel kwijt voor vier daagjes Londen :)

Edit: In mei ben ik met de bus en dus de shuttle geweest... Nou ik vond de busreis één grote hel, maar dat komt omdat we maar één keer zijn gestopt en we van half 7 tot twee uur stil hebben moeten zitten in de bus. En ik nogal primitieve klasgenoten heb die stil zijn niet nodig vinden op de terugreis, midden in de nacht, na een slopende week.
Shuttle zelf is niet heel vervelend, het is gewoon een grote trein. Je kan wat rondlopen, maar wij moesten wel aan de zijkant blijven. Ik vond de bus veel vervelender :) Ook omdat het erg warm werd, ik veel te veel tassen met kleding gekocht in Londen onder mijn voeten had staan, en mijn panty helemaal was gescheurd :+

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:32

bellow2 schreef:
nou reisbureau belde dat er tweede klas geen plaats was, nu zouden we eerste klas moeten 70 toeslag per persoon kom je uit op 190 pp retour. Nu heb ik ze bij NS geboekt voor 120 pp

gelukkig toch opgelost en dan kan ik er nu lekker naar uit kijken

edit: en dan zitten we gewoon 2e klasse

Netjes toch.. als jij gaat zit ik er bijna :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:47

Emmaa_ schreef:
Ik vind vliegtuig een aanrader :)) Wij zijn voor 33 euro naar Londen gevlogen met zn tweetjes. Gewoon normale tijden (heen 9 uur 's morgens, terug 9 uur 's avonds) en als je een niet al te duur hotel boekt ben je echt niet veel kwijt voor vier daagjes Londen :)

Edit: In mei ben ik met de bus en dus de shuttle geweest... Nou ik vond de busreis één grote hel, maar dat komt omdat we maar één keer zijn gestopt en we van half 7 tot twee uur stil hebben moeten zitten in de bus. En ik nogal primitieve klasgenoten heb die stil zijn niet nodig vinden op de terugreis, midden in de nacht, na een slopende week.
Shuttle zelf is niet heel vervelend, het is gewoon een grote trein. Je kan wat rondlopen, maar wij moesten wel aan de zijkant blijven. Ik vond de bus veel vervelender :) Ook omdat het erg warm werd, ik veel te veel tassen met kleding gekocht in Londen onder mijn voeten had staan, en mijn panty helemaal was gescheurd :+

Welke maatschappij ben jij geweest, in welke periode en hoever van tevoren had je je vlucht geboekt? :P

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:51

collega raadde aan om ticket via ryanair te boeken en dan via booking.com een hotel te kiezen, dan was je het goedkoopst uit, moet je wel een kleine koffer hebben als handbagage, anders betaal je veel meer voor het vliegtuig, anders kun je bij ryanair idd voor zo rond de 35 euro heen en terug vliegen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:07

imd schreef:
Emmaa_ schreef:

Welke maatschappij ben jij geweest, in welke periode en hoever van tevoren had je je vlucht geboekt? :P

Easyjet, herfstvakantie, en we hebben hem in september geboekt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:08

Dela schreef:
collega raadde aan om ticket via ryanair te boeken en dan via booking.com een hotel te kiezen, dan was je het goedkoopst uit, moet je wel een kleine koffer hebben als handbagage, anders betaal je veel meer voor het vliegtuig, anders kun je bij ryanair idd voor zo rond de 35 euro heen en terug vliegen!!

Wij hadden gewoon 40 kilo bagage in totaal :) Niet nodig gehad, maar wij hadden normale bagage :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:36

Thanx voor de tips :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:13

Ik ga 3, 4 en 5 augustus naar Londen. :)
Ben er nog nooit geweest, dus ben erg benieuwd. Heb het reisje gekregen van mn moeder. :)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:54

Eergister onze boot tickets binnen gehad dus nu gaan aftellen tot 15 Augustus. :D

an_ti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:32

De meeste dingen zijn wel genoemd, en idd starbucks! <3 Londen eye is ook leuk maar duur en is misschien beter om te combineren met iets. Dat is veel goedkoper ;)
Het is dat wij als scholieren gratis mee konden met bepaalde vervoersmiddelen. (was toch wel handig) :Y)
Maar de metro is ook prima te doen, even lekker vogelen met al die lijnen maar uiteindelijk is 't zo moeilijk niet B-)
Er zijn op oxford street igg genoeg winkels, heeeel veel leuke parken en kleine shops en je moet wel echt engels eten natuurlijk!
Struikel bij de big ben niet over de massa's jappaners die je vragen om een foto van ze te maken _O-
Eigenlijk moet je gewoon gaan rondlopen en zien waar je uitkomt, een groot avontuur daar!
Gegarandeerd een leuke tijd!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:39

