[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 15:34

In de Var, nog warmer dan hier dus.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 16:51

O heftig, maar daar is het altijd wel al heel erg warm, mediterraan, dus hij is er meer aan gewend denk ik?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 16:56

Ja hij heeft daar al heel lang een huis. In de winter zit ie 6 maanden op Bali, ook warm dus.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 17:00

Tinka schreef:
Ja hij heeft daar al heel lang een huis. In de winter zit ie 6 maanden op Bali, ook warm dus.

O nóg warmer! Ja dan is de Var wel erg koud vergeleken bij Bali :j

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 17:05

Wel een stuk droger denk ik.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 20:21

ha ha ja dát denk ik ook, maar hij zal niet in het moessonseizoen gaan denk ik

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 17:29

Nou de trip van mijn vader is een week uitgesteld. De treinreis is geannuleerd vanwege de hitte.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 17:44

Dat zal toch niet zo vaak voorkomen, denk ik? Ik vind het wel zorgwekkend hoor.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 18:38

Mijn vader zei dat het best vaak voorkomt. Zijn oude treinen, zonder goede airco, dus bij extreme hitte, annuleren ze de rit.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 18:44

Tssss, heftig zeg. Maar forensentreinen zullen toch wel moeten rijden?
Jammer voor je, maar wat in het vat zit...

Ik las ergens dat er door de hitte simultaan op een snelweg hier meerdere auto's tegelijk uitvielen. Geen ongelukken, maar wel lange vertragingen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 16:08

En wil je weten hoe onze, alweer, pechweek ging, klik dan hier: https://youtu.be/K7zDsVGWdgY voor stroomuitvallen, water in de gang, noodweer, kersenboom afgeknapt, Pelle met Panne, een muis uit het zwembad, een vos die kan voorspellen en een griezelige maar fascinerende bidsprinkhaan op een bordje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 16:38

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 21:24

Afbeelding

Dit zou zo ongeveer de gevel ooit moeten worden, hahaha, wel wat mooier en overal groene luikjes, maar dit is wat AI van een foto maakte met mijn verzoek er vakwerk in te tekenen. Het idee is het wel. Want zo is het nu

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:28

Zit er vakwerk achter dan of wil je dat er op schilderen? Ik vind luiken altijd super gezellig staan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 21:49

Prairy schreef:
Zit er vakwerk achter dan of wil je dat er op schilderen? Ik vind luiken altijd super gezellig staan.

Ja luiken zijn idd erg gezellig, maar ook wel heel erg nuttig. Verzekeringen zijn blij als je die hebt omdat het in vakanties dan een stuk lastiger inbreken wordt. Wij hebben in al onze huizen altijd luiken gehad ook in NL en ik vind het erg fijn om ze 's avonds dicht te doen. Een soort cocoongevoel, kan ik niet uitdrukken. Geen gordijnen nodig als je niet wilt. En bij slecht weer ook erg fijn en veilig. In het vorige huis in fr hadden we bij stormen rondvliegende takken, ook erg fijn als je luiken hebt, geen last van ruitenschade in stormen.

Het vakwerk gaan we er met planken op maken als decoratie en ertussen met leem dichtsmeren (geen cement dat ademt niet) en verven. We hebben dat in het eerste huis ook gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Het kan wel zijn dat we nu gaan kiezen voor een tometroze gevel en witte balken.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:52

Dat is wel mooi geworden, lijkt me wel veel werk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 21:56

Dank je, het was het dankbaarste werk ooit. Het huis zijn ziel teruggeven, was prachtig. Het huis was heeeeeel erg veel kleiner dan we nu hebben, maar als ik dat huisje kon oppakken en hier neer kon zetten zoals het was toen we het verkochten, zou ik het zo doen. We hebben daar alle golfplaten vervangen door echt dak, de stallen omgebouwd tot slaap-, badkamer en aparte wc en sauna. Hele bovenverdieping 3 slaapkamers gemaakt. Toen we kwamen had het huis maar 1 mooie kamer zoals dat was in frankrijk, 1 slaapkamer en de woonkeuken. Erg klein allemaal. Maar wel heel lief en ook een waanzinnig uitzicht op de Monedière.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:02

Monique1963 schreef:
Prairy schreef:

Ja luiken zijn idd erg gezellig, maar ook wel heel erg nuttig. Verzekeringen zijn blij als je die hebt omdat het in vakanties dan een stuk lastiger inbreken wordt. Wij hebben in al onze huizen altijd luiken gehad ook in NL en ik vind het erg fijn om ze 's avonds dicht te doen. Een soort cocoongevoel, kan ik niet uitdrukken. Geen gordijnen nodig als je niet wilt. En bij slecht weer ook erg fijn en veilig. In het vorige huis in fr hadden we bij stormen rondvliegende takken, ook erg fijn als je luiken hebt, geen last van ruitenschade in stormen.

