Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Prairy schreef:Zit er vakwerk achter dan of wil je dat er op schilderen? Ik vind luiken altijd super gezellig staan.
Monique1963 schreef:Prairy schreef:Zit er vakwerk achter dan of wil je dat er op schilderen? Ik vind luiken altijd super gezellig staan.
Ja luiken zijn idd erg gezellig, maar ook wel heel erg nuttig. Verzekeringen zijn blij als je die hebt omdat het in vakanties dan een stuk lastiger inbreken wordt. Wij hebben in al onze huizen altijd luiken gehad ook in NL en ik vind het erg fijn om ze 's avonds dicht te doen. Een soort cocoongevoel, kan ik niet uitdrukken. Geen gordijnen nodig als je niet wilt. En bij slecht weer ook erg fijn en veilig. In het vorige huis in fr hadden we bij stormen rondvliegende takken, ook erg fijn als je luiken hebt, geen last van ruitenschade in stormen.
Het vakwerk gaan we er met planken op maken als decoratie en ertussen met leem dichtsmeren (geen cement dat ademt niet) en verven. We hebben dat in het eerste huis ook gedaan.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het kan wel zijn dat we nu gaan kiezen voor een tometroze gevel en witte balken.
SjonnieZ schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het kan wel zijn dat we nu gaan kiezen voor een tometroze gevel en witte balken.
Wat een werk weer Monique.. het kan bij jullie ook nooit allemaal goed gaan hè
Is dit jullie vorige huis? Ik vind die gevel echt prachtig.
Wat is trouwens een tometroze gevel? Ik heb gegoogled maar dit levert me weinig verduidelijking op.
Marilu schreef:Monique, alle weken avontuur bij jullie !
Gelukkig kunnen zijn jullie goed geëquipeerd met rollend materieel voor het zware werk en zijn jullie zelf voorzien van uitermate handige handen !
En ook mooi meegenomen bij al de pech die voorvalt : jullie zijn gezegend met een goed gevoel voor humor en derhalve dus ook van een groot relativeringsvermogen.
Het filmpje van de hoornaars heb ik ook bekeken.
Heel leerzaam en fascinerend hoe zo'n nest er vanbinnen uit ziet !
Dit was wel een serieuze joekel van een nest, maar ik hoorde hem zeggen, dat ze nog groter kunnen ... De grootte van een wasmachine, denk ik begrepen te hebben![]()
Die foto's van jullie vorige huis ... wow, wat een verschil !! Dat zijn precies twee andere huizen !!
Prachtig verbouwd, hoor![]()
Nu voor het nieuwe huis, vind ik de gevel zoals hij nu is, dus bloot, eigenlijk wel mooier dan het vakwerk dat jullie erop willen. Maar ik heb er uiteraard niets aan te zeggen![]()
Ongetwijfeld wordt het ook weer heel mooi, als het klaar is !
Maar ik geef Erwin wel gelijk wat de kleur betreft ... dat roze vind ik ook maar niks