Ik ben zelf nu twee keer (1 keer een week, 1 keer 1 dag) in Londen geweest en heb opzich de grote 'attracties' wel gezien, maar nu wil ik samen met mijn vriend in oktober een weekendje naar Londen en nu weet ik niet zo goed wat hij écht moet zien en wat ik beter kan laten. :') Echt lastig als het voor jezelf niet allemaal nieuw is. Moet maar eens een kaart erbij pakken. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:13

an_ti schreef:
De meeste dingen zijn wel genoemd, en idd starbucks! <3 Londen eye is ook leuk maar duur en is misschien beter om te combineren met iets. Dat is veel goedkoper ;)
Het is dat wij als scholieren gratis mee konden met bepaalde vervoersmiddelen. (was toch wel handig) :Y)
Maar de metro is ook prima te doen, even lekker vogelen met al die lijnen maar uiteindelijk is 't zo moeilijk niet B-)
Er zijn op oxford street igg genoeg winkels, heeeel veel leuke parken en kleine shops en je moet wel echt engels eten natuurlijk!
Struikel bij de big ben niet over de massa's jappaners die je vragen om een foto van ze te maken _O-
Eigenlijk moet je gewoon gaan rondlopen en zien waar je uitkomt, een groot avontuur daar!
Gegarandeerd een leuke tijd!

London Eye vond ik... apart. Ik weet niet, het was in principe wel grappig om zo de stad vanaf zo'n afstand te zien, maar het was peperduur, wij hoefden dan niet in de rij te staan, maar het was gewoon echt heel duur, voor wat je nou eigenlijk te zien krijgt. Je stapt in zo'n karretje, je voelt bijna niet dat het beweegt omdat het serieus heel erg langzaam gaat, en wij konden vrij weinig zien omdat het mistig was. Viel niet op aan de grond, maar als je eenmaal boven bent zie je dat toch wel. Ik heb eerst de hele tijd op het bankje gezeten omdat ik een beetje bang was dat we naar beneden zouden storten ofzo _O-

Ik vond de lijnen juist niet moeilijk :P Bij de splitsingen word er aangegeven welke haltes daarna komen, als je vantevoren uitzoekt welke halte je moet hebben, komt dat geheid goed :)

Oxford street is liefde :+: En idd de parken, heerlijk om even te zitten! En als je wat sportiever wil doen, je kan er ook lekker hardlopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:15

Ohja, wij zijn ook nog een stukje Notting Hill in gelopen. Was leuk om die huizen te zien waar die Engelse films worden opgenomen, maar het was een pokkeeind lopen voor iets wat eigenlijk niet heel speciaal was. Ik wou heel graag naar de markt op Portobello road (dat is een HEULE grote vintage markt), we zijn ook wel langs die weg gelopen maar er was (nog?) geen markt... Dus dat was een kleine tegenvaller :) Ik zou dan eerder aanraden om iets anders te gaan doen, Soho bekijken bijvoorbeeld. Ik ben daar 's avonds geweest en toen vond ik het een beetje apart, maar misschien als je daar overdag bent is het heel erg leuk :)

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:23

Ik ga volgende week, 2 t/m 7 augustus, naar Londen. Ben er al een paar keer geweest en heb er echt zin in! :#
Ons hele weekje staat al volgepland met activiteiten, en we gaan naar de musical. Nou hoorde ik dat je netjes gekleed moet zijn om naar de musical te gaan (gaan naar de Phantom, in Her Majesty's Theatre) Heeft iemand daar ervaring mee? Moet je er echt netjes uitzien? Want met een hele dag shoppen en rondlopen door de stad, heb ik echt geen zin om nette kleding en schoenen aan te doen eigenlijk.. :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:26

Is wel verstandig ja, van wat ik heb meegemaakt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:26

Wij waren met school naar een musical, Oliver Twist, en het viel me wel op dat iedereen er netjes uit zag. Ik persoonlijk? Ik had een vrij kort, blauw jurkje aan met een leren jasje en een panty die vol zat met ladders. Staat best leuk als je in Londen zelf rondloopt, maar in de musical voelde ik me net een zwerver :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:35

Ik was in NY in m'n joggingbroek naar een musical. :')