Het vakwerk gaan we er met planken op maken als decoratie en ertussen met leem dichtsmeren (geen cement dat ademt niet) en verven. We hebben dat in het eerste huis ook gedaan.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het kan wel zijn dat we nu gaan kiezen voor een tometroze gevel en witte balken.

Wat een werk weer Monique.. het kan bij jullie ook nooit allemaal goed gaan hè

Is dit jullie vorige huis? Ik vind die gevel echt prachtig.
Wat is trouwens een tometroze gevel? Ik heb gegoogled maar dit levert me weinig verduidelijking op.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 22:16

SjonnieZ schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een werk weer Monique.. het kan bij jullie ook nooit allemaal goed gaan hè

Is dit jullie vorige huis? Ik vind die gevel echt prachtig.
Wat is trouwens een tometroze gevel? Ik heb gegoogled maar dit levert me weinig verduidelijking op.

Hi Sjonnie, tja, waar gehakt worden vallen spaanders zullen we maar zeggen. Maar we vonden deze week ook wel dat we veel pech hadden ja. En dit is maar het topje. Er gebeurt veel meer, maar niet alles is voor filmpjes vatbaar of hebben we gefilmd. We hebben dan ook veel gecompenseerd bij het zwembad als ontspannen tegenhanger van de stress. En dat is maar goed ook, want dan realiseren we ons weer, dat het allemaal maar luxe problemen zijn en dat we ontzettend bevoorrecht zijn deze pech te mogen hebben, als je dan kijkt wat andere mensen moeten meemaken of hebben.

leuk dat je dat vraagt. Tomette-roze is de kleur als terra cotta maar dan rozer. een tomette is een traditionele van rode klei gebakken franse vloertegel, als je n huis wil kopen zijn de makelaars blij als die erin liggen, verkoopt erg goed.

dit is standaard tomette: https://www.bing.com/search?pglt=299&q= ... A1&PC=U531

Hier zie je meer schakeringen tomette en ik zou denk ik de middelste mooi vinden en dan met witte balken

https://www.eoipsostudio.com/art-de-la-couleur-tomette/

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:23

Ah zo.. dat zou bij dit huis wel eens een heel mooi effect kunnen geven idd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 22:28

SjonnieZ schreef:
Ah zo.. dat zou bij dit huis wel eens een heel mooi effect kunnen geven idd.

heb even snel met paint.net wat gemaakt, maar het is nog te donker, maar iets in deze geest zou kunnen. Erwin vindt het niets, dus nog niets is zeker qua kleuren, wel het vakwerk, dat wel.

Afbeelding

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:45

Monique, alle weken avontuur bij jullie !
Gelukkig kunnen zijn jullie goed geëquipeerd met rollend materieel voor het zware werk en zijn jullie zelf voorzien van uitermate handige handen !
En ook mooi meegenomen bij al de pech die voorvalt : jullie zijn gezegend met een goed gevoel voor humor en derhalve dus ook van een groot relativeringsvermogen.

Het filmpje van de hoornaars heb ik ook bekeken.
Heel leerzaam en fascinerend hoe zo'n nest er vanbinnen uit ziet !
Dit was wel een serieuze joekel van een nest, maar ik hoorde hem zeggen, dat ze nog groter kunnen ... De grootte van een wasmachine, denk ik begrepen te hebben :wow:

Die foto's van jullie vorige huis ... wow, wat een verschil !! Dat zijn precies twee andere huizen !!
Prachtig verbouwd, hoor :j

Nu voor het nieuwe huis, vind ik de gevel zoals hij nu is, dus bloot, eigenlijk wel mooier dan het vakwerk dat jullie erop willen. Maar ik heb er uiteraard niets aan te zeggen :D
Ongetwijfeld wordt het ook weer heel mooi, als het klaar is !
Maar ik geef Erwin wel gelijk wat de kleur betreft ... dat roze vind ik ook maar niks ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 14:25

Marilu schreef:
Monique, alle weken avontuur bij jullie !
Gelukkig kunnen zijn jullie goed geëquipeerd met rollend materieel voor het zware werk en zijn jullie zelf voorzien van uitermate handige handen !
En ook mooi meegenomen bij al de pech die voorvalt : jullie zijn gezegend met een goed gevoel voor humor en derhalve dus ook van een groot relativeringsvermogen.

Het filmpje van de hoornaars heb ik ook bekeken.
Heel leerzaam en fascinerend hoe zo'n nest er vanbinnen uit ziet !
Dit was wel een serieuze joekel van een nest, maar ik hoorde hem zeggen, dat ze nog groter kunnen ... De grootte van een wasmachine, denk ik begrepen te hebben :wow:

Die foto's van jullie vorige huis ... wow, wat een verschil !! Dat zijn precies twee andere huizen !!
Prachtig verbouwd, hoor :j

Nu voor het nieuwe huis, vind ik de gevel zoals hij nu is, dus bloot, eigenlijk wel mooier dan het vakwerk dat jullie erop willen. Maar ik heb er uiteraard niets aan te zeggen :D
Ongetwijfeld wordt het ook weer heel mooi, als het klaar is !
Maar ik geef Erwin wel gelijk wat de kleur betreft ... dat roze vind ik ook maar niks ;)

Hi Marilu, alles wat roze is, vindt Erwin te vrouwelijk, dus ik vrees dat het geen tomette-roze gaat worden. Maar vakwerk wordt het wel. Mogelijk is het op foto's niet goed te zien, maar onze gevel bestaat uit 3 stukken van iedere keer weer een stuk eraan gebouwd, spuuglelijk van dichtbij omdat door het "stuukwerk" de verschillende bouwstijlen schijnen. Sommige ramen hebben hout als raampost, andere hebben bakstenen. Het klopt dan weer niet met de stijl van de deur. Het stuc is ook nog eens erg slecht gedaan. En wij vinden vakwerk erg erg leuk. Dus net als met het eerste huis, gaan we dat hier ook weer doen.

En dank voor je compliment over het eerste huis, ja, dat was wel een verschilletje ja van voor en na.

Ja dat heb je goed begrepen ter grootte van een wasmachine, vreselijk. Moet je niet aan denken. Ik vond het ook geweldig mooi van binnen.

En ja humor en relativeren kunnen we wel. Ik denk als je niet zo'n karakter hebt, je niet aan zo'n groot project als dit moet beginnen. Makkelijk zijn en creatief zijn, zijn ook handige eigenschappen bij dit huis ;-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 16:44

Maar als je over je bril rijdt, wordt relativeren wel wat minder... dus ook deze week start met pech. Behalve dat mijn rug ineens echt stukken slechter is geworden, ik kan nu heel slecht bukken, zijn we over mijn bril heen gereden.

We gaan een rondje dorp doen, supermarkt, bouwmarkten etc. Ik had mijn bril op mijn schoot liggen en erwin komt eraan met zakken cement, ik dacht ik help hem even. Dus ik stap uit en denk niet aan die bril. Een km verderop wil ik hem op doen, bril weg. Overal gezocht in de auto, nergens. Terug naar de parkeerplaats van de bouwmarkt, ja hoor daar lag hij. Helemaal kapot!!! Dus gelijk naar de opticien gegaan in het dorp en pas over 10 dagen kan ik terecht. Ik heb hem nu voor even maar geplakt, het glas was helemaal aan gruzelementen in 1 hoek en de poten zijn helemaal kapot. Maar goed, met nog anderhalf glas en 1 poot, kan ik nog wel tv kijken en autorijden. Van die dingen...

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 17:25

Jeetje wat een pech!

Ben je voor je rug misschien al eens verder wezen kijken. Mijn vader had ook steeds last, die heeft verder onderzoek laten doen en gaat nu met juiste oefeningen eigenlijk steeds beter, ondanks dat er slijtage is vastgesteld. Hij heeft nu wel ook goede medicatie voor de heftige periodes. Want verkeerd bewegen verergert de pijn ontzettend